DACHSER dostarczy towary w Pradze elektrycznym rowerem
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
DACHSER Czech Republic, oddział międzynarodowego dostawcy usług logistycznych, rozpoczyna pilotażowy projekt, którego celem jest zaopatrywanie obszaru centrum Pragi, przy użyciu elektrycznego roweru towarowego. Pojazd będzie korzystał z nowopowstałego mikrohubu Depot.bike zlokalizowanego w pobliżu stacji metra Florenc. Firma wykorzystuje swoje bogate doświadczenie w zakresie alternatywnych metod dostaw miejskich na „ostatniej mili”, zdobyte w takich europejskich miastach jak Paryż, Malaga, czy Stuttgart. Projekt realizowany jest w ramach przygotowań do ewentualnych ograniczeń dla ciężarówek wjeżdżających do centrum miasta, a w jego ramach testowane jest wykorzystanie elektrycznego roweru towarowego na ulicach Pragi.
DACHSER, którego siedziba główna znajduje się w Niemczech, od lat 70. rewolucjonizuje logistykę, dostosowując swój model biznesowy do najnowszych trendów oraz zmian społeczno-demograficznych. Jedną z nich jest znaczny wzrost ruchu drogowego w dużych miastach. W połączeniu z dążeniem do większej ochrony środowiska oraz utrzymania odpowiednich warunków do życia dla mieszkańców, wzrost ten skłania gminy do wprowadzenia ograniczeń wjazdu dla tradycyjnych pojazdów. „Dział Research & Development w centrali firmy między innymi testuje alternatywne metody napędu pojazdów i proponuje nowe koncepcje bezemisyjnych dostaw w dziedzinie logistyki miejskiej” – powiedział Jan Pihar, Managing Director of European Logistics w DACHSER Czech Republic. Dodał również: „Mamy duże doświadczenie w korzystaniu z elektrycznych rowerów towarowych w wielu europejskich miastach, dlatego decyzja o uruchomieniu pilotażowego projektu w Pradze była oczywista – nawet jeśli miasto nie nałożyło jeszcze restrykcji.
W fazie pilotażowej projektu, DACHSER zamierza zaopatrywać strefy w regionie Praga 1. Każdego ranka, ciężarówki z oddziału firmy w Kladnie będą dostarczać dzienne przesyłki do mikrohubu Depot.bike, zlokalizowanego niedaleko centrum miasta. Przesyłki te mają być dystrybuowane pojedynczo za pomocą elektrycznego roweru towarowego. W późniejszych fazach projektu dostawa tego rodzaju pojazdem może być sukcesywnie rozszerzana na dzielnice Praga 4, Praga 5 i Praga 7, ze wsparciem bezemisyjnych ciężarówek do ciężkich i nieporęcznych przesyłek na paletach. Według przewidywań, głównymi odbiorcami tych przesyłek będą sklepy odzieżowe, sklepy ze sprzętem medycznym oraz sklepy budowlane. „Stopniowa wymiana małych, konwencjonalnych pojazdów dystrybucyjnych to zrównoważony sposób na złagodzenie problemu ruchu w Pradze i poprawę sytuacji ze smogiem. Zgodnie ze strategią naszej firmy, chcemy się do tego aktywnie przyczynić” - powiedział Jan Pihar.
Ćwierć tony na rowerze
Podczas realizacji projektu DACHSER użyje rowerów dostawczych ze wspomaganiem elektrycznym firmy Velotaxi Bring. Powierzchnia ładunkowa pojazdów wyniesie 0,4 ldm (metra ładunkowego), co pozwoli na ładunek wielkości jednej europalety załadowanej na wysokość 1,2 m i o maksymalnej wadze 250 kg. Rowery będą początkowo dystrybuowały przesyłki kartonowe, jednak w przyszłości firma chciałaby pójść w stronę dekonsolidacji palet na trasie dostawy. Idealnym wynikiem tych wysiłków byłoby powstanie dla określonego obszaru strefy wolnej od emisji DACHSER, z mieszanką różnych typów pojazdów osadzonych w inteligentnej koncepcji. Pilotażowy projekt będzie nieustannie oceniany wraz z operatorem mikrohubu i czeskim specjalistą od rowerów elektrycznych ekolo.cz., we współpracy z Zarządem Technicznym Dróg TSK Praga oraz Praskim Instytutem Planowania i Rozwoju. Pierwszym efektów można się spodziewać po 6 miesiącach rzeczywistej eksploatacji.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.