DACHSER dostarczy towary w Pradze elektrycznym rowerem
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
DACHSER Czech Republic, oddział międzynarodowego dostawcy usług logistycznych, rozpoczyna pilotażowy projekt, którego celem jest zaopatrywanie obszaru centrum Pragi, przy użyciu elektrycznego roweru towarowego. Pojazd będzie korzystał z nowopowstałego mikrohubu Depot.bike zlokalizowanego w pobliżu stacji metra Florenc. Firma wykorzystuje swoje bogate doświadczenie w zakresie alternatywnych metod dostaw miejskich na „ostatniej mili”, zdobyte w takich europejskich miastach jak Paryż, Malaga, czy Stuttgart. Projekt realizowany jest w ramach przygotowań do ewentualnych ograniczeń dla ciężarówek wjeżdżających do centrum miasta, a w jego ramach testowane jest wykorzystanie elektrycznego roweru towarowego na ulicach Pragi.
DACHSER, którego siedziba główna znajduje się w Niemczech, od lat 70. rewolucjonizuje logistykę, dostosowując swój model biznesowy do najnowszych trendów oraz zmian społeczno-demograficznych. Jedną z nich jest znaczny wzrost ruchu drogowego w dużych miastach. W połączeniu z dążeniem do większej ochrony środowiska oraz utrzymania odpowiednich warunków do życia dla mieszkańców, wzrost ten skłania gminy do wprowadzenia ograniczeń wjazdu dla tradycyjnych pojazdów. „Dział Research & Development w centrali firmy między innymi testuje alternatywne metody napędu pojazdów i proponuje nowe koncepcje bezemisyjnych dostaw w dziedzinie logistyki miejskiej” – powiedział Jan Pihar, Managing Director of European Logistics w DACHSER Czech Republic. Dodał również: „Mamy duże doświadczenie w korzystaniu z elektrycznych rowerów towarowych w wielu europejskich miastach, dlatego decyzja o uruchomieniu pilotażowego projektu w Pradze była oczywista – nawet jeśli miasto nie nałożyło jeszcze restrykcji.
W fazie pilotażowej projektu, DACHSER zamierza zaopatrywać strefy w regionie Praga 1. Każdego ranka, ciężarówki z oddziału firmy w Kladnie będą dostarczać dzienne przesyłki do mikrohubu Depot.bike, zlokalizowanego niedaleko centrum miasta. Przesyłki te mają być dystrybuowane pojedynczo za pomocą elektrycznego roweru towarowego. W późniejszych fazach projektu dostawa tego rodzaju pojazdem może być sukcesywnie rozszerzana na dzielnice Praga 4, Praga 5 i Praga 7, ze wsparciem bezemisyjnych ciężarówek do ciężkich i nieporęcznych przesyłek na paletach. Według przewidywań, głównymi odbiorcami tych przesyłek będą sklepy odzieżowe, sklepy ze sprzętem medycznym oraz sklepy budowlane. „Stopniowa wymiana małych, konwencjonalnych pojazdów dystrybucyjnych to zrównoważony sposób na złagodzenie problemu ruchu w Pradze i poprawę sytuacji ze smogiem. Zgodnie ze strategią naszej firmy, chcemy się do tego aktywnie przyczynić” - powiedział Jan Pihar.
Ćwierć tony na rowerze
Podczas realizacji projektu DACHSER użyje rowerów dostawczych ze wspomaganiem elektrycznym firmy Velotaxi Bring. Powierzchnia ładunkowa pojazdów wyniesie 0,4 ldm (metra ładunkowego), co pozwoli na ładunek wielkości jednej europalety załadowanej na wysokość 1,2 m i o maksymalnej wadze 250 kg. Rowery będą początkowo dystrybuowały przesyłki kartonowe, jednak w przyszłości firma chciałaby pójść w stronę dekonsolidacji palet na trasie dostawy. Idealnym wynikiem tych wysiłków byłoby powstanie dla określonego obszaru strefy wolnej od emisji DACHSER, z mieszanką różnych typów pojazdów osadzonych w inteligentnej koncepcji. Pilotażowy projekt będzie nieustannie oceniany wraz z operatorem mikrohubu i czeskim specjalistą od rowerów elektrycznych ekolo.cz., we współpracy z Zarządem Technicznym Dróg TSK Praga oraz Praskim Instytutem Planowania i Rozwoju. Pierwszym efektów można się spodziewać po 6 miesiącach rzeczywistej eksploatacji.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.