DACHSER dostarczy towary w Pradze elektrycznym rowerem
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
DACHSER Czech Republic, oddział międzynarodowego dostawcy usług logistycznych, rozpoczyna pilotażowy projekt, którego celem jest zaopatrywanie obszaru centrum Pragi, przy użyciu elektrycznego roweru towarowego. Pojazd będzie korzystał z nowopowstałego mikrohubu Depot.bike zlokalizowanego w pobliżu stacji metra Florenc. Firma wykorzystuje swoje bogate doświadczenie w zakresie alternatywnych metod dostaw miejskich na „ostatniej mili”, zdobyte w takich europejskich miastach jak Paryż, Malaga, czy Stuttgart. Projekt realizowany jest w ramach przygotowań do ewentualnych ograniczeń dla ciężarówek wjeżdżających do centrum miasta, a w jego ramach testowane jest wykorzystanie elektrycznego roweru towarowego na ulicach Pragi.
DACHSER, którego siedziba główna znajduje się w Niemczech, od lat 70. rewolucjonizuje logistykę, dostosowując swój model biznesowy do najnowszych trendów oraz zmian społeczno-demograficznych. Jedną z nich jest znaczny wzrost ruchu drogowego w dużych miastach. W połączeniu z dążeniem do większej ochrony środowiska oraz utrzymania odpowiednich warunków do życia dla mieszkańców, wzrost ten skłania gminy do wprowadzenia ograniczeń wjazdu dla tradycyjnych pojazdów. „Dział Research & Development w centrali firmy między innymi testuje alternatywne metody napędu pojazdów i proponuje nowe koncepcje bezemisyjnych dostaw w dziedzinie logistyki miejskiej” – powiedział Jan Pihar, Managing Director of European Logistics w DACHSER Czech Republic. Dodał również: „Mamy duże doświadczenie w korzystaniu z elektrycznych rowerów towarowych w wielu europejskich miastach, dlatego decyzja o uruchomieniu pilotażowego projektu w Pradze była oczywista – nawet jeśli miasto nie nałożyło jeszcze restrykcji.
W fazie pilotażowej projektu, DACHSER zamierza zaopatrywać strefy w regionie Praga 1. Każdego ranka, ciężarówki z oddziału firmy w Kladnie będą dostarczać dzienne przesyłki do mikrohubu Depot.bike, zlokalizowanego niedaleko centrum miasta. Przesyłki te mają być dystrybuowane pojedynczo za pomocą elektrycznego roweru towarowego. W późniejszych fazach projektu dostawa tego rodzaju pojazdem może być sukcesywnie rozszerzana na dzielnice Praga 4, Praga 5 i Praga 7, ze wsparciem bezemisyjnych ciężarówek do ciężkich i nieporęcznych przesyłek na paletach. Według przewidywań, głównymi odbiorcami tych przesyłek będą sklepy odzieżowe, sklepy ze sprzętem medycznym oraz sklepy budowlane. „Stopniowa wymiana małych, konwencjonalnych pojazdów dystrybucyjnych to zrównoważony sposób na złagodzenie problemu ruchu w Pradze i poprawę sytuacji ze smogiem. Zgodnie ze strategią naszej firmy, chcemy się do tego aktywnie przyczynić” - powiedział Jan Pihar.
Ćwierć tony na rowerze
Podczas realizacji projektu DACHSER użyje rowerów dostawczych ze wspomaganiem elektrycznym firmy Velotaxi Bring. Powierzchnia ładunkowa pojazdów wyniesie 0,4 ldm (metra ładunkowego), co pozwoli na ładunek wielkości jednej europalety załadowanej na wysokość 1,2 m i o maksymalnej wadze 250 kg. Rowery będą początkowo dystrybuowały przesyłki kartonowe, jednak w przyszłości firma chciałaby pójść w stronę dekonsolidacji palet na trasie dostawy. Idealnym wynikiem tych wysiłków byłoby powstanie dla określonego obszaru strefy wolnej od emisji DACHSER, z mieszanką różnych typów pojazdów osadzonych w inteligentnej koncepcji. Pilotażowy projekt będzie nieustannie oceniany wraz z operatorem mikrohubu i czeskim specjalistą od rowerów elektrycznych ekolo.cz., we współpracy z Zarządem Technicznym Dróg TSK Praga oraz Praskim Instytutem Planowania i Rozwoju. Pierwszym efektów można się spodziewać po 6 miesiącach rzeczywistej eksploatacji.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.