Komunikaty PR

Dachser odnotowuje wzrost oparty na solidnym fundamencie

2020-04-10  |  01:00
Kontakt
Kinga Szkutnik
Practum Consulting

Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl

Wzrost obrotów o 1,6 proc. w 2019 r.; europejski transport drogowy odnotowuje dodatnią dynamikę na poziomie 2,9 proc.; 151 mln euro inwestycji w obiekty logistyczne i systemy IT

Mimo stale słabnącej koniunktury na świecie Dachser może pochwalić się dalszym wzrostem w 2019 r. Operator logistyczny odnotował solidny przyrost skonsolidowanych przychodów netto o 1,6 proc. do 5,66 mld euro. Motorem był ponownie obszar Road Logistics, którego przychody netto zwiększyły się o 2,9 proc., do poziomu 4,60 mld euro. Z kolei w obszarze Air & Sea Logistics odnotowano spadek o 4,1 proc. wynikający z mniejszego popytu na usługi transportu lotniczego ze strony klientów z branży motoryzacyjnej.

Wzrost obrotów na poziomie grupy miał miejsce przy jednoczesnym zmniejszeniu się liczby przesyłek i tonażu. Liczba przesyłek spadła o 3,7 proc. - z 83,7 do 80,6 mln, zaś tonaż w porównaniu z rokiem poprzednim o 1,0 proc. - z 41,4 do 41,0 mln ton.

„Gdy zmienia się wiatr koniunktury, wówczas jakość i niezawodność liczą się bardziej niż kiedykolwiek”, mówi Bernhard Simon, CEO Dachser. „Tym bardziej zależy nam na dobrze wykwalifikowanych oraz zmotywowanych pracownikach i dlatego właśnie stale inwestujemy w naszą sieć, procesy oraz IT.”

 

 

Rozwój biznesu w poszczególnych obszarach

Obszar Road Logistics, w ramach którego Dachser realizuje transport i magazynowanie towarów (European Logistics) oraz artykułów żywnościowych (Food Logistics), wciąż stanowi czynnik stabilizujący i dynamiczny motor wzrostu przedsiębiorstwa. W roku 2019 odnotował wzrost skonsolidowanych obrotów netto o 2,9 proc., z 4,47 na 4,60 mld euro, z czego 3,63 mld euro (+2,4 proc.) przypadało na European Logistics.

„Do utrzymującej się silnej pozycji w transporcie transgranicznym dochodzi pozytywny rozwój logistyki kontraktowej w całej Europie. Chociaż sytuacja na rynku przewozowym w roku 2019 uległa złagodzeniu, deficyt kierowców i wykwalifikowanych pracowników w Niemczech oraz wielu innych krajach europejskich pozostaje najpilniejszym wyzwaniem”, mówi Simon.

Najsilniejszy wzrost w 2019 r. odnotował obszar Food Logistics. Dachser wypracował tu wzrost przychodów o 5,1 proc., z 917 do 964 mln euro. Liczba przesyłek spadła o 1,7 proc., natomiast tonaż lekko wzrósł - o 0,6 proc. „Logistyka artykułów spożywczych to od lat niezachwiany filar naszego modelu biznesowego”, mówi Bernhard Simon. „Współpracę z naszymi partnerami w ramach European Food Network możemy określić jako wyjątkowo stabilną i owocną.”

Dachser  Air & Sea Logistics odnotował w 2019 r. spadek obrotów o 4,1 proc. - z 1,19 do 1,14 mld euro; liczba przesyłek spadła o 5,6 proc. „W  tym obszarze mierzymy się ze sporą nieprzewidywalnością, co z kolei bezpośrednio uzależnione jest od słabszej kondycji handlu światowego”, wyjaśnia Simon. „W realizowanym przez nas transporcie lotniczym daje się odczuć przede wszystkim mniejsze zapotrzebowanie na usługi transportowe ze strony przemysłu motoryzacyjnego w Niemczech.”

W 2019 r. Dachser podjął działania z myślą o rozwoju tego obszaru biznesowego. Można do nich zaliczyć rozszerzenie portfolio klientów z branży medycznej, farmaceutycznej, odzieżowej i sportowej, jak również rozbudowę usług transportu kolejowego na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. Spedycja lotnicza i morska,  w szczególności w ramach usług LCL (drobnica morska), zostały połączone z europejską siecią transportu drogowego Dachser. Dodatkowo zakończono wdrożenie własnego systemu zarządzania transportem na świecie pod nazwą Othello. „Do połowy 2020 r. 99 procent wszystkich przesyłek będziemy realizować za pośrednictwem naszego własnego systemu zarządzania transportem. Dzięki lepszej wydajności i produktywności możemy wygenerować dodatkową wartość dodaną dla naszych klientów”, mówi Simon.
Kryzys spowodowany koronawirusem: Dachser jako siła stabilizująca w trudnych czasach

W celu dalszej poprawy jakości usług firma rodzinna zainwestowała w minionym roku 151 mln euro w budowę i rozbudowę hal przeładunkowych i magazynowych, jak również systemy IT i wyposażenie techniczne. W tym roku planuje się inwestycje o podobnym zakresie. Jednakże wskutek panującego kryzysu spowodowanego koronawirusem także Dachser zmuszony jest zrewidować swoje cele, jak wyjaśnia Simon:
”Bardzo trudno przewidzieć ostateczne skutki dla naszej branży, możemy tylko każdego dnia na nowo oceniać sytuację i elastycznie się do niej dostosowywać. W obliczu aktualnych ograniczeń dla biznesu, spadki wolumenu dotyczące branży dóbr przemysłowych są nieuniknione, szczególnie w Hiszpanii i Francji. Jednakże nasze portfolio usług i struktura klientów są tak szerokie, że jesteśmy w stanie dobrze się dostosować do zmienionych warunków. W branży spożywczej jesteśmy, jako operator logistyczny, istotnym elementem podstawowego zaopatrzenia, dlatego w tym obszarze przewidujemy względną stabilność.”    

W 2019 r. Dachser odnotował ponowny wzrost wskaźnika kapitału własnego – do ponad 57 proc. Zatrudniając około 31 tys. osób, Dachser ma więcej pracowników niż w jakimkolwiek innym momencie swojej historii. „Jesteśmy z tego niezwykle dumni, ponieważ nasi pracownicy to serce i kręgosłup naszej działalności. Bezpieczeństwo miejsc pracy jest dla nas w 2020 r. priorytetem. Również dla klientów i podwykonawców chcemy pozostać stabilnym i niezawodnym partnerem. Wszyscy mierzymy się z tymi samymi wyzwaniami. Dzięki uczciwym cenom i wynagrodzeniom wspólnie pokonamy kryzys spowodowany koronawirusem, budując fundament dla przyszłego wzrostu”, podsumowuje Bernhard Simon.

 

O Dachser:

Z 31.000 pracownikami w 393 lokalizacjach na całym świecie Dachser wypracował w 2019 roku skonsolidowane przychody netto rzędu 5,7 mld euro. Operator usług logistycznych przewiózł łącznie 80,6 mln przesyłek o masie 41,0 mln ton. Dachser posiada własne spółki krajowe w 44 państwach. Więcej informacji o firmie Dachser można znaleźć na www.dachser.pl.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Practum Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.