Komunikaty PR

Dachser Polska inwestuje we Wrocławiu

2020-03-18  |  12:30
Kontakt
Kinga Szkutnik
Practum Consulting

Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl

Dolnośląski oddział globalnego dostawcy logistycznego Dachser przeniósł się do nowo wybudowanego przy A4 obiektu w Nowej Wsi Wrocławskiej. Ta inwestycja oznacza trzykrotne zwiększenie przepustowości przeładunkowej operatora i wiąże się z rozwojem jego biznesu w południowo-zachodniej Polsce. Do logistycznej obsługi dolnośląskiego eksportu i importu, w czym Dachser w Polsce się specjalizuje, posłuży nowoczesna hala na 15 500 mkw. Mieści ona terminal przeładunkowy oraz magazyn wysokiego składowania na blisko 17 000 miejsc paletowych.

 

„Dolny Śląsk, m.in. dzięki bliskości granic, jest od lat w eksportowej czołówce wśród polskich województw, a wiele firm ma tu swoje fabryki i magazyny. Dachser pomaga im rozwijać sprzedaż zagraniczną. Dziś dolnośląskim przedsiębiorcom oferujemy już 14 codziennych międzynarodowych połączeń transportowych. Dzięki najnowszej inwestycji pod Wrocławiem będziemy mogli uruchamiać kolejne linie do ważnych rynkowo zagranicznych destynacji i nadal rosnąć wraz z tutejszym biznesem”, mówi dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

 

Lepsze warunki i większe możliwości

W nowo uruchomionej hali o wysokości 10 m na tzw. terminal cross-dockowy (przeładunkowy) przeznaczono ok. 5 300 mkw., co oznacza ponad dwukrotny wzrost powierzchni, jaką Dachser miał do tego typu operacji w poprzednim budynku. W obiekcie znajduje się 60 bram przeładunkowych, są tam także miejsca na pola odkładcze dla stosowanych przez operatora nadwozi wymiennych. Co ważne, dolnośląski terminal przeładunkowy Dachser jest przystosowany do obsługi przesyłek chemicznych, w tym również materiałów niebezpiecznych. W magazynie logistyki kontraktowej o powierzchni 9 000 mkw. jest do dyspozycji 14 800 miejsc paletowych na pięciu poziomach regałów, a w razie potrzeby tę liczbę można zwiększyć o kolejne 2 000. Dwukondygnacyjna część socjalno-biurowa zajmuje blisko 1 100 mkw. z możliwością rozbudowy o dodatkowe piętro. Nowo rozbudowany oddział jest miejscem pracy dla ponad 70 osób.

 

Nowoczesne technologie

Nasi partnerzy biznesowi się rozwijają i zwiększają wolumen przesyłek eksportowych. Udostępniając im najbardziej inteligentne połączenia różnych rozwiązań logistycznych czujemy się w części współtwórcami ich sukcesu. Jednym z naszych celów strategicznych jest zapewnienie bezpieczeństwa wzrostu biznesu klientów, stąd przepustowość naszego terminala wzrasta niemal trzykrotnie”, wyjaśnia Tomasz Szczepura, kierownik sprzedaży European Logistics Dachser Wrocław. „Ponadto mając do dyspozycji większą powierzchnię, na której zastosowano wiele ergonomicznych rozwiązań oraz o wiele większą liczbę bram przeładunkowych, można wykonywać poszczególne czynności znacznie wydajniej i wygodniej. Oznacza to dodatkowo lepszą organizację dostaw przesyłek, a jednocześnie usprawnia pracę kierowców oraz osób zatrudnionych w magazynie, co jest dla nas szczególnie istotne w kontekście zapewnienia najwyższej jakości obsługi”, dodaje Tomasz Szczepura.

 

W oddziale zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań. Na dachu budynku znajdują się panele fotowoltaiczne, zainstalowano na nim również system monitoringu, służący do ciągłej kontroli powierzchni i zapobiegania przeciążeniom. Na terenie obiektu przygotowano stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych oraz wózków widłowych zasilanych akumulatorami litowo-jonowymi.

 

Dolnośląski oddział Dachser znajduje się w kompleksie logistycznym BIK Park Wrocław I w Nowej Wsi Wrocławskiej na terenie gminy Kąty Wrocławskie. Obiekt mieści się przy autostradzie A4 – 0,5 km od węzła Pietrzykowice oraz 3,5 km od węzła Wrocław Południe, stanowiącego skrzyżowanie z Autostradową Obwodnicą Wrocławia (A8).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobilność podbija europejskie rynki Biuro prasowe
2024-05-13 | 13:30

Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobilność podbija europejskie rynki

Fundamentem ekologia, filarami komfort i radość Europa bacznie przygląda się zachowaniom konsumenckim dotyczącym mikromobilności. Badanie przeprowadzone przez niemiecki ADAC wskazuje, że
Transport DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo
2024-05-09 | 14:00

DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy polski przegląd inicjatyw CSR i
Transport Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
2024-04-29 | 15:00

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.