Dachser Polska ze stałymi połączeniami do Moskwy, Kaliningradu i Niżnego Nowogro
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Dachser, globalny operator logistyczny, rozszerza swoją sieć Cargoplus, czyli połączeń drogowych do Rosji, ze względu na rosnące zainteresowanie unijnych eksporterów tym kierunkiem. W oddziale w Strykowie Dachser Polska utworzył punkt przeładunkowy, gdzie przesyłki z Polski i innych krajów UE są konsolidowane, a następnie wysyłane do oddziałów Dachser w Rosji. Operator obejmuje zasięgiem całą Rosję i inne kraje WNP.
Rosja jest piątym partnerem eksportowym Unii Europejskiej i czwartym, jeśli chodzi o import. W 2019 r. wartość unijnego eksportu do tego kraju wyniosła 87,8 mld euro. Najwięcej do Rosji sprzedają Niemcy – w zeszłym roku za blisko 26,7 mld euro. Polska jest na trzecim miejscu spośród państw unijnych pod względem wartość eksportu do Rosji. W 2019 r. krajowe firmy sprzedały rosyjskim odbiorcom towar o wartości 7,4 mld euro. Z naszego kraju za rosyjską granicę trafiają m.in. maszyny, urządzenia, produkty chemiczne oraz inne towary przemysłowe.
„Otrzymywaliśmy coraz więcej zapytań dotyczących transportu przesyłek z państw unijnych, do Rosji i to przełożyło się na decyzję o utworzeniu w Strykowie nowej platformy konsolidacyjnej obsługującej ten kierunek. Oczywiście, z usługi korzystają także eksporterzy z Polski. Obsługujemy zarówno przesyłki drobnicowe, częściowe, jak i całopojazdowe. Nasz średni czas dostawy ze Strykowa do Moskwy to 7 dni, zakładając, że nie ma zbyt długiego postoju na granicy, a dokumenty celne są poprawnie wypełnione. Oprócz stałego połączenia do Moskwy, uruchomiliśmy również linię do Kaliningradu i Niżnego Nowogrodu. Każdą przesyłkę traktujemy indywidualnie, szukamy najlepszych rozwiązań dla naszych klientów, a naszą przewagą jest bezpośredni kontakt z naszymi oddziałami w Rosji”, wyjaśnia dr inż. Grzegorz Lichocik, Prezes Dachser w Polsce.
Dachser, jako operator obsługujący przesyłki międzynarodowe, prowadzi także własną agencję celną, która świadczy kompleksowe usługi odpraw towarów. Klienci Dachser mogą korzystać z odpraw celnych w systemie uproszczonym, procedury tranzytu i odpraw przy wykorzystaniu technologii informatycznych. Firma dysponuje także magazynami czasowego składowania, a jeden z nich znajduje się właśnie w Strykowie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.