Komunikaty PR

DACHSER stawia na li-ion. Flota nowoczesnych wózków widłowych powiększa się

2020-10-30  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

DACHSER Polska, operator logistyczny będący częścią międzynarodowej sieci DACHSER, stawia na technologię litowo-jonową we flocie wózków widłowych. Oddział firmy w Koninku (k. Poznania) jako pierwszy w Polsce rozpoczął wdrożenie całkowitego przejścia na wózki widłowe wyposażone w akumulatory li-ion marki Triathlon – strategicznego partnera firmy na całym świecie. Oddział obecnie dysponuje 6 pojazdami firmy Jungheinrich i testuje kolejny model, a proces kompleksowej wymiany zakończy się w 2022 roku. Wtedy liczba wózków wyniesie 25. Technologia pomoże zwiększyć bezpieczeństwo operatorów i usprawni pracę w magazynach, dzięki bardziej elastycznej infrastrukturze ładowania.

DACHSER od lat stawia na rozwój technologiczny m.in. stale rozbudowując i ulepszając swoją globalną sieć IT czy wdrażając kolejne rozwiązania w obszarach cyfryzacji i digitalizacji. Przedsiębiorstwo odważnie patrzy w przyszłość także w swoich obiektach, będąc pierwszym dużym operatorem floty wózków widłowych i podnośników, który konsekwentnie wdraża technologię litowo-jonową. Ten kamień milowy nie byłby postawiony bez strategicznego partnera w rozwoju – firmy Triathlon, która m.in. do 2022 roku dostarczy akumulatory li-ion do 6000 podnośników wykorzystywanych w terminalach i magazynach w całej Europie. Do tego przełomu, zasilanego bateriami przedsiębiorstwa, dołącza również DACHSER Polska, którego jeden z oddziałów wdraża wymianę całej floty wózków widłowych.

Krok po kroku w litowo-jonowej rewolucji

Zmiana  w oddziale DACHSER Polska w Koninku zbiegła się z rozbudową terminala pod koniec 2018 roku. Kilka miesięcy wcześniej firma testowała wózek litowo-jonowy firmy Jungheinrich, co pozwoliło zdiagnozować zmiany konieczne do wprowadzenia technologii na szerszą skalę. Jak mówi Łukasz Krystkiewicz, kierownik magazynu przeładunkowego w oddziale: „Przede wszystkim musieliśmy stworzyć całą infrastrukturę ładowania, co wiązało się z montażem specjalnych stanowisk z prostownikami dla wózków z akumulatorami li-ion. Na potrzeby nowej infrastruktury dostosowaliśmy również naszą instalację elektryczną, zwiększając natężenie prądu z 32 do 64 A. Ponadto sama przebudowa wymagała ponownej analizy przepisów BHP i ppoż. Rok później widzimy, że było warto”. W 2019 roku oddział DACHSER w Koninku przetestował jeszcze 2 modele wózków z akumulatorami li-ion, które ostatecznie przekonały do stopniowej wymiany całej floty. Obecnie dysponuje 6 pojazdami firmy Jungheinrich oraz testuje kolejny model do obsługi procesu paletowego, a do 2022 roku oddział powiększy swoją flotę do 25 urządzeń z akumulatorami litowo-jonowymi.

Technologia li-ion – efektywność, bezpieczeństwo, wygoda

DACHSER stawia na efektywność, dlatego wybiera technologię litowo-jonową. Jak wskazuje Michał Kujik, Lider zmiany w oddziale w Koninku, odpowiedzialny za obszar związany z zarządzaniem flotą wózków widłowych: „Przede wszystkim warto podkreślić korzyści płynące z elastycznej struktury ładowania, czyli oszczędność miejsca w terminalu i możliwość ładowania niemalże w całym obiekcie. Ponadto sam proces jest zdecydowanie krótszy, a żywotność baterii dużo lepsza. Istotna jest także znacznie prostsza kontrola stopnia naładowania, z poziomu prostownika”.

Poza tym Michał Kujik zwraca też uwagę, że technologia li-ion to większy poziom bezpieczeństwa operatorów – płynący m.in. z braku konieczności wymiany, a także ze stosowanego w bateriach wewnętrznego systemu gaśniczego – oraz wygoda użytkowania. Korzystanie z nowoczesnych akumulatorów pozwala uniknąć procesów charakterystycznych dla baterii kwasowych, jak wyciąganie oparów wodoru czy uzupełnianie wody demineralizowanej.

Cel – 100 procent li-ion

Oddział DACHSER w Koninku postawił na technologię litowo-jonową zyskując szereg istotnych wartości zarówno w aspekcie ekonomii, bezpieczeństwa, jak i wygody. Pozytywna ocena dotychczas wykorzystywanych wózków widłowych Jungheinrich i akumulatorów Triathlon, motywuje do kolejnych zakupów i ostatecznej wymiany całej floty wózków widłowych na pojazdy z bateriami li-ion. Stuprocentowa zmiana to milowy krok w przyszłość, doskonale wpisujący się w politykę firmy, która rozwój technologii zawsze wiąże z korzyściami i wygodą pracowników oraz partnerów biznesowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.