Komunikaty PR

DACHSER stawia na li-ion. Flota nowoczesnych wózków widłowych powiększa się

2020-10-30  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

DACHSER Polska, operator logistyczny będący częścią międzynarodowej sieci DACHSER, stawia na technologię litowo-jonową we flocie wózków widłowych. Oddział firmy w Koninku (k. Poznania) jako pierwszy w Polsce rozpoczął wdrożenie całkowitego przejścia na wózki widłowe wyposażone w akumulatory li-ion marki Triathlon – strategicznego partnera firmy na całym świecie. Oddział obecnie dysponuje 6 pojazdami firmy Jungheinrich i testuje kolejny model, a proces kompleksowej wymiany zakończy się w 2022 roku. Wtedy liczba wózków wyniesie 25. Technologia pomoże zwiększyć bezpieczeństwo operatorów i usprawni pracę w magazynach, dzięki bardziej elastycznej infrastrukturze ładowania.

DACHSER od lat stawia na rozwój technologiczny m.in. stale rozbudowując i ulepszając swoją globalną sieć IT czy wdrażając kolejne rozwiązania w obszarach cyfryzacji i digitalizacji. Przedsiębiorstwo odważnie patrzy w przyszłość także w swoich obiektach, będąc pierwszym dużym operatorem floty wózków widłowych i podnośników, który konsekwentnie wdraża technologię litowo-jonową. Ten kamień milowy nie byłby postawiony bez strategicznego partnera w rozwoju – firmy Triathlon, która m.in. do 2022 roku dostarczy akumulatory li-ion do 6000 podnośników wykorzystywanych w terminalach i magazynach w całej Europie. Do tego przełomu, zasilanego bateriami przedsiębiorstwa, dołącza również DACHSER Polska, którego jeden z oddziałów wdraża wymianę całej floty wózków widłowych.

Krok po kroku w litowo-jonowej rewolucji

Zmiana  w oddziale DACHSER Polska w Koninku zbiegła się z rozbudową terminala pod koniec 2018 roku. Kilka miesięcy wcześniej firma testowała wózek litowo-jonowy firmy Jungheinrich, co pozwoliło zdiagnozować zmiany konieczne do wprowadzenia technologii na szerszą skalę. Jak mówi Łukasz Krystkiewicz, kierownik magazynu przeładunkowego w oddziale: „Przede wszystkim musieliśmy stworzyć całą infrastrukturę ładowania, co wiązało się z montażem specjalnych stanowisk z prostownikami dla wózków z akumulatorami li-ion. Na potrzeby nowej infrastruktury dostosowaliśmy również naszą instalację elektryczną, zwiększając natężenie prądu z 32 do 64 A. Ponadto sama przebudowa wymagała ponownej analizy przepisów BHP i ppoż. Rok później widzimy, że było warto”. W 2019 roku oddział DACHSER w Koninku przetestował jeszcze 2 modele wózków z akumulatorami li-ion, które ostatecznie przekonały do stopniowej wymiany całej floty. Obecnie dysponuje 6 pojazdami firmy Jungheinrich oraz testuje kolejny model do obsługi procesu paletowego, a do 2022 roku oddział powiększy swoją flotę do 25 urządzeń z akumulatorami litowo-jonowymi.

Technologia li-ion – efektywność, bezpieczeństwo, wygoda

DACHSER stawia na efektywność, dlatego wybiera technologię litowo-jonową. Jak wskazuje Michał Kujik, Lider zmiany w oddziale w Koninku, odpowiedzialny za obszar związany z zarządzaniem flotą wózków widłowych: „Przede wszystkim warto podkreślić korzyści płynące z elastycznej struktury ładowania, czyli oszczędność miejsca w terminalu i możliwość ładowania niemalże w całym obiekcie. Ponadto sam proces jest zdecydowanie krótszy, a żywotność baterii dużo lepsza. Istotna jest także znacznie prostsza kontrola stopnia naładowania, z poziomu prostownika”.

Poza tym Michał Kujik zwraca też uwagę, że technologia li-ion to większy poziom bezpieczeństwa operatorów – płynący m.in. z braku konieczności wymiany, a także ze stosowanego w bateriach wewnętrznego systemu gaśniczego – oraz wygoda użytkowania. Korzystanie z nowoczesnych akumulatorów pozwala uniknąć procesów charakterystycznych dla baterii kwasowych, jak wyciąganie oparów wodoru czy uzupełnianie wody demineralizowanej.

Cel – 100 procent li-ion

Oddział DACHSER w Koninku postawił na technologię litowo-jonową zyskując szereg istotnych wartości zarówno w aspekcie ekonomii, bezpieczeństwa, jak i wygody. Pozytywna ocena dotychczas wykorzystywanych wózków widłowych Jungheinrich i akumulatorów Triathlon, motywuje do kolejnych zakupów i ostatecznej wymiany całej floty wózków widłowych na pojazdy z bateriami li-ion. Stuprocentowa zmiana to milowy krok w przyszłość, doskonale wpisujący się w politykę firmy, która rozwój technologii zawsze wiąże z korzyściami i wygodą pracowników oraz partnerów biznesowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport ID Logistics: bardzo dobre wyniki i szybki rozwój w 2023 r. Biuro prasowe
2024-03-27 | 16:00

ID Logistics: bardzo dobre wyniki i szybki rozwój w 2023 r.

ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, podsumował wyniki finansowe za 2023 rok. Grupa osiągnęła wzrost przychodów o 10,7% do 2,74 mld euro i podstawowego dochodu
Transport BERGER Bau wyremontuje historyczny dworzec w Oleśnicy
2024-03-27 | 09:00

BERGER Bau wyremontuje historyczny dworzec w Oleśnicy

Oleśnica to miasto o bogatej historii i znaczącym potencjale rozwojowym. Stąd w ramach dążenia do poprawy infrastruktury transportowej oraz zachowania dziedzictwa kulturowego miasta,
Transport Ambitne cele redukcyjne dla transportu ciężkiego – raport EFL o bezemisyjności
2024-03-26 | 08:00

Ambitne cele redukcyjne dla transportu ciężkiego – raport EFL o bezemisyjności

Już od dłuższego czasu transport jest przedmiotem uwagi instytucji unijnych w kontekście przeciwdziałania zmianom klimatycznym. I choć ciężarówki i autobusy stanowią zaledwie 2%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.