DACHSER stawia na li-ion. Flota nowoczesnych wózków widłowych powiększa się
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
DACHSER Polska, operator logistyczny będący częścią międzynarodowej sieci DACHSER, stawia na technologię litowo-jonową we flocie wózków widłowych. Oddział firmy w Koninku (k. Poznania) jako pierwszy w Polsce rozpoczął wdrożenie całkowitego przejścia na wózki widłowe wyposażone w akumulatory li-ion marki Triathlon – strategicznego partnera firmy na całym świecie. Oddział obecnie dysponuje 6 pojazdami firmy Jungheinrich i testuje kolejny model, a proces kompleksowej wymiany zakończy się w 2022 roku. Wtedy liczba wózków wyniesie 25. Technologia pomoże zwiększyć bezpieczeństwo operatorów i usprawni pracę w magazynach, dzięki bardziej elastycznej infrastrukturze ładowania.
DACHSER od lat stawia na rozwój technologiczny m.in. stale rozbudowując i ulepszając swoją globalną sieć IT czy wdrażając kolejne rozwiązania w obszarach cyfryzacji i digitalizacji. Przedsiębiorstwo odważnie patrzy w przyszłość także w swoich obiektach, będąc pierwszym dużym operatorem floty wózków widłowych i podnośników, który konsekwentnie wdraża technologię litowo-jonową. Ten kamień milowy nie byłby postawiony bez strategicznego partnera w rozwoju – firmy Triathlon, która m.in. do 2022 roku dostarczy akumulatory li-ion do 6000 podnośników wykorzystywanych w terminalach i magazynach w całej Europie. Do tego przełomu, zasilanego bateriami przedsiębiorstwa, dołącza również DACHSER Polska, którego jeden z oddziałów wdraża wymianę całej floty wózków widłowych.
Krok po kroku w litowo-jonowej rewolucji
Zmiana w oddziale DACHSER Polska w Koninku zbiegła się z rozbudową terminala pod koniec 2018 roku. Kilka miesięcy wcześniej firma testowała wózek litowo-jonowy firmy Jungheinrich, co pozwoliło zdiagnozować zmiany konieczne do wprowadzenia technologii na szerszą skalę. Jak mówi Łukasz Krystkiewicz, kierownik magazynu przeładunkowego w oddziale: „Przede wszystkim musieliśmy stworzyć całą infrastrukturę ładowania, co wiązało się z montażem specjalnych stanowisk z prostownikami dla wózków z akumulatorami li-ion. Na potrzeby nowej infrastruktury dostosowaliśmy również naszą instalację elektryczną, zwiększając natężenie prądu z 32 do 64 A. Ponadto sama przebudowa wymagała ponownej analizy przepisów BHP i ppoż. Rok później widzimy, że było warto”. W 2019 roku oddział DACHSER w Koninku przetestował jeszcze 2 modele wózków z akumulatorami li-ion, które ostatecznie przekonały do stopniowej wymiany całej floty. Obecnie dysponuje 6 pojazdami firmy Jungheinrich oraz testuje kolejny model do obsługi procesu paletowego, a do 2022 roku oddział powiększy swoją flotę do 25 urządzeń z akumulatorami litowo-jonowymi.
Technologia li-ion – efektywność, bezpieczeństwo, wygoda
DACHSER stawia na efektywność, dlatego wybiera technologię litowo-jonową. Jak wskazuje Michał Kujik, Lider zmiany w oddziale w Koninku, odpowiedzialny za obszar związany z zarządzaniem flotą wózków widłowych: „Przede wszystkim warto podkreślić korzyści płynące z elastycznej struktury ładowania, czyli oszczędność miejsca w terminalu i możliwość ładowania niemalże w całym obiekcie. Ponadto sam proces jest zdecydowanie krótszy, a żywotność baterii dużo lepsza. Istotna jest także znacznie prostsza kontrola stopnia naładowania, z poziomu prostownika”.
Poza tym Michał Kujik zwraca też uwagę, że technologia li-ion to większy poziom bezpieczeństwa operatorów – płynący m.in. z braku konieczności wymiany, a także ze stosowanego w bateriach wewnętrznego systemu gaśniczego – oraz wygoda użytkowania. Korzystanie z nowoczesnych akumulatorów pozwala uniknąć procesów charakterystycznych dla baterii kwasowych, jak wyciąganie oparów wodoru czy uzupełnianie wody demineralizowanej.
Cel – 100 procent li-ion
Oddział DACHSER w Koninku postawił na technologię litowo-jonową zyskując szereg istotnych wartości zarówno w aspekcie ekonomii, bezpieczeństwa, jak i wygody. Pozytywna ocena dotychczas wykorzystywanych wózków widłowych Jungheinrich i akumulatorów Triathlon, motywuje do kolejnych zakupów i ostatecznej wymiany całej floty wózków widłowych na pojazdy z bateriami li-ion. Stuprocentowa zmiana to milowy krok w przyszłość, doskonale wpisujący się w politykę firmy, która rozwój technologii zawsze wiąże z korzyściami i wygodą pracowników oraz partnerów biznesowych.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.