Dachser uruchamia cotygodniowy czarter do USA
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Od końca lipca Dachser Air & Sea Logistics obsługuje połączenie na trasie Frankfurt - Chicago w ramach rozszerzonego programu czarterowego rejsów premium. Teraz rotacyjne loty Dachser przez Atlantyk będą się odbywały w każdy weekend. Dzięki temu klienci firmy skorzystają ze stałych terminów dostaw, a także lepszego planowania przestrzeni ładunkowej i kosztów.
Kryzys wywołany przez koronawirusa doprowadził do poważnych problemów w dostępie do przestrzeni cargo. To między innymi dlatego dostawca usług logistycznych Dachser zdecydował się na rozszerzenie swojego programu czarterowego – teraz Boeingi 747-400s w pełnym wymiarze obsługują dostawy między Frankfurtem oraz Chicago.
„Dziś niezawodność oraz elastyczność są szczególnie ważne w przemyśle lotniczym. Dzięki naszemu dedykowanemu rozwiązaniu możemy zaoferować klientom solidną obsługę lotów premium między Europą a USA w obu kierunkach” – mówi Timo Stroh, szef Global Air Freight w Dachser.
Doskonałe połączenie poprzez transport drogowy
Gęsta sieć połączeń drogowych Dachser umożliwia transport towarów z Frankfurtu do całej Europy w ramach stałych terminów dostaw i przy zachowaniu wysokich standardów jakości. W USA operator obsługuje również Środkowy Zachód, organizując za pośrednictwem partnerów serwisowych transport ciężarowy z lotniska w Chicago.
Pełne czartery Dachser zapewniają doskonałą przepustowość, niezależnie od niestabilnych zmian rynkowych. Wśród ich zalet należy także wymienić możliwość dostarczenia ładunków wielkogabarytowych czy towarów niebezpiecznych, jak np. baterie, a także produktów z branży biomedycznej wymagających transportów w kontrolowanej temperaturze. Stałe terminy wylotów - we Frankfurcie wypadające zawsze w soboty - pozwalają na późne dostawy towarów pod koniec tygodnia, umożliwiając tym samym lepsze planowanie.
Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
DSV – Global Transport and Logistics i Tchibo Polska kontynuują współpracę
Gruba Logistics: Lider w Zrównoważonym Transporcie Odpadów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Ochrona środowiska
Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.