Dachser: w 14 dni pociągiem przez Polskę do Chin dla BASF
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
BASF powierzył Dachser, operatorowi logistycznemu z którym od lat współpracuje, obsługę swojego pierwszego pociągu blokowego do Chin. Pociąg z 42 kontenerami przewożącymi produkty BASF przybył do chińskiego miasta Xi´an. Dachser zadbał o wszystkie aspekty organizacyjne - od skoordynowania współpracy z operatorem kolejowym RTSB przez odprawę celną po dystrybucję towaru w Chinach. Dzięki transportowi Dachser Rail Services produkty chemiczne z Ludwigshafen w Niemczech trafiły na chiński rynek dwa razy szybciej.
Podróż tzw. pociągiem blokowym z KTL Kombi-Terminal w niemieckim Ludwigshafen do Chin przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan zajęła zaledwie 14 dni - ponad dwa tygodnie szybciej niż kontenerowcem. Transport kolejowy trasą „Nowego Jedwabnego Szlaku” jest szczególnie interesujący dla firm chemicznych, których zakłady produkcyjne znajdują się w głębi Chin, z dala od portów morskich.
Terminal KTL w Ludwigshafen odgrywa kluczową rolę w koncepcji logistycznej BASF: służy jako hub, w którym produkty z Europy są łączone i ładowane do kontenerów kolejowych. Ten największy terminal śródlądowy w Niemczech znajduje się bezpośrednio przy głównym zakładzie BASF. Każdego dnia z terminalu odjeżdża do 30 pociągów dziennie w kierunku ponad 20 europejskich centrów gospodarczych.
Wkrótce kolejne cotygodniowe wyjazdy
Ponieważ tory kolejowe na poszczególnych odcinkach trasy różnią się szerokością, kontenery musiały zostać przeładowane do innego pociągu w polskich Małaszewiczach oraz na granicy kazachskiej z Chinami. Czterdziestostopowe kontenery były wypełnione przede wszystkim granulatami, dodatkami do paliw i katalizatorami. Punktem docelowym transportu było miasto Xi’an w środkowych Chinach.
Na miejscu lokalny oddział Dachser zajął się odprawą celną i dalszą dystrybucją towarów BASF do odbiorców – tym razem ciężarówkami. Jednocześnie planowane są kolejne tury odjazdu pociągów z Ludwigshafen do Xi`an.
„Szybszy niż fracht morski, tańszy niż fracht lotniczy, łatwy do zaplanowania i niezawodny: w przypadku określonych potrzeb logistycznych transport kolejowy do Chin trasą Nowego Jedwabnego Szlaku może być doskonałą, niosącą wartość dodaną, alternatywą dla transportu lotniczego i morskiego”, wyjaśnia Thomas Krüger, Dyrektor Zarządzający Dachser Air & Sea Logistics EMEA. „Zapotrzebowanie na usługi Dachser Rail Services cały czas rośnie, a szczególnie zadowoleni jesteśmy z faktu, że naszym rozwiązaniom zaufał lider światowego rynku, jakim jest BASF”.
Wieloletnie partnerstwo wchodzi na wyższy poziom
Dachser już od kilku dekad ściśle współpracuje z BASF w zakresie transportu i bezpiecznego przechowywania produktów chemicznych w Europie. Operator prowadzi dla BASF dwa magazyny materiałów niebezpiecznych: jeden na Węgrzech i jeden w Rumunii. Oba spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, a ich działanie zostało ocenione zgodnie z normami SQAS.
„Pierwszy pociąg do Xi'an wniósł naszą współpracę logistyczną z BASF na nowy poziom”, mówi Michael Kriegel, Department Head Dachser Chem-Logistics.
Rozwiązania branżowe operatora logistycznego, takie jak Dachser Chem-Logistics, łączą wysokiej jakości usługi logistyczne oraz wiedzę nt. obsługi towarów niebezpiecznych w ramach globalnej sieci transportowej z indywidualnymi rozwiązaniami dla klientów z branży chemicznej.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.