Dachser: w 14 dni pociągiem przez Polskę do Chin dla BASF
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
BASF powierzył Dachser, operatorowi logistycznemu z którym od lat współpracuje, obsługę swojego pierwszego pociągu blokowego do Chin. Pociąg z 42 kontenerami przewożącymi produkty BASF przybył do chińskiego miasta Xi´an. Dachser zadbał o wszystkie aspekty organizacyjne - od skoordynowania współpracy z operatorem kolejowym RTSB przez odprawę celną po dystrybucję towaru w Chinach. Dzięki transportowi Dachser Rail Services produkty chemiczne z Ludwigshafen w Niemczech trafiły na chiński rynek dwa razy szybciej.
Podróż tzw. pociągiem blokowym z KTL Kombi-Terminal w niemieckim Ludwigshafen do Chin przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan zajęła zaledwie 14 dni - ponad dwa tygodnie szybciej niż kontenerowcem. Transport kolejowy trasą „Nowego Jedwabnego Szlaku” jest szczególnie interesujący dla firm chemicznych, których zakłady produkcyjne znajdują się w głębi Chin, z dala od portów morskich.
Terminal KTL w Ludwigshafen odgrywa kluczową rolę w koncepcji logistycznej BASF: służy jako hub, w którym produkty z Europy są łączone i ładowane do kontenerów kolejowych. Ten największy terminal śródlądowy w Niemczech znajduje się bezpośrednio przy głównym zakładzie BASF. Każdego dnia z terminalu odjeżdża do 30 pociągów dziennie w kierunku ponad 20 europejskich centrów gospodarczych.
Wkrótce kolejne cotygodniowe wyjazdy
Ponieważ tory kolejowe na poszczególnych odcinkach trasy różnią się szerokością, kontenery musiały zostać przeładowane do innego pociągu w polskich Małaszewiczach oraz na granicy kazachskiej z Chinami. Czterdziestostopowe kontenery były wypełnione przede wszystkim granulatami, dodatkami do paliw i katalizatorami. Punktem docelowym transportu było miasto Xi’an w środkowych Chinach.
Na miejscu lokalny oddział Dachser zajął się odprawą celną i dalszą dystrybucją towarów BASF do odbiorców – tym razem ciężarówkami. Jednocześnie planowane są kolejne tury odjazdu pociągów z Ludwigshafen do Xi`an.
„Szybszy niż fracht morski, tańszy niż fracht lotniczy, łatwy do zaplanowania i niezawodny: w przypadku określonych potrzeb logistycznych transport kolejowy do Chin trasą Nowego Jedwabnego Szlaku może być doskonałą, niosącą wartość dodaną, alternatywą dla transportu lotniczego i morskiego”, wyjaśnia Thomas Krüger, Dyrektor Zarządzający Dachser Air & Sea Logistics EMEA. „Zapotrzebowanie na usługi Dachser Rail Services cały czas rośnie, a szczególnie zadowoleni jesteśmy z faktu, że naszym rozwiązaniom zaufał lider światowego rynku, jakim jest BASF”.
Wieloletnie partnerstwo wchodzi na wyższy poziom
Dachser już od kilku dekad ściśle współpracuje z BASF w zakresie transportu i bezpiecznego przechowywania produktów chemicznych w Europie. Operator prowadzi dla BASF dwa magazyny materiałów niebezpiecznych: jeden na Węgrzech i jeden w Rumunii. Oba spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, a ich działanie zostało ocenione zgodnie z normami SQAS.
„Pierwszy pociąg do Xi'an wniósł naszą współpracę logistyczną z BASF na nowy poziom”, mówi Michael Kriegel, Department Head Dachser Chem-Logistics.
Rozwiązania branżowe operatora logistycznego, takie jak Dachser Chem-Logistics, łączą wysokiej jakości usługi logistyczne oraz wiedzę nt. obsługi towarów niebezpiecznych w ramach globalnej sieci transportowej z indywidualnymi rozwiązaniami dla klientów z branży chemicznej.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.