Dachser: Żuraw dla południowo-wschodniej Azji
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Firma DACHSER wsparła proces naprawy żurawia w Indonezji, organizując transport stalowego wysięgnika z Düsseldorfu do Dżakarty. Wysięgnik o długości 23 metrów i szerokości 3,6 m. większość swojej 55-dniowej „podróży” spędził na pokładzie statku.
Dostarczenie tak dużej części zamiennej do Dżakarty w Indonezji w pierwszej kolejności wymagało znalezienia odpowiedniego statku. DACHSER postawił na statek RoRo, ponieważ może on pomieścić bardzo długie przedmioty na przyczepie MAFI zaprojektowanej specjalnie do przewozu ciężkich ładunków. Trasa rozpoczęła się w Düsseldorfie, gdzie wysięgnik żurawia został załadowany na transporter do ciężkich ładunków, na którym przebył drogę 200 km do portu w Antwerpii. Następnym przystankiem był Singapur, gdzie wysięgnik został przerzucony na statek dostawczy, który zabrał go do Dżakarty. Tam oddział DACHSER Indonesia zorganizował sprawny rozładunek i dalszy transport ciężarówką do miejsca docelowego.
„Największym wyzwaniem było to, że po uzyskaniu pozwolenia na transport powstał duży plac budowy, co praktycznie uniemożliwiło nam opuszczenie zakładu w Düsseldorfie."– mówi Hans-Ulrich Brüggemann, project manager w DACHSER Air & Sea Logistics w Kolonii, który organizował ten transport. „Jednak dzięki dobrej pracy zespołowej wszystkich zaangażowanych osób udało nam się wysłać wysięgnik żurawia w dalszą drogę".
Specjaliści ds. Logistyki projektowej na całym świecie
Przy dużych, ciężkich lub szczególnie skomplikowanych transportach, zespoły logistyki projektowej w DACHSER Air & Sea Logistics są w swoim żywiole. Doradzają klientom w wyborze tras i przewoźników oraz dbają o obsługę w systemie door-to-door – od początku do końca. Niezależnie od tego, czy przedmiotem zlecenia są luksusowe samochody, komponenty fabryczne, czy całe zakłady produkcyjne – sprawny transport to nieodłączna część logistyki projektowej DACHSER Air & Sea Logistics. Działając w ramach tej usługi, bierzemy pod uwagę wiele czynników” mówi Brüggemann. „Organizujemy najbardziej efektywny transport: od wyboru optymalnej trasy – uwzględniając m.in. zamknięte drogi – po odprawę celną”. Aby dostarczać produkty na skalę międzynarodową, oddziały DACHSER na całym świecie ściśle ze sobą współpracują. To właśnie taka kooperacja między zespołami w Niemczech i Indonezji sprawiła, że wysięgnik żurawia pokonał połowę globu.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.