Darmowe przejazdy pociągami Kolei Dolnośląskich we Wrocławiu
Na mieszkańców Wrocławia, którzy zdecydują się wybrać 22 września pociąg Kolei Dolnośląskich zamiast samochodu czekają darmowe przejazdy. To wszystko z okazji obchodzonego Międzynarodowego Dnia Bez Samochodu. Tego dnia za bilet posłuży dowód rejestracyjny pojazdu.
Dzień bez Samochodu to międzynarodowa inicjatywa, która ma zachęcić kierowców do rezygnacji z korzystania z samochodu dla ograniczenia emisji spalin i promocji zachowań proekologicznych.
Tego dnia, który w tym roku przypada na wtorek, 22 września, pasażerowie Kolei Dolnośląskich mogą liczyć na darmowy przejazd w granicach Wrocławia za okazaniem dowodu rejestracyjnego.
– Chcemy w ten sposób zachęcić do korzystania z kolei przede wszystkim tych, którzy jeszcze się do niej nie przekonali i na co dzień wybierają samochód. Mamy swoje atuty, pociągi w przeciwieństwie do samochodów nie stoją w korkach – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich - Z roku na rok coraz więcej osób przekonuje się do korzystania z kolei. Wierzę, że przy okazji Międzynarodowego Dnia Bez Samochodu kolejni dołączą do grona pasażerów Kolei Dolnośląskich – dodał Stawikowski.
Koleje Dolnośląskie to jedna z najdynamiczniej rozwijających się spółek kolejowych w kraju. W ostatnich miesiącach spółka rozstrzygnęła przetargi dzięki, którym w najbliższych latach jej flota zwiększy się o pięć elektrycznych pięcioczłonowych składów oraz dwa trójczłonowe pociągi hybrydowe.
Międzynarodowy Dzień Bez Samochodu jest zwieńczeniem zainaugurowanego przez Komisję Europejską w 2002 roku Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Akcja ma zachęcić mieszkańców miast do częstszego wybierania przyjaznych środowisku środków transportu: jazdy na rowerze czy transportu zbiorowego.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.