Darmowe przejazdy pociągami Kolei Dolnośląskich we Wrocławiu
Na mieszkańców Wrocławia, którzy zdecydują się wybrać 22 września pociąg Kolei Dolnośląskich zamiast samochodu czekają darmowe przejazdy. To wszystko z okazji obchodzonego Międzynarodowego Dnia Bez Samochodu. Tego dnia za bilet posłuży dowód rejestracyjny pojazdu.
Dzień bez Samochodu to międzynarodowa inicjatywa, która ma zachęcić kierowców do rezygnacji z korzystania z samochodu dla ograniczenia emisji spalin i promocji zachowań proekologicznych.
Tego dnia, który w tym roku przypada na wtorek, 22 września, pasażerowie Kolei Dolnośląskich mogą liczyć na darmowy przejazd w granicach Wrocławia za okazaniem dowodu rejestracyjnego.
– Chcemy w ten sposób zachęcić do korzystania z kolei przede wszystkim tych, którzy jeszcze się do niej nie przekonali i na co dzień wybierają samochód. Mamy swoje atuty, pociągi w przeciwieństwie do samochodów nie stoją w korkach – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich - Z roku na rok coraz więcej osób przekonuje się do korzystania z kolei. Wierzę, że przy okazji Międzynarodowego Dnia Bez Samochodu kolejni dołączą do grona pasażerów Kolei Dolnośląskich – dodał Stawikowski.
Koleje Dolnośląskie to jedna z najdynamiczniej rozwijających się spółek kolejowych w kraju. W ostatnich miesiącach spółka rozstrzygnęła przetargi dzięki, którym w najbliższych latach jej flota zwiększy się o pięć elektrycznych pięcioczłonowych składów oraz dwa trójczłonowe pociągi hybrydowe.
Międzynarodowy Dzień Bez Samochodu jest zwieńczeniem zainaugurowanego przez Komisję Europejską w 2002 roku Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Akcja ma zachęcić mieszkańców miast do częstszego wybierania przyjaznych środowisku środków transportu: jazdy na rowerze czy transportu zbiorowego.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.