Komunikaty PR

DHL Global Forwarding spedytorem Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych

2021-10-05  |  10:00
Biuro prasowe

DHL Global Forwarding, światowy lider spedycji morskiej, lotniczej oraz kolejowej, należący do Grupy Deutsche Post DHL, dynamicznie rozwija usługi transportowe w temperaturze kontrolowanej dla najbardziej wymagających branż, tj. farmaceutyczna, produktów świeżych i szybko psujących się. Operator wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania w tym Isoboxy oraz kontenery z rejestratorami temperatury. Niedawno, na zlecenie Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, DHL Global Forwarding zorganizował pierwszą z serii szybkich międzynarodowych dostaw lotniczych ponad 1,5 mln szczepionek przeciw Covid-19. Były to pierwsze dostawy szczepionek zrealizowane w Unii Europejskiej do krajów trzecich.

DHL Global Forwarding w Polsce został partnerem Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w zakresie organizacji szybkich dostaw lotniczych szczepionek przeciw Covid-19. Pierwszym z serii kilku transportów, realizowanych przez DHL Global Forwarding dla RARS była dostawa lotnicza do Australii ponad miliona dawek szczepionek przeciw Covid-19, firmy Pfizer i BioNTech. Załadowane na 4 palety lotnicze, zostały przewiezione w 2 etapach tj. bezpośrednio do Sydney i z międzylądowaniem w Dubaju. Pierwsza z partii, dzięki sprawnej organizacji procesu przez DHL Global Forwarding i zsynchronizowaniu gotowości do odbioru ładunku z dostępnymi rejsami, wylądowała na lotnisku w Sydney już po 23 godzinach od startu samolotu w Warszawie. Czas tranzytu drugiej partii, przez Dubaj, wyniósł ok. 33 godzin. DHL Global Forwarding dostarczył też ponad pół miliona dawek szczepionki firmy AstraZeneca do Wietnamu. Tu czas dostawy w relacji lotnisko-lotnisko wyniósł tylko 18 godzin.

Wszystko zaplanowane z chirurgiczną precyzją

W ramach współpracy z RARS, DHL Global Forwarding odpowiada za kompleksową organizację łańcucha dostaw szczepionek, od odbioru w Polsce do doręczenia końcowym odbiorcom. Kluczowe znaczenie przy realizacji tego typu transportów ma czas i kontrolowane warunki przewozu.   

„Kluczową kwestią z punktu widzenia RARS podczas realizacji wysyłki szczepionek przeciw Covid-19 za granicę było zapewnienie jakości oraz monitoringu warunków transportu przez całą drogę z magazynu RARS do punktu docelowego u odbiorcy. Niezwykle ważne było też przeprowadzenie całego procesu kompleksowo – organizacja transportu na i z lotniska, przelotu oraz obsługi celnej. Wyzwaniem było bardzo szybkie tempo realizacji i reakcji na zmieniające się warunki otoczenia oraz pojawiające się nowe oczekiwania. Dodatkowo wartym podkreślenia jest fakt, iż dostawy do Australii i Wietnamu były pierwszymi realizowanymi poza Unię Europejską, więc zadaniem DHL wspólnie z RARS było „przetarcie szlaków” zarówno pod kątem samej organizacji całego zadania na tak szeroką skalę i taką odległość, ale także od strony formalnej i opracowania pełnej dokumentacji koniecznej do zaakceptowania przez bardzo wymagających odbiorców” - mówi Malwina Rudnik, Kierownik Projektu Biura Logistyki Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.

Planując dostawy, Spedytorzy Działu Produktu Lotniczego DHL Global Forwarding musieli uwzględnić też wyjątkowo restrykcyjne wymagania agencji rządowych w Polsce, Australii i Wietnamie. Dodatkowo, przygotowane przez DHL rozwiązanie transportowe, ze względu na strategiczne znaczenie projektu, wymagało nie tylko akceptacji RARS, ale także wsparcia dedykowanego działu DHL Global Forwarding - LifeConEx. Jego eksperci wspierają organizację globalnych łańcuchów dostaw w temperaturze kontrolowanej, nadzorują ich realizację 24/7 i przygotowują procedury zapewniające bezpieczeństwo wrażliwych ładunków w transporcie.

„Każdy etap transportu, od odbioru szczepionek od RARS, aż po ich dostawę do finalnego odbiorcy, był przez nas zaplanowany z iście chirurgiczną precyzją. Wszystkie zaangażowane strony miały wyznaczone konkretne ramy czasowe na wykonanie konkretnych działań, takich jak budowa palet lotniczych czy kontrola bezpieczeństwa, obowiązkowa nawet dla tak wyjątkowych towarów. Czas transportu od drzwi do drzwi został rozpisany co do minuty w specjalnie przygotowanym w Standard Operations Procedure, oddzielnym dla każdej wysyłki” - wyjaśnia Iwona Połowicz, Dyrektor Produktu Lotniczego DHL Global Forwarding.

Utrzymanie wymaganej temperatury

Warto podkreślić, iż jednym z kluczowych wyzwań w przypadku szczepionek jest rygorystyczny wymóg dotyczący utrzymania ściśle określonej temperatury. W tym celu w dostawie do Australii DHL Global Forwarding wykorzystał specjalne Isoboxy z suchym lodem, które gwarantują utrzymanie poziomu wymaganej temperatury (-70°C) przez całą drogę. Każda z palet została wyposażona w rejestrator temperatury, tzw. Data Logger, zapewniający monitoring na każdym etapie transportu. Palety ze szczepionkami na lotniskach w Warszawie, Dubaju i w Sydney umieszczone były w chłodni (+2° i +8° C). Ze względu na wysokie temperatury w Dubaju, dochodzące do 40°C, do ich przewozu na terenie lotniska wykorzystano tzw. Cool Dolly, czyli specjalny kontener umożliwiający szybki transfer z samolotu do magazynu z zachowaniem wymaganej temperatury. Z kolei podczas dostawy szczepionek do Wietnamu, DHL użył specjalnych lotniczych kontenerów chłodniczych, działających jak lodówki. To umożliwiło nie tylko utrzymanie stałej temperatury w czasie dostawy, ale też, ze względu na sztywną obudowę, zabezpieczyło ładunek przed ewentualnymi uszkodzeniami.

Dzięki doświadczeniu i potencjałowi globalnej sieci w zakresie najnowocześniejszych rozwiązań oraz systemom monitorowania temperatury, DHL Global Forwarding jest w stanie zagwarantować bezpieczeństwo transportu najbardziej wymagającym produktom tj. farmaceutyki, produkty medyczne, czy też produkty świeże. „Współpraca z RARS przy wysyłce jednego z najbardziej wrażliwych produktów na rynku była dla nas cennym doświadczeniem. Nasza wiedza, pewność i elastyczność w działaniu, a przede wszystkim satysfakcja z wykonywanej pracy, pozwalają nam na tworzenie rozwiązań szytych na miarę klienta” - podkreśla Katarzyna Wandel, Kierownik Produktu Lotniczego DHL Global Forwarding.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.