Komunikaty PR

DHL Parcel stawia na kobiety

2023-03-06  |  09:25
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice sortowni i kurierki. Swoimi kompetencjami w niczym nie ustępują mężczyznom. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmiany sektora logistycznego, a przy tym budują wartość ekonomiczną przedsiębiorstw, co potwierdza przykład DHL Parcel.

Logistyka ma twarz kobiety

Prawie 40% wszystkich pracowników DHL Parcel Polska to kobiety. Panie zajmują blisko 50% stanowisk menedżerskich i stanowią 40% zarządu. Jak przyznaje kierownictwo DHL Parcel Polska, taka zróżnicowana struktura pozwala na twórcze dyskusje. Te z kolei przekładają się na lepsze efekty podejmowanych działań w porównaniu do tych podejmowanych w homogenicznym środowisku.

Dzisiaj rozróżnienie, która branża jest męska, a która damska, nie ma znaczenia. Zmiana zaszła w nas, kobietach. Jesteśmy silne, świadome swoich mocnych stron, łamiemy tabu. Kiedy patrzę na nasze wspaniałe kurierki i magazynierki, które doskonale radzą sobie w pracy, nasze menedżerki i koleżanki z zespołu zarządzającego, widzę, jak wielką siłę daje różnorodność. Inteligencja różnorodnych zespołów rośnie, dzięki czemu pracują one bardziej efektywnie. Kiedy podczas spotkania zarządu obradujemy nad strategią firmy, nikt nie zastanawia się, czy głos zabiera kobieta, czy mężczyzna, istotne jest to, co ma do powiedzenia – mówi Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel Polska.

Duże kompetencje i wiele wyzwań

Łańcuchy dostaw to ogromne, złożone i dynamiczne ekosystemy, w których współpraca jest bardzo ważna. W takim środowisku kobiece kompetencje nabierają szczególnego znaczenia. Jak wynika z badania „Przywództwo kobiet w logistyce - gdzie jesteśmy i co dalej?”[1], przeprowadzonego przez Forum Kobiet w Logistyce, panie mają sporo do zaoferowania firmom z branży logistycznej. 86% respondentek regularnie uzupełnia swoje wykształcenie w zakresie kompetencji miękkich, głównie w obszarach: leadership, mentoringu, komunikacji, autoprezentacji i wystąpień publicznych, znajomości języków obcych. 41% badanych poszerza regularnie swoje umiejętności w zakresie rozwoju kompetencji twardych, takich jak: zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami, zmiany prawne, wiedza branżowa, jak np. szkolenia ze spedycji, operacji magazynowych.  Jednak, jak wskazuje badanie, kobiety wciąż mierzą się również z wieloma wyzwaniami, takimi jak pogodzenie obowiązków zawodowych z życiem prywatnym, np. wychowywaniem dzieci (51%), czy brak uznania kompetencji kobiet za równe kompetencjom mężczyzn (41%). Trudności pojawiają się również wewnątrz firm i dotyczą strategii oraz polityki zarządzania zasobami ludzkimi, na co wskazuje aż 42% ogółu respondentek. Dlatego tak ważna jest polityka promująca różnorodność i czerpanie z jej potencjału. Wśród firm, w których o sukcesie decydują kompetencje i wyniki, a nie płeć jest DHL Parcel.

DHL Parcel wspiera kobiety

DHL jest pierwszą firmą kurierską, która zaczęła świadomie budować ofertę dla kobiet w tym zawodzie. Są one obecne w filmach, wywiadach czy na zdjęciach w ofertach pracy. Firma docenia ich wiedzę, doświadczenie, talenty, pasje, charyzmę i charakter oraz przywiązuje dużą wagę do ich rozwoju, co wyraża poprzez specjalne programy. Przykładowo „Liderki w logistyce” to unikatowy projekt skierowany do pań na stanowiskach menedżerskich, ale także przyszłych liderek przygotowujących się do tej roli, w którym panie mogą wymienić się doświadczeniami, opiniami i wiedzą. Program służy wzajemnemu wsparciu i rozwojowi kobiet w DHL Parcel. Tylko w ostatnim czasie liczba uczestniczek zwiększyła się aż o 50%.

DHL Parcel wspiera również pracujących rodziców, np. poprzez projekt „Wonder Parents”, który pomaga łączyć role zawodowe i prywatne na różnych etapach życia.

DHL Parcel przekonuje, że logistyka to branża, dla każdego, kto wykazuje odpowiednie kompetencje, predyspozycje i zaangażowanie. To właśnie te czynniki, a nie płeć, powinny być zawsze decydujące.


Więcej informacji:

Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752


[1]https://kobietywlogistyce.pl/wp-content/uploads/2022/12/Raport_Przyw%C3%B3dztwo_Kobietw_Logistyce_ForumKobietwLogistyce_06122022.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Kara umowna za przeładunek: czy zawsze jest skuteczna? Biuro prasowe
2024-05-29 | 15:00

Kara umowna za przeładunek: czy zawsze jest skuteczna?

Zlecenia transportowe bywają naszpikowane karami umownymi, których nakładanie nie zawsze jest uzasadnione. Jednym z argumentów może być fakt, że niektóre dodatkowe
Transport Wydłużenie terminu płatności w wyniku opóźnienia w przesłaniu dokumentów
2024-05-29 | 15:00

Wydłużenie terminu płatności w wyniku opóźnienia w przesłaniu dokumentów

Terminy płatności bywają kością niezgody między zlecającymi transport a przewoźnikami. W umowach mogą znaleźć się zapisy wskazujące na sytuacje, w których termin płatności
Transport Czy warto wdrożyć w polskim transporcie regulacje prawne z Hiszpanii i Węgier?
2024-05-29 | 15:00

Czy warto wdrożyć w polskim transporcie regulacje prawne z Hiszpanii i Węgier?

Branża transportowa w Polsce wciąż staje przed licznymi wyzwaniami. Są wśród nich m.in. nieuczciwe praktyki, niskie stawki oraz złe warunki pracy kierowców. Z podobnymi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prezes PGE: Energetyka węglowa nie jest w stanie funkcjonować zgodnie z zasadami rynkowymi. Konieczne jest wydzielenie tego segmentu ze spółki

Grupa PGE opublikowała zgodne z wcześniejszymi szacunkami wyniki finansowe za I kwartał 2024 roku. Znacząco wzrosły w tym czasie nakłady inwestycyjne, których wysokość przekroczyła 2 mld zł. Dalszy rozwój i możliwości finansowania kolejnych projektów OZE mocno ogranicza jednak segment energetyki konwencjonalnej, który stanowi dla grupy coraz większe obciążenie. – To potwierdza konieczność wydzielania tego segmentu i zmiany jego struktury właścicielskiej – podkreśla prezes Grupy PGE Dariusz Marzec.

Transport

Rosną koszty transportu morskiego. Wszystko przez ataki bojowników Huti na statki handlowe

Nie ustają ataki jemeńskich bojowników Huti na statki handlowe płynące przez Morze Czerwone. Coraz częściej statki płynące między portami w Europie i Azji wybierają trasy wokół kontynentu afrykańskiego z pominięciem Kanału Sueskiego. Ma to niebagatelny wpływ na wzrost stawek frachtu morskiego, w tym stawek kontenerowych. Morze Czerwone to najkrótsza droga morska transportu towarów z Azji do Europy, którą realizowane jest 25–30 proc. morskiego transportu kontenerowego.

Infrastruktura

Infrastruktura krytyczna w polskich miastach jest dobrze chroniona. Nadal są jednak słabe punkty

Po wybuchu wojny w Ukrainie polskie miasta są bardziej świadome konieczności ochrony infrastruktury krytycznej. W ocenie ekspertów jest ona chroniona na wysokim poziomie. Nie można jednak zapominać o miejscach, które mogą się okazać słabymi punktami. To między innymi te dostępne publicznie, w których gromadzi się wiele osób.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.