Drugie urodziny Tarnowskiego Roweru Miejskiego!
Nextbike Polska SA
ul. Przasnyska 6B
01-756 Warszawa
media|nextbike.pl| |media|nextbike.pl
696 003 711
https://nextbike.pl
Przed dwoma laty ruszył Tarnowski Rower Miejski. W tym czasie do systemu zapisało się 6,6 tysięcy mieszkańców. Łącznie tarnowianie odbyli ponad 32,7 tys. przejażdżek na rowerach miejskich.
W dniu startu (10.10.2018), w Tarnowie dostępnych było 100 rowerów standardowych i 10 dziecięcych, które można było wypożyczać i zwracać w dziesięciu lokalizacjach w całym mieście. Już na pierwszym etapie realizacji projektu rowerowego w Tarnowie, ekologiczne i wygodne uzupełnienie komunikacji publicznej, jakim jest rower miejski, znalazło uznanie w oczach mieszkańców. Przez niespełna 2 miesiące tarnowianie skorzystali z rowerów 3,8 tys. razy. W systemie zarejestrowało się ponad 2 tys. użytkowników. Pierwszy sezon trwał dwa miesiące.
W rozpoczętym 1 marca 2019 r. drugim sezonie, tarnowskie jednoślady były dostępne dla użytkowników już przez dziewięć miesięcy. Rowery znów cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem co poskutkowało decyzją o rozbudowie systemu. W kolejnym roku funkcjonowania wypożyczalnia powiększyła się o sześć nowych punktów wynajmu rowerów. W systemie pojawiło się także 60 nowych pojazdów, w tym 10 wyposażonych w foteliki do przewożenia dzieci.
— Bieżący sezon roweru miejskiego w Tarnowie – inny od poprzednich z powodu pandemii, pokazuje jak ważnym elementem tkanki miasta są publiczne wypożyczalnie rowerów — mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. — Cieszy nas, że pomimo niewiadomych i trudności z początku sezonu, udało się go rozpocząć i mieszkańcy Tarnowa mogą korzystać z miejskich rowerów dojeżdżając do pracy, szkoły, na zakupy i dla zdrowia zapewniając sobie dawkę ruchu na świeżym powietrzu — podkreśla Wojtkiewicz. — Warto podkreślić, że od momentu zniesienia zakazu korzystania z rowerów miejskich, publiczne jednoślady bardzo szybko wracają do łask użytkowników. W drugim roku funkcjonowania systemu z Tarnowskiego Roweru Miejskiego skorzystano już blisko 11 tysięcy razy.
Użytkownicy Tarnowskiego Roweru Miejskiego przejechali w ciągu dwóch lat działalności systemu 72 tys. kilometrów. Pokonali trasę równą prawie dwóm okrążeniem kuli ziemskiej i pozwalającą na spalenie 5,44 mln kalorii.
W odniesieniu do poprzednich sezonów wydłużył się statystyczny czas jednorazowego przejazdu. Średni czas jednego wypożyczenia na przestrzeni całego okresu funkcjonowania systemu rowerowego w Tarnowie to 19 minut i 31 sekund. Rower wykorzystywany jest najczęściej w godzinach 15.00-18.00, notujemy wówczas blisko 30% dziennej ilości przejazdów.
Najbardziej aktywny tegoroczny użytkownik systemu ma na swoim koncie 275 przejazdów. Najpopularniejszy rower (nr 39269) był wypożyczany w ciągu jednego sezonu aż 264 razy.
Najpopularniejsze stacje w bieżącym sezonie to:
– Park Strzelecki – prawie 17% wypożyczeń,
– Plac Jana Szczepanika – 14,2%,
– Dworzec PKP – 14,1%.
Użytkownicy najczęściej pokonują w tym roku trasy pomiędzy lokalizacjami:
– Plac Jana Szczepanika do Dworzec PKP – 3,7% przejazdów,
– Plac Jana Szczepanika do Park Strzelecki – 2,9%,
– Plac Sobieskiego do Dworzec PKP – 2,6 %.
Rower miejski jest realizowany przez Nextbike Polska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Tarnowski system rowerowy składa się z 16 stacji i 170 jednośladów, bieżący sezon potrwa do końca listopada.
Za zarządzanie i obsługę Tarnowskiego Roweru Miejskiego do końca sezonu 2021 odpowiada największy w Polsce operator samoobsługowych wypożyczalni rowerów publicznych – Nextbike Polska.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.