Drugie urodziny Tarnowskiego Roweru Miejskiego!
Nextbike Polska SA
ul. Przasnyska 6B
01-756 Warszawa
media|nextbike.pl| |media|nextbike.pl
696 003 711
https://nextbike.pl
Przed dwoma laty ruszył Tarnowski Rower Miejski. W tym czasie do systemu zapisało się 6,6 tysięcy mieszkańców. Łącznie tarnowianie odbyli ponad 32,7 tys. przejażdżek na rowerach miejskich.
W dniu startu (10.10.2018), w Tarnowie dostępnych było 100 rowerów standardowych i 10 dziecięcych, które można było wypożyczać i zwracać w dziesięciu lokalizacjach w całym mieście. Już na pierwszym etapie realizacji projektu rowerowego w Tarnowie, ekologiczne i wygodne uzupełnienie komunikacji publicznej, jakim jest rower miejski, znalazło uznanie w oczach mieszkańców. Przez niespełna 2 miesiące tarnowianie skorzystali z rowerów 3,8 tys. razy. W systemie zarejestrowało się ponad 2 tys. użytkowników. Pierwszy sezon trwał dwa miesiące.
W rozpoczętym 1 marca 2019 r. drugim sezonie, tarnowskie jednoślady były dostępne dla użytkowników już przez dziewięć miesięcy. Rowery znów cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem co poskutkowało decyzją o rozbudowie systemu. W kolejnym roku funkcjonowania wypożyczalnia powiększyła się o sześć nowych punktów wynajmu rowerów. W systemie pojawiło się także 60 nowych pojazdów, w tym 10 wyposażonych w foteliki do przewożenia dzieci.
— Bieżący sezon roweru miejskiego w Tarnowie – inny od poprzednich z powodu pandemii, pokazuje jak ważnym elementem tkanki miasta są publiczne wypożyczalnie rowerów — mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. — Cieszy nas, że pomimo niewiadomych i trudności z początku sezonu, udało się go rozpocząć i mieszkańcy Tarnowa mogą korzystać z miejskich rowerów dojeżdżając do pracy, szkoły, na zakupy i dla zdrowia zapewniając sobie dawkę ruchu na świeżym powietrzu — podkreśla Wojtkiewicz. — Warto podkreślić, że od momentu zniesienia zakazu korzystania z rowerów miejskich, publiczne jednoślady bardzo szybko wracają do łask użytkowników. W drugim roku funkcjonowania systemu z Tarnowskiego Roweru Miejskiego skorzystano już blisko 11 tysięcy razy.
Użytkownicy Tarnowskiego Roweru Miejskiego przejechali w ciągu dwóch lat działalności systemu 72 tys. kilometrów. Pokonali trasę równą prawie dwóm okrążeniem kuli ziemskiej i pozwalającą na spalenie 5,44 mln kalorii.
W odniesieniu do poprzednich sezonów wydłużył się statystyczny czas jednorazowego przejazdu. Średni czas jednego wypożyczenia na przestrzeni całego okresu funkcjonowania systemu rowerowego w Tarnowie to 19 minut i 31 sekund. Rower wykorzystywany jest najczęściej w godzinach 15.00-18.00, notujemy wówczas blisko 30% dziennej ilości przejazdów.
Najbardziej aktywny tegoroczny użytkownik systemu ma na swoim koncie 275 przejazdów. Najpopularniejszy rower (nr 39269) był wypożyczany w ciągu jednego sezonu aż 264 razy.
Najpopularniejsze stacje w bieżącym sezonie to:
– Park Strzelecki – prawie 17% wypożyczeń,
– Plac Jana Szczepanika – 14,2%,
– Dworzec PKP – 14,1%.
Użytkownicy najczęściej pokonują w tym roku trasy pomiędzy lokalizacjami:
– Plac Jana Szczepanika do Dworzec PKP – 3,7% przejazdów,
– Plac Jana Szczepanika do Park Strzelecki – 2,9%,
– Plac Sobieskiego do Dworzec PKP – 2,6 %.
Rower miejski jest realizowany przez Nextbike Polska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Tarnowski system rowerowy składa się z 16 stacji i 170 jednośladów, bieżący sezon potrwa do końca listopada.
Za zarządzanie i obsługę Tarnowskiego Roweru Miejskiego do końca sezonu 2021 odpowiada największy w Polsce operator samoobsługowych wypożyczalni rowerów publicznych – Nextbike Polska.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.