Drugie urodziny Tarnowskiego Roweru Miejskiego!
Nextbike Polska SA
ul. Przasnyska 6B
01-756 Warszawa
media|nextbike.pl| |media|nextbike.pl
696 003 711
https://nextbike.pl
Przed dwoma laty ruszył Tarnowski Rower Miejski. W tym czasie do systemu zapisało się 6,6 tysięcy mieszkańców. Łącznie tarnowianie odbyli ponad 32,7 tys. przejażdżek na rowerach miejskich.
W dniu startu (10.10.2018), w Tarnowie dostępnych było 100 rowerów standardowych i 10 dziecięcych, które można było wypożyczać i zwracać w dziesięciu lokalizacjach w całym mieście. Już na pierwszym etapie realizacji projektu rowerowego w Tarnowie, ekologiczne i wygodne uzupełnienie komunikacji publicznej, jakim jest rower miejski, znalazło uznanie w oczach mieszkańców. Przez niespełna 2 miesiące tarnowianie skorzystali z rowerów 3,8 tys. razy. W systemie zarejestrowało się ponad 2 tys. użytkowników. Pierwszy sezon trwał dwa miesiące.
W rozpoczętym 1 marca 2019 r. drugim sezonie, tarnowskie jednoślady były dostępne dla użytkowników już przez dziewięć miesięcy. Rowery znów cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem co poskutkowało decyzją o rozbudowie systemu. W kolejnym roku funkcjonowania wypożyczalnia powiększyła się o sześć nowych punktów wynajmu rowerów. W systemie pojawiło się także 60 nowych pojazdów, w tym 10 wyposażonych w foteliki do przewożenia dzieci.
— Bieżący sezon roweru miejskiego w Tarnowie – inny od poprzednich z powodu pandemii, pokazuje jak ważnym elementem tkanki miasta są publiczne wypożyczalnie rowerów — mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. — Cieszy nas, że pomimo niewiadomych i trudności z początku sezonu, udało się go rozpocząć i mieszkańcy Tarnowa mogą korzystać z miejskich rowerów dojeżdżając do pracy, szkoły, na zakupy i dla zdrowia zapewniając sobie dawkę ruchu na świeżym powietrzu — podkreśla Wojtkiewicz. — Warto podkreślić, że od momentu zniesienia zakazu korzystania z rowerów miejskich, publiczne jednoślady bardzo szybko wracają do łask użytkowników. W drugim roku funkcjonowania systemu z Tarnowskiego Roweru Miejskiego skorzystano już blisko 11 tysięcy razy.
Użytkownicy Tarnowskiego Roweru Miejskiego przejechali w ciągu dwóch lat działalności systemu 72 tys. kilometrów. Pokonali trasę równą prawie dwóm okrążeniem kuli ziemskiej i pozwalającą na spalenie 5,44 mln kalorii.
W odniesieniu do poprzednich sezonów wydłużył się statystyczny czas jednorazowego przejazdu. Średni czas jednego wypożyczenia na przestrzeni całego okresu funkcjonowania systemu rowerowego w Tarnowie to 19 minut i 31 sekund. Rower wykorzystywany jest najczęściej w godzinach 15.00-18.00, notujemy wówczas blisko 30% dziennej ilości przejazdów.
Najbardziej aktywny tegoroczny użytkownik systemu ma na swoim koncie 275 przejazdów. Najpopularniejszy rower (nr 39269) był wypożyczany w ciągu jednego sezonu aż 264 razy.
Najpopularniejsze stacje w bieżącym sezonie to:
– Park Strzelecki – prawie 17% wypożyczeń,
– Plac Jana Szczepanika – 14,2%,
– Dworzec PKP – 14,1%.
Użytkownicy najczęściej pokonują w tym roku trasy pomiędzy lokalizacjami:
– Plac Jana Szczepanika do Dworzec PKP – 3,7% przejazdów,
– Plac Jana Szczepanika do Park Strzelecki – 2,9%,
– Plac Sobieskiego do Dworzec PKP – 2,6 %.
Rower miejski jest realizowany przez Nextbike Polska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Tarnowski system rowerowy składa się z 16 stacji i 170 jednośladów, bieżący sezon potrwa do końca listopada.
Za zarządzanie i obsługę Tarnowskiego Roweru Miejskiego do końca sezonu 2021 odpowiada największy w Polsce operator samoobsługowych wypożyczalni rowerów publicznych – Nextbike Polska.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.