Dwie nominacje STILL do nagrody IFOY 2022
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
W tegorocznej edycji prestiżowego konkursu na najlepszy wózek widłowy i rozwiązanie intralogistyczne firma STILL została nominowana w dwóch kategoriach: produkt specjalny oraz całościowe wdrożenie magazynowe.
Nagroda IFOY to branżowy laur ceniony ze względu na transparentne kryteria selekcji zwycięzców oraz międzynarodowe jury złożone z renomowanych dziennikarzy reprezentujących niezależne media zajmujące się składowaniem i transportem wewnętrznym. Przyznająca nagrodę organizacja, sponsorowana przez Stowarzyszenie Transportu Materiałowego i Intralogistyki w ramach VDMA (Niemieckiej Federacji Inżynierów) i działająca pod patronatem Niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu, stawia sobie za cel dokumentowanie innowacyjności branży intralogistycznej i przyczynienie się do rozwoju jej konkurencyjności. W edycji 2022 kwalifikującą do rundy finałowej IFOY preselekcję przeszły dwa produkty STILL GmbH. W kategorii „Produkt specjalny” nominowano system wsparcia jazdy operatora STILL DSR (od ang. „Descent Speed Regulation” – regulacja prędkości zjazdu ze wzniesienia). Wśród najciekawszych „Całościowych wdrożeń magazynowych” znalazło się natomiast miejsce dla wykonanej przez STILL realizacji automatyzacyjnej w firmie Hase Safety Group.
Jak działa nominowany do „IFOY: Special of the Year” system STILL DSR?
Założeniem stojącym za systemem wsparcia jazdy operatora STILL DSR jest dostosowanie prędkości pojazdu podczas przemieszczania się w dół wzniesienia. Debiutujące wraz z serią ciągników elektrycznych i wózków platformowych STILL LXT 120-350 i LXW 20-30 rozwiązanie poprawia bezpieczeństwo jazdy na rampach i zwiększa wydajność pracy w tego typu zastosowaniach. Działa ono w oparciu o bezobsługowe hydrauliczne hamulce lamelowe w kąpieli olejowej, w które wyposażone zostały zarówno przednia, jak i tylna oś nowych pojazdów. Inteligentny dwuobwodowy układ hamulcowy jest sterowany elektrohydraulicznie. Hamulec na przedniej osi zaprojektowany jako system brake-by-wire. Żądanie hamowania jest rejestrowane na pedale hamulca za pomocą potencjometru. Zmniejszenie prędkości inicjuje hydraulicznie elektryczny zawór redukcyjny. Elektryczne sterowanie zaworem ciśnieniowym umożliwia nie tylko bardzo precyzyjne hamowanie, ale także aktywną ingerencję systemów wspomagania w hamulec zasadniczy. Ta techniczna konstrukcja umożliwia systemowi DSR regulację prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia – nawet bez aktywnej interwencji kierowcy: zależnie od konfiguracji, redukcja szybkości jazdy odbywa się ręcznie lub automatycznie.
Co ma w sobie „Projekt Hase” nominowany w kategorii „IFOY: Integrated Warehouse Solution”?
Podczas rozbudowy i automatyzacji magazynu firmy Hase Safety Group AG, producenta rękawic roboczych z siedzibą we fryzyjskim mieście Jever, konwencjonalne wózki widłowe STILL zostały zastąpione rozwiązaniami automatycznymi. Istniejący system regałów został natomiast rozszerzony do 10 000 miejsc paletowych. W zmodernizowanym obiekcie funkcjonuje 75 sterowanych automatycznie pojazdów (AGV). Dzięki obrotowym skanerom laserowym zamontowanych na pojazdach, są one w stanie bezpiecznie poruszać się i ze sobą współpracować. W magazynie wykorzystano także trzy wózki systemowe VNA serii STILL MX-X oraz sześć wózków wysokiego podnoszenia EXV-SF najnowszej generacji – wszystkie wyposażone w umożliwiający jazdę automatyczną zestaw STILL iGo Systems.
– Cieszymy się, że i tym razem do finałowego etapu konkursu IFOY zakwalifikowano dwa rozwiązania firmy STILL. Szczególną duma napawa fakt, że – choć długo byliśmy przedsiębiorstwem kojarzonym przede wszystkim z wózkami widłowymi – po raz kolejny z rzędu nominowano nasze kompleksowe rozwiązanie automatyzacyjne – mówi Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu STILL. – To dowód na to, że jako firma idziemy z duchem czasu, reagujemy na trendy i kreujemy je, wychodzimy naprzeciw dzisiejszym i przyszłym potrzebom klientów oraz jesteśmy w stanie całościowo na nie odpowiadać. Mam nadzieję, że zeszłoroczne zwycięstwo w kategorii całościowych wdrożeń jest dobrym prognostykiem na edycję IFOY 2022. Niecierpliwie czekamy na testy i ogłoszenie wyników – dodaje. Wszystkie nominowane produkty i rozwiązania eksperci IFOY poddadzą szczegółowym analizom i testom w dniach 18-23 marca w Dortmundzie. Zwycięzcy konkursu pozostaną tajemnicą aż do finałowej IFOY Award Night, która odbędzie się 30 czerwca w BMW World w Monachium.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.