Dzięki własnej sieci agentów lotniczych, Fracht FWO zwiększa wolumeny aircargo
Fracht FWO Polska znany głównie z obsługi ładunków ponadgabarytowych, dynamicznie rozwija także inne obszary usług, tak jak transport lotniczy towarów drobnicowych i spaletyzowanych, w tym przesyłek specjalnych i ekspresowych. Dzięki szerokiej sieci agentów lotniczych Grupy Fracht na świecie, Fracht FWO stale zwiększa wolumeny w obsłudze przesyłek aircargo. Przykładem mogą być zorganizowane w październiku transporty lotnicze perfum z Polski do Hongkongu czy suplementów diety do Libanu.
W tym roku Fracht FWO obsłużył już kilka tysięcy przesyłek, w tym kilkadziesiąt dostaw ładunków ponadgabarytowych, tak jak transformatory do stacji energetycznych w USA czy olbrzymie elementy filtrów powietrza do Meksyku. Jednak nie mniej istotnym obszarem w portfolio usług Fracht jest obsługa przesyłek drobnicowych, zarówno w transporcie morskim kontenerowym jak i lotniczym. Ten ostatni segment usług, pomimo wielu wyzwań związanych z pandemią Covid-19 i ograniczeniami w transporcie lotniczego cargo, jak chociażby brak stabilności rejsowych lotów, czy ograniczona przestrzeń ładunkowa w lukach samolotów pasażerskich, Fracht FWO dynamicznie je rozwija.
Operator posiada rozbudowaną sieć logistyczną, którą tworzy obecnie 110 oddziałów Grupy Fracht zlokalizowanych na wszystkich kontynentach. Współpracuje też ze sprawdzonymi agentami linii lotniczych, a jego sieć partnerska obejmuje ponad 300 biur w portach lotniczych w ponad 50 krajach. To dzięki temu Fracht FWO może szybko i sprawnie organizować zarówno transporty ponadgabarytowe jak i drobnicowe w dowolne miejsce na świecie.
- Dzięki wykorzystaniu tak dużego potencjału globalnej sieci, mimo trudności związanych z mniejszą dostępnością wolnych powierzchni ładunkowych i nie zawsze możliwym wcześniejszym bukingiem, możemy realizować regularne dostawy różnych grup ładunków dla klientów, praktycznie z każdej branży – mówi Justyna Czerwińska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.
Przesyłki paletowe do Hongkongu i Libanu
Ostatnim przykładem tego typu realizacji są dostawy organizowane przez Dział Spedycji Lotniczej dla branży kosmetycznej i health & care. Przewożonym ładunkiem są perfumy, dostarczane do Hongkongu. Co warto podkreślić, perfumy w transporcie lotniczym zaliczane są do grupy ładunków niebezpiecznych i podlegają odrębnym przepisom IATA DGR (Dangerous Good Regulations). Fracht posiada wymagany przy tego typu transportach Certyfikat IATA DGR kat.6. Dzięki sprawnej organizacji całego procesu transportowego, którą lokalnie wsparł oddział Grupy Fracht w Hongkongu, perfumy dostarczane są do klienta w ciągu 3 dni od odbioru od nadawcy w Polsce. Drugim przykładem jest kompleksowa organizacja transportu i przeładunków suplementów diety przewożonych z fabryki w południowej Polsce na lotnisko w Bejrucie. W przypadku organizacji tych dostaw kluczowe znaczenie ma nie tylko szybki czas realizacji, ale także specyfika ładunku. Suplementy diety są bowiem środkiem spożywczym szczególnie podatnym na działanie wilgoci. Wobec braku bezpośredniego połączenia lotniczego, spedytorzy Fracht FWO muszą precyzyjnie planować trasę całego przelotu tak, aby wrażliwy ładunek jak najszybciej dotarł na libańskie lotnisko przy jak najmniejszej liczbie przeładunków, podczas których mogłoby dojść do jego uszkodzenia.
Dynamiczny rozwój usług drobnicowych
Fracht FWO ma bogate doświadczenie w organizacji transportów drobnicowych dla m.in. branży FMCG, health & care czy oil & gas, z wykorzystaniem różnych środków transportu. Od początku roku operator dynamicznie rozwija usługi morskiej drobnicy kontenerowej. Przykładem mogą być organizowane regularnie od kilku miesięcy transporty mebli na Bliski Wschód i do USA. W kwietniu Fracht FWO uruchomił nowy oddział w Szczecinie, który odpowiada za realizację dostaw morskich. Operator organizuje także drogowe dostawy ekspresowe na terenie Polski i Unii Europejskiej, w zakresie m.in. ładunków drobnicowych, całopojazdowych (FTL) i częściowych (LTL), także w temperaturze kontrolowanej.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.