Dzięki własnej sieci agentów lotniczych, Fracht FWO zwiększa wolumeny aircargo
Fracht FWO Polska znany głównie z obsługi ładunków ponadgabarytowych, dynamicznie rozwija także inne obszary usług, tak jak transport lotniczy towarów drobnicowych i spaletyzowanych, w tym przesyłek specjalnych i ekspresowych. Dzięki szerokiej sieci agentów lotniczych Grupy Fracht na świecie, Fracht FWO stale zwiększa wolumeny w obsłudze przesyłek aircargo. Przykładem mogą być zorganizowane w październiku transporty lotnicze perfum z Polski do Hongkongu czy suplementów diety do Libanu.
W tym roku Fracht FWO obsłużył już kilka tysięcy przesyłek, w tym kilkadziesiąt dostaw ładunków ponadgabarytowych, tak jak transformatory do stacji energetycznych w USA czy olbrzymie elementy filtrów powietrza do Meksyku. Jednak nie mniej istotnym obszarem w portfolio usług Fracht jest obsługa przesyłek drobnicowych, zarówno w transporcie morskim kontenerowym jak i lotniczym. Ten ostatni segment usług, pomimo wielu wyzwań związanych z pandemią Covid-19 i ograniczeniami w transporcie lotniczego cargo, jak chociażby brak stabilności rejsowych lotów, czy ograniczona przestrzeń ładunkowa w lukach samolotów pasażerskich, Fracht FWO dynamicznie je rozwija.
Operator posiada rozbudowaną sieć logistyczną, którą tworzy obecnie 110 oddziałów Grupy Fracht zlokalizowanych na wszystkich kontynentach. Współpracuje też ze sprawdzonymi agentami linii lotniczych, a jego sieć partnerska obejmuje ponad 300 biur w portach lotniczych w ponad 50 krajach. To dzięki temu Fracht FWO może szybko i sprawnie organizować zarówno transporty ponadgabarytowe jak i drobnicowe w dowolne miejsce na świecie.
- Dzięki wykorzystaniu tak dużego potencjału globalnej sieci, mimo trudności związanych z mniejszą dostępnością wolnych powierzchni ładunkowych i nie zawsze możliwym wcześniejszym bukingiem, możemy realizować regularne dostawy różnych grup ładunków dla klientów, praktycznie z każdej branży – mówi Justyna Czerwińska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.
Przesyłki paletowe do Hongkongu i Libanu
Ostatnim przykładem tego typu realizacji są dostawy organizowane przez Dział Spedycji Lotniczej dla branży kosmetycznej i health & care. Przewożonym ładunkiem są perfumy, dostarczane do Hongkongu. Co warto podkreślić, perfumy w transporcie lotniczym zaliczane są do grupy ładunków niebezpiecznych i podlegają odrębnym przepisom IATA DGR (Dangerous Good Regulations). Fracht posiada wymagany przy tego typu transportach Certyfikat IATA DGR kat.6. Dzięki sprawnej organizacji całego procesu transportowego, którą lokalnie wsparł oddział Grupy Fracht w Hongkongu, perfumy dostarczane są do klienta w ciągu 3 dni od odbioru od nadawcy w Polsce. Drugim przykładem jest kompleksowa organizacja transportu i przeładunków suplementów diety przewożonych z fabryki w południowej Polsce na lotnisko w Bejrucie. W przypadku organizacji tych dostaw kluczowe znaczenie ma nie tylko szybki czas realizacji, ale także specyfika ładunku. Suplementy diety są bowiem środkiem spożywczym szczególnie podatnym na działanie wilgoci. Wobec braku bezpośredniego połączenia lotniczego, spedytorzy Fracht FWO muszą precyzyjnie planować trasę całego przelotu tak, aby wrażliwy ładunek jak najszybciej dotarł na libańskie lotnisko przy jak najmniejszej liczbie przeładunków, podczas których mogłoby dojść do jego uszkodzenia.
Dynamiczny rozwój usług drobnicowych
Fracht FWO ma bogate doświadczenie w organizacji transportów drobnicowych dla m.in. branży FMCG, health & care czy oil & gas, z wykorzystaniem różnych środków transportu. Od początku roku operator dynamicznie rozwija usługi morskiej drobnicy kontenerowej. Przykładem mogą być organizowane regularnie od kilku miesięcy transporty mebli na Bliski Wschód i do USA. W kwietniu Fracht FWO uruchomił nowy oddział w Szczecinie, który odpowiada za realizację dostaw morskich. Operator organizuje także drogowe dostawy ekspresowe na terenie Polski i Unii Europejskiej, w zakresie m.in. ładunków drobnicowych, całopojazdowych (FTL) i częściowych (LTL), także w temperaturze kontrolowanej.
Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.