Dzięki własnej sieci agentów lotniczych, Fracht FWO zwiększa wolumeny aircargo
Fracht FWO Polska znany głównie z obsługi ładunków ponadgabarytowych, dynamicznie rozwija także inne obszary usług, tak jak transport lotniczy towarów drobnicowych i spaletyzowanych, w tym przesyłek specjalnych i ekspresowych. Dzięki szerokiej sieci agentów lotniczych Grupy Fracht na świecie, Fracht FWO stale zwiększa wolumeny w obsłudze przesyłek aircargo. Przykładem mogą być zorganizowane w październiku transporty lotnicze perfum z Polski do Hongkongu czy suplementów diety do Libanu.
W tym roku Fracht FWO obsłużył już kilka tysięcy przesyłek, w tym kilkadziesiąt dostaw ładunków ponadgabarytowych, tak jak transformatory do stacji energetycznych w USA czy olbrzymie elementy filtrów powietrza do Meksyku. Jednak nie mniej istotnym obszarem w portfolio usług Fracht jest obsługa przesyłek drobnicowych, zarówno w transporcie morskim kontenerowym jak i lotniczym. Ten ostatni segment usług, pomimo wielu wyzwań związanych z pandemią Covid-19 i ograniczeniami w transporcie lotniczego cargo, jak chociażby brak stabilności rejsowych lotów, czy ograniczona przestrzeń ładunkowa w lukach samolotów pasażerskich, Fracht FWO dynamicznie je rozwija.
Operator posiada rozbudowaną sieć logistyczną, którą tworzy obecnie 110 oddziałów Grupy Fracht zlokalizowanych na wszystkich kontynentach. Współpracuje też ze sprawdzonymi agentami linii lotniczych, a jego sieć partnerska obejmuje ponad 300 biur w portach lotniczych w ponad 50 krajach. To dzięki temu Fracht FWO może szybko i sprawnie organizować zarówno transporty ponadgabarytowe jak i drobnicowe w dowolne miejsce na świecie.
- Dzięki wykorzystaniu tak dużego potencjału globalnej sieci, mimo trudności związanych z mniejszą dostępnością wolnych powierzchni ładunkowych i nie zawsze możliwym wcześniejszym bukingiem, możemy realizować regularne dostawy różnych grup ładunków dla klientów, praktycznie z każdej branży – mówi Justyna Czerwińska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.
Przesyłki paletowe do Hongkongu i Libanu
Ostatnim przykładem tego typu realizacji są dostawy organizowane przez Dział Spedycji Lotniczej dla branży kosmetycznej i health & care. Przewożonym ładunkiem są perfumy, dostarczane do Hongkongu. Co warto podkreślić, perfumy w transporcie lotniczym zaliczane są do grupy ładunków niebezpiecznych i podlegają odrębnym przepisom IATA DGR (Dangerous Good Regulations). Fracht posiada wymagany przy tego typu transportach Certyfikat IATA DGR kat.6. Dzięki sprawnej organizacji całego procesu transportowego, którą lokalnie wsparł oddział Grupy Fracht w Hongkongu, perfumy dostarczane są do klienta w ciągu 3 dni od odbioru od nadawcy w Polsce. Drugim przykładem jest kompleksowa organizacja transportu i przeładunków suplementów diety przewożonych z fabryki w południowej Polsce na lotnisko w Bejrucie. W przypadku organizacji tych dostaw kluczowe znaczenie ma nie tylko szybki czas realizacji, ale także specyfika ładunku. Suplementy diety są bowiem środkiem spożywczym szczególnie podatnym na działanie wilgoci. Wobec braku bezpośredniego połączenia lotniczego, spedytorzy Fracht FWO muszą precyzyjnie planować trasę całego przelotu tak, aby wrażliwy ładunek jak najszybciej dotarł na libańskie lotnisko przy jak najmniejszej liczbie przeładunków, podczas których mogłoby dojść do jego uszkodzenia.
Dynamiczny rozwój usług drobnicowych
Fracht FWO ma bogate doświadczenie w organizacji transportów drobnicowych dla m.in. branży FMCG, health & care czy oil & gas, z wykorzystaniem różnych środków transportu. Od początku roku operator dynamicznie rozwija usługi morskiej drobnicy kontenerowej. Przykładem mogą być organizowane regularnie od kilku miesięcy transporty mebli na Bliski Wschód i do USA. W kwietniu Fracht FWO uruchomił nowy oddział w Szczecinie, który odpowiada za realizację dostaw morskich. Operator organizuje także drogowe dostawy ekspresowe na terenie Polski i Unii Europejskiej, w zakresie m.in. ładunków drobnicowych, całopojazdowych (FTL) i częściowych (LTL), także w temperaturze kontrolowanej.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.