Komunikaty PR

Dziesiątki kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej - Fracht FWO Polska

2020-06-22  |  12:00
Biuro prasowe

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, stawia teraz na dynamiczny rozwój transportu morskiego kontenerów. Na początku kwietnia firma uruchomiła nowy oddział w Szczecinie, który organizuje transporty morskie dla różnych grup ładunków. Jednym z nich była dostawa z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów na zlecenie czołowego polskiego eksportera mebli. Ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, wymagało to precyzyjnego zaplanowania w czasie i synchronizacji kilku gałęzi transportowych na krótkich odcinkach.

Fracht FWO odpowiadał za kompleksową organizację transportu i przeładunków, a realizacja tego projektu trwała 60 dni. Dostawę kilkudziesięciu kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej podzielono na kilka etapów, od załadunku kontenerów na terenie zakładu w Polsce aż po ich wyładunek w porcie morskim w Arabii Saudyjskiej. Najpierw, transportem drogowym kontenery z zakładu produkcyjnego zostały dostarczone do terminala kolejowego, gdzie przeładowano je na pociągi jadące do portu morskiego na południu Europy. Stąd, dalej już popłynęły statkiem morskim do portu Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

Planując kolejne etapy łańcucha dostaw, spedytorzy Fracht FWO musieli zwracać uwagę na „transit time” każdego wykorzystanego tutaj rodzaju transportu i możliwość synchronizacji przeładunków w ściśle określonym czasie, np. realizacja transportu kolejowego wynosiła 3 dni, a transportu morskiego z portu Koper do portu Jeddah trwała tylko 8 dni. Co ważne, odejścia statku do Arabii Saudyjskiej z portu Koper odbywają się co dwa tygodnie. Spedytorzy musieli więc tak zaplanować cały proces, aby zapewnić dostawę kontenerów z meblami do portu w odpowiednim terminie a jednocześnie uniknąć kosztów składowania ich na terminalu kontenerowym. Wymagało to wynegocjowania korzystnego terminu wolnego od opłat demurrage, detention i storage na cały czas realizacji eksportu. Wszystko to po wcześniejszym ustaleniu planu załadunkowego z producentem oraz wzięciu pod uwagę bieżącej korekty w oparciu o rzeczywiste działania wszystkich uczestników całego łańcucha dostaw. W sumie czas transportu z Polski do miejsca docelowego zajął kilkanaście dni.

Do zadań zespołu Fracht FWO należało też dopełnienie licznych formalności, w tym nadzór nad procedurami celnymi, dokumentacją przewozową oraz dokumentacją związaną z przeładunkami kontenerów w terminalach. Dodatkowo międzynarodowa wymiana towarów z Arabią Saudyjską wymagała uruchomienia procedury legalizacji dokumentów. Trzeba więc było dopilnować jak najszybszego dostarczenia oryginałów odpowiednich certyfikatów i pozostałej dokumentacji.

Należy też podkreślić, iż dostawa ta nie mogłaby się odbyć bez międzynarodowej współpracy Fracht FWO Polska z agentami Grupy Fracht w portach morskich Koper w Słowenii i Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

- Przy realizacji tego typu projektów równie ważna, jak dobre planowanie jest gotowość do szybkiej i elastycznej reakcji na zmiany. Tylko dzięki długoletniemu doświadczeniu i wyznaczeniu dedykowanego zespołu, który dbał o każdy szczegół i czuwał nad procesami praktycznie 24 godziny na dobę, mogliśmy przygotować rozwiązania na najwyższym poziomie i zrealizować cały łańcuch dostawy bez zakłóceń – podkreśla Piotr Prasał, Dyrektor ds. Frachtu Morskiego w Fracht FWO Polska.

Fracht FWO Polska jest częścią światowej Grupy Fracht, która specjalizuje się w obsłudze przemysłu różnych branż. Do grona klientów Fracht FWO należą przedsiębiorstwa z przemysłu ciężkiego, chemicznego, branży automotive oraz FMCG jak i farmaceutycznej. Fracht świadczy pełen wachlarz usług, od prostych transportów drogowych po skomplikowane projekty logistyczne, wykorzystując przy tym różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy. W ostatnim czasie operator dynamicznie rozwija transporty morskie kontenerowe na wszystkich kierunkach świata.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.