Ekspansja CEVA Logistics w Afryce – nowe joint venture w Egipcie i Etiopii
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, kontynuuje ekspansję w Afryce i wzmacnia obecność w kolejnych dwóch krajach. W Egipcie operator przejął większościowy pakiet udziałów w firmie IBA Freight Services, swojego wyłącznego partnera od 20 lat. Natomiast w Etiopii CEVA Logistics objęła mniejszościowy pakiet udziałów w MACCFA, doświadczonej firmie spedycyjnej z siedzibą główną w Addis Abebie.
Cel - wiodący gracz na kontynencie afrykańskim
Nowe joint venture umocniło dążenie CEVA Logistics do osiągnięcia pozycji wiodącego gracza na całym kontynencie i już przynosi korzyści obu stronom. Firmy mogą rozszerzyć portfolio usług logistycznych, co przyczyni się także do jeszcze lepszego wykorzystania lokalnych zasobów w ramach globalnej sieci CEVA Logistics. Dodatkowo, latem 2020 roku CEVA Logistics przejęła większościowy pakiet akcji AMI Worldwide, dzięki czemu do afrykańskiej sieci operatora dołączyło kolejnych 12 krajów.
Egipt - IBA Freight Services
IBA Freight Services, której siedziba główna mieści się w pobliżu międzynarodowego lotniska w Kairze, od 20 lat jest wyłącznym agentem CEVA Logistics w Egipcie. Firma oferuje pełen zakres usług multimodalnych i 3PL dla klientów z całego kraju. Za obsługę operacyjną usług frachtowych odpowiadają oddziały IBA Freight Services w Kairze i portowej Aleksandrii. Dostawy do różnych lokalizacji na terenie całego Egiptu realizowane są za pomocą transportu drogowego.
Etiopia - MACCFA
Obecna na rynku od około 25 lat MACCFA obecnie posiada 6 biur i agencji celnych w całej Etiopii, oferując klientom pełen zakres usług logistycznych. Poza stolicą, jest największym graczem na rynku obsługującym dwa korytarze drogowe: Addis Abeba - Dżibuti i Mekelle - Kombolcha - Addis Abeba. Dostarcza również rozwiązania intermodalne z wykorzystaniem w pełni zarezerwowanych usług block train z portu Dżibuti do Indode Freight Terminal w pobliżu Addis Abeby oraz usług drogowych przy dostawach do miejsc docelowych w całej Etiopii. MACCFA od wielu lat współpracuje też z firmą macierzystą CEVA Logistics - Grupą CMA CGM, światowym liderem w dziedzinie spedycji i logistyki.
Bruno Plantaz, dyrektor zarządzający CEVA Logistics Turcja, Indie, Bliski Wschód i Afryka, podsumowuje: „Strategiczny plan ekspansji na całym kontynencie nabiera tempa. Nowe joint venture znacząco wzmacniają naszą pozycję w Afryce Północnej i Wschodniej, pozwolą nam także wspierać społeczno-gospodarczy rozwój we wszystkich krajach".
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.