Ekspansja CEVA Logistics w Afryce – nowe joint venture w Egipcie i Etiopii
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, kontynuuje ekspansję w Afryce i wzmacnia obecność w kolejnych dwóch krajach. W Egipcie operator przejął większościowy pakiet udziałów w firmie IBA Freight Services, swojego wyłącznego partnera od 20 lat. Natomiast w Etiopii CEVA Logistics objęła mniejszościowy pakiet udziałów w MACCFA, doświadczonej firmie spedycyjnej z siedzibą główną w Addis Abebie.
Cel - wiodący gracz na kontynencie afrykańskim
Nowe joint venture umocniło dążenie CEVA Logistics do osiągnięcia pozycji wiodącego gracza na całym kontynencie i już przynosi korzyści obu stronom. Firmy mogą rozszerzyć portfolio usług logistycznych, co przyczyni się także do jeszcze lepszego wykorzystania lokalnych zasobów w ramach globalnej sieci CEVA Logistics. Dodatkowo, latem 2020 roku CEVA Logistics przejęła większościowy pakiet akcji AMI Worldwide, dzięki czemu do afrykańskiej sieci operatora dołączyło kolejnych 12 krajów.
Egipt - IBA Freight Services
IBA Freight Services, której siedziba główna mieści się w pobliżu międzynarodowego lotniska w Kairze, od 20 lat jest wyłącznym agentem CEVA Logistics w Egipcie. Firma oferuje pełen zakres usług multimodalnych i 3PL dla klientów z całego kraju. Za obsługę operacyjną usług frachtowych odpowiadają oddziały IBA Freight Services w Kairze i portowej Aleksandrii. Dostawy do różnych lokalizacji na terenie całego Egiptu realizowane są za pomocą transportu drogowego.
Etiopia - MACCFA
Obecna na rynku od około 25 lat MACCFA obecnie posiada 6 biur i agencji celnych w całej Etiopii, oferując klientom pełen zakres usług logistycznych. Poza stolicą, jest największym graczem na rynku obsługującym dwa korytarze drogowe: Addis Abeba - Dżibuti i Mekelle - Kombolcha - Addis Abeba. Dostarcza również rozwiązania intermodalne z wykorzystaniem w pełni zarezerwowanych usług block train z portu Dżibuti do Indode Freight Terminal w pobliżu Addis Abeby oraz usług drogowych przy dostawach do miejsc docelowych w całej Etiopii. MACCFA od wielu lat współpracuje też z firmą macierzystą CEVA Logistics - Grupą CMA CGM, światowym liderem w dziedzinie spedycji i logistyki.
Bruno Plantaz, dyrektor zarządzający CEVA Logistics Turcja, Indie, Bliski Wschód i Afryka, podsumowuje: „Strategiczny plan ekspansji na całym kontynencie nabiera tempa. Nowe joint venture znacząco wzmacniają naszą pozycję w Afryce Północnej i Wschodniej, pozwolą nam także wspierać społeczno-gospodarczy rozwój we wszystkich krajach".

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.