Ekspansja GLS w Serbii
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Grupa GLS ogłasza ekspansję w Serbii i wzmacnia swoją obecność w Europie Wschodniej. Dla klientów z Polski oznacza to jeszcze większy potencjał w zakresie nadawania i odbiorów paczek.
Grupa GLS ugruntowuje swoją pozycję na rynkach Europy Wschodniej, poszerzając obszar działania i rozwijając ofertę usług w Serbii. Obecnie ten kraj stanowi obiecujący rynek dla branży logistycznej dzięki dynamicznemu rozwojowi rynku e-commerce. Celem GLS jest dostarczanie paczek do każdego zakątka Serbii i połączenie nowych klientów z nadawcami i odbiorcami w całej Europie. Serbowie skorzystają m.in. z wygodnych rozwiązań GLS, takich jak usługa FlexDeliveryService ułatwiająca elastyczne doręczenia paczek dostosowane do potrzeb odbiorców. Działalność GLS w Serbii będzie możliwa m.in. dzięki centralnej sortowni w Belgradzie i trzem lokalizacjom w głównych miastach - Novi Sad, Niš i Kragujevac.
- Ekspansja w Serbii wzmacnia naszą obecność w regionie Europy Wschodniej. Szczerze wierzymy, że nasi klienci w tym kraju zyskają nową i niezawodną alternatywę na rynku logistycznym i wysokiej jakości usługi, z których słynie Grupa GLS – mówi Gergely Farkas, area manager dla Regionu Europy Wschodniej.
Obecnie polscy klienci GLS mają możliwość wysyłki przesyłek na terenie całej Europy dzięki usłudze EuroBusinessParcel, która zapewnia nadawcom biznesowym regularnie nadającym paczki poza granice Polski doręczenia w czasie od 48 do 96 godzin. Przesyłki dostarczane przez GLS docierają także do najdalszych zakątów globu dzięki GlobalExpressParcel. Łącznie w ramach tej usługi GLS transportuje paczki do 160 krajów na świecie, w tym do ważnych centrów biznesowych takich jak USA, Japonia, Hongkong czy Singapur.
Grupa GLS działa obecnie w ponad 40 krajach na terenie Europy, Kanady i Stanów Zjednoczonych, gdzie z jej usług korzysta już ponad 250 tys. klientów.
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.