Ekspansja ID Logistics. Nowa spółka IDEO by ID Logistics
2022 rok jest jednym z najważniejszych etapów w rozwoju Grupy ID Logistics, jednego z europejskich liderów logistyki kontraktowej. Na rynku polskim firma ogłasza otwarcie nowej spółki IDEO by ID Logistics, która ma pełnić rolę Control Tower dla przepływów towarów w transporcie drogowym, kolejowym i multimodalnym dla Danone i firm z branży FMCG. Operator wyznaczył też ambitne plany i nowe kierunki rozwoju, które mają umocnić jego pozycję jako lidera na polskim rynku dedykowanej logistyki kontraktowej, zarówno w zakresie podstawowej specjalizacji jak i nowych obszarów.
IDEO WCHODZI DO POLSKI
IDEO to spółka joint venture ID Logistics i Danone, założona w 2014 r. we Francji. Jest dostawcą usług logistycznych jako 4PL specjalizujący się w zarządzaniu przepływami towarów w transporcie kolejowym, drogowym i multimodalnym w Europie. Jej siedziba główna i jednocześnie Control Tower zlokalizowana jest w Saint Priest k/Lyonu. Od początku działalności spółka zarządza przepływami w łańcuchu dostaw dla dywizji Waters Danone i innych klientów FMCG.
W ramach dalszej ekspansji i strategii IDEO ukierunkowanej na pozyskanie nowych klientów, w Warszawie otwarto nową spółkę a zarazem jej drugi oddział - IDEO by ID Logistics. Jako Control Tower odpowiada za monitorowanie, planowanie i realizację przepływów towarów między fabrykami a centrami dystrybucji w Europie trzech linii produktowych Danone – produkty mleczne, pochodzenia roślinnego i żywienia specjalistycznego. Warszawskie Control Tower rozpoczęło obsługę operacyjną w lipcu 2022 r. od zarządzania przepływami w transporcie drogowym dla produktów Danone we Francji. Do połowy przyszłego roku zasięg jej działalności rozszerzy się o zarządzanie przepływami towarów dla wszystkich oddziałów Danone w 44 krajach Europy, zarówno w transporcie drogowym jak i kolejowym. W ramach sieci obejmującej 96 punktów załadunku i 81 punktów dostaw będzie realizowanych 150 tys. zamówień rocznie. ID Logistics by IDEO ma też odpowiadać za pozyskanie i obsługę innych firm z branży FMCG.
Dzięki wdrożeniu najlepszych praktyk oraz innowacyjnych rozwiązań, IDEO by ID Logistics będzie planować i nadzorować realizację transportów, zapewniając optymalizację przepływów towarów i kosztów. Jedną z opcji jest np. scentralizowana usługa organizacji przetargów na zakup usług transportowych w imieniu klienta.
Kluczowe znaczenie dla IDEO ma zmniejszenie wpływu działalności transportowej na środowisko. Dzięki wdrożeniu dedykowanych narzędzi, m.in. do wizualizacji danych o emisji CO2, rozwiązania transportowe są zrównoważone i przyjazne dla środowiska. W warszawskim Control Tower IDEO pracuje zespół 30 specjalistów w zakresie logistyki i transportu, posługujących się biegle ponad 10 językami, co ułatwi komunikację z partnerami w różnych krajach.
„Otwarcie Control Tower w Warszawie jest także odpowiedzią na wciąż niepewną sytuację na rynku i potrzeby klientów, którzy muszą się do niej dostosować. Dzięki naszemu know-how w zakresie logistyki 4 PL, doskonałości operacyjnej oraz innowacyjności możemy wspierać ich w budowaniu przewagi konkurencyjnej i przygotowaniu się do nadchodzących wyzwań” podkreśla Magdalena Lubańska – Wiśniewska, dyrektor zarządzająca IDEO by ID Logistics.
EKSPANSJA ID LOGISTICS W POLSCE I NA ŚWIECIE
Grupa ID Logistics jest dziś jednym z największych europejskich operatorów logistyki kontraktowej, który rok do roku odnotowuje rozwój średnio na poziomie ponad 10 proc. W tym roku Grupa rozszerzyła zasięg swojej sieci logistycznej o Włochy i obecnie działa w 18 krajach na świecie, zarządzając 364 centrami dystrybucji o powierzchni ponad 8 mln mkw. Zakończył się też proces strategicznych akwizycji w Europie i USA, które wzmocniły portfolio jej usług. Dzięki temu w planach dalszego rozwoju Grupa ID Logistics stawia zarówno na wzrost organiczny jak i wykorzystanie potencjału wynikającego z integracji z przejętymi firmami. Tu przykładem może być firma Colisweb, przejęta w 2021 r., której specjalizacją jest organizacja dostaw ostatniej mili w oparciu o unikalne na rynku rozwiązania technologiczne. ID Logistics, dysponując własną flotą ponad 980 aut, siecią ponad 32 hubów i 19 Control Tower w 11 krajach, teraz także rozwinie swoją ofertę w zakresie zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań transportowych.
Jednym z kluczowych rynków Grupy ID Logistics jest Polska. W latach 2020 – 2021 operator uruchomił w naszym kraju łącznie 9 centrów dystrybucyjnych: dla e-commerce (globalny lider e-commerce/B2C), sieci handlowych (E.Leclerc, Carrefour) oraz firm z branży kosmetycznej (Super-Pharm) i FMCG (Lindt&Sprüngli, PepsiCo). W 2021 r. przychody ze sprzedaży ID Logistics Polska wyniosły 550 mln zł.
ROK 2022 - NOWE PERSPEKTYWY
W 2022 r. ID Logistics uruchomił magazyn dla sieci handlowej Carrefour. Obecnie jego zespół przygotowuje się do uruchomienia kolejnego centrum dystrybucji e-commerce, tym razem w Nadarzynie o powierzchni 26 tys. mkw. Od początku działalności ID Logistics w Polsce, firma rok do roku osiągała wzrost w zakresie obrotów i proporcjonalnej do nich zyskowności na poziomie 33 proc., w 2022 roku wzrost ten wyniesie 80 proc.
Strategia ID Logistics zawiera konkretne i ambitne cele, ukierunkowane na rozwój w tempie szybszym niż rynek, mimo wymagających warunków. W tym zakresie firma wyznaczyła sobie 4 priorytety:
- kompleksowe wdrożenie globalnej strategii CSR Grupy ID Logistics (w 3 obszarach - Socjalny, Środowisko i Wsparcia),
- konsolidacja usług jako lidera innowacji w logistyce kontraktowej,
- wzmocnienie pozycji jako partnera znającego specyfikę obsługi sieci handlowych, FMCG i e-commerce,
- rozszerzenie zakresu usług o logistykę 4PL i przygotowanie oferty dla nowej grupy klientów z branży kosmetycznej oraz odzieżowej.
„Ostatnie dwa lata z pewnością mają kluczowe znaczenie w budowaniu naszej pozycji na polskim rynku logistyki kontraktowej. Zdobyliśmy doświadczenie i know how, dzięki czemu jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani do dalszej ekspansji, a uruchomienie IDEO by ID Logistics i Control Tower daje nam nowe, wyjątkowe możliwości rozwoju” podkreśla Yann Belgy, dyrektor zarządzający ID Logistics Polska.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.