Ekspansja ID Logistics. Nowa spółka IDEO by ID Logistics
2022 rok jest jednym z najważniejszych etapów w rozwoju Grupy ID Logistics, jednego z europejskich liderów logistyki kontraktowej. Na rynku polskim firma ogłasza otwarcie nowej spółki IDEO by ID Logistics, która ma pełnić rolę Control Tower dla przepływów towarów w transporcie drogowym, kolejowym i multimodalnym dla Danone i firm z branży FMCG. Operator wyznaczył też ambitne plany i nowe kierunki rozwoju, które mają umocnić jego pozycję jako lidera na polskim rynku dedykowanej logistyki kontraktowej, zarówno w zakresie podstawowej specjalizacji jak i nowych obszarów.
IDEO WCHODZI DO POLSKI
IDEO to spółka joint venture ID Logistics i Danone, założona w 2014 r. we Francji. Jest dostawcą usług logistycznych jako 4PL specjalizujący się w zarządzaniu przepływami towarów w transporcie kolejowym, drogowym i multimodalnym w Europie. Jej siedziba główna i jednocześnie Control Tower zlokalizowana jest w Saint Priest k/Lyonu. Od początku działalności spółka zarządza przepływami w łańcuchu dostaw dla dywizji Waters Danone i innych klientów FMCG.
W ramach dalszej ekspansji i strategii IDEO ukierunkowanej na pozyskanie nowych klientów, w Warszawie otwarto nową spółkę a zarazem jej drugi oddział - IDEO by ID Logistics. Jako Control Tower odpowiada za monitorowanie, planowanie i realizację przepływów towarów między fabrykami a centrami dystrybucji w Europie trzech linii produktowych Danone – produkty mleczne, pochodzenia roślinnego i żywienia specjalistycznego. Warszawskie Control Tower rozpoczęło obsługę operacyjną w lipcu 2022 r. od zarządzania przepływami w transporcie drogowym dla produktów Danone we Francji. Do połowy przyszłego roku zasięg jej działalności rozszerzy się o zarządzanie przepływami towarów dla wszystkich oddziałów Danone w 44 krajach Europy, zarówno w transporcie drogowym jak i kolejowym. W ramach sieci obejmującej 96 punktów załadunku i 81 punktów dostaw będzie realizowanych 150 tys. zamówień rocznie. ID Logistics by IDEO ma też odpowiadać za pozyskanie i obsługę innych firm z branży FMCG.
Dzięki wdrożeniu najlepszych praktyk oraz innowacyjnych rozwiązań, IDEO by ID Logistics będzie planować i nadzorować realizację transportów, zapewniając optymalizację przepływów towarów i kosztów. Jedną z opcji jest np. scentralizowana usługa organizacji przetargów na zakup usług transportowych w imieniu klienta.
Kluczowe znaczenie dla IDEO ma zmniejszenie wpływu działalności transportowej na środowisko. Dzięki wdrożeniu dedykowanych narzędzi, m.in. do wizualizacji danych o emisji CO2, rozwiązania transportowe są zrównoważone i przyjazne dla środowiska. W warszawskim Control Tower IDEO pracuje zespół 30 specjalistów w zakresie logistyki i transportu, posługujących się biegle ponad 10 językami, co ułatwi komunikację z partnerami w różnych krajach.
„Otwarcie Control Tower w Warszawie jest także odpowiedzią na wciąż niepewną sytuację na rynku i potrzeby klientów, którzy muszą się do niej dostosować. Dzięki naszemu know-how w zakresie logistyki 4 PL, doskonałości operacyjnej oraz innowacyjności możemy wspierać ich w budowaniu przewagi konkurencyjnej i przygotowaniu się do nadchodzących wyzwań” podkreśla Magdalena Lubańska – Wiśniewska, dyrektor zarządzająca IDEO by ID Logistics.
EKSPANSJA ID LOGISTICS W POLSCE I NA ŚWIECIE
Grupa ID Logistics jest dziś jednym z największych europejskich operatorów logistyki kontraktowej, który rok do roku odnotowuje rozwój średnio na poziomie ponad 10 proc. W tym roku Grupa rozszerzyła zasięg swojej sieci logistycznej o Włochy i obecnie działa w 18 krajach na świecie, zarządzając 364 centrami dystrybucji o powierzchni ponad 8 mln mkw. Zakończył się też proces strategicznych akwizycji w Europie i USA, które wzmocniły portfolio jej usług. Dzięki temu w planach dalszego rozwoju Grupa ID Logistics stawia zarówno na wzrost organiczny jak i wykorzystanie potencjału wynikającego z integracji z przejętymi firmami. Tu przykładem może być firma Colisweb, przejęta w 2021 r., której specjalizacją jest organizacja dostaw ostatniej mili w oparciu o unikalne na rynku rozwiązania technologiczne. ID Logistics, dysponując własną flotą ponad 980 aut, siecią ponad 32 hubów i 19 Control Tower w 11 krajach, teraz także rozwinie swoją ofertę w zakresie zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań transportowych.
Jednym z kluczowych rynków Grupy ID Logistics jest Polska. W latach 2020 – 2021 operator uruchomił w naszym kraju łącznie 9 centrów dystrybucyjnych: dla e-commerce (globalny lider e-commerce/B2C), sieci handlowych (E.Leclerc, Carrefour) oraz firm z branży kosmetycznej (Super-Pharm) i FMCG (Lindt&Sprüngli, PepsiCo). W 2021 r. przychody ze sprzedaży ID Logistics Polska wyniosły 550 mln zł.
ROK 2022 - NOWE PERSPEKTYWY
W 2022 r. ID Logistics uruchomił magazyn dla sieci handlowej Carrefour. Obecnie jego zespół przygotowuje się do uruchomienia kolejnego centrum dystrybucji e-commerce, tym razem w Nadarzynie o powierzchni 26 tys. mkw. Od początku działalności ID Logistics w Polsce, firma rok do roku osiągała wzrost w zakresie obrotów i proporcjonalnej do nich zyskowności na poziomie 33 proc., w 2022 roku wzrost ten wyniesie 80 proc.
Strategia ID Logistics zawiera konkretne i ambitne cele, ukierunkowane na rozwój w tempie szybszym niż rynek, mimo wymagających warunków. W tym zakresie firma wyznaczyła sobie 4 priorytety:
- kompleksowe wdrożenie globalnej strategii CSR Grupy ID Logistics (w 3 obszarach - Socjalny, Środowisko i Wsparcia),
- konsolidacja usług jako lidera innowacji w logistyce kontraktowej,
- wzmocnienie pozycji jako partnera znającego specyfikę obsługi sieci handlowych, FMCG i e-commerce,
- rozszerzenie zakresu usług o logistykę 4PL i przygotowanie oferty dla nowej grupy klientów z branży kosmetycznej oraz odzieżowej.
„Ostatnie dwa lata z pewnością mają kluczowe znaczenie w budowaniu naszej pozycji na polskim rynku logistyki kontraktowej. Zdobyliśmy doświadczenie i know how, dzięki czemu jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani do dalszej ekspansji, a uruchomienie IDEO by ID Logistics i Control Tower daje nam nowe, wyjątkowe możliwości rozwoju” podkreśla Yann Belgy, dyrektor zarządzający ID Logistics Polska.
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.