Komunikaty PR

Ekspansja ID Logistics. Nowa spółka IDEO by ID Logistics

2022-10-26  |  15:00
Biuro prasowe

2022 rok jest jednym z najważniejszych etapów w rozwoju Grupy ID Logistics, jednego z europejskich liderów logistyki kontraktowej. Na rynku polskim firma ogłasza otwarcie nowej spółki IDEO by ID Logistics, która ma pełnić rolę Control Tower dla przepływów towarów w transporcie drogowym, kolejowym i multimodalnym dla Danone i firm z branży FMCG. Operator wyznaczył też ambitne plany i nowe kierunki rozwoju, które mają umocnić jego pozycję jako lidera na polskim rynku dedykowanej logistyki kontraktowej, zarówno w zakresie podstawowej specjalizacji jak i nowych obszarów.

IDEO WCHODZI DO POLSKI

IDEO to spółka joint venture ID Logistics i Danone, założona w 2014 r. we Francji. Jest dostawcą usług logistycznych jako 4PL specjalizujący się w zarządzaniu przepływami towarów w transporcie kolejowym, drogowym i  multimodalnym w Europie. Jej siedziba główna i jednocześnie Control Tower zlokalizowana jest w Saint Priest k/Lyonu. Od początku działalności spółka zarządza przepływami w łańcuchu dostaw dla dywizji Waters Danone i innych klientów FMCG.

W ramach dalszej ekspansji i strategii IDEO ukierunkowanej na pozyskanie nowych klientów, w Warszawie otwarto nową spółkę a zarazem jej drugi oddział - IDEO by ID Logistics. Jako Control Tower odpowiada za monitorowanie, planowanie i realizację przepływów towarów między fabrykami a centrami dystrybucji w Europie trzech linii produktowych Danone – produkty mleczne, pochodzenia roślinnego i żywienia specjalistycznego. Warszawskie Control Tower rozpoczęło obsługę operacyjną w lipcu 2022 r. od zarządzania przepływami w transporcie drogowym dla produktów Danone we Francji. Do połowy przyszłego roku zasięg jej działalności rozszerzy się o zarządzanie przepływami towarów dla wszystkich oddziałów Danone w 44 krajach Europy, zarówno w transporcie drogowym jak i kolejowym. W ramach sieci obejmującej 96 punktów załadunku i 81 punktów dostaw będzie realizowanych 150 tys. zamówień rocznie. ID Logistics by IDEO ma też odpowiadać za pozyskanie i obsługę innych firm z branży FMCG.  

Dzięki wdrożeniu najlepszych praktyk oraz innowacyjnych rozwiązań, IDEO by ID Logistics będzie planować i nadzorować realizację transportów, zapewniając optymalizację przepływów towarów i kosztów. Jedną z opcji jest np. scentralizowana usługa organizacji przetargów na zakup usług transportowych w imieniu klienta.

Kluczowe znaczenie dla IDEO ma zmniejszenie wpływu działalności transportowej na środowisko. Dzięki wdrożeniu dedykowanych narzędzi, m.in. do wizualizacji danych o emisji CO2, rozwiązania transportowe są zrównoważone i przyjazne dla środowiska. W warszawskim Control Tower IDEO pracuje zespół 30 specjalistów w zakresie logistyki i transportu, posługujących się biegle ponad 10 językami, co ułatwi komunikację z partnerami w różnych krajach.

Otwarcie Control Tower w Warszawie jest także odpowiedzią na wciąż niepewną sytuację na rynku i potrzeby klientów, którzy muszą się do niej dostosować. Dzięki naszemu know-how w zakresie logistyki 4 PL, doskonałości operacyjnej oraz innowacyjności możemy wspierać ich w budowaniu przewagi konkurencyjnej i przygotowaniu się do nadchodzących wyzwań” podkreśla Magdalena Lubańska – Wiśniewska, dyrektor zarządzająca IDEO by ID Logistics.

EKSPANSJA ID LOGISTICS W POLSCE I NA ŚWIECIE

Grupa ID Logistics jest dziś jednym z największych europejskich operatorów logistyki kontraktowej, który rok do roku odnotowuje rozwój średnio na poziomie ponad 10 proc. W tym roku Grupa rozszerzyła zasięg swojej sieci logistycznej o Włochy i obecnie działa w 18 krajach na świecie, zarządzając 364 centrami dystrybucji o powierzchni ponad 8 mln mkw. Zakończył się też proces strategicznych akwizycji w Europie i USA, które wzmocniły portfolio jej usług. Dzięki temu w planach dalszego rozwoju Grupa ID Logistics stawia zarówno na wzrost organiczny jak i wykorzystanie potencjału wynikającego z integracji z przejętymi firmami. Tu przykładem może być firma Colisweb, przejęta w 2021 r., której specjalizacją jest organizacja dostaw ostatniej mili w oparciu o unikalne na rynku rozwiązania technologiczne. ID Logistics, dysponując własną flotą ponad 980 aut, siecią ponad 32 hubów i 19 Control Tower w 11 krajach, teraz także rozwinie swoją ofertę w zakresie zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań transportowych.

Jednym z kluczowych rynków Grupy ID Logistics jest Polska. W latach 2020 – 2021 operator uruchomił w naszym kraju łącznie 9 centrów dystrybucyjnych: dla e-commerce (globalny lider e-commerce/B2C), sieci handlowych (E.Leclerc, Carrefour) oraz firm z branży kosmetycznej (Super-Pharm) i FMCG (Lindt&Sprüngli, PepsiCo). W 2021 r. przychody ze sprzedaży ID Logistics Polska wyniosły 550 mln zł.

ROK 2022 - NOWE PERSPEKTYWY

W 2022 r. ID Logistics uruchomił magazyn dla sieci handlowej Carrefour. Obecnie jego zespół przygotowuje się do uruchomienia kolejnego centrum dystrybucji e-commerce, tym razem w Nadarzynie o powierzchni 26 tys. mkw. Od początku działalności ID Logistics w Polsce, firma rok do roku osiągała wzrost w zakresie obrotów i proporcjonalnej do nich zyskowności na poziomie 33 proc., w 2022 roku wzrost ten wyniesie 80 proc.

Strategia ID Logistics zawiera konkretne i ambitne cele, ukierunkowane na rozwój w tempie szybszym niż rynek, mimo wymagających warunków. W tym zakresie firma wyznaczyła sobie 4 priorytety:

  • kompleksowe wdrożenie globalnej strategii CSR Grupy ID Logistics (w 3 obszarach - Socjalny, Środowisko i Wsparcia),
  • konsolidacja usług jako lidera innowacji w logistyce kontraktowej,
  • wzmocnienie pozycji jako partnera znającego specyfikę obsługi sieci handlowych, FMCG i e-commerce,
  • rozszerzenie zakresu usług o logistykę 4PL i przygotowanie oferty dla nowej grupy klientów z branży kosmetycznej oraz odzieżowej.

Ostatnie dwa lata z pewnością mają kluczowe znaczenie w budowaniu naszej pozycji na polskim rynku logistyki kontraktowej. Zdobyliśmy doświadczenie i know how, dzięki czemu jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani do dalszej ekspansji, a uruchomienie IDEO by ID Logistics i Control Tower daje nam nowe, wyjątkowe możliwości rozwoju” podkreśla Yann Belgy, dyrektor zarządzający ID Logistics Polska.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.