Komunikaty PR

E-mobilność na ostatniej prostej

2022-09-21  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Gora
MSL

ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases

Bosch wprowadza na rynek nowy napęd elektryczny do lekkich pojazdów użytkowych

  • Kompaktowy moduł napędowy składa się z silnika elektrycznego i falownika.
  • Nowe półprzewodniki zapewniają większy zasięg i lepszą wydajność.
  • Moduł napędowy jest już dostępny dla klientów.

 

Samochody dostawcze typu van i średnie ciężarówki to podstawa miejskiego ruchu towarowego. Dzięki napędowi elektrycznemu są one lokalnie zeroemisyjne, przyczyniają się do poprawy jakości powietrza i zmniejszają hałas w miastach. Bosch rozpoczyna właśnie masową produkcję nowej jednostki napędowej do lekkich samochodów dostawczych składającej się z silnika elektrycznego i zintegrowanego falownika. Falownik steruje silnikiem elektrycznym i zapewnia połączenie z akumulatorem wysokiego napięcia. "Firma Bosch rozwija e-mobilność również w pojazdach użytkowych. W porównaniu do swoich poprzedników, nowa jednostka zapewnia jeszcze większą gęstość mocy i wyższy moment obrotowy, jest lżejsza i bardziej kompaktowa" – powiedział dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch i prezes sektora biznesowego Mobility Solutions. Waga silnika wraz z falownikiem wynosi łącznie około 80 kilogramów. Bosch ograniczył też straty elektryczne o ponad 20 proc., co było możliwe dzięki zastosowaniu nowych półprzewodników. W ten sposób osiągnięto sprawność falownika na poziomie 97 proc. i zwiększono zasięg pojazdów. Dzięki elastycznej konstrukcji integracja modułu napędowego w istniejących i nowych modelach pojazdów stała się jeszcze łatwiejsza.  

Napęd elektryczny zadebiutuje w produkcie klienta Daimler Truck, uzupełniony o przetwornicę DC/DC i jednostkę sterującą układu napędowego marki Bosch. Moc maksymalna jednostki osiąga 129 kW, a moc ciągła 100 kW. Przez krótki czas maszyna synchroniczna z magnesami trwałymi może wygenerować maksymalny moment obrotowy o wartości 430 Nm. Zapewnia to doskonałe osiągi w każdej sytuacji, nawet przy masie pojazdu wynoszącej 8,5 tony – także w miastach o pagórkowatym terenie, takich jak Tokio, Rzym czy San Francisco.

 

Jeszcze lepsza podstawa

Inżynierowie Bosch oparli konstrukcję silnika elektrycznego i falownika na technologii stosowanej w segmencie samochodów osobowych. Nie tylko znacząco przyspieszyło to fazę rozwojową, ale także pomogło w obniżeniu kosztów. Dzięki wbudowaniu elektrycznego modułu napędowego w istniejący w pojazdach układ chłodzenia wodnego nie ma konieczności umieszczania dodatkowego układu chłodzenia na bazie oleju. Ponadto, wysoka prędkość obrotowa silnika elektrycznego sprawia, że do spełnienia wszystkich wymagań wystarcza przekładnia jednobiegowa. Mniejsze wymiary nowego napędu elektrycznego umożliwiają zastosowanie akumulatora składającego się tylko z jednej części. Nowe mikrokontrolery oferują znacznie większą moc obliczeniową do przetwarzania złożonych algorytmów sterowania napędem elektrycznym w ciągu milisekund. W tym kontekście oprogramowanie jest w dużej mierze odpowiedzialne za zachowanie napędu elektrycznego i może być dostosowane do specyficznych wymagań klientów. Produkcja modułu napędowego odbywa się w Hildesheim w Niemczech –  wiodącej fabryce napędów elektrycznych firmy Bosch.

 

Szeroka gama produktów i wysoki poziom inwestycji

"Bosch zainwestował już ponad pięć miliardów euro w e-mobilność" – powiedział dr Markus Heyn. Od 2018 roku przedsiębiorstwo pozyskało 170 projektów produkcyjnych. Oczekuje się, że w 2025 roku przychody ze sprzedaży przekroczą granicę pięciu miliardów euro. Bosch oferuje klientom szerokie portfolio produktów, począwszy od pojedynczych czujników, silników elektrycznych, układów energoelektronicznych i elektronicznych jednostek sterujących, poprzez zintegrowane rozwiązania, takie jak eAxle, aż po wstępnie zintegrowane moduły. Przykładem takiego rozwiązania jest zaawansowany moduł jazdy, który integruje napęd, układ kierowniczy i hamulce, dysponuje uproszczonymi interfejsami i tym samym poprawia komunikację między komponentami. Zapewnia to optymalne współdziałanie systemów i podzespołów pojazdu elektrycznego, na przykład w zakresie stabilizacji pojazdu lub odzyskiwania energii, a także znacznie krótszy czas wprowadzania produktu na rynek. Dzięki temu zarówno uznani producenci, jak i nowi dostawcy mogą wprowadzić swoje pojazdy elektryczne na drogi szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.

Transport

Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.

Farmacja

Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.