E-mobilność na ostatniej prostej
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
Bosch wprowadza na rynek nowy napęd elektryczny do lekkich pojazdów użytkowych
- Kompaktowy moduł napędowy składa się z silnika elektrycznego i falownika.
- Nowe półprzewodniki zapewniają większy zasięg i lepszą wydajność.
- Moduł napędowy jest już dostępny dla klientów.
Samochody dostawcze typu van i średnie ciężarówki to podstawa miejskiego ruchu towarowego. Dzięki napędowi elektrycznemu są one lokalnie zeroemisyjne, przyczyniają się do poprawy jakości powietrza i zmniejszają hałas w miastach. Bosch rozpoczyna właśnie masową produkcję nowej jednostki napędowej do lekkich samochodów dostawczych składającej się z silnika elektrycznego i zintegrowanego falownika. Falownik steruje silnikiem elektrycznym i zapewnia połączenie z akumulatorem wysokiego napięcia. "Firma Bosch rozwija e-mobilność również w pojazdach użytkowych. W porównaniu do swoich poprzedników, nowa jednostka zapewnia jeszcze większą gęstość mocy i wyższy moment obrotowy, jest lżejsza i bardziej kompaktowa" – powiedział dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch i prezes sektora biznesowego Mobility Solutions. Waga silnika wraz z falownikiem wynosi łącznie około 80 kilogramów. Bosch ograniczył też straty elektryczne o ponad 20 proc., co było możliwe dzięki zastosowaniu nowych półprzewodników. W ten sposób osiągnięto sprawność falownika na poziomie 97 proc. i zwiększono zasięg pojazdów. Dzięki elastycznej konstrukcji integracja modułu napędowego w istniejących i nowych modelach pojazdów stała się jeszcze łatwiejsza.
Napęd elektryczny zadebiutuje w produkcie klienta Daimler Truck, uzupełniony o przetwornicę DC/DC i jednostkę sterującą układu napędowego marki Bosch. Moc maksymalna jednostki osiąga 129 kW, a moc ciągła 100 kW. Przez krótki czas maszyna synchroniczna z magnesami trwałymi może wygenerować maksymalny moment obrotowy o wartości 430 Nm. Zapewnia to doskonałe osiągi w każdej sytuacji, nawet przy masie pojazdu wynoszącej 8,5 tony – także w miastach o pagórkowatym terenie, takich jak Tokio, Rzym czy San Francisco.
Jeszcze lepsza podstawa
Inżynierowie Bosch oparli konstrukcję silnika elektrycznego i falownika na technologii stosowanej w segmencie samochodów osobowych. Nie tylko znacząco przyspieszyło to fazę rozwojową, ale także pomogło w obniżeniu kosztów. Dzięki wbudowaniu elektrycznego modułu napędowego w istniejący w pojazdach układ chłodzenia wodnego nie ma konieczności umieszczania dodatkowego układu chłodzenia na bazie oleju. Ponadto, wysoka prędkość obrotowa silnika elektrycznego sprawia, że do spełnienia wszystkich wymagań wystarcza przekładnia jednobiegowa. Mniejsze wymiary nowego napędu elektrycznego umożliwiają zastosowanie akumulatora składającego się tylko z jednej części. Nowe mikrokontrolery oferują znacznie większą moc obliczeniową do przetwarzania złożonych algorytmów sterowania napędem elektrycznym w ciągu milisekund. W tym kontekście oprogramowanie jest w dużej mierze odpowiedzialne za zachowanie napędu elektrycznego i może być dostosowane do specyficznych wymagań klientów. Produkcja modułu napędowego odbywa się w Hildesheim w Niemczech – wiodącej fabryce napędów elektrycznych firmy Bosch.
Szeroka gama produktów i wysoki poziom inwestycji
"Bosch zainwestował już ponad pięć miliardów euro w e-mobilność" – powiedział dr Markus Heyn. Od 2018 roku przedsiębiorstwo pozyskało 170 projektów produkcyjnych. Oczekuje się, że w 2025 roku przychody ze sprzedaży przekroczą granicę pięciu miliardów euro. Bosch oferuje klientom szerokie portfolio produktów, począwszy od pojedynczych czujników, silników elektrycznych, układów energoelektronicznych i elektronicznych jednostek sterujących, poprzez zintegrowane rozwiązania, takie jak eAxle, aż po wstępnie zintegrowane moduły. Przykładem takiego rozwiązania jest zaawansowany moduł jazdy, który integruje napęd, układ kierowniczy i hamulce, dysponuje uproszczonymi interfejsami i tym samym poprawia komunikację między komponentami. Zapewnia to optymalne współdziałanie systemów i podzespołów pojazdu elektrycznego, na przykład w zakresie stabilizacji pojazdu lub odzyskiwania energii, a także znacznie krótszy czas wprowadzania produktu na rynek. Dzięki temu zarówno uznani producenci, jak i nowi dostawcy mogą wprowadzić swoje pojazdy elektryczne na drogi szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.