Komunikaty PR

Eurowag analizuje nowe trendy w branży transportowej

2021-04-16  |  09:00
Biuro prasowe

Cyfryzacja i zielona mobilność w centrum uwagi

Pandemia COVID-19 oraz Brexit doprowadziły do ​​zwiększenia złożoności transportu długo-dystansowego. „W ciągu pierwszych kilku tygodni stycznia tego roku byliśmy świadkami wyraźnego spadku liczby zleceń realizowanych przez ciężarówki przejeżdżające przez kanał La Manche. Sytuacja wkrótce się ustabilizowała, ale nadal istnieje obciążenie administracyjne, w tym odprawa celna w formie papierowej i procedury zwrotu podatku” – mówi dyrektor generalny i prezes Eurowagu, Martin Vohánka.

Pandemia potwierdziła również, że główne trendy w logistyce w najbliższych latach będą koncentrować się na cyfryzacji i zielonej mobilności. Gwałtowny wzrost handlu elektronicznego stworzył presję na szybsze i bardziej efektywne dostawy.

Przyszłość leży w paliwach alternatywnych i elektromobilności

Europa w coraz większym stopniu wycofuje się z paliw kopalnych i zamiast tego poszukuje alternatywnych źródeł energii. Jest to ściśle związane z Europejskim Zielonym Ładem, w którym UE postawiła sobie za cel zostanie pierwszym neutralnym dla klimatu kontynentem do 2050 r. Strategia przewiduje 90-procentową redukcję emisji z transportu – powinno to zostać osiągnięte w dużej mierze poprzez przejście na paliwa alternatywne.

W przypadku transportu długodystansowego, skroplony gaz ziemny (LNG), a w perspektywie długoterminowej wodór, wydaje się być najbardziej obiecującą i realną alternatywą dla oleju napędowego. W logistyce miejskiej z pewnością rozwinie się rynek pojazdów elektrycznych.

„Odsetek pojazdów napędzanych alternatywnymi układami napędowymi w naszych flotach pozostaje niewielki w porównaniu z tradycyjnymi silnikami, ale uważamy, że w ciągu najbliższych 2-3 lat proporcja ta ulegnie zmianie” – mówi Vohánka. Eurowag planuje skupić się w pierwszej kolejności na LNG, ze względu na szybko rozwijającą się sieć europejską. Obecnie w Europie jest 387 stacji paliw LNG. Eurowag chce do końca roku zapewnić paliwa CNG i LNG na 430 alternatywnych stacjach paliw. Ponadto, niedawna inwestycja Eurowag w Last Mile Solutions, największą niezależną platformę e-mobilności w Europie, potwierdza duże zaangażowanie firmy w rynek pojazdów elektrycznych.

„Nasi klienci z sektora transportu zmienili swoje podejście do paliw alternatywnych, takich jak LNG, i w ostatnich latach stali się znacznie bardziej otwarci. Wpływają na to działania krajów, jak na przykład zwolnienie pojazdów na gaz ziemny od opłat drogowych w Niemczech. Zielona mobilność jest również od dawna przedmiotem dyskusji w krajach skandynawskich i w Europie Zachodniej. Jesteśmy teraz świadkami pojawienia się tego trendu w pozostałej części Europy” – wyjaśnia Martin Vohánka.

 

O firmie EUROWAG

Z historią obejmującą 25 lat innowacji, EUROWAG jest najszybciej rozwijającym się dostawcą zintegrowanych rozwiązań mobilnych w Europie. Celem firmy jest ułatwienie życia operatorom komercyjnego transportu drogowego i dostarczanie im przystępnych cenowo rozwiązań odpowiadających ich potrzebom biznesowym. Niezależnie od tego czy chodzi o paliwo, opłaty drogowe, zwrot podatku, zarządzanie flotą, usługi finansowe czy proste porady – EUROWAG chce pomóc klientom z sukcesem zarządzać ponad 350 000 pojazdów w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.eurowag.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.