Firmy transportowe mogą liczyć na łatwiejsze finansowanie inwestycji
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
W związku z tym, jak istotny dla polskiej gospodarki jest transport drogowy (udział sektora transportu i magazynowania w polskim PKB wynosi 6 proc.) spółka postanowiła uruchomić możliwość finansowania transportu ciężkiego w procedurze uproszczonej do wartości 1 miliona złotych. To szczególnie ważne dla polskich firm, ponieważ pojazdy zarejestrowane w naszym kraju wykonują największą (20 proc.) pracę przewozową spośród wszystkich krajów Unii Europejskiej.
Jak wskazują ostatnie dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w całym 2022 roku w Polsce przybyło 36 061 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3.5t co oznacza wzrost o +5,9 proc. w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych o DMC poniżej 3.5t rejestracji było 34 705, czyli o 6,8 proc. więcej niż w 2021 r.
- Transport drogowy towarów ma krytyczne znaczenie dla wytwarzania polskiego PKB. Z roku na rok pełni również coraz większą rolę w gospodarce europejskiej. Jeszcze w 2008 r. polscy przewoźnicy wozili 8 proc. towarów transportowanych drogami z Niemiec do Francji. Z kolei, według danych Eurostatu za 2021 r. rodzime firmy transportowe odpowiadają już za blisko 20 proc. prac przewozowych dokonywanych na terenie starego kontynentu – podkreśla Jakub Poręcki, dyrektor zarządzający obszarem małych i średnich przedsiębiorstw w Santander Leasing. – Z drugiej strony, prognozy analityków Transport Intelligence pokazują, że przewozy krajowe mają rozwijać się w tempie 0,7 proc., a to znacznie wolniej niż obsługa transportu międzynarodowego, który wzrośnie o 2,1 proc.
Kryteria wyboru finansowania a nowe finansowanie transportu
Dla klientów sektora MŚP istotne coraz częściej jest połączenie jakościowych parametrów oferty z jej atrakcyjnością. Wskazują na to obserwacje poparte wynikami badań Leasing Index realizowanych przez Santander Leasing nieprzerwanie od 2016 r. W znacznej większości przypadków klienci wskazywali, że na wybór dostawcy usług leasingowych ma wpływ już nie tylko atrakcyjność cenowa, ale również czynniki pozacenowe, takie jak oferta dopasowana do potrzeb (aż 41 proc.), czy też bezpieczne i przejrzyste zapisy w umowie (28 proc.).
- Biorąc pod uwagę tempo rozwoju transportu drogowego w ostatnich latach i jego oddziaływanie na gospodarkę i branże - szczególnie handel i przemysł, które nie mogą bez niego funkcjonować, postanowiliśmy jeszcze bardziej ułatwić naszym klientom dostęp do finansowania i wprowadzić procedurę uproszczoną dla transportu ciężkiego do wartości 1 miliona złotych. Z perspektywy przedsiębiorców zainteresowanych realizacją inwestycji oznacza to mniej formalności i krótszy czas oczekiwania na przedmiot leasingu. Dodatkowo, odpowiadamy na oczekiwania klientów, dla których ważnym czynnikiem przy wyborze leasingodawcy są kryteria pozacenowe - wskazuje Jakub Poręcki.
W ramach uruchomionej procedury uproszczonej oferta obejmuje finansowanie do wartości 1 miliona złotych nowe i używane (nie starsze niż 6 lat) samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie powyżej 3.5t, ciągniki siodłowe i balastowe, naczepy oraz przyczepy pow. 3.5t. Maksymalny okres udzielonego finansowania może wynieść aż 72 miesiące, a udział własny wynosi od 0 do 10 proc.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.
Transport
Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.
Farmacja
Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.