FM Logistic rusza z obsługą logistyczną firmy Maxi Zoo
W grudniu br. FM Logistic startuje z obsługą logistyczną kanału e-commerce B2C dla wiodącej sieci sklepów zoologicznych Grupy Fressnapf, w Polsce działającej pod międzynarodową nazwą Maxi Zoo. Specjalnie dla tego klienta operator wynajął powierzchnię magazynową w powstającym właśnie nowym kompleksie logistycznym Panattoni Park Głogów. FM Logistic realizować tu będzie zamówienia dla klientów indywidualnych z Polski i Niemiec. Do czasu uruchomienia nowego magazynu obsługa będzie prowadzona w obiekcie własnym operatora w Będzinie.
Długoletni kontrakt firmy Maxi Zoo z operatorem obejmuje składowanie towaru i obsługę logistyczną kanału e-commerce B2C. Szacowana liczba zamówień w 2022 ma wynieść blisko 2,5 mln. rocznie i nawet 4 mln. w roku 2023. Zamówienia będą realizowane dla odbiorców indywidualnych zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Stąd wybór w Głogowa położonego w bliskim sąsiedztwie granicy niemieckiej. FM Logistic jest pierwszym najemcą powierzchni w nowym obiekcie Panattoni i zakontraktował tu na potrzeby obsługi Maxi Zoo blisko 35 tys. mkw z możliwością dalszego rozwoju. Operator zakłada też inwestycje w automatyzację procesów, w pierwszym etapie będzie to linia pakująca.
- Decyzja o wyborze lokalizacji magazynu na Dolnym Śląsku została poprzedzona wieloma analizami, które miały na względzie optymalizację obsługi naszego klienta, firmy Maxi Zoo. Braliśmy pod uwagę takie czynniki, jak dostępność pracowników i możliwość szybkiej realizacji dostaw na rynek niemiecki. Nowa inwestycja Panattoni idealnie wpisuje się w te potrzeby. - mówi Anna Galas, Senior Business Development Director, FM Logistic - Widzimy też coraz większe zainteresowanie i zapotrzebowanie na lokowanie tego typu operacji w naszym kraju i upatrujemy tu duże możliwości rozwoju również dla naszych innych klientów.
Nawiązanie współpracy z Maxi Zoo oznacza dla FM Logistic wzmocnienie i ugruntowanie pozycji jako ważnego gracza świadczącego usługi dla sektora e-commerce, co jest zgodne ze strategią firmy.
Nowy magazyn w Głogowie rozpocznie działalność wiosną 2022, jednakże ze względu na dynamicznie rosnącą sprzedaż i konieczność szybkiego przeniesienia obecnych operacji logistycznych klienta z Niemiec, dziś FM Logistic obsługuje firmę Maxi Zoo na swojej platformie logistycznej w Będzinie. Do dyspozycji klienta dedykowano tu 12 tys. mkw. Aktualnie trwa zasilanie magazynu, pierwsze wysyłki zamówień są planowane na grudzień, tak aby móc wesprzeć klienta w okresie przedświątecznym, który wiąże sie zazwyczaj ze zwiększona liczbą zamówień.
Firma Maxi Zoo należy do Grupy Fressnapf z siedzibą w Niemczech. Grupa posiada blisko 1800 sklepów zoologicznych w 11 krajach Europy, z czego około 900 w Niemczech i 200 we Francji. Od października 2012 jest obecna również na rynku polskim. FM Logistic zapewnia obsługę logistyczną Maxi Zoo również we Francji. W kwietniu tego roku firmy podpisały kontrakt na świadczenie usług z zakresu omnichannel w obiekcie o powierzchni 57 tys. mkw. zlokalizowanym w Savigny-sur-Clairis, w północnej Burgundii.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.