Forto wchodzi do Polski, firmą pokieruje Paweł Skwarło
Firma Forto, wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych dla branży logistycznej, ogłosił dziś wejście na polski rynek i otwarcie nowego biura w Warszawie w ramach rozszerzania działalności na rynku Europy Środkowej i Wschodniej. Polski oddział, dzięki bliskości portów w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie oraz lotniskom w Warszawie, Katowicach i Gdańsku, ma stworzyć logistyczną sieć oferującą szybki i wygodny dostęp do najważniejszych rynków światowych.
Jednym z pierwszych kroków biznesowych firmy było mianowanie Pawła Skwarło dyrektorem krajowym w Polsce. Paweł to były Air Freight Director firmy OMIDA Sea and Air. W firmie Omida stworzył od podstaw dział frachtu lotniczego i zarządzał nim. W swojej ponad 20-letniej karierze w branży transportowej i logistycznej Paweł pełnił szereg funkcji związanych z zarządzaniem produktami i szlakami handlowymi we frachcie morskim i oceanicznym w takich firmach, jak UTi Worldwide oraz DB Schenker.
– Doświadczenie Pawła w pracy z klientami oraz budowaniu lokalnych relacji partnerskich jest tym, co pozwoli nam zwiększyć udział Forto w rynku, abyśmy mogli skuteczniej dostarczać klientom z regionu cyfrowe rozwiązania logistyczne – mówi Michael Wax, współzałożyciel i dyrektor generalny Forto. – Bardzo cieszy nas fakt, że dołączyła do nas osoba o takim doświadczeniu i wiedzy jak Paweł.
– Polska ma obecnie ogromny potencjał, zwłaszcza w sektorze logistycznym. Czeka nas sporo pracy w zakresie optymalizowania procesów i ich digitalizacji. Oferta Forto to przede wszystkim zestaw odpowiednich umiejętności – mówi Paweł Skwarło – Podejście ukierunkowane na cyfryzację pozwala nam oferować polskim klientom innowacyjne rozwiązania. Zespoły Forto zlokalizowane w Polsce, obejmujące opiekunów klienta, specjalistów ds. logistyki oraz inżynierów, mogą liczyć na wsparcie zespołów o takim samym profilu, znajdujących się na całym świecie.
Historia firmy zaczęła się od niewielkiego zespołu w Berlinie. Obecnie Forto ma biura m.in. w innych niemieckich miastach oraz w Szanghaju, Ningbo, Shenzhen, Singapurze i Hongkongu. W 2021 r. Forto otworzyło biura m.in. w Kopenhadze, Aarhus, Madrycie, Rotterdamie i Ho Chi Minh. W 2022 r. firma planuje wejście na rynek belgijski i szwedzki oraz do regionu Europy Południowej.
Na początku roku Forto ogłosiło inwestycję w projekt Series D o wartości 250 mln USD, którym pokieruje Disruptive z udziałem dotychczasowych inwestorów, w tym Softbank Vision Fund 2, G Squared, Northzone, Unbound, i A.P. Moeller Holding.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.