Forto wchodzi do Polski, firmą pokieruje Paweł Skwarło
Firma Forto, wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych dla branży logistycznej, ogłosił dziś wejście na polski rynek i otwarcie nowego biura w Warszawie w ramach rozszerzania działalności na rynku Europy Środkowej i Wschodniej. Polski oddział, dzięki bliskości portów w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie oraz lotniskom w Warszawie, Katowicach i Gdańsku, ma stworzyć logistyczną sieć oferującą szybki i wygodny dostęp do najważniejszych rynków światowych.
Jednym z pierwszych kroków biznesowych firmy było mianowanie Pawła Skwarło dyrektorem krajowym w Polsce. Paweł to były Air Freight Director firmy OMIDA Sea and Air. W firmie Omida stworzył od podstaw dział frachtu lotniczego i zarządzał nim. W swojej ponad 20-letniej karierze w branży transportowej i logistycznej Paweł pełnił szereg funkcji związanych z zarządzaniem produktami i szlakami handlowymi we frachcie morskim i oceanicznym w takich firmach, jak UTi Worldwide oraz DB Schenker.
– Doświadczenie Pawła w pracy z klientami oraz budowaniu lokalnych relacji partnerskich jest tym, co pozwoli nam zwiększyć udział Forto w rynku, abyśmy mogli skuteczniej dostarczać klientom z regionu cyfrowe rozwiązania logistyczne – mówi Michael Wax, współzałożyciel i dyrektor generalny Forto. – Bardzo cieszy nas fakt, że dołączyła do nas osoba o takim doświadczeniu i wiedzy jak Paweł.
– Polska ma obecnie ogromny potencjał, zwłaszcza w sektorze logistycznym. Czeka nas sporo pracy w zakresie optymalizowania procesów i ich digitalizacji. Oferta Forto to przede wszystkim zestaw odpowiednich umiejętności – mówi Paweł Skwarło – Podejście ukierunkowane na cyfryzację pozwala nam oferować polskim klientom innowacyjne rozwiązania. Zespoły Forto zlokalizowane w Polsce, obejmujące opiekunów klienta, specjalistów ds. logistyki oraz inżynierów, mogą liczyć na wsparcie zespołów o takim samym profilu, znajdujących się na całym świecie.
Historia firmy zaczęła się od niewielkiego zespołu w Berlinie. Obecnie Forto ma biura m.in. w innych niemieckich miastach oraz w Szanghaju, Ningbo, Shenzhen, Singapurze i Hongkongu. W 2021 r. Forto otworzyło biura m.in. w Kopenhadze, Aarhus, Madrycie, Rotterdamie i Ho Chi Minh. W 2022 r. firma planuje wejście na rynek belgijski i szwedzki oraz do regionu Europy Południowej.
Na początku roku Forto ogłosiło inwestycję w projekt Series D o wartości 250 mln USD, którym pokieruje Disruptive z udziałem dotychczasowych inwestorów, w tym Softbank Vision Fund 2, G Squared, Northzone, Unbound, i A.P. Moeller Holding.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.