Komunikaty PR

Forto wchodzi do Polski, firmą pokieruje Paweł Skwarło

2022-06-14  |  13:00
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Firma Forto, wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych dla branży logistycznej, ogłosił dziś wejście na polski rynek i otwarcie nowego biura w Warszawie w ramach rozszerzania działalności na rynku Europy Środkowej i Wschodniej. Polski oddział, dzięki bliskości portów w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie oraz lotniskom w Warszawie, Katowicach i Gdańsku, ma stworzyć logistyczną sieć oferującą szybki i wygodny dostęp do najważniejszych rynków światowych.

Jednym z pierwszych kroków biznesowych firmy było mianowanie Pawła Skwarło dyrektorem krajowym w Polsce. Paweł to były Air Freight Director firmy OMIDA Sea and Air. W firmie Omida stworzył od podstaw dział frachtu lotniczego i zarządzał nim. W swojej ponad 20-letniej karierze w branży transportowej i logistycznej Paweł pełnił szereg funkcji związanych z zarządzaniem produktami i szlakami handlowymi we frachcie morskim i oceanicznym w takich firmach, jak UTi Worldwide oraz DB Schenker.

Doświadczenie Pawła w pracy z klientami oraz budowaniu lokalnych relacji partnerskich jest tym, co pozwoli nam zwiększyć udział Forto w rynku, abyśmy mogli skuteczniej dostarczać klientom z regionu cyfrowe rozwiązania logistyczne – mówi Michael Wax, współzałożyciel i dyrektor generalny Forto. – Bardzo cieszy nas fakt, że dołączyła do nas osoba o takim doświadczeniu i wiedzy jak Paweł.

Polska ma obecnie ogromny potencjał, zwłaszcza w sektorze logistycznym. Czeka nas sporo pracy w zakresie optymalizowania procesów i ich digitalizacji. Oferta Forto to przede wszystkim zestaw odpowiednich umiejętności – mówi Paweł Skwarło – Podejście ukierunkowane na cyfryzację pozwala nam oferować polskim klientom innowacyjne rozwiązania. Zespoły Forto zlokalizowane w Polsce, obejmujące opiekunów klienta, specjalistów ds. logistyki oraz inżynierów, mogą liczyć na wsparcie zespołów o takim samym profilu, znajdujących się na całym świecie.

Historia firmy zaczęła się od niewielkiego zespołu w Berlinie. Obecnie Forto ma biura m.in. w innych niemieckich miastach oraz w Szanghaju, Ningbo, Shenzhen, Singapurze i Hongkongu. W 2021 r. Forto otworzyło biura m.in. w Kopenhadze, Aarhus, Madrycie, Rotterdamie i Ho Chi Minh. W 2022 r. firma planuje wejście na rynek belgijski i szwedzki oraz do regionu Europy Południowej.

Na początku roku Forto ogłosiło inwestycję w projekt Series D o wartości 250 mln USD, którym pokieruje Disruptive z udziałem dotychczasowych inwestorów, w tym Softbank Vision Fund 2, G Squared, Northzone, Unbound, i A.P. Moeller Holding.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.