Fracht FWO – kolejne dostawy wyposażenia elektrowni wiatrowych z Polski do USA
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, w pierwszym kwartale tego roku zorganizował kolejną dostawę door-to-door transformatorów wraz z akcesoriami o łącznej wadze 240 ton. Miejscem przeznaczenia urządzeń była elektrownia wiatrowa w amerykańskim stanie Ohio, gdzie zostały dostarczone przy wykorzystaniu transportu drogowego, morskiego i kolejowego.
Przewożonym ładunkiem były transformatory, odebrane z fabryki w Polsce, każdy o wadze 85 ton oraz wysokości powyżej 4 m, wraz z akcesoriami o łącznej wadze 70 ton. Do zadań zespołu Fracht FWO Polska należała organizacja całego łańcucha logistycznego, od załadunku urządzeń w Polsce do posadowienia na fundamentach. Zespół specjalistów z Działu Project Cargo odpowiednio zorganizował środki transportu, odprawę celną i przygotował dokumentację niezbędną do sprawnego przebiegu transportu. Pracownicy Fracht FWO zadbali o profesjonalne zabezpieczenia ładunku oraz specjalistyczny sprzęt do przeładunków w portach morskich jak również w miejscu posadowienia urządzeń.
Trzy etapy transportu
Transformatory wraz z oprzyrządowaniem zostały odebrane z fabryki, skąd na specjalistycznych naczepach drogowych, przewieziono je do portu morskiego w Bremerhaven. Tu zostały załadowane na statek typu ro-ro, na pokładzie którego ładunek popłynęły do USA. Kolejnym etapem był przeładunek w porcie Baltimore oraz zapewnienie jak najszybszego i bezpiecznego transportu transformatorów. Spedytorzy Fracht FWO wykorzystali tutaj dedykowane specjalistyczne wagony kolejowe jakimi dysponuje Fracht USA.
Warto tutaj wspomnieć, iż w ostatnim czasie Fracht FWO zrealizował też dostawę morską z USA do Europy 63-tonowej prasy, z częściami i akcesoriami, przeznaczonymi na linię produkcyjną w jednej z fabryk klienta firmy. Ze względu na specyfikę i wagę ładunku, przy transporcie tym razem z portu Baltimore do Antwerpii również wykorzystano serwis typu ro-ro gdyż ciężar prasy znacznie przekraczał dopuszczalne obciążenie kontenerów typu flat rack, powszechnie używanych na standardowych serwisach kontenerowych. Urządzenia zostały więc załadowane na specjalistyczne platformy wykorzystywane w tego rodzaju transporcie morskim i bezpiecznie dostarczone do Europy.
Fracht w USA
Fracht FWO Polska już od kilkunastu lat realizuje dostawy na kierunku amerykańskim. Firma organizuje transporty różnych grup towarowych w zakresie frachtu morskiego i lotniczego oraz project cargo i ponadgabarytowych, w imporcie i eksporcie. Doskonałym partnerem jest amerykańska spółka Grupy Fracht, Fracht USA, z kilkunastoma oddziałami w kluczowych lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych. Fracht USA jako lokalny operator kolejowy posiada własny tabor specjalistycznych wagonów do transportu ładunków ciężkich, co znacznie upraszcza organizację transportów zarówno w Stanach jak również i w Kanadzie, czyniąc firmę liderem przewozów ładunków ciężkich i ponadgabarytowych na rynku północnoamerykańskim.
W 2018 roku Fracht FWO Polska został uhonorowany Nagrodą Uznania przez Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku za znaczący wkład w rozwój polsko - amerykańskiego partnerstwa gospodarczego.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.