Fracht FWO – kolejne dostawy wyposażenia elektrowni wiatrowych z Polski do USA
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, w pierwszym kwartale tego roku zorganizował kolejną dostawę door-to-door transformatorów wraz z akcesoriami o łącznej wadze 240 ton. Miejscem przeznaczenia urządzeń była elektrownia wiatrowa w amerykańskim stanie Ohio, gdzie zostały dostarczone przy wykorzystaniu transportu drogowego, morskiego i kolejowego.
Przewożonym ładunkiem były transformatory, odebrane z fabryki w Polsce, każdy o wadze 85 ton oraz wysokości powyżej 4 m, wraz z akcesoriami o łącznej wadze 70 ton. Do zadań zespołu Fracht FWO Polska należała organizacja całego łańcucha logistycznego, od załadunku urządzeń w Polsce do posadowienia na fundamentach. Zespół specjalistów z Działu Project Cargo odpowiednio zorganizował środki transportu, odprawę celną i przygotował dokumentację niezbędną do sprawnego przebiegu transportu. Pracownicy Fracht FWO zadbali o profesjonalne zabezpieczenia ładunku oraz specjalistyczny sprzęt do przeładunków w portach morskich jak również w miejscu posadowienia urządzeń.
Trzy etapy transportu
Transformatory wraz z oprzyrządowaniem zostały odebrane z fabryki, skąd na specjalistycznych naczepach drogowych, przewieziono je do portu morskiego w Bremerhaven. Tu zostały załadowane na statek typu ro-ro, na pokładzie którego ładunek popłynęły do USA. Kolejnym etapem był przeładunek w porcie Baltimore oraz zapewnienie jak najszybszego i bezpiecznego transportu transformatorów. Spedytorzy Fracht FWO wykorzystali tutaj dedykowane specjalistyczne wagony kolejowe jakimi dysponuje Fracht USA.
Warto tutaj wspomnieć, iż w ostatnim czasie Fracht FWO zrealizował też dostawę morską z USA do Europy 63-tonowej prasy, z częściami i akcesoriami, przeznaczonymi na linię produkcyjną w jednej z fabryk klienta firmy. Ze względu na specyfikę i wagę ładunku, przy transporcie tym razem z portu Baltimore do Antwerpii również wykorzystano serwis typu ro-ro gdyż ciężar prasy znacznie przekraczał dopuszczalne obciążenie kontenerów typu flat rack, powszechnie używanych na standardowych serwisach kontenerowych. Urządzenia zostały więc załadowane na specjalistyczne platformy wykorzystywane w tego rodzaju transporcie morskim i bezpiecznie dostarczone do Europy.
Fracht w USA
Fracht FWO Polska już od kilkunastu lat realizuje dostawy na kierunku amerykańskim. Firma organizuje transporty różnych grup towarowych w zakresie frachtu morskiego i lotniczego oraz project cargo i ponadgabarytowych, w imporcie i eksporcie. Doskonałym partnerem jest amerykańska spółka Grupy Fracht, Fracht USA, z kilkunastoma oddziałami w kluczowych lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych. Fracht USA jako lokalny operator kolejowy posiada własny tabor specjalistycznych wagonów do transportu ładunków ciężkich, co znacznie upraszcza organizację transportów zarówno w Stanach jak również i w Kanadzie, czyniąc firmę liderem przewozów ładunków ciężkich i ponadgabarytowych na rynku północnoamerykańskim.
W 2018 roku Fracht FWO Polska został uhonorowany Nagrodą Uznania przez Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku za znaczący wkład w rozwój polsko - amerykańskiego partnerstwa gospodarczego.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.
Ochrona środowiska
Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.
Handel
T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
– Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.