Fracht FWO Polska zwiększa zatrudnienie i przedstawia kierunki rozwoju
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, podsumował wyniki za ubiegły rok i przedstawił kluczowe kierunku rozwoju, w tym zwiększenie zatrudnienia i rozbudowę oddziałów.
Fracht FWO Polska, mimo wielu wyzwań i ograniczeń związanych z pandemią, zakończył 2020 rok z bardzo dobrym wynikiem, odnotowując kilkunastoprocentowy wzrost przychodów spółki. Dzięki bogatemu doświadczeniu i eksperckiej wiedzy zespołu, współpracy ze sprawdzonymi partnerami i potencjałowi globalnej sieci Grupy Fracht, firma rozszerzyła skalę działalności, zwłaszcza w spedycji morskiej i drogowej dla różnych grup towarów, od ładunków skonteneryzowanych po przesyłki specjalne, dla branż takich jak FMCG czy automotive. W ubiegłym roku Fracht FWO uruchomił też nowy oddział w Szczecinie, który obsługuje klientów w zakresie usług transportu morskiego - kontenerowego i ponadnormatywnego.
- W 2021 roku przygotowujemy się do realizacji kilkunastu nowych, dużych projektów w zakresie project cargo, głównie dla przedsiębiorstw z branż energetycznej, OZE tj. farmy wiatrowe czy chemicznej. To, jak też dynamiczny rozwój innych usług spedycyjnych, generuje potrzeby powiększenia zespołu. Rozpoczęliśmy właśnie proces rekrutacji na kilka stanowisk do naszych oddziałów w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie. Szukamy specjalistów w zakresie transportu morskiego, lotniczego oraz drogowego – mówi Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO.
Podstawą doświadczenie
Z uwagi na wysoki stopień skomplikowania projektów, Fracht FWO kieruje swoją ofertę zatrudnienia do specjalistów z co najmniej 3-letnim doświadczeniem w branży oraz wiedzą ekspercką, nie tylko z zakresu logistyki. Firma stawia na pracowników potrafiących skutecznie budować relacje biznesowe z klientami i podwykonawcami, szybko podejmujących decyzje, umiejących pracować pod presją czasu i w zespole. W rozpoczętym właśnie procesie rekrutacji Fracht FWO poszukuje spedytorów drogowych i morskich oraz doświadczonego menedżera z obszaru spedycji morskiej i intermodalu, z doświadczeniem w obsłudze importu i eksportu LCL oraz FCL, bardzo dobrą znajomością rynku przewozów kontenerowych, warunków dostaw i dokumentacji w handlu międzynarodowym. Firma wzmocni też dział spedycji lotniczej, do którego dołączy kolejny specjalista ds. spedycji lotniczej.
Kierunek na obie Ameryki, Afrykę i Chiny
W 2021 roku Fracht FWO Polska nie zamierza zwalniać tempa i zapowiada utrzymanie dwucyfrowego wzrostu tak jak rok wcześniej, szczególnie jeśli chodzi o usługi w zakresie transportów ponadnormatywnych, a także obsługę przesyłek kontenerowych w transporcie morskim.
Podobnie jak w ubiegłych latach, jednym z kluczowych kierunków rozwoju dla Fracht FWO będzie obsługa dostaw w imporcie i eksporcie do Stanów Zjednoczonych. Grupa Fracht posiada tu oddziały w 9 miastach. Fracht USA, co warto podkreślić, jest także lokalnym operatorem kolejowym, dysponującym taborem 67 specjalistycznych wagonów do transportu ciężkich ładunków.
W tym roku Fracht FWO Polska chce też wzmocnić ofertę w obsłudze transportów z/do Ameryki Południowej, przy wsparciu sieci logistycznej Grupy Fracht obejmującej oddziały w Argentynie, Brazylii, Chile i Kolumbii oraz do Afryki, gdzie Grupa jest obecna w 14 krajach. Podobnie jest z obsługą dostaw do/z Chin, gdzie Fracht ma silną sieć partnerów i oddziałów, umożliwiających obsługę klientów na terenie całej Azji.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.