Fracht FWO Polska zwiększa zatrudnienie i przedstawia kierunki rozwoju
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, podsumował wyniki za ubiegły rok i przedstawił kluczowe kierunku rozwoju, w tym zwiększenie zatrudnienia i rozbudowę oddziałów.
Fracht FWO Polska, mimo wielu wyzwań i ograniczeń związanych z pandemią, zakończył 2020 rok z bardzo dobrym wynikiem, odnotowując kilkunastoprocentowy wzrost przychodów spółki. Dzięki bogatemu doświadczeniu i eksperckiej wiedzy zespołu, współpracy ze sprawdzonymi partnerami i potencjałowi globalnej sieci Grupy Fracht, firma rozszerzyła skalę działalności, zwłaszcza w spedycji morskiej i drogowej dla różnych grup towarów, od ładunków skonteneryzowanych po przesyłki specjalne, dla branż takich jak FMCG czy automotive. W ubiegłym roku Fracht FWO uruchomił też nowy oddział w Szczecinie, który obsługuje klientów w zakresie usług transportu morskiego - kontenerowego i ponadnormatywnego.
- W 2021 roku przygotowujemy się do realizacji kilkunastu nowych, dużych projektów w zakresie project cargo, głównie dla przedsiębiorstw z branż energetycznej, OZE tj. farmy wiatrowe czy chemicznej. To, jak też dynamiczny rozwój innych usług spedycyjnych, generuje potrzeby powiększenia zespołu. Rozpoczęliśmy właśnie proces rekrutacji na kilka stanowisk do naszych oddziałów w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie. Szukamy specjalistów w zakresie transportu morskiego, lotniczego oraz drogowego – mówi Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO.
Podstawą doświadczenie
Z uwagi na wysoki stopień skomplikowania projektów, Fracht FWO kieruje swoją ofertę zatrudnienia do specjalistów z co najmniej 3-letnim doświadczeniem w branży oraz wiedzą ekspercką, nie tylko z zakresu logistyki. Firma stawia na pracowników potrafiących skutecznie budować relacje biznesowe z klientami i podwykonawcami, szybko podejmujących decyzje, umiejących pracować pod presją czasu i w zespole. W rozpoczętym właśnie procesie rekrutacji Fracht FWO poszukuje spedytorów drogowych i morskich oraz doświadczonego menedżera z obszaru spedycji morskiej i intermodalu, z doświadczeniem w obsłudze importu i eksportu LCL oraz FCL, bardzo dobrą znajomością rynku przewozów kontenerowych, warunków dostaw i dokumentacji w handlu międzynarodowym. Firma wzmocni też dział spedycji lotniczej, do którego dołączy kolejny specjalista ds. spedycji lotniczej.
Kierunek na obie Ameryki, Afrykę i Chiny
W 2021 roku Fracht FWO Polska nie zamierza zwalniać tempa i zapowiada utrzymanie dwucyfrowego wzrostu tak jak rok wcześniej, szczególnie jeśli chodzi o usługi w zakresie transportów ponadnormatywnych, a także obsługę przesyłek kontenerowych w transporcie morskim.
Podobnie jak w ubiegłych latach, jednym z kluczowych kierunków rozwoju dla Fracht FWO będzie obsługa dostaw w imporcie i eksporcie do Stanów Zjednoczonych. Grupa Fracht posiada tu oddziały w 9 miastach. Fracht USA, co warto podkreślić, jest także lokalnym operatorem kolejowym, dysponującym taborem 67 specjalistycznych wagonów do transportu ciężkich ładunków.
W tym roku Fracht FWO Polska chce też wzmocnić ofertę w obsłudze transportów z/do Ameryki Południowej, przy wsparciu sieci logistycznej Grupy Fracht obejmującej oddziały w Argentynie, Brazylii, Chile i Kolumbii oraz do Afryki, gdzie Grupa jest obecna w 14 krajach. Podobnie jest z obsługą dostaw do/z Chin, gdzie Fracht ma silną sieć partnerów i oddziałów, umożliwiających obsługę klientów na terenie całej Azji.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.