Fracht FWO utrzymuje wysoką dynamikę realizacji dostaw project cargo
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, utrzymuje wysoką dynamikę realizacji dostaw z zakresu project cargo. Firma zrealizowała właśnie kolejny tego typu transport w tym roku. Były to dwa transformatory o łącznej wadze 294 ton. Miejscem ich przeznaczenia była stacja energetyczna w New Jersey w USA, dokąd urządzenia zostały dowiezione przy wykorzystaniu transportu śródlądowego, morskiego, kolejowego i drogowego.
Pomimo trudnej sytuacji na świecie i wielu ograniczeń w globalnych łańcuchach dostaw z powodu pandemii koronawirusa, Fracht FWO nie zwalnia tempa. Od początku roku operator zrealizował już kilkanaście transportów z zakresu project cargo m.in. do Indonezji - 30 transportów maszyn, ważących łącznie ponad 500 ton; do Szwajcarii - elementy kotła, czy w Polsce - betonowe prefabrykaty budynków podstacji farm wiatrowych. Kolejna dostawa dwóch transformatorów z Polski do New Jersey w USA, każdy o wadze 147 ton, jest jednym z najnowszych projektów wpisanych do tegorocznego portfolio Fracht FWO. Warto wspomnieć tutaj, iż po stronie amerykańskiej Fracht FWO ma silnego partnera z Grupy Fracht - spółkę Fracht USA, która posiada w Stanach własną flotę specjalistycznych wagonów kolejowych do przewozu ładunków ciężkich, co znacznie upraszcza organizację transportów w Ameryce Północnej.
- Tak dynamiczny rozwój realizacji transportów z zakresu project cargo możliwy jest dzięki silnemu zespołowi Działu Project Cargo, którego doświadczenie pozwala na podejmowanie trudnych wyzwań. Poza tym mamy ogromne wsparcie ze strony sieci naszych partnerów z Grupy Fracht, dzięki czemu możemy korzystać z bogatego know how oraz infrastruktury na całym świecie – powiedział Piotr Prasał, dyrektor ds. frachtu morskiego Fracht FWO Polska.
Kompleksowa obsługa
Do zadań zespołu specjalistów Działu Project Cargo Fracht FWO Polska należała organizacja całego łańcucha dostawy, od załadunku urządzeń w Polsce do posadowienia ich na fundamentach w miejscu przeznaczenia. Specjaliści Fracht FWO zorganizowali środki transportu, odprawy na granicach i dokumentację, zadbali też o zabezpieczenia ładunku oraz specjalistyczny sprzęt do załadunków i rozładunków w portach morskich oraz w miejscu posadowienia urządzeń. Proces transportowy obejmował kilka etapów. Transformatory po dostawie koleją do Szczecina zostały przeładowane na barkę, skąd popłynęły dalej do Niemiec, gdzie zostały przeładowane na statek dalekomorski do portu na wschodnim wybrzeżu USA. Dalej, na specjalnych wagonach kolejowych pojechały do najbliższej miejscu posadowienia bocznicy kolejowej. Ostatni odcinek do placu budowy pokonały na modułowych zestawach drogowych. Zestawy drogowe z powodu swojej długości nie mogły dowieźć jednego transformatora pod przygotowany dla niego fundament i przed wjazdem na budowę konieczny był dodatkowy przeładunek na specjalny samojezdny transporter modułowy (SPMT), na którym ładunek mógł bezpiecznie dotrzeć do miejsca rozładunku.
Wszystkie gałęzie transportowe
Fracht FWO w realizacji dostaw, nie tylko z zakresu project cargo ale też każdego innego rodzaju ładunku, wykorzystuje wszystkie gałęzie transportowe – drogową, lotniczą, kolejową, śródlądową i morską, w tym transport morski kontenerowy. Dzięki rozbudowanej sieci oddziałów i partnerów, w tym silnej sieci na kontynencie afrykańskim i amerykańskim, firma jest w stanie zorganizować transporty różnych grup towarowych do każdego miejsca na świecie.
Dynamiczne tempo do końca roku
Fracht FWO Polska zapowiada utrzymanie dynamicznego tempa realizacji dostaw z zakresu project cargo prze cały rok 2020. Niedawno operator uruchomił nowy oddział w Szczecinie, który nie tylko stanowi silne wsparcie przy transportach morskich dla ładunków ciężkich, ale też prężnie rozwija fracht morski kontenerowy dla klientów z takich branż jak FMCG, health&care, czy automotive. Fracht FWO stale też rozbudowuje zespół specjalistów, którzy mają wiedzę zarówno spedycyjną, jak też inżynieryjną.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.