FREE NOW planuje zorganizować punkty szczepień dla taksówkarzy
FREE NOW
Warszawa
01-205 Warszawa
press|free-now.com| |press|free-now.com
+48 530 121 652
www.free-now.com/pl
Firma podkreśla, że taksówkarze zapewniają mieszkańcom miast możliwość swobodnego przemieszczania się, jednocześnie będąc bezpośrednio narażonymi na zakażenie podczas pracy. Aktywni kierowcy FREE NOW dziennie realizują około 10-15 kursów z nawet 30 nieznajomymi pasażerami na ograniczonej przestrzeni auta, czyli będąc w warunkach bliskiego kontaktu społecznego.
Badanie opinii wśród kierowców platformy FREE NOW wykazało, że ze względu na wykonywaną profesję, aż 60% kierowców taxi chce się zaszczepić przeciwko Covid-19, a 10% jest niezdecydowanych[1]. FREE NOW jako pierwsza platforma taxi deklaruje chęć zorganizowania punktów szczepień m.in. na terenie swoich lokalnych biur i poniesienia związanych z tym kosztów. Proces odbyłby się według wytycznych przygotowanych przez KPRM, MZ, NFZ i GIS, we współpracy z wybranym podmiotem medycznym. Dostęp do szczepienia otrzymają wszyscy kierowcy taxi zarejestrowani na platformie FREE NOW, którzy wyrażą chęć zaszczepienia się.
– Z uznaniem przyjęliśmy wstępne informacje nt. zasad projektu i możliwości organizacji szczepień dla minimum 500 osób, niekoniecznie będących pracownikami firmy według definicji prawa pracy. Wyrażamy nadzieję, że szczegółowe zasady organizacji szczepień przez przedsiębiorstwa zostaną skonstruowane w sposób, który umożliwi objęcie nim również kierowców taksówek i organizację punktów szczepień przez firmy takie, jak FREE NOW - licencjonowanych pośredników łączących kierowców z pasażerami. Posiadamy możliwości organizacyjne, aby stworzyć punkty szczepień dla tysięcy kierowców, którzy z racji wykonywanej profesji każdego dnia są w kontakcie z wieloma nieznajomymi osobami – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.
FREE NOW wraz z Konfederacją Lewiatan już w marcu apelowało do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Michała Dworczyka i Ministerstwa Zdrowia o włączenie taksówkarzy do planowanego wówczas, drugiego etapu Narodowego Programu Szczepień. W apelu podkreślano m.in. fakt, iż taksówkarze, podobnie jak kierowcy transportu publicznego, zapewniają podstawowe funkcjonowanie państwa, umożliwiając swobodne i bezpieczne przemieszczanie się po mieście.
Co istotne, taksówkarze często realizują kursy na wizyty lekarskie lub do szpitala, a obecnie także do punktów szczepień. FREE NOW kontynuuje bowiem akcję “Taksówką na szczepienie”, która polega na zwrocie kosztów za przejazdy taksówką do punktów szczepień na terenie 7 największych miast w Polsce. Akcja trwa nieprzerwanie od lutego 2021 roku i w jej ramach FREE NOW planuje zwrócić pasażerom koszty nawet 10 tys. przejazdów. Szczegóły akcji znajdują się na stronie: LINK.
[1] Ankieta internetowa przeprowadzona w lutym 2021 roku wśród 830 kierowców taxi współpracujących z platformą FREE NOW.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.