FREE NOW planuje zorganizować punkty szczepień dla taksówkarzy
FREE NOW
Warszawa
01-205 Warszawa
press|free-now.com| |press|free-now.com
+48 530 121 652
www.free-now.com/pl
Firma podkreśla, że taksówkarze zapewniają mieszkańcom miast możliwość swobodnego przemieszczania się, jednocześnie będąc bezpośrednio narażonymi na zakażenie podczas pracy. Aktywni kierowcy FREE NOW dziennie realizują około 10-15 kursów z nawet 30 nieznajomymi pasażerami na ograniczonej przestrzeni auta, czyli będąc w warunkach bliskiego kontaktu społecznego.
Badanie opinii wśród kierowców platformy FREE NOW wykazało, że ze względu na wykonywaną profesję, aż 60% kierowców taxi chce się zaszczepić przeciwko Covid-19, a 10% jest niezdecydowanych[1]. FREE NOW jako pierwsza platforma taxi deklaruje chęć zorganizowania punktów szczepień m.in. na terenie swoich lokalnych biur i poniesienia związanych z tym kosztów. Proces odbyłby się według wytycznych przygotowanych przez KPRM, MZ, NFZ i GIS, we współpracy z wybranym podmiotem medycznym. Dostęp do szczepienia otrzymają wszyscy kierowcy taxi zarejestrowani na platformie FREE NOW, którzy wyrażą chęć zaszczepienia się.
– Z uznaniem przyjęliśmy wstępne informacje nt. zasad projektu i możliwości organizacji szczepień dla minimum 500 osób, niekoniecznie będących pracownikami firmy według definicji prawa pracy. Wyrażamy nadzieję, że szczegółowe zasady organizacji szczepień przez przedsiębiorstwa zostaną skonstruowane w sposób, który umożliwi objęcie nim również kierowców taksówek i organizację punktów szczepień przez firmy takie, jak FREE NOW - licencjonowanych pośredników łączących kierowców z pasażerami. Posiadamy możliwości organizacyjne, aby stworzyć punkty szczepień dla tysięcy kierowców, którzy z racji wykonywanej profesji każdego dnia są w kontakcie z wieloma nieznajomymi osobami – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.
FREE NOW wraz z Konfederacją Lewiatan już w marcu apelowało do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Michała Dworczyka i Ministerstwa Zdrowia o włączenie taksówkarzy do planowanego wówczas, drugiego etapu Narodowego Programu Szczepień. W apelu podkreślano m.in. fakt, iż taksówkarze, podobnie jak kierowcy transportu publicznego, zapewniają podstawowe funkcjonowanie państwa, umożliwiając swobodne i bezpieczne przemieszczanie się po mieście.
Co istotne, taksówkarze często realizują kursy na wizyty lekarskie lub do szpitala, a obecnie także do punktów szczepień. FREE NOW kontynuuje bowiem akcję “Taksówką na szczepienie”, która polega na zwrocie kosztów za przejazdy taksówką do punktów szczepień na terenie 7 największych miast w Polsce. Akcja trwa nieprzerwanie od lutego 2021 roku i w jej ramach FREE NOW planuje zwrócić pasażerom koszty nawet 10 tys. przejazdów. Szczegóły akcji znajdują się na stronie: LINK.
[1] Ankieta internetowa przeprowadzona w lutym 2021 roku wśród 830 kierowców taxi współpracujących z platformą FREE NOW.
DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.