Komunikaty PR

FREE NOW w 2022 roku rozwinie się jako Super App mobilności miejskiej

2022-02-04  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
FREE NOW
FREE NOW

Warszawa
01-205 Warszawa
press|free-now.com| |press|free-now.com
+48 530 121 652
www.free-now.com/pl

Eksperci przewidują, że rynek multimobilności miejskiej osiągnie 11,9 miliardów Euro w ciągu najbliższych dwóch lat. Platforma FREE NOW w swoim najnowszym raporcie “Mobility as a Service 2022” prezentuje najnowsze trendy, które wyznaczą przyszłość mobilności miejskiej na świecie.

Według raportu FREE NOW, jednym z głównych kierunków rozwoju transportu jest Mobility as a Service. To koncepcja transportu opartego na ekosystemie mobilności miejskiej, łączącego ofertę wielu przewoźników, w ramach jednolitego systemu wynajmu i bezgotówkowe płatności. Odpowiedzią na trend MaaS jest Super App mobilności miejskiej, czyli rodzaj platformy integrującej różne opcje mobilności w ramach jednej aplikacji - od wynajmu po płatność. 

FREE NOW jako Super App mobilności miejskiej 

W kierunku multimobilności podąża już FREE NOW, które zaledwie w ciągu 2021 roku dokonało integracji współdzielonych usług znanych operatorów, udostępniając ponad 125 tysięcy pojazdów, takich jak: e-hulajnogi, e-skutery, e-rowery, a także auta na minuty. W 2022 roku platforma planuje zintegrować kolejnych 10-ciu partnerów, a także transport publiczny i długoterminowy wynajem aut. Partnerstwa z usługami zewnętrznych operatorów, dostępnych w danym mieście i czasie, to strategia FREE NOW, która pomoże rozwiązać problemy miast, bez dodawania kolejnego sprzętu na ulice. 

W 2021 roku aż 27% użytkowników FREE NOW po raz pierwszy skorzystało z nowych opcji transportu przez aplikację, a w bieżącym roku ten odsetek będzie sukcesywnie wzrastać. Wśród miast, w których FREE NOW notuje najwięcej przejazdów multimobilnych jest Gdańsk, w którym w ramach aplikacji są dostępne e-hulajnogi dwóch operatorów. W Polsce, dzięki zintegrowaniu e-hulajnóg marki TIER oraz marki Dott, platforma FREE NOW daje dostęp do największej liczby współdzielonych jednośladów, stanowiących łącznie jedną trzecią wszystkich tego typu urządzeń na rynku. 

Wzrost popytu na przejazdy z kierowcą i ekomobilność

W 2021 roku FREE NOW odbudowało i utrzymało wolumen zamówień przejazdów z kierowcą od początków pandemii. Liczba przejazdów na platformie wzrosła o ponad 40%. Polski rynek utrzymuje mocną pozycję wśród krajów europejskich z najwyższym popytem na przejazdy zamawiane przez aplikację. Warszawa zajmuje 4. miejsce na 170 miast, w których FREE NOW jest dostępne, pod względem największej liczby przejazdów z kierowcą w 2021 roku, wyprzedzając tym samym Madryt i Berlin. 

Użytkownicy zwracają także uwagę na ekologiczny aspekt transportu na żądanie. FREE NOW odnotowało 79% wzrost liczby przejazdów elektrycznymi taksówkami i autami, w porównaniu z 2020 rokiem. W Polsce, odsetek ten wynosił 60%, a w krajach takich jak Hiszpania, nawet blisko 800%. 

Marc Berg, CEO FREE NOW, powiedział: Wraz z naszymi partnerami dostarczamy użytkownikom w pełni zintegrowany ekosystem mobilności. Nadal jednak naszą operacyjną bazą pozostaje ride-hailing, czyli przejazdy z kierowcą. W 2022 roku chcemy zapewnić, że ten trzon pozostanie na tyle silny, że dodatkowo będziemy dalej rozwijać inne opcje transportowe. Ten rok rozpoczęliśmy wielkimi krokami w tym kierunku, czyli integracją z Dott, SHARE NOW oraz kilkoma innymi lokalnymi partnerami. W 2022 roku multimobilność wejdzie do mainstreamu i dotrze do większej liczby odbiorców. Patrząc dalej w przyszłość, wiemy, że nie ma w niej miejsca na prywatne auta. Przyszłość mobilności należy poszukiwać́ w holistycznym ekosystemie transportowym, polegającym na współpracy i partnerstwie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: FREE NOW
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.