FREE NOW w 2022 roku rozwinie się jako Super App mobilności miejskiej
FREE NOW
Warszawa
01-205 Warszawa
press|free-now.com| |press|free-now.com
+48 530 121 652
www.free-now.com/pl
Eksperci przewidują, że rynek multimobilności miejskiej osiągnie 11,9 miliardów Euro w ciągu najbliższych dwóch lat. Platforma FREE NOW w swoim najnowszym raporcie “Mobility as a Service 2022” prezentuje najnowsze trendy, które wyznaczą przyszłość mobilności miejskiej na świecie.
Według raportu FREE NOW, jednym z głównych kierunków rozwoju transportu jest Mobility as a Service. To koncepcja transportu opartego na ekosystemie mobilności miejskiej, łączącego ofertę wielu przewoźników, w ramach jednolitego systemu wynajmu i bezgotówkowe płatności. Odpowiedzią na trend MaaS jest Super App mobilności miejskiej, czyli rodzaj platformy integrującej różne opcje mobilności w ramach jednej aplikacji - od wynajmu po płatność.
FREE NOW jako Super App mobilności miejskiej
W kierunku multimobilności podąża już FREE NOW, które zaledwie w ciągu 2021 roku dokonało integracji współdzielonych usług znanych operatorów, udostępniając ponad 125 tysięcy pojazdów, takich jak: e-hulajnogi, e-skutery, e-rowery, a także auta na minuty. W 2022 roku platforma planuje zintegrować kolejnych 10-ciu partnerów, a także transport publiczny i długoterminowy wynajem aut. Partnerstwa z usługami zewnętrznych operatorów, dostępnych w danym mieście i czasie, to strategia FREE NOW, która pomoże rozwiązać problemy miast, bez dodawania kolejnego sprzętu na ulice.
W 2021 roku aż 27% użytkowników FREE NOW po raz pierwszy skorzystało z nowych opcji transportu przez aplikację, a w bieżącym roku ten odsetek będzie sukcesywnie wzrastać. Wśród miast, w których FREE NOW notuje najwięcej przejazdów multimobilnych jest Gdańsk, w którym w ramach aplikacji są dostępne e-hulajnogi dwóch operatorów. W Polsce, dzięki zintegrowaniu e-hulajnóg marki TIER oraz marki Dott, platforma FREE NOW daje dostęp do największej liczby współdzielonych jednośladów, stanowiących łącznie jedną trzecią wszystkich tego typu urządzeń na rynku.
Wzrost popytu na przejazdy z kierowcą i ekomobilność
W 2021 roku FREE NOW odbudowało i utrzymało wolumen zamówień przejazdów z kierowcą od początków pandemii. Liczba przejazdów na platformie wzrosła o ponad 40%. Polski rynek utrzymuje mocną pozycję wśród krajów europejskich z najwyższym popytem na przejazdy zamawiane przez aplikację. Warszawa zajmuje 4. miejsce na 170 miast, w których FREE NOW jest dostępne, pod względem największej liczby przejazdów z kierowcą w 2021 roku, wyprzedzając tym samym Madryt i Berlin.
Użytkownicy zwracają także uwagę na ekologiczny aspekt transportu na żądanie. FREE NOW odnotowało 79% wzrost liczby przejazdów elektrycznymi taksówkami i autami, w porównaniu z 2020 rokiem. W Polsce, odsetek ten wynosił 60%, a w krajach takich jak Hiszpania, nawet blisko 800%.
Marc Berg, CEO FREE NOW, powiedział: Wraz z naszymi partnerami dostarczamy użytkownikom w pełni zintegrowany ekosystem mobilności. Nadal jednak naszą operacyjną bazą pozostaje ride-hailing, czyli przejazdy z kierowcą. W 2022 roku chcemy zapewnić, że ten trzon pozostanie na tyle silny, że dodatkowo będziemy dalej rozwijać inne opcje transportowe. Ten rok rozpoczęliśmy wielkimi krokami w tym kierunku, czyli integracją z Dott, SHARE NOW oraz kilkoma innymi lokalnymi partnerami. W 2022 roku multimobilność wejdzie do mainstreamu i dotrze do większej liczby odbiorców. Patrząc dalej w przyszłość, wiemy, że nie ma w niej miejsca na prywatne auta. Przyszłość mobilności należy poszukiwać́ w holistycznym ekosystemie transportowym, polegającym na współpracy i partnerstwie.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.