FREE NOW zintegruje hulajnogi Dott w swojej aplikacji, w 5 krajach Europy
FREE NOW
Warszawa
01-205 Warszawa
press|free-now.com| |press|free-now.com
+48 530 121 652
www.free-now.com/pl
Już wkrótce, hulajnogi marki Dott będzie można wynająć i opłacić przez aplikację FREE NOW w Niemczech, Polsce, a następnie także m.in. we Francji, Włoszech i Wielkiej Brytanii. W przyszłości we FREE NOW zintegrowany zostanie także wynajem e-rowerów marki Dott - w miastach, w których są one udostępniane.
Marka Dott jest znaczącym graczem na europejskim rynku jednośladów. Została wybrana w procesach przetargowych jako jeden z operatorów hulajnóg dostępnych w bardzo konkurencyjnych miastach, takich jak Paryż czy Londyn.
Henri Moissinac, współzałożyciel i CEO Dott, powiedział: Chcemy ułatwiać ludziom wybór opcji przejazdu w ich mieście w sposób jak najbardziej zrównoważony i przyjazny środowisku. Nasze partnerstwo z FREE NOW sprawi, że jeszcze więcej użytkowników będzie miało dostęp do naszej usługi, co jednocześnie pomoże uwolnić miasta od zanieczyszczeń i korków.
Zrównoważony rozwój i oferowanie ekomobilności jest wpisane w strategie obu firm. FREE NOW realizuje swój plan “Move to Net-Zero”, w ramach którego ma za cel osiągnąć zeroemisyjność do 2030 roku. Wpływ na środowisko i społeczność jest także częścią każdej decyzji biznesowej w Dott, który obecnie pracuje nad ograniczeniem swojego śladu węglowego o 56% w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Marc Berg, CEO FREE NOW, powiedział: FREE NOW jest platformą multimobilności oferującą największy wybór opcji przejazdu dla użytkowników w Europie. Jesteśmy jedyną mobilnościową “Super App”, która dokonała całkowitej integracji usług największych operatorów e-hulajnóg - od wynajmu po płatność, wszystko w ramach jednej aplikacji. Dott jest ważnym graczem w sektorze mikromobilności, który tak samo jak FREE NOW jest zobowiązany do oferowania zrównoważonych opcji mobilnościowych. Bardzo cieszymy się z tej współpracy, bo pozwala naszym użytkownikom odkryć jeszcze więcej wygodnych i przyjaznych e-hulajnóg w europejskich miastach.
Dott jest już obecny w 6 europejskich krajach. W Polsce można go znaleźć na ulicach Warszawy, Trójmiasta i Poznania.
Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce, powiedział: Cieszymy się, że na polskim rynku już wkrótce dokonamy integracji drugiego zewnętrznego operatora o znaczącym udziale na rynku mikromobilności. Z hulajnogami Dott w naszej aplikacji, FREE NOW w Polsce będzie oferować największy wybór jednośladów różnych marek z poziomu jednej aplikacji, co skutecznie może przekonać mieszkańców miast do korzystania z mikromobilności jako usługi na krótkie dystanse i komplementarnej dla innych opcji transportowych. Umacniamy także swoją konkurencyjną pozycję względem innych platform do zamawiania przejazdu z kierowcą, które także oferują wynajem hulajnóg.
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.