Komunikaty PR

FREENOW uruchomiło 25 punktów weryfikacji kierowców w całej Polsce.

2023-09-14  |  01:00

Platforma gotowa do zmian w przepisach dla rynku taxi

FREENOW, europejska aplikacja do zamawiania przejazdów, operująca na polskim rynku od ponad 10 lat, deklaruje gotowość do nadchodzących tej jesieni zmian w przepisach dla rynku taxi. W trakcie ostatnich miesięcy FREENOW uruchomiło ponad 20 dodatkowych punktów weryfikacyjnych na terenie całej Polski, w których sprawdzono tożsamość i dokumenty ponad 18 tysięcy kierowców współpracujących z platformą. W wyniku tego procesu blisko 4% z nich nie przeszło pozytywnej osobistej weryfikacji i zostało zablokowanych we FREENOW. Platforma wprowadziła też dodatkowe procesy bezpieczeństwa dla pasażerów i nowe narzędzia takie jak weryfikacja biometryczna. 

Zgodnie z nowymi przepisami, od 17 września 2023 roku wszyscy nowi kierowcy taxi muszą przejść weryfikację osobistą w platformach, z którymi podejmują współpracę. Natomiast 1 października 2023 roku mija termin dla wszystkich firm i platform posiadających licencję pośrednika w przewozie osób na dokonanie osobistej weryfikacji wszystkich współpracujących z nimi kierowców. FREENOW operujące w 25 największych aglomeracjach w Polsce przygotowało się do tych zmian z wyprzedzeniem, weryfikując ponad 18 tysięcy kierowców w 25 punktach weryfikacyjnych na terenie całego kraju.

W punktach weryfikacyjnych kierowców FREENOW mają obowiązek osobiście stawić się wszyscy kierowcy współpracujący z platformą. Podczas wizyty sprawdzane są dokumenty kierowcy, takie jak: prawo jazdy, aktualne zaświadczenie o niekaralności, identyfikator taxi. Dokumenty dotyczące auta, takie jak wypis z licencji taxi na wszystkie posiadane gminy, zdjęcie samochodu z oznaczeniami miejskimi taxi, lampą taxi oraz numerem rejestracyjnym pojazdu, kierowcy mają obowiązek wcześniej dostarczyć online. Dodatkowo, kierowcom wykonywane jest zdjęcie profilowe na unikalnym tle FREENOW, które będzie wykorzystane jako jedyne obowiązujące na koncie kierowcy w aplikacji.

Osobista weryfikacja kierowców w biurze to część naszego modelu operacji od początku funkcjonowania na polskim rynku. Dotychczas prowadziliśmy stałe Centra Kierowców FREENOW w 5 miastach: Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. W ostatnich miesiącach uruchomiliśmy także kolejne punkty weryfikacyjne kierowców na terenie całej Polski. Oznacza to, że nasza platforma ma już doświadczenie w tych procesach od lat i jest w pełni gotowa na wejście w życie nowych przepisów od połowy września tego roku. Z aprobatą przyjmujemy nowe wymogi konieczności osobistej weryfikacji kierowców przez wszystkie platformy na rynku. Wierzymy, że te zmiany są z pożytkiem dla jakości usług na rynku taxi w Polsce - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce.

FREENOW stale ulepsza także procesy operacyjne i funkcje w aplikacji, które zapewniają bezpieczeństwo użytkowników. Weryfikacja kierowców odbywa się nie tylko na etapie wizyty w biurze, ale także w trybie codziennym:

  • Logowanie kierowcy do aplikacji FREENOW odbywa się za pomocą unikalnego loginu oraz silnego, ośmio znakowego hasła. Przy zmianie urządzenia, z którego loguje się kierowca, system wymusza dodatkową weryfikację, która wymaga wpisania kodu z SMSa, który przychodzi na numer kierowcy zarejestrowany we FREE NOW, co uniemożliwia ewentualne udostępnianie hasła innej osobie.
  • Weryfikacja biometryczna: FREENOW wprowadziło także narzędzie weryfikacji biometrycznej, czyli automatycznej analizy twarzy kierowcy ze zdjęciem, którego zrobienie aplikacja wymusza raz na jakiś czas podczas zalogowania się kierowcy. Niezgodność wizerunku ze zdjęciem powoduje automatyczną blokadę kierowcy we FREENOW.
  • Liczba godzin przepracowanych przez kierowcę (tj. czas zalogowania w aplikacji w ciągu doby) jest na bieżąco weryfikowana przez dedykowany zespół Quality of Service FREENOW.
  • System ocen: Po każdym kursie w aplikacji FREENOW pasażer proszony jest o pozostawienie oceny kierowcy w formie gwiazdek i napisanie komentarza. Jeśli ocena kierowcy spada poniżej 4,7 na 5 gwiazdek - kierowcy zostaje zablokowany dostęp do przyjmowania kursów z FREENOW. 

 

FREENOW zachęca również pasażerów do korzystania z funkcji aplikacji do udostępniania przejazdu bliskiej osobie w czasie rzeczywistym. Podczas przejazdu, aplikacja FREENOW wyposaża użytkownika we wszelkie informacje dotyczące kierowcy i pojazdu, które można samodzielnie zweryfikować na miejscu, takie jak: model i numer rejestracyjny auta, imię i nazwisko kierowcy, numer licencji, zdjęcie kierowcy.

Dodatkowo FREENOW regularnie edukuje kierowców o standardach i wytycznych obowiązujących kierowców, aby zapobiec niepożądanym zachowaniom. Naruszenie tych zasad w rażących przypadkach skutkuje rozwiązaniem umowy i stałym zablokowaniem kierowcy dostępu do aplikacji FREENOW.

Bezpieczeństwo i komfort użytkowników korzystających z FREENOW podczas zamawiania przejazdów, jest dla nas priorytetem. Nie tolerujemy zachowań kierowców współpracujących z naszą platformą, które - niezależnie od tego w jakim stopniu - wpływałyby na poczucie bezpieczeństwa pasażerów. Każde zgłoszenie od pasażerów, które dotyczy naruszonego poczucia bezpieczeństwa podczas przejazdu FREENOW skutkuje blokadą kierowcy we FREENOW i natychmiastowym rozwiązaniem umowy. W rażących przypadkach kontaktujemy się także z zatrudniającym kierowcę partnerem flotowym, z silną rekomendacją rozwiązania współpracy z tą osobą, aby zapobiec jej pracy w konkurencyjnych platformach. W każdym przypadku, który tego wymaga, FREENOW wyraża gotowość współpracy z organami ścigania - deklaruje Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW.

Kolejny etap zmian w przepisach przypada na czerwiec 2024 roku, gdy od wszystkich kierowców wykonujących przewóz osób taksówką będzie wymagane posiadanie polskiego prawa jazdy. FREENOW już teraz motywuje kierowców obcego pochodzenia, aby ubiegali się o zmianę prawa jazdy na polskie. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:00

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje
Transport Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
2024-04-29 | 09:00

Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?

Podczas rutynowej kontroli drogowej na terenie Słowenii jeden z kierowców firmy Adecon został ukarany mandatem za rzekome nieprawidłowości w działaniu nowoczesnego tachografu. Pomimo
Transport Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
2024-04-27 | 22:46

Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia

W 2023 r. w branży TSL nastąpiły istotne zmiany w ustalaniu wynagrodzeń dla kierowców. Wzrost płacy wraz z nowymi przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, wpłynęły na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.