FREENOW uruchomiło 25 punktów weryfikacji kierowców w całej Polsce.
Platforma gotowa do zmian w przepisach dla rynku taxi
FREENOW, europejska aplikacja do zamawiania przejazdów, operująca na polskim rynku od ponad 10 lat, deklaruje gotowość do nadchodzących tej jesieni zmian w przepisach dla rynku taxi. W trakcie ostatnich miesięcy FREENOW uruchomiło ponad 20 dodatkowych punktów weryfikacyjnych na terenie całej Polski, w których sprawdzono tożsamość i dokumenty ponad 18 tysięcy kierowców współpracujących z platformą. W wyniku tego procesu blisko 4% z nich nie przeszło pozytywnej osobistej weryfikacji i zostało zablokowanych we FREENOW. Platforma wprowadziła też dodatkowe procesy bezpieczeństwa dla pasażerów i nowe narzędzia takie jak weryfikacja biometryczna.
Zgodnie z nowymi przepisami, od 17 września 2023 roku wszyscy nowi kierowcy taxi muszą przejść weryfikację osobistą w platformach, z którymi podejmują współpracę. Natomiast 1 października 2023 roku mija termin dla wszystkich firm i platform posiadających licencję pośrednika w przewozie osób na dokonanie osobistej weryfikacji wszystkich współpracujących z nimi kierowców. FREENOW operujące w 25 największych aglomeracjach w Polsce przygotowało się do tych zmian z wyprzedzeniem, weryfikując ponad 18 tysięcy kierowców w 25 punktach weryfikacyjnych na terenie całego kraju.
W punktach weryfikacyjnych kierowców FREENOW mają obowiązek osobiście stawić się wszyscy kierowcy współpracujący z platformą. Podczas wizyty sprawdzane są dokumenty kierowcy, takie jak: prawo jazdy, aktualne zaświadczenie o niekaralności, identyfikator taxi. Dokumenty dotyczące auta, takie jak wypis z licencji taxi na wszystkie posiadane gminy, zdjęcie samochodu z oznaczeniami miejskimi taxi, lampą taxi oraz numerem rejestracyjnym pojazdu, kierowcy mają obowiązek wcześniej dostarczyć online. Dodatkowo, kierowcom wykonywane jest zdjęcie profilowe na unikalnym tle FREENOW, które będzie wykorzystane jako jedyne obowiązujące na koncie kierowcy w aplikacji.
Osobista weryfikacja kierowców w biurze to część naszego modelu operacji od początku funkcjonowania na polskim rynku. Dotychczas prowadziliśmy stałe Centra Kierowców FREENOW w 5 miastach: Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. W ostatnich miesiącach uruchomiliśmy także kolejne punkty weryfikacyjne kierowców na terenie całej Polski. Oznacza to, że nasza platforma ma już doświadczenie w tych procesach od lat i jest w pełni gotowa na wejście w życie nowych przepisów od połowy września tego roku. Z aprobatą przyjmujemy nowe wymogi konieczności osobistej weryfikacji kierowców przez wszystkie platformy na rynku. Wierzymy, że te zmiany są z pożytkiem dla jakości usług na rynku taxi w Polsce - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce.
FREENOW stale ulepsza także procesy operacyjne i funkcje w aplikacji, które zapewniają bezpieczeństwo użytkowników. Weryfikacja kierowców odbywa się nie tylko na etapie wizyty w biurze, ale także w trybie codziennym:
- Logowanie kierowcy do aplikacji FREENOW odbywa się za pomocą unikalnego loginu oraz silnego, ośmio znakowego hasła. Przy zmianie urządzenia, z którego loguje się kierowca, system wymusza dodatkową weryfikację, która wymaga wpisania kodu z SMSa, który przychodzi na numer kierowcy zarejestrowany we FREE NOW, co uniemożliwia ewentualne udostępnianie hasła innej osobie.
- Weryfikacja biometryczna: FREENOW wprowadziło także narzędzie weryfikacji biometrycznej, czyli automatycznej analizy twarzy kierowcy ze zdjęciem, którego zrobienie aplikacja wymusza raz na jakiś czas podczas zalogowania się kierowcy. Niezgodność wizerunku ze zdjęciem powoduje automatyczną blokadę kierowcy we FREENOW.
- Liczba godzin przepracowanych przez kierowcę (tj. czas zalogowania w aplikacji w ciągu doby) jest na bieżąco weryfikowana przez dedykowany zespół Quality of Service FREENOW.
- System ocen: Po każdym kursie w aplikacji FREENOW pasażer proszony jest o pozostawienie oceny kierowcy w formie gwiazdek i napisanie komentarza. Jeśli ocena kierowcy spada poniżej 4,7 na 5 gwiazdek - kierowcy zostaje zablokowany dostęp do przyjmowania kursów z FREENOW.
FREENOW zachęca również pasażerów do korzystania z funkcji aplikacji do udostępniania przejazdu bliskiej osobie w czasie rzeczywistym. Podczas przejazdu, aplikacja FREENOW wyposaża użytkownika we wszelkie informacje dotyczące kierowcy i pojazdu, które można samodzielnie zweryfikować na miejscu, takie jak: model i numer rejestracyjny auta, imię i nazwisko kierowcy, numer licencji, zdjęcie kierowcy.
Dodatkowo FREENOW regularnie edukuje kierowców o standardach i wytycznych obowiązujących kierowców, aby zapobiec niepożądanym zachowaniom. Naruszenie tych zasad w rażących przypadkach skutkuje rozwiązaniem umowy i stałym zablokowaniem kierowcy dostępu do aplikacji FREENOW.
Bezpieczeństwo i komfort użytkowników korzystających z FREENOW podczas zamawiania przejazdów, jest dla nas priorytetem. Nie tolerujemy zachowań kierowców współpracujących z naszą platformą, które - niezależnie od tego w jakim stopniu - wpływałyby na poczucie bezpieczeństwa pasażerów. Każde zgłoszenie od pasażerów, które dotyczy naruszonego poczucia bezpieczeństwa podczas przejazdu FREENOW skutkuje blokadą kierowcy we FREENOW i natychmiastowym rozwiązaniem umowy. W rażących przypadkach kontaktujemy się także z zatrudniającym kierowcę partnerem flotowym, z silną rekomendacją rozwiązania współpracy z tą osobą, aby zapobiec jej pracy w konkurencyjnych platformach. W każdym przypadku, który tego wymaga, FREENOW wyraża gotowość współpracy z organami ścigania - deklaruje Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW.
Kolejny etap zmian w przepisach przypada na czerwiec 2024 roku, gdy od wszystkich kierowców wykonujących przewóz osób taksówką będzie wymagane posiadanie polskiego prawa jazdy. FREENOW już teraz motywuje kierowców obcego pochodzenia, aby ubiegali się o zmianę prawa jazdy na polskie.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.