FREENOW zachęca do wzięcia udziału w wyborach poprzez "niewyborczą ankietę"
FREENOW, superaplikacja mobilności miejskiej, zachęca swoich użytkowników do wzięcia udziału w wyborach parlamentarnych w Polsce w nietypowy sposób. Aby podkreślić wartość jaką jest wybór, platforma przygotowała dla użytkowników… “niewyborczą ankietę”, w której większość pytań ma tylko jedną opcję odpowiedzi. Dodatkowo, na ulicach Warszawy pojawiła się specjalnie oznakowana taksówka zachęcająca do udziału w wyborach, a ponadto 15 października FREENOW udostępni kod zniżkowy na dojazdy do lokali wyborczych w polskich miastach.
Jak wynika z ankiety FREENOW, przeprowadzonej wśród ponad 6 tysięcy użytkowników, aż 88% badanych weźmie udział w wyborach parlamentarnych w Polsce, które odbędą się 15 października 2023 roku. Co więcej, 91% ankietowanych odpowiedziało, że nie lubi, gdy ktoś za nich decyduje w ważnych kwestiach, a 93% uważa, że dobrze jest mieć wolność wyboru, To wyniki z jedynych pytań w badaniu FREENOW, które zawierały możliwość wyboru.
Pozostałe pytania nie były związane z wyborami parlamentarnymi, a skupiały się wokół kwestii mobilności miejskiej, pozostawiając respondentom tylko pozorny wybór, wskazujący na jeden rodzaj odpowiedzi. Wyniki tej części ankiety prezentują się następująco:
- 100% woli iść na piechotę, gdy mocno pada;
- 100% nie lubi korzystać z promocji i zniżek przesyłanych przez platformę FREENOW;
- 100% codziennie dojeżdża motorówką po Wiśle do miejsca pracy;
- 100% uważa powóz konny, zamawiany z aplikacji, jako najwygodniejszy sposób powrotu z większych zakupów spożywczych;
- 100% zawsze wybiera hulajnogę jako środek transportu wracając z lotniska z bagażem;
- 100% badanych w miejskiej codzienności najbardziej lubi korki i brak miejsc parkingowych.
Użytkownicy po serii nietypowych pytań otrzymali następujący komunikat:
Dziękujemy za wzięcie udziału w… niewyborczej ankiecie FREENOW, której celem było podkreślenie wartości jaką jest możliwość wyboru. Dlatego zachęcamy Cię do korzystania z tego przywileju i nie oddawania go komuś innemu. Nie pozwól, by ktoś decydował za Ciebie 15 października i wybierz się na wybory. Twój głos się liczy!
W ankiecie FREENOW wzięło udział ponad 6 tysięcy użytkowników z 25 polskich miast, a uczestnictwo w wyborach parlamentarnych zadeklarowało 46% kobiet, 49% mężczyzn i 2% osób niebinarnych z bazy użytkowników platformy. Spośród osób które wskazały, że nie planują iść do urn wyborczych (6% badanych), aż 77% uważa, że nie lubi gdy ktoś za nie decyduje, a 83% docenia posiadanie wolności wyboru.
We FREENOW stawiamy na takie wartości, jak wolność i inkluzywność. Dlatego chcemy wykorzystać nasz głos w promowaniu ważnej społecznie kwestii, jaką jest uczestnictwo w wyborach. Na co dzień dajemy naszym użytkownikom szeroki wybór środków transportu dostępnych w aplikacji (m.in. przejazdy taksówkami, e-hulajnogi, e-skutery), a w pracy nad naszym rozwojem zawsze bierzemy pod uwagę opinię naszych klientów. Tym razem jednak, aby podkreślić wartość jaką jest możliwość dokonywania samodzielnych wyborów, postanowiliśmy go pozbawić użytkowników biorących udział w „niewyborczej ankiecie”. Dodatkowo, wzmocniliśmy nasz przekaz, udostępniając taksówkę zachęcającą do wzięcia udziału w wyborach. Natomiast 15 października będzie obowiązywać kod zniżkowy na dojazdy do lokali wyborczych w 25 miastach, w których dostępne jest FREENOW - powiedziała Izabela Skonieczna, Head of Marketing FREENOW w Polsce.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.