FREENOW zachęca do wzięcia udziału w wyborach poprzez "niewyborczą ankietę"
FREENOW, superaplikacja mobilności miejskiej, zachęca swoich użytkowników do wzięcia udziału w wyborach parlamentarnych w Polsce w nietypowy sposób. Aby podkreślić wartość jaką jest wybór, platforma przygotowała dla użytkowników… “niewyborczą ankietę”, w której większość pytań ma tylko jedną opcję odpowiedzi. Dodatkowo, na ulicach Warszawy pojawiła się specjalnie oznakowana taksówka zachęcająca do udziału w wyborach, a ponadto 15 października FREENOW udostępni kod zniżkowy na dojazdy do lokali wyborczych w polskich miastach.
Jak wynika z ankiety FREENOW, przeprowadzonej wśród ponad 6 tysięcy użytkowników, aż 88% badanych weźmie udział w wyborach parlamentarnych w Polsce, które odbędą się 15 października 2023 roku. Co więcej, 91% ankietowanych odpowiedziało, że nie lubi, gdy ktoś za nich decyduje w ważnych kwestiach, a 93% uważa, że dobrze jest mieć wolność wyboru, To wyniki z jedynych pytań w badaniu FREENOW, które zawierały możliwość wyboru.
Pozostałe pytania nie były związane z wyborami parlamentarnymi, a skupiały się wokół kwestii mobilności miejskiej, pozostawiając respondentom tylko pozorny wybór, wskazujący na jeden rodzaj odpowiedzi. Wyniki tej części ankiety prezentują się następująco:
- 100% woli iść na piechotę, gdy mocno pada;
- 100% nie lubi korzystać z promocji i zniżek przesyłanych przez platformę FREENOW;
- 100% codziennie dojeżdża motorówką po Wiśle do miejsca pracy;
- 100% uważa powóz konny, zamawiany z aplikacji, jako najwygodniejszy sposób powrotu z większych zakupów spożywczych;
- 100% zawsze wybiera hulajnogę jako środek transportu wracając z lotniska z bagażem;
- 100% badanych w miejskiej codzienności najbardziej lubi korki i brak miejsc parkingowych.
Użytkownicy po serii nietypowych pytań otrzymali następujący komunikat:
Dziękujemy za wzięcie udziału w… niewyborczej ankiecie FREENOW, której celem było podkreślenie wartości jaką jest możliwość wyboru. Dlatego zachęcamy Cię do korzystania z tego przywileju i nie oddawania go komuś innemu. Nie pozwól, by ktoś decydował za Ciebie 15 października i wybierz się na wybory. Twój głos się liczy!
W ankiecie FREENOW wzięło udział ponad 6 tysięcy użytkowników z 25 polskich miast, a uczestnictwo w wyborach parlamentarnych zadeklarowało 46% kobiet, 49% mężczyzn i 2% osób niebinarnych z bazy użytkowników platformy. Spośród osób które wskazały, że nie planują iść do urn wyborczych (6% badanych), aż 77% uważa, że nie lubi gdy ktoś za nie decyduje, a 83% docenia posiadanie wolności wyboru.
We FREENOW stawiamy na takie wartości, jak wolność i inkluzywność. Dlatego chcemy wykorzystać nasz głos w promowaniu ważnej społecznie kwestii, jaką jest uczestnictwo w wyborach. Na co dzień dajemy naszym użytkownikom szeroki wybór środków transportu dostępnych w aplikacji (m.in. przejazdy taksówkami, e-hulajnogi, e-skutery), a w pracy nad naszym rozwojem zawsze bierzemy pod uwagę opinię naszych klientów. Tym razem jednak, aby podkreślić wartość jaką jest możliwość dokonywania samodzielnych wyborów, postanowiliśmy go pozbawić użytkowników biorących udział w „niewyborczej ankiecie”. Dodatkowo, wzmocniliśmy nasz przekaz, udostępniając taksówkę zachęcającą do wzięcia udziału w wyborach. Natomiast 15 października będzie obowiązywać kod zniżkowy na dojazdy do lokali wyborczych w 25 miastach, w których dostępne jest FREENOW - powiedziała Izabela Skonieczna, Head of Marketing FREENOW w Polsce.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.