Frigo Logistics rozwija dział frachtu morskiego, lotniczego i kolejowego
Wiodący operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych – a także dla produktów dry i fresh, farmaceutycznych oraz płynnych produktów spożywczych przy użyciu wyspecjalizowanych cystern – wciąż rozwija swoją działalność. Tym razem znacząco poza granice Polski.
- Frigo Logistics rozpoczęło obsługę tzw. transportu multimodalnego – kolejowego, morskiego i lotniczego.
- W ramach utworzonego Działu Frachtu Lotniczego i Morskiego w Błoniu k. Warszawy, firma zwiększa swoje doświadczenie realizując transporty, również niespożywcze, do miejsc z całego świata.
- Jednym z ważniejszych projektów firmy jest transport kontenerów chłodniczych (tzw. reeferów) do Chin, drogą kolejową.
Mimo najtrudniejszej od lat sytuacji na globalnym rynku spedycyjnym – spowodowanym pandemią COVID-19, ogromnymi podwyżkami stawek m.in. za transporty morskie, a teraz również wojną w Ukrainie – popyt na transporty międzynarodowe jest niezmiennie wysoki. To sprawia, że w tym dynamicznym obszarze swoje miejsce z sukcesem odnajdują kolejne podmioty, takie jak np. mocno ugruntowane na polskim rynku Frigo Logistics.
Dzięki rozwojowi firmy o kolejną gałąź działalności, jaką jest transport multimodalny na skalę międzynarodową, Frigo Logistics realizuje teraz globalnie dostawy produktów świeżych i mrożonych oraz niespożywczych, np. opakowań do żywności, sprzętów elektronicznych czy nawet podzespołów i komponentów dla branży automotive. Zasięg działań operatora obecnie obejmuje praktycznie cały świat.
– Cieszę się, że nasze doświadczenie w zakresie logistyki mamy szansę przenieść na znacznie większą skalę. Dzięki zaufaniu partnerów – obecnych, ale także nowych – realizujemy liczne transporty spożywcze, jak m.in. import mrożonych produktów z Dalekiego Wschodu czy eksport mrożonek na Bliski Wschód. Jako nieliczni w Polsce organizujemy również transporty kolejowe w temperaturze kontrolowanej do Chin. To niezwykle ciekawy i rozwojowy rynek. Wszystko to buduje nasz profesjonalizm na arenie międzynarodowej i pozwala na włączenie w nasze portfolio również spedycji produktów niespożywczych, chociaż to właśnie żywność była i jest podstawą naszej działalności – mówi Łukasz Wyszkowski, Kierownik Działu Frachtu Morskiego i Lotniczego Frigo Logistics.
Rozwój multimodalnej, międzynarodowej działalności Frigo Logistics umożliwia m.in. zbudowany zespół doświadczonych ekspertów oraz przystąpienie do międzynarodowej organizacji CLN (Combined Logistics Networks). Firma planuje również wstąpić do Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA – The International Air Transport Association), co pozwoli jej na bezpośrednią współpracę ze wszystkimi liniami lotniczymi na świecie.
– Realizujemy wiele ciekawych projektów i rośniemy z każdym miesiącem. Jestem niezwykle dumny z budowanych przeze mnie działów i tego, jak szybko rozszerzamy naszą działalność. Dynamika rozwoju jest na tyle intensywna, że rozpoczęliśmy już poszukiwania lokalizacji na kolejny magazyn Frigo Logistics. Wierzę, że będzie to kolejny krok do sukcesywnego rozwoju tego obszaru w bogatym portfolio firmy – dodaje Łukasz Wyszkowski, Kierownik Działu Frachtu Morskiego i Lotniczego Frigo Logistics.
Kompleksowe świadczenia usług w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym Frigo Logistics opierają się m.in. na eksporcie i imporcie w systemie door to door, odprawach celnych i fiskalnych oraz ubezpieczeniu cargo w zakresie all risk. Co więcej, w przypadku ładunków w transporcie lotniczym, Frigo Logistics dostarcza własnym transportem drogowym przesyłkę w serwisie konsolidacyjnym lub dedykowanym.
W przypadku transportu morskiego, operator zapewnia doradztwo w zakresie handlu zagranicznego, uzgadniania kontraktowej bazy dostawy zgodnie z INCOTERMS 2010 (ang. International Commercial Terms), tj. Międzynarodowymi Regułami Handlu oraz prawidłowości wymaganych dokumentów handlowych i transportowych.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.