Komunikaty PR

Frigo Logistics rozwija dział frachtu morskiego, lotniczego i kolejowego

2022-07-07  |  13:30

Wiodący operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych – a także dla produktów dry i fresh, farmaceutycznych oraz płynnych produktów spożywczych przy użyciu wyspecjalizowanych cystern – wciąż rozwija swoją działalność. Tym razem znacząco poza granice Polski.

  • Frigo Logistics rozpoczęło obsługę tzw. transportu multimodalnego –  kolejowego, morskiego i lotniczego.
  • W ramach utworzonego Działu Frachtu Lotniczego i Morskiego w Błoniu k. Warszawy, firma zwiększa swoje doświadczenie realizując transporty, również niespożywcze, do miejsc z całego świata.
  • Jednym z ważniejszych projektów firmy jest transport kontenerów chłodniczych (tzw. reeferów) do Chin, drogą kolejową.


Mimo najtrudniejszej od lat sytuacji na globalnym rynku spedycyjnym – spowodowanym pandemią COVID-19, ogromnymi podwyżkami stawek m.in. za transporty morskie, a teraz również wojną w Ukrainie – popyt na transporty międzynarodowe jest niezmiennie wysoki. To sprawia, że w tym dynamicznym obszarze swoje miejsce z sukcesem odnajdują kolejne podmioty, takie jak np. mocno ugruntowane na polskim rynku Frigo Logistics.

Dzięki rozwojowi firmy o kolejną gałąź działalności, jaką jest transport multimodalny na skalę międzynarodową, Frigo Logistics realizuje teraz globalnie dostawy produktów świeżych i mrożonych oraz niespożywczych, np. opakowań do żywności, sprzętów elektronicznych czy nawet podzespołów i komponentów dla branży automotive. Zasięg działań operatora obecnie obejmuje praktycznie cały świat.

– Cieszę się, że nasze doświadczenie w zakresie logistyki mamy szansę przenieść na znacznie większą skalę. Dzięki zaufaniu partnerów – obecnych, ale także nowych – realizujemy liczne transporty spożywcze, jak m.in. import mrożonych produktów z Dalekiego Wschodu czy eksport mrożonek na Bliski Wschód. Jako nieliczni w Polsce organizujemy również transporty kolejowe w temperaturze kontrolowanej do Chin. To niezwykle ciekawy i rozwojowy rynek. Wszystko to buduje nasz profesjonalizm na arenie międzynarodowej i pozwala na włączenie w nasze portfolio również spedycji produktów niespożywczych, chociaż to właśnie żywność była i jest podstawą naszej działalności – mówi Łukasz Wyszkowski, Kierownik Działu Frachtu Morskiego i Lotniczego Frigo Logistics.

Rozwój multimodalnej, międzynarodowej działalności Frigo Logistics umożliwia m.in. zbudowany zespół doświadczonych ekspertów oraz przystąpienie do międzynarodowej organizacji CLN (Combined Logistics Networks). Firma planuje również wstąpić do Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA – The International Air Transport Association), co pozwoli jej na bezpośrednią współpracę ze wszystkimi liniami lotniczymi na świecie.

– Realizujemy wiele ciekawych projektów i rośniemy z każdym miesiącem. Jestem niezwykle dumny z budowanych przeze mnie działów i tego, jak szybko rozszerzamy naszą działalność. Dynamika rozwoju jest na tyle intensywna, że rozpoczęliśmy już poszukiwania lokalizacji na kolejny magazyn Frigo Logistics. Wierzę, że będzie to kolejny krok do sukcesywnego rozwoju tego obszaru w bogatym portfolio firmy – dodaje Łukasz Wyszkowski, Kierownik Działu Frachtu Morskiego i Lotniczego Frigo Logistics.

Kompleksowe świadczenia usług w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym Frigo Logistics opierają się m.in. na eksporcie i imporcie w systemie door to door, odprawach celnych i fiskalnych oraz ubezpieczeniu cargo w zakresie all risk. Co więcej, w przypadku ładunków w transporcie lotniczym, Frigo Logistics dostarcza własnym transportem drogowym przesyłkę w serwisie konsolidacyjnym lub dedykowanym.

W przypadku transportu morskiego, operator zapewnia doradztwo w zakresie handlu zagranicznego, uzgadniania kontraktowej bazy dostawy zgodnie z INCOTERMS 2010 (ang. International Commercial Terms), tj. Międzynarodowymi Regułami Handlu oraz prawidłowości wymaganych dokumentów handlowych i transportowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.