Frigo Logistics rozwija dział frachtu morskiego, lotniczego i kolejowego
Wiodący operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych – a także dla produktów dry i fresh, farmaceutycznych oraz płynnych produktów spożywczych przy użyciu wyspecjalizowanych cystern – wciąż rozwija swoją działalność. Tym razem znacząco poza granice Polski.
- Frigo Logistics rozpoczęło obsługę tzw. transportu multimodalnego – kolejowego, morskiego i lotniczego.
- W ramach utworzonego Działu Frachtu Lotniczego i Morskiego w Błoniu k. Warszawy, firma zwiększa swoje doświadczenie realizując transporty, również niespożywcze, do miejsc z całego świata.
- Jednym z ważniejszych projektów firmy jest transport kontenerów chłodniczych (tzw. reeferów) do Chin, drogą kolejową.
Mimo najtrudniejszej od lat sytuacji na globalnym rynku spedycyjnym – spowodowanym pandemią COVID-19, ogromnymi podwyżkami stawek m.in. za transporty morskie, a teraz również wojną w Ukrainie – popyt na transporty międzynarodowe jest niezmiennie wysoki. To sprawia, że w tym dynamicznym obszarze swoje miejsce z sukcesem odnajdują kolejne podmioty, takie jak np. mocno ugruntowane na polskim rynku Frigo Logistics.
Dzięki rozwojowi firmy o kolejną gałąź działalności, jaką jest transport multimodalny na skalę międzynarodową, Frigo Logistics realizuje teraz globalnie dostawy produktów świeżych i mrożonych oraz niespożywczych, np. opakowań do żywności, sprzętów elektronicznych czy nawet podzespołów i komponentów dla branży automotive. Zasięg działań operatora obecnie obejmuje praktycznie cały świat.
– Cieszę się, że nasze doświadczenie w zakresie logistyki mamy szansę przenieść na znacznie większą skalę. Dzięki zaufaniu partnerów – obecnych, ale także nowych – realizujemy liczne transporty spożywcze, jak m.in. import mrożonych produktów z Dalekiego Wschodu czy eksport mrożonek na Bliski Wschód. Jako nieliczni w Polsce organizujemy również transporty kolejowe w temperaturze kontrolowanej do Chin. To niezwykle ciekawy i rozwojowy rynek. Wszystko to buduje nasz profesjonalizm na arenie międzynarodowej i pozwala na włączenie w nasze portfolio również spedycji produktów niespożywczych, chociaż to właśnie żywność była i jest podstawą naszej działalności – mówi Łukasz Wyszkowski, Kierownik Działu Frachtu Morskiego i Lotniczego Frigo Logistics.
Rozwój multimodalnej, międzynarodowej działalności Frigo Logistics umożliwia m.in. zbudowany zespół doświadczonych ekspertów oraz przystąpienie do międzynarodowej organizacji CLN (Combined Logistics Networks). Firma planuje również wstąpić do Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA – The International Air Transport Association), co pozwoli jej na bezpośrednią współpracę ze wszystkimi liniami lotniczymi na świecie.
– Realizujemy wiele ciekawych projektów i rośniemy z każdym miesiącem. Jestem niezwykle dumny z budowanych przeze mnie działów i tego, jak szybko rozszerzamy naszą działalność. Dynamika rozwoju jest na tyle intensywna, że rozpoczęliśmy już poszukiwania lokalizacji na kolejny magazyn Frigo Logistics. Wierzę, że będzie to kolejny krok do sukcesywnego rozwoju tego obszaru w bogatym portfolio firmy – dodaje Łukasz Wyszkowski, Kierownik Działu Frachtu Morskiego i Lotniczego Frigo Logistics.
Kompleksowe świadczenia usług w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym Frigo Logistics opierają się m.in. na eksporcie i imporcie w systemie door to door, odprawach celnych i fiskalnych oraz ubezpieczeniu cargo w zakresie all risk. Co więcej, w przypadku ładunków w transporcie lotniczym, Frigo Logistics dostarcza własnym transportem drogowym przesyłkę w serwisie konsolidacyjnym lub dedykowanym.
W przypadku transportu morskiego, operator zapewnia doradztwo w zakresie handlu zagranicznego, uzgadniania kontraktowej bazy dostawy zgodnie z INCOTERMS 2010 (ang. International Commercial Terms), tj. Międzynarodowymi Regułami Handlu oraz prawidłowości wymaganych dokumentów handlowych i transportowych.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.