Frigo Logistics testuje dostawy ciężarówką elektryczną
Wiodący, krajowy operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, Frigo Logistics przeprowadził testy dostaw z wykorzystaniem elektrycznego pojazdu ciężarowego. Zasilana bateriami Scania P230 B4x2NB realizowała dostawy ostatniej mili na terenie aglomeracji śląskiej. Elektryfikacja floty to jeden ze sposobów na ograniczenie emisji CO2, jakie podejmuje firma.
Po świecie jeździ 4,5 mln ciężarówek i naczep chłodni. Przekłada się to na aż 53 mld ton CO2 rocznie. Transport jest jednym z głównych źródeł emisji dwutlenku węgla globalnie, dlatego elektryfikacja floty to kierunek, w którym spogląda coraz więcej świadomych klimatycznie firm – m.in. Frigo Logistics. Na przełomie sierpnia i września, operator przeprowadził testy dostaw ostatniej mili z centrum dystrybucyjnego w Czeladzi. Były one realizowane we współpracy z firmą Scania Polska, dystrybutorem pojazdów ciężarowych, ciągników siodłowych oraz autobusów. .
– Z uwagą śledzimy postępującą elektryfikację pojazdów ciężarowych. We Frigo Logistics zależy nam na działaniu w sposób zrównoważony i ekologiczny, dlatego wiążemy z tym procesem duże nadzieje. Wdrożenie floty elektrycznej w naszej branży jest jednak szczególnie trudne, gdyż transport produktów głęboko mrożonych wymaga kontrolowanych, ujemnych temperatur i bezwzględnego zachowania łańcucha chłodniczego. Do tego niezbędne są niezawodne rozwiązania o dużej mocy. Dzięki współpracy z firmą Scania, mamy okazję do tego, by przekonać się, jak flota elektryczna sprawdza się w praktyce w naszym biznesie – mówi Krzysztof Pawlik, Dyrektor Transportu we Frigo Logistics.
Testowany pojazd Scania wyposażony jest w 9 akumulatorów o pojemności 300kWh, co daje zasięg do 250 km. Pozwala to na dostawy do punktów odbioru znajdujących się w obrębie aglomeracji śląskiej. Pojazd jest ładowany przy pomocy wszechstronnej, mobilnej ładowarki Plug Charger GO o mocy 30kW.
Frigo Logistics dostarcza produkty wymagające kontrolowanych temperatur do ponad
4500 punktów w całej Polsce. Firma posiada dziesięć centrów dystrybucyjnych, a obecne jest w trakcie realizacji planu inwestycyjnego o wartości 200 mln zł, który zwiększy możliwości dystrybucyjne w najbliższych latach.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.