GEFCO staje się CEVA Logistics
Marka GEFCO znika z rynku i teraz jest to CEVA Logistics. Wraz z tą zmianą, w ramach integracji, CEVA Logistics ogłasza utworzenie nowego obszaru usług - Finished Vehicle Logistics (FVL).
Przypomnijmy, w lipcu 2022 r. Grupa CMA CGM, której częścią jest CEVA Logistics, przejęła GEFCO, specjalizujące się w logistyce motoryzacyjnej. Teraz następuje zamknięcie procesu integracji przejętej firmy w strukturach CEVA. Zakończenie tego procesu na całym świecie ma być dokonane w 2023 roku.
Historia GEFCO sięga 1949 roku, kiedy to firma została założona przez Peugeot, francuskiego producenta samochodów. Rocznie dział FVL GEFCO przewoził ok. 4 mln pojazdów, korzystając z floty 1600 ciężarówek, blisko 3 tys. wagonów towarowych i ponad 100 baz transportowych.
CEVA Logistics oferuje pełen zakres globalnych usług logistycznych i łańcucha dostaw, w tym logistykę kontraktową oraz transport lotniczy, oceaniczny, lądowy, a także gotowych pojazdów. Dzięki przejęciu i integracji z GEFCO, CEVA jest obecnie największą francuską firmą logistyczną (z siedzibą w Marsylii od 2019 r.) i globalnym liderem rozwiązań logistycznych dla branży motoryzacyjnej.
Dynamiczny rozwój usług FVL
Rozwój usług FVL będzie podlegać Emmanuelowi Cheremetinskiemu, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora operacyjnego GEFCO. Jako światowy lider produktu w zakresie logistyki pojazdów gotowych, Cheremetinski będzie kierował globalnym zespołem ok. 4 tys. pracowników. Oferta obejmie też te rozwiązania z zakresu FVL, które obecnie są świadczone regionalnie przez CEVA. Pozostała część działalności GEFCO, głównie w zakresie logistyki kontraktowej i transportu lądowego, zostanie przyłączona do operacji już prowadzonych przez CEVA.
Lider globalnej logistyki motoryzacyjnej
CEVA, już przed przejęciem GEFCO, współpracowała z 14 z 15 największych światowych producentów samochodów oraz globalnymi dostawcami części samochodowych, zapewniając różne rozwiązania logistyczne, w tym „inbound to manufacturing" i „component and aftermarket". Teraz, po uzupełnieniu tej oferty o kompleksową dystrybucję i transport pojazdów, CEVA może zaoferować globalnym firmom z branży automotive kompleksowe rozwiązania logistyczne w pełnym cyklu życia produktów.
Mathieu Friedberg, prezes zarządu CEVA Logistics, skomentował: „Obiecywana przez nas responsywna logistyka wymaga wysokiego poziomu znajomości branży. Dlatego wciąż rośniemy, zarówno pod względem skali jak i doświadczenia, tak aby współtworzyć wartość z naszymi klientami. Wraz z nowymi kolegami CEVA, którzy przeszli z GEFCO, możemy zapewnić firmom z wielu branż, w tym automotive, globalne i kompleksowe możliwości obsługi. Wspierani przez Grupę CMA CGM, liczymy na dalszy wzrost, gdyż naszym celem jest dołączenie do Top 3 globalnych operatorów 3PL”.
Guillaume Col, wiceprezes zarządu CEVA Logistics, powiedział: „W sytuacji, gdy przemysł motoryzacyjny przechodzi znaczącą transformację, integracja dojrzałej organizacji zajmującej się pojazdami gotowymi stawia CEVA na bardzo silnej pozycji. Dzięki wyjątkowej wiedzy i rozwiązaniom na wszystkich etapach łańcucha dostaw w branży motoryzacyjnej, już teraz możemy opracowywać kompleksowe rozwiązania end-to-end dla tego sektora."
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.