Komunikaty PR

GEFCO staje się CEVA Logistics

2023-01-17  |  14:00
Biuro prasowe

Marka GEFCO znika z rynku i teraz jest to CEVA Logistics. Wraz z tą zmianą, w ramach integracji, CEVA Logistics ogłasza utworzenie nowego obszaru usług - Finished Vehicle Logistics (FVL).

Przypomnijmy, w lipcu 2022 r. Grupa CMA CGM, której częścią jest CEVA Logistics, przejęła GEFCO, specjalizujące się w logistyce motoryzacyjnej. Teraz następuje zamknięcie procesu integracji przejętej firmy w strukturach CEVA. Zakończenie tego procesu na całym świecie ma być dokonane w 2023 roku.

Historia GEFCO sięga 1949 roku, kiedy to firma została założona przez Peugeot, francuskiego producenta samochodów. Rocznie dział FVL GEFCO przewoził ok. 4 mln pojazdów, korzystając z floty 1600 ciężarówek,  blisko 3 tys. wagonów towarowych i ponad 100 baz transportowych.

CEVA Logistics oferuje pełen zakres globalnych usług logistycznych i łańcucha dostaw, w tym logistykę kontraktową oraz transport lotniczy, oceaniczny, lądowy, a także gotowych pojazdów. Dzięki przejęciu i integracji z GEFCO, CEVA jest obecnie największą francuską firmą logistyczną (z siedzibą w Marsylii od 2019 r.) i globalnym liderem rozwiązań logistycznych dla branży motoryzacyjnej.

Dynamiczny rozwój usług FVL

Rozwój usług FVL będzie podlegać Emmanuelowi Cheremetinskiemu, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora operacyjnego GEFCO. Jako światowy lider produktu w zakresie logistyki pojazdów gotowych, Cheremetinski będzie kierował globalnym zespołem ok. 4 tys. pracowników. Oferta obejmie też te rozwiązania z zakresu FVL, które obecnie są świadczone regionalnie przez CEVA. Pozostała część działalności GEFCO, głównie w zakresie logistyki kontraktowej i transportu lądowego, zostanie przyłączona do operacji już prowadzonych przez CEVA.

Lider globalnej logistyki motoryzacyjnej

CEVA, już przed przejęciem GEFCO, współpracowała z 14 z 15 największych światowych producentów samochodów oraz globalnymi dostawcami części samochodowych, zapewniając różne rozwiązania logistyczne, w tym „inbound to manufacturing" i „component and aftermarket". Teraz, po uzupełnieniu tej oferty o kompleksową dystrybucję i transport pojazdów, CEVA może zaoferować globalnym firmom z branży automotive kompleksowe  rozwiązania logistyczne w pełnym cyklu życia produktów.

Mathieu Friedberg, prezes zarządu CEVA Logistics, skomentował: „Obiecywana przez nas responsywna logistyka wymaga wysokiego poziomu znajomości branży. Dlatego wciąż rośniemy, zarówno pod względem skali jak i doświadczenia, tak aby współtworzyć wartość z naszymi klientami. Wraz z nowymi kolegami CEVA, którzy przeszli z GEFCO, możemy zapewnić firmom z wielu branż, w tym automotive, globalne i kompleksowe możliwości obsługi.  Wspierani przez Grupę CMA CGM, liczymy na dalszy wzrost, gdyż naszym celem jest dołączenie do Top 3 globalnych operatorów 3PL”.

Guillaume Col, wiceprezes zarządu CEVA Logistics, powiedział: „W sytuacji, gdy przemysł motoryzacyjny przechodzi znaczącą transformację, integracja dojrzałej organizacji zajmującej się pojazdami gotowymi stawia CEVA na bardzo silnej pozycji. Dzięki wyjątkowej wiedzy i rozwiązaniom na wszystkich etapach łańcucha dostaw w branży motoryzacyjnej, już teraz możemy opracowywać kompleksowe rozwiązania end-to-end dla tego sektora."

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.