Girteka rozpoczyna współpracę z Fleethand
Grupa Girteka, największa firma logistyczna w Europie oparta na aktywach, rozpoczęła współpracę z nowym dostawcą systemów telematycznych, firmą Fleethand. Ma ona wzmocnić proces transformacji cyfrowej Girteki i zwiększyć zaangażowanie firmy w działania na rzecz zapewnienia kierowcom jak najlepszych warunków pracy. Umowa o współpracy została podpisana na 3 lata i obejmuje również wymianę całego sprzętu telematycznego w ponad 9 200 aut Girteki.
Obecnie systemy telematyczne zintegrowane są z każdym pojazdem Girteki. Dostarczają odpowiednich informacji i obejmują szereg funkcji, opcji oraz możliwości dla kierowców w zakresie płynnej komunikacji, wykonywania rutynowych zadań i zbierania cennych spostrzeżeń. Systemy telematyczne gromadzą dane z ponad 270 punktów integracji między systemami producentów aut ciężarowych i naczep. Tym, co odgrywa kluczową rolę w skutecznym wykorzystaniu tego rozwiązania, jest elastyczność.
Dlaczego telematyka?
Dzięki wykorzystaniu danych telematycznych, zarządzający transportem oraz kierowcy mogą pracować efektywniej i tym samym zapewniać klientom jeszcze lepszą jakość obsługi. Klienci mają możliwość śledzenia lokalizacji swoich ładunków, a przewoźnicy analizowania wydajności pojazdów i naczep, szybkiej reakcji w wymagających tego sytuacjach i kontaktu z kierowcą. Elastyczne rozwiązania telematyczne wspierają także kierowców, zwłaszcza w zakresie dokonywania płatności za opłaty drogowe, wyszukiwania najlepszych tras czy otrzymywania niezbędnych dokumentów i informacji.
- Wymiana telematyki jest jednym z kroków na drodze do digitalizacji. Oczekujemy, że Fleethand będzie niezawodnym partnerem, który potrafi dostosować się do zmian i szybko wdrażać kolejne innowacje. Chcemy, aby nowe rozwiązanie telematyczne było wygodne dla naszych kierowców, ze wszystkimi rozwijanymi przez nas do tej pory funkcjami, a jednocześnie mogło nawigować ich po naszych trasach generowanych przez sztuczną inteligencję - wyjaśnia Mindaugas Paulauskas, CEO Girteka Transport, która należy do Grupy Girteka.
Telematyka pomaga też śledzić parametry ECO, co umożliwia ekologiczną jazdę i tym samym pozwala na oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2. Dodatkowo system monitoruje parametry jazdy, które mają wpływ na bezpieczeństwo kierowcy, ładunku i innych uczestników ruchu drogowego. Kierowcy mogą zobaczyć, jak prowadzą pojazd, śledzić jaki wpływ na środowisko ma ich jazda i odpowiednio reagować, co w kontekście dekarbonizacji usług transportowych odgrywa coraz większe znaczenie.
Nowe możliwości w przyszłości
Właściwe zarządzanie danymi telematycznymi pozwala na usprawnienie wydajności operacyjnej, umożliwiając płynne generowanie zautomatyzowanych raportów i dalszą integrację z innymi procesami w firmie. W związku z konsekwentnym dążeniem Grupy Girteka do digitalizacji swojej działalności, kluczowe znaczenie będzie miał dalszy rozwój innowacyjnych narzędzi cyfrowych, szczególnie tych, które umożliwiają kierowcom wykorzystanie narzędzia AI Operator (generowanie tras przez AI).
- Widzimy wiele potencjalnych korzyści wynikających z naszej współpracy z Girteką. Będziemy nie tylko dostarczać rozwiązania telematyczne czołowej firmie logistycznej, ale także dostosujemy nasz system do dynamicznego środowiska transformacji cyfrowej w Girtece. Co więcej, to partnerstwo otwiera nowe możliwości wykorzystania potencjału sztucznej inteligencji w sektorze logistycznym - powiedział Tomas Sergadejevas, CEO Fleethand.
"Fleethand" to innowacyjny system śledzenia i zarządzania pojazdami, który umożliwia firmom nadzorowanie flot z większą wydajnością i prostotą. "Fleethand" oferuje najwyższej jakości rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, takie jak wydajna telematyka, nowoczesne zarządzanie i zaawansowane zabezpieczenia. Rozwiązania te umożliwiają klientom automatyzację operacji flotowych, osiągnięcie wzrostu wydajności nawet o 30% i znaczne obniżenie kosztów. Profesjonalne i odpowiedzialne podejście firmy Fleethand do klienta sprawiło, że stała się ona wiodącą organizacją wspomagającą zarządzanie transportem, z jasną wizją dalszego rozwoju systemów i całego sektora.
Cały sprzęt telematyczny ma być wymieniony
Trzyletnia współpraca między Grupą Girteka a Fleethand będzie wymagać wymiany całego sprzętu telematycznego w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W tym także tabletów, używanych przez pracowników Girteki. Jest to istotne z uwagi na konieczność zapewnienia najwyższej jakości usług oraz eliminację ryzyka utraty danych i dodatkowych kosztów konserwacji podczas migracji do systemu i oprogramowania nowego dostawcy.
- Rozwiązania telematyczne są szeroko wykorzystywane w naszej firmie: do gromadzenia danych, rozpowszechniania, optymalizacji, automatyzacji, komunikacji, ekologicznej jazdy, itp. Dla jeszcze większego komfortu pracy naszych kolegów chcemy zgromadzić wszystkie, zbierane przez nas dane, w jeden scentralizowany system. Jednocześnie bierzemy pod uwagę naszych kierowców, którzy na co dzień korzystają z tego rozwiązania. Nowe urządzenie będzie nie tylko bardziej elastyczne i wytrzymałe, ale też bardziej przyjazne użytkownikom i przenośne, co było jedną z kluczowych potrzeb kierowców. Z tych i wielu innych powodów postanowiliśmy poszukać nowego dostawcy, a po 14 miesiącach intensywnych badań, spotkań i testów okazało się, że odpowiednim dostawcą rozwiązań telematycznych jest dla nas Fleethand - podsumowuje Dainius Augutis, Kierownik Działu Wspomagania Funkcji Transportowych, Girteka Transport.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.