Girteka rozpoczyna współpracę z Fleethand
Grupa Girteka, największa firma logistyczna w Europie oparta na aktywach, rozpoczęła współpracę z nowym dostawcą systemów telematycznych, firmą Fleethand. Ma ona wzmocnić proces transformacji cyfrowej Girteki i zwiększyć zaangażowanie firmy w działania na rzecz zapewnienia kierowcom jak najlepszych warunków pracy. Umowa o współpracy została podpisana na 3 lata i obejmuje również wymianę całego sprzętu telematycznego w ponad 9 200 aut Girteki.
Obecnie systemy telematyczne zintegrowane są z każdym pojazdem Girteki. Dostarczają odpowiednich informacji i obejmują szereg funkcji, opcji oraz możliwości dla kierowców w zakresie płynnej komunikacji, wykonywania rutynowych zadań i zbierania cennych spostrzeżeń. Systemy telematyczne gromadzą dane z ponad 270 punktów integracji między systemami producentów aut ciężarowych i naczep. Tym, co odgrywa kluczową rolę w skutecznym wykorzystaniu tego rozwiązania, jest elastyczność.
Dlaczego telematyka?
Dzięki wykorzystaniu danych telematycznych, zarządzający transportem oraz kierowcy mogą pracować efektywniej i tym samym zapewniać klientom jeszcze lepszą jakość obsługi. Klienci mają możliwość śledzenia lokalizacji swoich ładunków, a przewoźnicy analizowania wydajności pojazdów i naczep, szybkiej reakcji w wymagających tego sytuacjach i kontaktu z kierowcą. Elastyczne rozwiązania telematyczne wspierają także kierowców, zwłaszcza w zakresie dokonywania płatności za opłaty drogowe, wyszukiwania najlepszych tras czy otrzymywania niezbędnych dokumentów i informacji.
- Wymiana telematyki jest jednym z kroków na drodze do digitalizacji. Oczekujemy, że Fleethand będzie niezawodnym partnerem, który potrafi dostosować się do zmian i szybko wdrażać kolejne innowacje. Chcemy, aby nowe rozwiązanie telematyczne było wygodne dla naszych kierowców, ze wszystkimi rozwijanymi przez nas do tej pory funkcjami, a jednocześnie mogło nawigować ich po naszych trasach generowanych przez sztuczną inteligencję - wyjaśnia Mindaugas Paulauskas, CEO Girteka Transport, która należy do Grupy Girteka.
Telematyka pomaga też śledzić parametry ECO, co umożliwia ekologiczną jazdę i tym samym pozwala na oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2. Dodatkowo system monitoruje parametry jazdy, które mają wpływ na bezpieczeństwo kierowcy, ładunku i innych uczestników ruchu drogowego. Kierowcy mogą zobaczyć, jak prowadzą pojazd, śledzić jaki wpływ na środowisko ma ich jazda i odpowiednio reagować, co w kontekście dekarbonizacji usług transportowych odgrywa coraz większe znaczenie.
Nowe możliwości w przyszłości
Właściwe zarządzanie danymi telematycznymi pozwala na usprawnienie wydajności operacyjnej, umożliwiając płynne generowanie zautomatyzowanych raportów i dalszą integrację z innymi procesami w firmie. W związku z konsekwentnym dążeniem Grupy Girteka do digitalizacji swojej działalności, kluczowe znaczenie będzie miał dalszy rozwój innowacyjnych narzędzi cyfrowych, szczególnie tych, które umożliwiają kierowcom wykorzystanie narzędzia AI Operator (generowanie tras przez AI).
- Widzimy wiele potencjalnych korzyści wynikających z naszej współpracy z Girteką. Będziemy nie tylko dostarczać rozwiązania telematyczne czołowej firmie logistycznej, ale także dostosujemy nasz system do dynamicznego środowiska transformacji cyfrowej w Girtece. Co więcej, to partnerstwo otwiera nowe możliwości wykorzystania potencjału sztucznej inteligencji w sektorze logistycznym - powiedział Tomas Sergadejevas, CEO Fleethand.
"Fleethand" to innowacyjny system śledzenia i zarządzania pojazdami, który umożliwia firmom nadzorowanie flot z większą wydajnością i prostotą. "Fleethand" oferuje najwyższej jakości rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, takie jak wydajna telematyka, nowoczesne zarządzanie i zaawansowane zabezpieczenia. Rozwiązania te umożliwiają klientom automatyzację operacji flotowych, osiągnięcie wzrostu wydajności nawet o 30% i znaczne obniżenie kosztów. Profesjonalne i odpowiedzialne podejście firmy Fleethand do klienta sprawiło, że stała się ona wiodącą organizacją wspomagającą zarządzanie transportem, z jasną wizją dalszego rozwoju systemów i całego sektora.
Cały sprzęt telematyczny ma być wymieniony
Trzyletnia współpraca między Grupą Girteka a Fleethand będzie wymagać wymiany całego sprzętu telematycznego w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W tym także tabletów, używanych przez pracowników Girteki. Jest to istotne z uwagi na konieczność zapewnienia najwyższej jakości usług oraz eliminację ryzyka utraty danych i dodatkowych kosztów konserwacji podczas migracji do systemu i oprogramowania nowego dostawcy.
- Rozwiązania telematyczne są szeroko wykorzystywane w naszej firmie: do gromadzenia danych, rozpowszechniania, optymalizacji, automatyzacji, komunikacji, ekologicznej jazdy, itp. Dla jeszcze większego komfortu pracy naszych kolegów chcemy zgromadzić wszystkie, zbierane przez nas dane, w jeden scentralizowany system. Jednocześnie bierzemy pod uwagę naszych kierowców, którzy na co dzień korzystają z tego rozwiązania. Nowe urządzenie będzie nie tylko bardziej elastyczne i wytrzymałe, ale też bardziej przyjazne użytkownikom i przenośne, co było jedną z kluczowych potrzeb kierowców. Z tych i wielu innych powodów postanowiliśmy poszukać nowego dostawcy, a po 14 miesiącach intensywnych badań, spotkań i testów okazało się, że odpowiednim dostawcą rozwiązań telematycznych jest dla nas Fleethand - podsumowuje Dainius Augutis, Kierownik Działu Wspomagania Funkcji Transportowych, Girteka Transport.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.