Girteka rozpoczyna współpracę z Fleethand
Grupa Girteka, największa firma logistyczna w Europie oparta na aktywach, rozpoczęła współpracę z nowym dostawcą systemów telematycznych, firmą Fleethand. Ma ona wzmocnić proces transformacji cyfrowej Girteki i zwiększyć zaangażowanie firmy w działania na rzecz zapewnienia kierowcom jak najlepszych warunków pracy. Umowa o współpracy została podpisana na 3 lata i obejmuje również wymianę całego sprzętu telematycznego w ponad 9 200 aut Girteki.
Obecnie systemy telematyczne zintegrowane są z każdym pojazdem Girteki. Dostarczają odpowiednich informacji i obejmują szereg funkcji, opcji oraz możliwości dla kierowców w zakresie płynnej komunikacji, wykonywania rutynowych zadań i zbierania cennych spostrzeżeń. Systemy telematyczne gromadzą dane z ponad 270 punktów integracji między systemami producentów aut ciężarowych i naczep. Tym, co odgrywa kluczową rolę w skutecznym wykorzystaniu tego rozwiązania, jest elastyczność.
Dlaczego telematyka?
Dzięki wykorzystaniu danych telematycznych, zarządzający transportem oraz kierowcy mogą pracować efektywniej i tym samym zapewniać klientom jeszcze lepszą jakość obsługi. Klienci mają możliwość śledzenia lokalizacji swoich ładunków, a przewoźnicy analizowania wydajności pojazdów i naczep, szybkiej reakcji w wymagających tego sytuacjach i kontaktu z kierowcą. Elastyczne rozwiązania telematyczne wspierają także kierowców, zwłaszcza w zakresie dokonywania płatności za opłaty drogowe, wyszukiwania najlepszych tras czy otrzymywania niezbędnych dokumentów i informacji.
- Wymiana telematyki jest jednym z kroków na drodze do digitalizacji. Oczekujemy, że Fleethand będzie niezawodnym partnerem, który potrafi dostosować się do zmian i szybko wdrażać kolejne innowacje. Chcemy, aby nowe rozwiązanie telematyczne było wygodne dla naszych kierowców, ze wszystkimi rozwijanymi przez nas do tej pory funkcjami, a jednocześnie mogło nawigować ich po naszych trasach generowanych przez sztuczną inteligencję - wyjaśnia Mindaugas Paulauskas, CEO Girteka Transport, która należy do Grupy Girteka.
Telematyka pomaga też śledzić parametry ECO, co umożliwia ekologiczną jazdę i tym samym pozwala na oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2. Dodatkowo system monitoruje parametry jazdy, które mają wpływ na bezpieczeństwo kierowcy, ładunku i innych uczestników ruchu drogowego. Kierowcy mogą zobaczyć, jak prowadzą pojazd, śledzić jaki wpływ na środowisko ma ich jazda i odpowiednio reagować, co w kontekście dekarbonizacji usług transportowych odgrywa coraz większe znaczenie.
Nowe możliwości w przyszłości
Właściwe zarządzanie danymi telematycznymi pozwala na usprawnienie wydajności operacyjnej, umożliwiając płynne generowanie zautomatyzowanych raportów i dalszą integrację z innymi procesami w firmie. W związku z konsekwentnym dążeniem Grupy Girteka do digitalizacji swojej działalności, kluczowe znaczenie będzie miał dalszy rozwój innowacyjnych narzędzi cyfrowych, szczególnie tych, które umożliwiają kierowcom wykorzystanie narzędzia AI Operator (generowanie tras przez AI).
- Widzimy wiele potencjalnych korzyści wynikających z naszej współpracy z Girteką. Będziemy nie tylko dostarczać rozwiązania telematyczne czołowej firmie logistycznej, ale także dostosujemy nasz system do dynamicznego środowiska transformacji cyfrowej w Girtece. Co więcej, to partnerstwo otwiera nowe możliwości wykorzystania potencjału sztucznej inteligencji w sektorze logistycznym - powiedział Tomas Sergadejevas, CEO Fleethand.
"Fleethand" to innowacyjny system śledzenia i zarządzania pojazdami, który umożliwia firmom nadzorowanie flot z większą wydajnością i prostotą. "Fleethand" oferuje najwyższej jakości rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, takie jak wydajna telematyka, nowoczesne zarządzanie i zaawansowane zabezpieczenia. Rozwiązania te umożliwiają klientom automatyzację operacji flotowych, osiągnięcie wzrostu wydajności nawet o 30% i znaczne obniżenie kosztów. Profesjonalne i odpowiedzialne podejście firmy Fleethand do klienta sprawiło, że stała się ona wiodącą organizacją wspomagającą zarządzanie transportem, z jasną wizją dalszego rozwoju systemów i całego sektora.
Cały sprzęt telematyczny ma być wymieniony
Trzyletnia współpraca między Grupą Girteka a Fleethand będzie wymagać wymiany całego sprzętu telematycznego w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W tym także tabletów, używanych przez pracowników Girteki. Jest to istotne z uwagi na konieczność zapewnienia najwyższej jakości usług oraz eliminację ryzyka utraty danych i dodatkowych kosztów konserwacji podczas migracji do systemu i oprogramowania nowego dostawcy.
- Rozwiązania telematyczne są szeroko wykorzystywane w naszej firmie: do gromadzenia danych, rozpowszechniania, optymalizacji, automatyzacji, komunikacji, ekologicznej jazdy, itp. Dla jeszcze większego komfortu pracy naszych kolegów chcemy zgromadzić wszystkie, zbierane przez nas dane, w jeden scentralizowany system. Jednocześnie bierzemy pod uwagę naszych kierowców, którzy na co dzień korzystają z tego rozwiązania. Nowe urządzenie będzie nie tylko bardziej elastyczne i wytrzymałe, ale też bardziej przyjazne użytkownikom i przenośne, co było jedną z kluczowych potrzeb kierowców. Z tych i wielu innych powodów postanowiliśmy poszukać nowego dostawcy, a po 14 miesiącach intensywnych badań, spotkań i testów okazało się, że odpowiednim dostawcą rozwiązań telematycznych jest dla nas Fleethand - podsumowuje Dainius Augutis, Kierownik Działu Wspomagania Funkcji Transportowych, Girteka Transport.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.