Girteka rozpoczyna współpracę z Fleethand
Grupa Girteka, największa firma logistyczna w Europie oparta na aktywach, rozpoczęła współpracę z nowym dostawcą systemów telematycznych, firmą Fleethand. Ma ona wzmocnić proces transformacji cyfrowej Girteki i zwiększyć zaangażowanie firmy w działania na rzecz zapewnienia kierowcom jak najlepszych warunków pracy. Umowa o współpracy została podpisana na 3 lata i obejmuje również wymianę całego sprzętu telematycznego w ponad 9 200 aut Girteki.
Obecnie systemy telematyczne zintegrowane są z każdym pojazdem Girteki. Dostarczają odpowiednich informacji i obejmują szereg funkcji, opcji oraz możliwości dla kierowców w zakresie płynnej komunikacji, wykonywania rutynowych zadań i zbierania cennych spostrzeżeń. Systemy telematyczne gromadzą dane z ponad 270 punktów integracji między systemami producentów aut ciężarowych i naczep. Tym, co odgrywa kluczową rolę w skutecznym wykorzystaniu tego rozwiązania, jest elastyczność.
Dlaczego telematyka?
Dzięki wykorzystaniu danych telematycznych, zarządzający transportem oraz kierowcy mogą pracować efektywniej i tym samym zapewniać klientom jeszcze lepszą jakość obsługi. Klienci mają możliwość śledzenia lokalizacji swoich ładunków, a przewoźnicy analizowania wydajności pojazdów i naczep, szybkiej reakcji w wymagających tego sytuacjach i kontaktu z kierowcą. Elastyczne rozwiązania telematyczne wspierają także kierowców, zwłaszcza w zakresie dokonywania płatności za opłaty drogowe, wyszukiwania najlepszych tras czy otrzymywania niezbędnych dokumentów i informacji.
- Wymiana telematyki jest jednym z kroków na drodze do digitalizacji. Oczekujemy, że Fleethand będzie niezawodnym partnerem, który potrafi dostosować się do zmian i szybko wdrażać kolejne innowacje. Chcemy, aby nowe rozwiązanie telematyczne było wygodne dla naszych kierowców, ze wszystkimi rozwijanymi przez nas do tej pory funkcjami, a jednocześnie mogło nawigować ich po naszych trasach generowanych przez sztuczną inteligencję - wyjaśnia Mindaugas Paulauskas, CEO Girteka Transport, która należy do Grupy Girteka.
Telematyka pomaga też śledzić parametry ECO, co umożliwia ekologiczną jazdę i tym samym pozwala na oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2. Dodatkowo system monitoruje parametry jazdy, które mają wpływ na bezpieczeństwo kierowcy, ładunku i innych uczestników ruchu drogowego. Kierowcy mogą zobaczyć, jak prowadzą pojazd, śledzić jaki wpływ na środowisko ma ich jazda i odpowiednio reagować, co w kontekście dekarbonizacji usług transportowych odgrywa coraz większe znaczenie.
Nowe możliwości w przyszłości
Właściwe zarządzanie danymi telematycznymi pozwala na usprawnienie wydajności operacyjnej, umożliwiając płynne generowanie zautomatyzowanych raportów i dalszą integrację z innymi procesami w firmie. W związku z konsekwentnym dążeniem Grupy Girteka do digitalizacji swojej działalności, kluczowe znaczenie będzie miał dalszy rozwój innowacyjnych narzędzi cyfrowych, szczególnie tych, które umożliwiają kierowcom wykorzystanie narzędzia AI Operator (generowanie tras przez AI).
- Widzimy wiele potencjalnych korzyści wynikających z naszej współpracy z Girteką. Będziemy nie tylko dostarczać rozwiązania telematyczne czołowej firmie logistycznej, ale także dostosujemy nasz system do dynamicznego środowiska transformacji cyfrowej w Girtece. Co więcej, to partnerstwo otwiera nowe możliwości wykorzystania potencjału sztucznej inteligencji w sektorze logistycznym - powiedział Tomas Sergadejevas, CEO Fleethand.
"Fleethand" to innowacyjny system śledzenia i zarządzania pojazdami, który umożliwia firmom nadzorowanie flot z większą wydajnością i prostotą. "Fleethand" oferuje najwyższej jakości rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, takie jak wydajna telematyka, nowoczesne zarządzanie i zaawansowane zabezpieczenia. Rozwiązania te umożliwiają klientom automatyzację operacji flotowych, osiągnięcie wzrostu wydajności nawet o 30% i znaczne obniżenie kosztów. Profesjonalne i odpowiedzialne podejście firmy Fleethand do klienta sprawiło, że stała się ona wiodącą organizacją wspomagającą zarządzanie transportem, z jasną wizją dalszego rozwoju systemów i całego sektora.
Cały sprzęt telematyczny ma być wymieniony
Trzyletnia współpraca między Grupą Girteka a Fleethand będzie wymagać wymiany całego sprzętu telematycznego w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W tym także tabletów, używanych przez pracowników Girteki. Jest to istotne z uwagi na konieczność zapewnienia najwyższej jakości usług oraz eliminację ryzyka utraty danych i dodatkowych kosztów konserwacji podczas migracji do systemu i oprogramowania nowego dostawcy.
- Rozwiązania telematyczne są szeroko wykorzystywane w naszej firmie: do gromadzenia danych, rozpowszechniania, optymalizacji, automatyzacji, komunikacji, ekologicznej jazdy, itp. Dla jeszcze większego komfortu pracy naszych kolegów chcemy zgromadzić wszystkie, zbierane przez nas dane, w jeden scentralizowany system. Jednocześnie bierzemy pod uwagę naszych kierowców, którzy na co dzień korzystają z tego rozwiązania. Nowe urządzenie będzie nie tylko bardziej elastyczne i wytrzymałe, ale też bardziej przyjazne użytkownikom i przenośne, co było jedną z kluczowych potrzeb kierowców. Z tych i wielu innych powodów postanowiliśmy poszukać nowego dostawcy, a po 14 miesiącach intensywnych badań, spotkań i testów okazało się, że odpowiednim dostawcą rozwiązań telematycznych jest dla nas Fleethand - podsumowuje Dainius Augutis, Kierownik Działu Wspomagania Funkcji Transportowych, Girteka Transport.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.