GLS doceniony w globalnym ratingu zrównoważonego rozwoju
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Już po raz drugi Grupa GLS uzyskała srebrny status w prestiżowym ratingu EcoVadis, uznawanym na całym świecie. Firma uzyskała wysokie wyniki za rozwiązania proekologiczne oraz zaangażowanie w kwestie społeczne. W branży logistycznej GLS znajduje się w ścisłej światowej czołówce.
EcoVadis to rating oceniający działania i praktyki dostawców w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest stosowany w 150 krajach na całym świecie. Bierze pod uwagę kwestie związane ze środowiskiem i ekologią, wymiar społeczny, w tym warunki pracy w firmie, zasady etyczne oraz charakter łańcucha dostaw.
Ocena opiera się na międzynarodowych standardach takich jak: Dziesięć Zasad ONZ Global Compact, konwencje Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO), standardy Global Reporting Initiative (GRI), norma ISO 26000, plan działania CERES oraz Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka.
W najnowszym ratingu Grupa GLS znalazła się w gronie 6% najlepszych organizacji, a tylko jeden punkt dzieli ją od statusu złotego, który osiąga jedna na dwadzieścia aplikujących organizacji. W porównaniu do poprzedniego ratingu firma kurierska poprawiła swoje wyniki w kategoriach środowisko, praca i prawa człowieka oraz etyka, mimo że wymagania były tym razem większe.
– Zrównoważony rozwój jest dla nas priorytetowym celem oraz stałym elementem naszej strategii. EcoVadis pozwala zaprezentować nasze zaangażowanie w obszarach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, a wyniki ratingu pokazują, że wybraliśmy właściwą drogę – mówi dr Anne Wiese, Manager Corporate Responsibility w Grupie GLS.
Dodajmy, że w branży logistycznej GLS znalazł się wśród 10% najlepszych firm, a pod względem rozwiązań ekologicznych nawet wśród 7% czołowych organizacji.
Ekologicznie na krótszych i dłuższych dystansach
Grupa GLS jest już po pierwszych, rozbudowanych i prowadzonych w rzeczywistych warunkach testach samochodów dostawczych w Niemczech i we Włoszech. W następnym etapie planuje budowę punktów ładowania tego rodzaju pojazdów, na razie w wybranych punktach. W całej Grupie GLS wiele krajów, takich jak Niemcy, Austria, Francja i Włochy, korzysta z pojazdów alternatywnych. Punkty ładowania dla tego typu samochodów zostały zainstalowane w wybranych lokalizacjach.
Na trasach długodystansowych z Polski do Niemiec GLS już teraz wykorzystuje pojazdy z napędem ekologicznym, jak Iveco Stralis NP 460. W przypadku tego samochodu zużycie paliwa jest niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla. Ten pojazd emituje również aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI.
GLS wykorzystuje również zaawansowane systemy IT, dające możliwość automatyzacji procesów logistycznych, w tym optymalizacji tras transportu liniowego. Nowoczesne narzędzia planowania pozwalają w sposób bardzo wymierny oszczędzać zasoby, w tym zwiększać efektywność zużycia paliwa, a przez to ograniczać emisję gazów cieplarnianych.
Dotyczy to zresztą różnych ogniw łańcucha dostaw. Przykładowo - GLS zachęca swoich kurierów do ekologicznej jazdy, a wspiera ich w tym specjalna aplikacja kurierska wyszukująca optymalną w danym dniu trasę.
Z myślą o dostawie na tzw. ostatniej mili, GLS w Niemczech prowadzi ponad 20 testów różnego rodzaju pojazdów zero- lub niskoemisyjnych. W kilkunastu miastach europejskich sprawdza możliwości alternatywnych pojazdów – rowerów, w tym z elektrycznym wspomaganiem, i małych pojazdów elektrycznych, jak e-skutery. Najważniejszym atutem tego rodzaju pojazdów jest nie tylko zerowa emisja spalin i hałasu, lecz również ogromna elastyczność. Poruszający się nimi kurierzy nie tracą czasu w gęstym ruchu ulicznym, ani szukając miejsca postojowego. Mogą też zwinniej i szybciej poruszać się w obszarach zwartej zabudowy.
W przypadku rowerów transportowych mają też możliwość swobodnego wjazdu do stref zamkniętych dla innych pojazdów. Tak jest na przykład w Krakowie. W ścisłym centrum tego miasta znajduje się rozległy obszar wyłączony z ruchu kołowego. Właśnie tam od czerwca funkcjonuje pierwszy w Polsce rower kurierski, obsługujący przesyłki w ścisłym centrum Krakowa. Operuje w okolicach nowej stacji przeładunkowej przy firmowym punkcie Szybkiej Paczki GLS. Mówiąc precyzyjniej, jest to pojazd skonstruowany specjalnie do przewozu paczek kurierskich, kwalifikowany jako rower ze względu na wymiary i oczywiście rodzaj napędu.
Grupa GLS już od 2008 roku konsekwentnie wdraża inicjatywę Think Green.
– Dzisiaj jest to już dojrzała i kompleksowa strategia. Realizujemy ją w każdym aspekcie naszej działalności. Zaangażowanie w działania proekologiczne warto postrzegać jako proces i długofalową inwestycję, która przyniesie wymierne korzyści dla środowiska oraz otoczenia społecznego, ale także wzmocni firmę – podsumowuje dr Anne Wiese.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.