Komunikaty PR

GLS doceniony w globalnym ratingu zrównoważonego rozwoju

2020-08-01  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Już po raz drugi Grupa GLS uzyskała srebrny status w prestiżowym ratingu EcoVadis, uznawanym na całym świecie. Firma uzyskała wysokie wyniki za rozwiązania proekologiczne oraz zaangażowanie w kwestie społeczne. W branży logistycznej GLS znajduje się w ścisłej światowej czołówce.

EcoVadis to rating oceniający działania i praktyki dostawców w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest stosowany w 150 krajach na całym świecie. Bierze pod uwagę kwestie związane ze środowiskiem i ekologią, wymiar społeczny, w tym warunki pracy w firmie, zasady etyczne oraz charakter łańcucha dostaw.

Ocena opiera się na międzynarodowych standardach takich jak: Dziesięć Zasad ONZ Global Compact, konwencje Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO), standardy Global Reporting Initiative (GRI), norma ISO 26000, plan działania CERES oraz Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka.

W najnowszym ratingu Grupa GLS znalazła się w gronie 6% najlepszych organizacji, a tylko jeden punkt dzieli ją od statusu złotego, który osiąga jedna na dwadzieścia aplikujących organizacji. W porównaniu do poprzedniego ratingu firma kurierska poprawiła swoje wyniki w kategoriach środowisko, praca i prawa człowieka oraz etyka, mimo że wymagania były tym razem większe.

Zrównoważony rozwój jest dla nas priorytetowym celem oraz stałym elementem naszej strategii. EcoVadis pozwala zaprezentować nasze zaangażowanie w obszarach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, a wyniki ratingu pokazują, że wybraliśmy właściwą drogę – mówi dr Anne Wiese, Manager Corporate Responsibility w Grupie GLS.

Dodajmy, że w branży logistycznej GLS znalazł się wśród 10% najlepszych firm, a pod względem rozwiązań ekologicznych nawet wśród 7% czołowych organizacji.

Ekologicznie na krótszych i dłuższych dystansach

Grupa GLS jest już po pierwszych, rozbudowanych i prowadzonych w rzeczywistych warunkach testach samochodów dostawczych w Niemczech i we Włoszech. W następnym etapie planuje budowę punktów ładowania tego rodzaju pojazdów, na razie w wybranych punktach. W całej Grupie GLS wiele krajów, takich jak Niemcy, Austria, Francja i Włochy, korzysta z pojazdów alternatywnych. Punkty ładowania dla tego typu samochodów zostały zainstalowane w wybranych lokalizacjach.

Na trasach długodystansowych z Polski do Niemiec GLS już teraz wykorzystuje pojazdy z napędem ekologicznym, jak Iveco Stralis NP 460. W przypadku tego samochodu zużycie paliwa jest niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla. Ten pojazd emituje również aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI.

GLS wykorzystuje również zaawansowane systemy IT, dające możliwość automatyzacji procesów logistycznych, w tym optymalizacji tras transportu liniowego. Nowoczesne narzędzia planowania pozwalają w sposób bardzo wymierny oszczędzać zasoby, w tym zwiększać efektywność zużycia paliwa, a przez to ograniczać emisję gazów cieplarnianych.

Dotyczy to zresztą różnych ogniw łańcucha dostaw. Przykładowo - GLS zachęca swoich kurierów do ekologicznej jazdy, a wspiera ich w tym specjalna aplikacja kurierska wyszukująca optymalną w danym dniu trasę.

Z myślą o dostawie na tzw. ostatniej mili, GLS w Niemczech prowadzi ponad 20 testów różnego rodzaju pojazdów zero- lub niskoemisyjnych. W kilkunastu miastach europejskich sprawdza możliwości alternatywnych pojazdów – rowerów, w tym z elektrycznym wspomaganiem, i małych pojazdów elektrycznych, jak e-skutery. Najważniejszym atutem tego rodzaju pojazdów jest nie tylko zerowa emisja spalin i hałasu, lecz również ogromna elastyczność. Poruszający się nimi kurierzy nie tracą czasu w gęstym ruchu ulicznym, ani szukając miejsca postojowego. Mogą też zwinniej i szybciej poruszać się w obszarach zwartej zabudowy.

W przypadku rowerów transportowych mają też możliwość swobodnego wjazdu do stref zamkniętych dla innych pojazdów. Tak jest na przykład w Krakowie. W ścisłym centrum tego miasta znajduje się rozległy obszar wyłączony z ruchu kołowego. Właśnie tam od czerwca funkcjonuje pierwszy w Polsce rower kurierski, obsługujący przesyłki w ścisłym centrum Krakowa. Operuje w okolicach nowej stacji przeładunkowej przy firmowym punkcie Szybkiej Paczki GLS. Mówiąc precyzyjniej, jest to pojazd skonstruowany specjalnie do przewozu paczek kurierskich, kwalifikowany jako rower ze względu na wymiary i oczywiście rodzaj napędu.

Grupa GLS już od 2008 roku konsekwentnie wdraża inicjatywę Think Green.

Dzisiaj jest to już dojrzała i kompleksowa strategia. Realizujemy ją w każdym aspekcie naszej działalności. Zaangażowanie w działania proekologiczne warto postrzegać jako proces i długofalową inwestycję, która przyniesie wymierne korzyści dla środowiska oraz otoczenia społecznego, ale także wzmocni firmę – podsumowuje dr Anne Wiese.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.