Komunikaty PR

GLS doceniony w globalnym ratingu zrównoważonego rozwoju

2020-08-01  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dawid Bartkowski
PR Expert

Wita Stwosza
50-448 Wrocław
dbartkowski|prexpert.com.pl| |dbartkowski|prexpert.com.pl
512 036 303
www.prexpert.com.pl

Już po raz drugi Grupa GLS uzyskała srebrny status w prestiżowym ratingu EcoVadis, uznawanym na całym świecie. Firma uzyskała wysokie wyniki za rozwiązania proekologiczne oraz zaangażowanie w kwestie społeczne. W branży logistycznej GLS znajduje się w ścisłej światowej czołówce.

EcoVadis to rating oceniający działania i praktyki dostawców w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest stosowany w 150 krajach na całym świecie. Bierze pod uwagę kwestie związane ze środowiskiem i ekologią, wymiar społeczny, w tym warunki pracy w firmie, zasady etyczne oraz charakter łańcucha dostaw.

Ocena opiera się na międzynarodowych standardach takich jak: Dziesięć Zasad ONZ Global Compact, konwencje Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO), standardy Global Reporting Initiative (GRI), norma ISO 26000, plan działania CERES oraz Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka.

W najnowszym ratingu Grupa GLS znalazła się w gronie 6% najlepszych organizacji, a tylko jeden punkt dzieli ją od statusu złotego, który osiąga jedna na dwadzieścia aplikujących organizacji. W porównaniu do poprzedniego ratingu firma kurierska poprawiła swoje wyniki w kategoriach środowisko, praca i prawa człowieka oraz etyka, mimo że wymagania były tym razem większe.

Zrównoważony rozwój jest dla nas priorytetowym celem oraz stałym elementem naszej strategii. EcoVadis pozwala zaprezentować nasze zaangażowanie w obszarach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, a wyniki ratingu pokazują, że wybraliśmy właściwą drogę – mówi dr Anne Wiese, Manager Corporate Responsibility w Grupie GLS.

Dodajmy, że w branży logistycznej GLS znalazł się wśród 10% najlepszych firm, a pod względem rozwiązań ekologicznych nawet wśród 7% czołowych organizacji.

Ekologicznie na krótszych i dłuższych dystansach

Grupa GLS jest już po pierwszych, rozbudowanych i prowadzonych w rzeczywistych warunkach testach samochodów dostawczych w Niemczech i we Włoszech. W następnym etapie planuje budowę punktów ładowania tego rodzaju pojazdów, na razie w wybranych punktach. W całej Grupie GLS wiele krajów, takich jak Niemcy, Austria, Francja i Włochy, korzysta z pojazdów alternatywnych. Punkty ładowania dla tego typu samochodów zostały zainstalowane w wybranych lokalizacjach.

Na trasach długodystansowych z Polski do Niemiec GLS już teraz wykorzystuje pojazdy z napędem ekologicznym, jak Iveco Stralis NP 460. W przypadku tego samochodu zużycie paliwa jest niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla. Ten pojazd emituje również aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI.

GLS wykorzystuje również zaawansowane systemy IT, dające możliwość automatyzacji procesów logistycznych, w tym optymalizacji tras transportu liniowego. Nowoczesne narzędzia planowania pozwalają w sposób bardzo wymierny oszczędzać zasoby, w tym zwiększać efektywność zużycia paliwa, a przez to ograniczać emisję gazów cieplarnianych.

Dotyczy to zresztą różnych ogniw łańcucha dostaw. Przykładowo - GLS zachęca swoich kurierów do ekologicznej jazdy, a wspiera ich w tym specjalna aplikacja kurierska wyszukująca optymalną w danym dniu trasę.

Z myślą o dostawie na tzw. ostatniej mili, GLS w Niemczech prowadzi ponad 20 testów różnego rodzaju pojazdów zero- lub niskoemisyjnych. W kilkunastu miastach europejskich sprawdza możliwości alternatywnych pojazdów – rowerów, w tym z elektrycznym wspomaganiem, i małych pojazdów elektrycznych, jak e-skutery. Najważniejszym atutem tego rodzaju pojazdów jest nie tylko zerowa emisja spalin i hałasu, lecz również ogromna elastyczność. Poruszający się nimi kurierzy nie tracą czasu w gęstym ruchu ulicznym, ani szukając miejsca postojowego. Mogą też zwinniej i szybciej poruszać się w obszarach zwartej zabudowy.

W przypadku rowerów transportowych mają też możliwość swobodnego wjazdu do stref zamkniętych dla innych pojazdów. Tak jest na przykład w Krakowie. W ścisłym centrum tego miasta znajduje się rozległy obszar wyłączony z ruchu kołowego. Właśnie tam od czerwca funkcjonuje pierwszy w Polsce rower kurierski, obsługujący przesyłki w ścisłym centrum Krakowa. Operuje w okolicach nowej stacji przeładunkowej przy firmowym punkcie Szybkiej Paczki GLS. Mówiąc precyzyjniej, jest to pojazd skonstruowany specjalnie do przewozu paczek kurierskich, kwalifikowany jako rower ze względu na wymiary i oczywiście rodzaj napędu.

Grupa GLS już od 2008 roku konsekwentnie wdraża inicjatywę Think Green.

Dzisiaj jest to już dojrzała i kompleksowa strategia. Realizujemy ją w każdym aspekcie naszej działalności. Zaangażowanie w działania proekologiczne warto postrzegać jako proces i długofalową inwestycję, która przyniesie wymierne korzyści dla środowiska oraz otoczenia społecznego, ale także wzmocni firmę – podsumowuje dr Anne Wiese.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Prezes Hegelmann zapowiada dalszy rozwój na polskim rynku Biuro prasowe
2020-11-25 | 05:50

Prezes Hegelmann zapowiada dalszy rozwój na polskim rynku

– Jesteśmy dziś liderem branży transportowej w Polsce, chcemy jednak nadal się rozwijać, aby utrzymać tę pozycję przez kolejne lata – mówi Fedir Yurkevych, Prezes
Transport 5 nietypowych kierunków eksportu
2020-11-24 | 12:00

5 nietypowych kierunków eksportu

Szkody gospodarcze, które wyrządza COVID-19, bardzo mocno oddziałują na zakłócenia w łańcuchach dostaw i rezygnację licznych podmiotów z offshoringu. Obecnie 10 z 15
Transport DACHSER zdobył nagrodę One Eaton Supplier Premier Award 2020
2020-11-24 | 12:00

DACHSER zdobył nagrodę One Eaton Supplier Premier Award 2020

Nagroda dla najlepszego partnera transportowego została wręczona podczas konferencji Eaton Virtual Global SCM Supplier. Eaton to producent szerokiej gamy produktów z branż

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Konsument

Na Śląsku stawiają na innowacje społeczne i zielone technologie. Duże inwestycje klimatyczne czekają wszystkie polskie miasta

W najbliższych kilkunastu latach polskie miasta czekają duże inwestycje związane z potrzebą dostosowywania do europejskiej polityki klimatycznej i z przeciwdziałaniem zmianom klimatu. Środki potrzebne są przede wszystkim na nowe technologie, poprawiające jakość życia w długoletniej perspektywie. Sytuację skomplikowała jednak pandemia, w wyniku której samorządy tracą miliony złotych m.in. przez koszty walki z wirusem i mniejsze wpływy z podatków. W trudnych czasach potrzebne jest innowacyjne podejście do zarządzania, zwłaszcza w miastach, których gospodarka opiera się na kopalniach. W ramach projektu Rybnik360 śląskie miasto do 2035 roku chce zastąpić wygaszane stopniowo górnictwo, opierając się m.in. na zielonych technologiach i odnawialnych źródłach energii.

 

Finanse

Tarcza branżowa trafi pod obrady Senatu. Możliwe rozszerzenie listy sektorów uprawnionych do pomocy

Zgodnie z zapowiedziami rządu od 28 listopada ponownie zaczną działać sklepy i usługi w galeriach handlowych, choć w bardziej rygorystycznym reżimie sanitarnym. Na większe luzowanie obostrzeń na razie nie pozwala wciąż wysoka liczba zakażeń i zgonów. Firmy z określonych branż, które pozostają zamknięte, będą mogły liczyć na pomoc z tarczy branżowej, przyjętej w ubiegłym tygodniu przez Sejm. Problem w tym, że lista PKD jest niewystarczająca i z tym najczęściej przedsiębiorcy zgłaszają się dziś do Rzecznika MŚP. Wicepremier Jarosław Gowin zapowiedział, że na etapie prac Senatu wsparcie to może zostać rozszerzone na innych beneficjentów.

Farmacja

Pacjenci z ciężkimi chorobami jelit muszą przerywać terapię po 1-2 latach ze względów administracyjnych. Lekarze apelują o zmiany

Na nieswoiste zapalenia jelit choruje około 50 tys. Polaków, głównie młodych osób przed 35. rokiem życia. Pacjenci z ciężkim przebiegiem choroby potrzebują terapii biologicznej, która w Polsce jest dostępna w ramach programów lekowych. Te ze względów administracyjnych są jednak ograniczone czasowo do 1–2 lat. Po tym okresie pacjenci nie mogą już kontynuować leczenia, a do programu lekowego mogą zostać włączeni ponownie dopiero, kiedy nastąpi nawrót choroby i ciężkie nasilenie jej objawów. Lekarze apelują o zmianę tych kryteriów. – Przerywanie terapii, które może doprowadzić do utraty jej skuteczności, powinno być uznane za błąd. To ryzykowne dla pacjentów – podkreśla prof. Jarosław Reguła, krajowy konsultant w dziedzinie gastroenterologii.

 
 

Problemy społeczne

Pandemia zwiększyła zainteresowanie ubezpieczeniami na życie. Klienci częściej szukają ochrony na wypadek nagłego zachorowania i pobytu w szpitalu

W ostatnich miesiącach widać większe zainteresowanie ubezpieczeniami na życie. Po wiosennym spowolnieniu spowodowanym lockdownem w III kwartale wzrósł popyt na ubezpieczenia, mimo wakacji, które zazwyczaj są spokojniejszym okresem w sprzedaży. W Unilinku od stycznia do września dynamika sprzedaży wzrosła o 120 proc. r/r, a w samym wrześniu – o 136 proc. To nie tylko efekt wzrostu świadomości ubezpieczeniowej, ale też przesunięcia w czasie decyzji o zakupie polisy.