Komunikaty PR

GLS doceniony w globalnym ratingu zrównoważonego rozwoju

2020-08-01  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dawid Bartkowski
PR Expert

Wita Stwosza
50-448 Wrocław
dbartkowski|prexpert.com.pl| |dbartkowski|prexpert.com.pl
512 036 303
www.prexpert.com.pl

Już po raz drugi Grupa GLS uzyskała srebrny status w prestiżowym ratingu EcoVadis, uznawanym na całym świecie. Firma uzyskała wysokie wyniki za rozwiązania proekologiczne oraz zaangażowanie w kwestie społeczne. W branży logistycznej GLS znajduje się w ścisłej światowej czołówce.

EcoVadis to rating oceniający działania i praktyki dostawców w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest stosowany w 150 krajach na całym świecie. Bierze pod uwagę kwestie związane ze środowiskiem i ekologią, wymiar społeczny, w tym warunki pracy w firmie, zasady etyczne oraz charakter łańcucha dostaw.

Ocena opiera się na międzynarodowych standardach takich jak: Dziesięć Zasad ONZ Global Compact, konwencje Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO), standardy Global Reporting Initiative (GRI), norma ISO 26000, plan działania CERES oraz Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka.

W najnowszym ratingu Grupa GLS znalazła się w gronie 6% najlepszych organizacji, a tylko jeden punkt dzieli ją od statusu złotego, który osiąga jedna na dwadzieścia aplikujących organizacji. W porównaniu do poprzedniego ratingu firma kurierska poprawiła swoje wyniki w kategoriach środowisko, praca i prawa człowieka oraz etyka, mimo że wymagania były tym razem większe.

Zrównoważony rozwój jest dla nas priorytetowym celem oraz stałym elementem naszej strategii. EcoVadis pozwala zaprezentować nasze zaangażowanie w obszarach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, a wyniki ratingu pokazują, że wybraliśmy właściwą drogę – mówi dr Anne Wiese, Manager Corporate Responsibility w Grupie GLS.

Dodajmy, że w branży logistycznej GLS znalazł się wśród 10% najlepszych firm, a pod względem rozwiązań ekologicznych nawet wśród 7% czołowych organizacji.

Ekologicznie na krótszych i dłuższych dystansach

Grupa GLS jest już po pierwszych, rozbudowanych i prowadzonych w rzeczywistych warunkach testach samochodów dostawczych w Niemczech i we Włoszech. W następnym etapie planuje budowę punktów ładowania tego rodzaju pojazdów, na razie w wybranych punktach. W całej Grupie GLS wiele krajów, takich jak Niemcy, Austria, Francja i Włochy, korzysta z pojazdów alternatywnych. Punkty ładowania dla tego typu samochodów zostały zainstalowane w wybranych lokalizacjach.

Na trasach długodystansowych z Polski do Niemiec GLS już teraz wykorzystuje pojazdy z napędem ekologicznym, jak Iveco Stralis NP 460. W przypadku tego samochodu zużycie paliwa jest niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla. Ten pojazd emituje również aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI.

GLS wykorzystuje również zaawansowane systemy IT, dające możliwość automatyzacji procesów logistycznych, w tym optymalizacji tras transportu liniowego. Nowoczesne narzędzia planowania pozwalają w sposób bardzo wymierny oszczędzać zasoby, w tym zwiększać efektywność zużycia paliwa, a przez to ograniczać emisję gazów cieplarnianych.

Dotyczy to zresztą różnych ogniw łańcucha dostaw. Przykładowo - GLS zachęca swoich kurierów do ekologicznej jazdy, a wspiera ich w tym specjalna aplikacja kurierska wyszukująca optymalną w danym dniu trasę.

Z myślą o dostawie na tzw. ostatniej mili, GLS w Niemczech prowadzi ponad 20 testów różnego rodzaju pojazdów zero- lub niskoemisyjnych. W kilkunastu miastach europejskich sprawdza możliwości alternatywnych pojazdów – rowerów, w tym z elektrycznym wspomaganiem, i małych pojazdów elektrycznych, jak e-skutery. Najważniejszym atutem tego rodzaju pojazdów jest nie tylko zerowa emisja spalin i hałasu, lecz również ogromna elastyczność. Poruszający się nimi kurierzy nie tracą czasu w gęstym ruchu ulicznym, ani szukając miejsca postojowego. Mogą też zwinniej i szybciej poruszać się w obszarach zwartej zabudowy.

W przypadku rowerów transportowych mają też możliwość swobodnego wjazdu do stref zamkniętych dla innych pojazdów. Tak jest na przykład w Krakowie. W ścisłym centrum tego miasta znajduje się rozległy obszar wyłączony z ruchu kołowego. Właśnie tam od czerwca funkcjonuje pierwszy w Polsce rower kurierski, obsługujący przesyłki w ścisłym centrum Krakowa. Operuje w okolicach nowej stacji przeładunkowej przy firmowym punkcie Szybkiej Paczki GLS. Mówiąc precyzyjniej, jest to pojazd skonstruowany specjalnie do przewozu paczek kurierskich, kwalifikowany jako rower ze względu na wymiary i oczywiście rodzaj napędu.

Grupa GLS już od 2008 roku konsekwentnie wdraża inicjatywę Think Green.

Dzisiaj jest to już dojrzała i kompleksowa strategia. Realizujemy ją w każdym aspekcie naszej działalności. Zaangażowanie w działania proekologiczne warto postrzegać jako proces i długofalową inwestycję, która przyniesie wymierne korzyści dla środowiska oraz otoczenia społecznego, ale także wzmocni firmę – podsumowuje dr Anne Wiese.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Rohlig Suus Logistics otwiera spółkę w Rumunii Biuro prasowe
2021-01-14 | 11:07

Rohlig Suus Logistics otwiera spółkę w Rumunii

Rohlig Suus Logistcis założył nową spółkę w stolicy Rumunii – Bukareszcie. To, poza Polską, jeden z rynków o największym potencjale gospodarczym w Europie
Transport Hegelmann Group rozpoczyna ekspansję w USA
2021-01-14 | 05:50

Hegelmann Group rozpoczyna ekspansję w USA

Hegelmann Group, która jest jedną z największych firm transportowych w Europie i liderem na polskim rynku, rozpoczyna działalność w Ameryce Północnej jako Hegelmann USA.
Transport Burkhard Eling nowym CEO w DACHSER
2021-01-12 | 12:00

Burkhard Eling nowym CEO w DACHSER

Czas na kolejne pokolenie: Skład nowego zarządu na 2021 rok Wraz z początkiem roku, Burkhard Eling został Chief Excecutive Officerem (CEO) oraz rzecznikiem zarządu dostawcy usług

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Dostawy szczepionek do państw UE ruszą pełną parą w II kwartale. Wtedy może pojawić się problem z wydolnością systemu szczepień

Komisja Europejska zakontraktowała do tej pory w sumie 2,3 mld dawek szczepionek na COVID-19 od sześciu firm farmaceutycznych. Jeżeli rozmowy z dwoma kolejnymi zakończą się podpisaniem umów, ta liczba jeszcze wzrośnie. – UE już w tej chwili ma dużo więcej dawek, niż sama potrzebuje – mówi dyrektor Przedstawicielstwa KE w Polsce, dr Marek Prawda. Dostawy mają ruszyć w pełni w II kwartale br., ale niektóre kraje się niecierpliwią i prowadzą z producentami indywidualne rozmowy dotyczące zakupu dodatkowych szczepionek. Jak podkreśla ekspert, te negocjacje nie mogą w żaden sposób ograniczać wywiązywania się z dostaw  w ramach unijnego programu.

Problemy społeczne

Na Podhalu kryzys z branży turystycznej rozlewa się na inne branże. Część przedsiębiorców zamierza działać mimo obostrzeń

2020 rok był bardzo trudny dla przedsiębiorców turystycznych na Podhalu. Tatry mogło odwiedzić o 40 proc. turystów mniej niż przed rokiem, a największą bolączką jest zamknięcie turystyki w sezonie zimowym. Rządowe tarcze nie obejmą wszystkich poszkodowanych, co powoduje, że kryzys zaczyna się już rozlewać na inne branże. – Doszliśmy do takiego momentu, gdzie jest tylko frustracja, bunt i nieposłuszeństwo. Może się okazać, że faktycznie część biznesów otworzy się mimo obostrzeń – mówi Agata Wojtowicz, prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.

Finanse

Fundusze liczą na okazje do inwestowania w branżach dotkniętych kryzysem. Ich aktywność rośnie, ale prawie połowa spodziewa się mniejszych budżetów na inwestycje

90 proc. funduszy aktywnych w Polsce, pomimo pandemii i kryzysu, dobrze ocenia swoją obecną sytuację. 66 proc. określą ją jako stabilną, a 24 proc. spodziewa się poprawy – wynika z badania „Barometr branży Private Equity i Venture Capital”. W 2021 rok wchodzą z ostrożnym optymizmem. – Inwestorzy oceniają, że ten rok będzie szansą na zakup spółek po dobrych cenach, które zostały skorygowane podczas pandemii, albo na sprzedaż firm, które nie zostały dotknięte kryzysem – informuje Piotr Dalak z JP Weber, współautor raportu.

Problemy społeczne

Jurek Owsiak: 29. Finał WOŚP gotowy pod względem organizacyjnym i sanitarnym. Na zbiórkach i aukcjach internetowych uzbierano już ponad 10 mln zł

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gotowa do 29. finału, nietypowego ze względu na pandemię i obowiązujące obostrzenia. Tegoroczna akcja charytatywna to już blisko 8 tys. puszek stacjonarnych, 12 tys. eSkarbonek, prawie 1,4 tys. sztabów oraz rzesza wolontariuszy. – Liczymy się z tym, że w czasie pandemii zebranych pieniędzy może być dużo mniej. Ale zbiórka już trwa i o dziwo jednego dnia potrafi przybyć na naszym koncie ponad milion złotych. W tych czasach to nieprawdopodobna suma – mówi Jurek Owsiak, pomysłodawca i prezes Fundacji WOŚP. Finał rozpocznie się w sobotę 30 stycznia wieczorem.