GLS już geokoduje każdą paczkę
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
To zupełnie nowy sposób wyznaczania tras kurierskich i zarządzania siecią operacyjną. GLS właśnie rozpoczął współpracę z AutoMapą w pełnej skali. Każdy oddział tego operatora w kraju korzysta już z nowej, specjalnej aplikacji. Przyniesie to wymierne korzyści zarówno dla nadawców, jak i odbiorców, a firmie pozwoli działać bardziej ekologicznie.
Nowe narzędzie już funkcjonuje we wszystkich, ponad 40 oddziałach GLS w Polsce. To znacznie więcej niż tylko bardzo szczegółowa mapa, choć AutoMapa rzeczywiście ma najdokładniejsze dane w kraju, na dodatek aktualizowane w trybie ciągłym. Z punktu widzenia zarządzania usługami kurierskimi najważniejsze są określone funkcjonalności opierające się na geokodowaniu. Przyjrzyjmy się, jak działa to rozwiązanie.
Przesyłki kodują w punkt
Na czym polega geokodowanie? Do każdego adresu odbioru lub doręczenia przesyłki przypisywane są precyzyjne współrzędne geograficzne (geokoordynaty). AutoMapa koduje je w czasie rzeczywistym i odsyła informację o przypisaniu przesyłki do trasy konkretnego kuriera GLS. Tak przebiega proces dla każdej paczki z osobna.
– Atutem naszego najnowszego narzędzia jest fakt, że bardzo precyzyjnie odwzorowuje rzeczywiste trasy kurierskie. Co równie istotne można je wyznaczać dowolnie, niezależnie od kodów pocztowych, które, jak wiemy, dalekie są w Polsce od doskonałości, z bardzo dokładnym wskazaniem pojedynczych adresów. Patrząc szerzej, mamy teraz narzędzie do jeszcze bardziej zaawansowanego planowania procesów doręczeń i odbiorów paczek z najwyższą jakością, uwzględniając takie zjawiska jak np. sezonowość – mówi Szymon Lauer, dyrektor rozwoju operacji GLS Poland.
Podkreśla, że dzięki temu szybkość, terminowość i niezawodność dostaw jeszcze wzrosną, na czym skorzystają zarówno odbiorcy, jak i nadawcy. – Wykorzystanie geokodowania zdecydowanie usprawnia logistykę ostatniej mili, czyli kluczowy element całego procesu. Np. sklepy internetowe zyskują w ten sposób gwarancję jeszcze efektywniejszych dostaw, co jest bardzo istotne z punktu widzenia osób kupujących online (adres wprowadzony przez kupującego jest weryfikowany pod kątem ewentualnych błędów i geokodowany). Wspieramy w ten sposób rozwój e-commerce. Rzecz jasna skorzystają również nasi klienci z segmentu B2B. Geokodowanie jest rozwiązaniem systemowym – dodaje.
Od strony infrastruktury informatycznej i technicznej AutoMapa jest w pełni przygotowana na przepływ ogromnej liczby danych.
– Zapewniamy wydajność geokodowania na poziomie 1.5 miliona rekordów na godzinę na jednym klastrze serwerowym, więc nawet szczyt przedświąteczny nie był dla nas straszny. Cieszymy się ze współpracy z dużym, nowoczesnym operatorem z branży KEP. To pokazuje potencjał naszych rozwiązań – podkreśla Patryk Osęka, dyrektor operacyjny AutoMapy.
AutoMapa, polska innowacyjna aplikacja, znana już wielu kierowcom, dysponuje autorskimi mapami. Ich dokładność nominalna w największych miastach wynosi 1 m, a poza nimi 5-12 m. Co ważne, mapy całkowicie pokrywają sieć dróg prowadzących do miejsc zamieszkania w Polsce. Firma dostarcza również rozwiązania indywidualne, wykraczające poza obszar map i nawigacji.
Ekologia z dużą dokładnością
Rozwiązanie przynosi też wymierne korzyści w wymiarze ekologicznym, ponieważ wspiera ustalanie optymalnej kolejności doręczeń. Precyzyjne zaplanowanie każdej trasy z osobna oznacza, że kurierzy jeżdżą krócej i oszczędzają paliwo, co bezpośrednio przekłada się na niższą emisję.
– Inwestycje i optymalizacje planujemy zgodnie z naszą strategią Think Green, którą konsekwentnie realizujemy już od 2008 roku we wszystkich obszarach naszej działalności. Zaawansowane technologie otwierają teraz nowe możliwości, z których korzystamy – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.
Dodaje, że coraz nowocześniejsza i coraz bardziej ekologiczna staje się też flota pojazdów kurierskich w barwach GLS. Firma zachęca swoich partnerów biznesowych, którzy obsługują trasy kurierskie, do wyboru pojazdów jak najbardziej przyjaznych dla środowiska.
– Dla GLS w całej Europie jeździ już kilkaset ekologicznych pojazdów różnego rodzaju (zero- lub niskoemisyjnych) i liczba ta stale rośnie. Jesteśmy przekonani, że określony typ pojazdu należy dostosować do lokalnych warunków. Zależy nam na tym, by wprowadzać rozwiązania w optymalny sposób, łącząc korzyści środowiskowe z efektywnością usług kurierskich – podkreśla Małgorzata Markowska.
W Krakowie, na początku czerwca zeszłego roku, GLS już uruchomił rower kurierski. Pojazd obsługuje przesyłki w ścisłym centrum tego miasta, gdzie znajduje się duża strefa wyłączona z ruchu kołowego. Operuje w okolicach nowej stacji przeładunkowej, w której funkcjonuje również firmowy punkt nadawania i odbiorów „Szybka Paczka”.
Firma szuka też nowych, ekologicznych rozwiązań dla transportu liniowego. Jeden z partnerów GLS wprowadził do użytku nowoczesne samochody ciężarowe z napędem na skroplony gaz ziemny (LNG). Zużywają one nawet o 15% paliwa mniej w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, a także emitują aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI. Takie pojazdy regularnie obsługują ważną długodystansową trasę w międzynarodowej sieci GLS.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.