GLS już geokoduje każdą paczkę
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
To zupełnie nowy sposób wyznaczania tras kurierskich i zarządzania siecią operacyjną. GLS właśnie rozpoczął współpracę z AutoMapą w pełnej skali. Każdy oddział tego operatora w kraju korzysta już z nowej, specjalnej aplikacji. Przyniesie to wymierne korzyści zarówno dla nadawców, jak i odbiorców, a firmie pozwoli działać bardziej ekologicznie.
Nowe narzędzie już funkcjonuje we wszystkich, ponad 40 oddziałach GLS w Polsce. To znacznie więcej niż tylko bardzo szczegółowa mapa, choć AutoMapa rzeczywiście ma najdokładniejsze dane w kraju, na dodatek aktualizowane w trybie ciągłym. Z punktu widzenia zarządzania usługami kurierskimi najważniejsze są określone funkcjonalności opierające się na geokodowaniu. Przyjrzyjmy się, jak działa to rozwiązanie.
Przesyłki kodują w punkt
Na czym polega geokodowanie? Do każdego adresu odbioru lub doręczenia przesyłki przypisywane są precyzyjne współrzędne geograficzne (geokoordynaty). AutoMapa koduje je w czasie rzeczywistym i odsyła informację o przypisaniu przesyłki do trasy konkretnego kuriera GLS. Tak przebiega proces dla każdej paczki z osobna.
– Atutem naszego najnowszego narzędzia jest fakt, że bardzo precyzyjnie odwzorowuje rzeczywiste trasy kurierskie. Co równie istotne można je wyznaczać dowolnie, niezależnie od kodów pocztowych, które, jak wiemy, dalekie są w Polsce od doskonałości, z bardzo dokładnym wskazaniem pojedynczych adresów. Patrząc szerzej, mamy teraz narzędzie do jeszcze bardziej zaawansowanego planowania procesów doręczeń i odbiorów paczek z najwyższą jakością, uwzględniając takie zjawiska jak np. sezonowość – mówi Szymon Lauer, dyrektor rozwoju operacji GLS Poland.
Podkreśla, że dzięki temu szybkość, terminowość i niezawodność dostaw jeszcze wzrosną, na czym skorzystają zarówno odbiorcy, jak i nadawcy. – Wykorzystanie geokodowania zdecydowanie usprawnia logistykę ostatniej mili, czyli kluczowy element całego procesu. Np. sklepy internetowe zyskują w ten sposób gwarancję jeszcze efektywniejszych dostaw, co jest bardzo istotne z punktu widzenia osób kupujących online (adres wprowadzony przez kupującego jest weryfikowany pod kątem ewentualnych błędów i geokodowany). Wspieramy w ten sposób rozwój e-commerce. Rzecz jasna skorzystają również nasi klienci z segmentu B2B. Geokodowanie jest rozwiązaniem systemowym – dodaje.
Od strony infrastruktury informatycznej i technicznej AutoMapa jest w pełni przygotowana na przepływ ogromnej liczby danych.
– Zapewniamy wydajność geokodowania na poziomie 1.5 miliona rekordów na godzinę na jednym klastrze serwerowym, więc nawet szczyt przedświąteczny nie był dla nas straszny. Cieszymy się ze współpracy z dużym, nowoczesnym operatorem z branży KEP. To pokazuje potencjał naszych rozwiązań – podkreśla Patryk Osęka, dyrektor operacyjny AutoMapy.
AutoMapa, polska innowacyjna aplikacja, znana już wielu kierowcom, dysponuje autorskimi mapami. Ich dokładność nominalna w największych miastach wynosi 1 m, a poza nimi 5-12 m. Co ważne, mapy całkowicie pokrywają sieć dróg prowadzących do miejsc zamieszkania w Polsce. Firma dostarcza również rozwiązania indywidualne, wykraczające poza obszar map i nawigacji.
Ekologia z dużą dokładnością
Rozwiązanie przynosi też wymierne korzyści w wymiarze ekologicznym, ponieważ wspiera ustalanie optymalnej kolejności doręczeń. Precyzyjne zaplanowanie każdej trasy z osobna oznacza, że kurierzy jeżdżą krócej i oszczędzają paliwo, co bezpośrednio przekłada się na niższą emisję.
– Inwestycje i optymalizacje planujemy zgodnie z naszą strategią Think Green, którą konsekwentnie realizujemy już od 2008 roku we wszystkich obszarach naszej działalności. Zaawansowane technologie otwierają teraz nowe możliwości, z których korzystamy – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.
Dodaje, że coraz nowocześniejsza i coraz bardziej ekologiczna staje się też flota pojazdów kurierskich w barwach GLS. Firma zachęca swoich partnerów biznesowych, którzy obsługują trasy kurierskie, do wyboru pojazdów jak najbardziej przyjaznych dla środowiska.
– Dla GLS w całej Europie jeździ już kilkaset ekologicznych pojazdów różnego rodzaju (zero- lub niskoemisyjnych) i liczba ta stale rośnie. Jesteśmy przekonani, że określony typ pojazdu należy dostosować do lokalnych warunków. Zależy nam na tym, by wprowadzać rozwiązania w optymalny sposób, łącząc korzyści środowiskowe z efektywnością usług kurierskich – podkreśla Małgorzata Markowska.
W Krakowie, na początku czerwca zeszłego roku, GLS już uruchomił rower kurierski. Pojazd obsługuje przesyłki w ścisłym centrum tego miasta, gdzie znajduje się duża strefa wyłączona z ruchu kołowego. Operuje w okolicach nowej stacji przeładunkowej, w której funkcjonuje również firmowy punkt nadawania i odbiorów „Szybka Paczka”.
Firma szuka też nowych, ekologicznych rozwiązań dla transportu liniowego. Jeden z partnerów GLS wprowadził do użytku nowoczesne samochody ciężarowe z napędem na skroplony gaz ziemny (LNG). Zużywają one nawet o 15% paliwa mniej w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, a także emitują aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI. Takie pojazdy regularnie obsługują ważną długodystansową trasę w międzynarodowej sieci GLS.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.