GLS już geokoduje każdą paczkę
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
To zupełnie nowy sposób wyznaczania tras kurierskich i zarządzania siecią operacyjną. GLS właśnie rozpoczął współpracę z AutoMapą w pełnej skali. Każdy oddział tego operatora w kraju korzysta już z nowej, specjalnej aplikacji. Przyniesie to wymierne korzyści zarówno dla nadawców, jak i odbiorców, a firmie pozwoli działać bardziej ekologicznie.
Nowe narzędzie już funkcjonuje we wszystkich, ponad 40 oddziałach GLS w Polsce. To znacznie więcej niż tylko bardzo szczegółowa mapa, choć AutoMapa rzeczywiście ma najdokładniejsze dane w kraju, na dodatek aktualizowane w trybie ciągłym. Z punktu widzenia zarządzania usługami kurierskimi najważniejsze są określone funkcjonalności opierające się na geokodowaniu. Przyjrzyjmy się, jak działa to rozwiązanie.
Przesyłki kodują w punkt
Na czym polega geokodowanie? Do każdego adresu odbioru lub doręczenia przesyłki przypisywane są precyzyjne współrzędne geograficzne (geokoordynaty). AutoMapa koduje je w czasie rzeczywistym i odsyła informację o przypisaniu przesyłki do trasy konkretnego kuriera GLS. Tak przebiega proces dla każdej paczki z osobna.
– Atutem naszego najnowszego narzędzia jest fakt, że bardzo precyzyjnie odwzorowuje rzeczywiste trasy kurierskie. Co równie istotne można je wyznaczać dowolnie, niezależnie od kodów pocztowych, które, jak wiemy, dalekie są w Polsce od doskonałości, z bardzo dokładnym wskazaniem pojedynczych adresów. Patrząc szerzej, mamy teraz narzędzie do jeszcze bardziej zaawansowanego planowania procesów doręczeń i odbiorów paczek z najwyższą jakością, uwzględniając takie zjawiska jak np. sezonowość – mówi Szymon Lauer, dyrektor rozwoju operacji GLS Poland.
Podkreśla, że dzięki temu szybkość, terminowość i niezawodność dostaw jeszcze wzrosną, na czym skorzystają zarówno odbiorcy, jak i nadawcy. – Wykorzystanie geokodowania zdecydowanie usprawnia logistykę ostatniej mili, czyli kluczowy element całego procesu. Np. sklepy internetowe zyskują w ten sposób gwarancję jeszcze efektywniejszych dostaw, co jest bardzo istotne z punktu widzenia osób kupujących online (adres wprowadzony przez kupującego jest weryfikowany pod kątem ewentualnych błędów i geokodowany). Wspieramy w ten sposób rozwój e-commerce. Rzecz jasna skorzystają również nasi klienci z segmentu B2B. Geokodowanie jest rozwiązaniem systemowym – dodaje.
Od strony infrastruktury informatycznej i technicznej AutoMapa jest w pełni przygotowana na przepływ ogromnej liczby danych.
– Zapewniamy wydajność geokodowania na poziomie 1.5 miliona rekordów na godzinę na jednym klastrze serwerowym, więc nawet szczyt przedświąteczny nie był dla nas straszny. Cieszymy się ze współpracy z dużym, nowoczesnym operatorem z branży KEP. To pokazuje potencjał naszych rozwiązań – podkreśla Patryk Osęka, dyrektor operacyjny AutoMapy.
AutoMapa, polska innowacyjna aplikacja, znana już wielu kierowcom, dysponuje autorskimi mapami. Ich dokładność nominalna w największych miastach wynosi 1 m, a poza nimi 5-12 m. Co ważne, mapy całkowicie pokrywają sieć dróg prowadzących do miejsc zamieszkania w Polsce. Firma dostarcza również rozwiązania indywidualne, wykraczające poza obszar map i nawigacji.
Ekologia z dużą dokładnością
Rozwiązanie przynosi też wymierne korzyści w wymiarze ekologicznym, ponieważ wspiera ustalanie optymalnej kolejności doręczeń. Precyzyjne zaplanowanie każdej trasy z osobna oznacza, że kurierzy jeżdżą krócej i oszczędzają paliwo, co bezpośrednio przekłada się na niższą emisję.
– Inwestycje i optymalizacje planujemy zgodnie z naszą strategią Think Green, którą konsekwentnie realizujemy już od 2008 roku we wszystkich obszarach naszej działalności. Zaawansowane technologie otwierają teraz nowe możliwości, z których korzystamy – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.
Dodaje, że coraz nowocześniejsza i coraz bardziej ekologiczna staje się też flota pojazdów kurierskich w barwach GLS. Firma zachęca swoich partnerów biznesowych, którzy obsługują trasy kurierskie, do wyboru pojazdów jak najbardziej przyjaznych dla środowiska.
– Dla GLS w całej Europie jeździ już kilkaset ekologicznych pojazdów różnego rodzaju (zero- lub niskoemisyjnych) i liczba ta stale rośnie. Jesteśmy przekonani, że określony typ pojazdu należy dostosować do lokalnych warunków. Zależy nam na tym, by wprowadzać rozwiązania w optymalny sposób, łącząc korzyści środowiskowe z efektywnością usług kurierskich – podkreśla Małgorzata Markowska.
W Krakowie, na początku czerwca zeszłego roku, GLS już uruchomił rower kurierski. Pojazd obsługuje przesyłki w ścisłym centrum tego miasta, gdzie znajduje się duża strefa wyłączona z ruchu kołowego. Operuje w okolicach nowej stacji przeładunkowej, w której funkcjonuje również firmowy punkt nadawania i odbiorów „Szybka Paczka”.
Firma szuka też nowych, ekologicznych rozwiązań dla transportu liniowego. Jeden z partnerów GLS wprowadził do użytku nowoczesne samochody ciężarowe z napędem na skroplony gaz ziemny (LNG). Zużywają one nawet o 15% paliwa mniej w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, a także emitują aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI. Takie pojazdy regularnie obsługują ważną długodystansową trasę w międzynarodowej sieci GLS.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.