GLS poszerza zasięg poprzez przejęcie kanadyjskiego przewoźnika towarowego
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Przejęcie spółki Rosenau Transport otwiera przed GLS znaczące możliwości rozwoju w Ameryce Północnej.
Amsterdam, 14 października 2021 r. – Wiodący dostawca usług kurierskich Grupa General Logistics Systems (GLS) sfinalizowała uzgodnienia dotyczące przejęcia kanadyjskiej firmy logistycznej Mid-Nite Sun Transportation Ltd., działającej pod nazwą Rosenau Transport. Rosenau Transport, jeden z największych niezależnych przewoźników towarowych w zachodniej Kanadzie, oferuje usługi komplementarne w stosunku do działalności GLS w tym kraju. Połączenie obu firm otwiera przed GLS znaczące możliwości rozwoju z korzyścią dla nowych i obecnych klientów, zarówno na rynku kanadyjskim, jak i amerykańskim. Przejęcie uzależnione jest od spełnienia zwyczajowych warunków końcowych transakcji oraz uzyskania zgód regulacyjnych.
Założona w 1957 roku firma Rosenau Transport posiada 24 własne węzły logistyczne i magazyny w czterech prowincjach. W ciągu 12 miesięcy (do 31 sierpnia 2021 roku) wygenerowała przychód w wysokości 175 mln CAD (dane nierewidowane). Dzięki rozszerzeniu prowadzonej w Kanadzie działalności, usługi świadczone przez GLS będą dostępne dla większości mieszkańców kraju. Ekspansja oznacza również współdziałanie z oddziałami GLS położonymi wzdłuż Zachodniego Wybrzeża USA wskutek decyzji o przejściu sieci Rosenau Transport na realizowany przez GLS model, łączący usługi kurierskie i frachtowe. Całkowita wartość transakcji wynosi 360 mln CAD, czyli około 245 mln EUR, z założeniem, że GLS nie przejmuje zadłużenia ani zasobów gotówkowych Rosenau Transport.
Kanada jest dziewiątą co do wielkości gospodarką na świecie, a jej łączny rynek usług kurierskich i frachtowych wynosi około 25 miliardów CAD, odnotowując wzrost na poziomie około 5% rocznie. Firma GLS pojawiła się na tym rynku w 2018 roku za sprawą przejęcia spółki Dicom. Obecnie prowadzi sieć około 30 węzłów logistycznych i magazynów, zatrudniając 1400 pracowników. Od tamtego czasu firma odnotowuje wzrost przychodów na poziomie około 8% rocznie.
– Przyłączenie Rosenau Transport do GLS oznacza dopełnienie i wzmocnienie naszej strategii Accelerate. Dzięki przejęciu GLS znacząco wzmacnia swoje usługi w Kanadzie i zamierza odegrać ważną rolę jako krajowy dostawca usług logistycznych w sektorze dystrybucji paczek, przewozów LTL i FTL oraz liczący się pośrednik logistyczny działający na rynku amerykańskim – mówi Martin Seidenberg, dyrektor generalny GLS Group. – Silna pozycja Rosenau Transport w Kanadzie Zachodniej, wysoka jakość i przedsiębiorczość firmy, a także możliwości przewozowe i potencjał świadczonych przez nią usług kurierskich oznaczają, że model jej działalności jest zbliżony do charakteru naszego biznesu kanadyjskiego – doskonale do siebie pasujemy. Cieszę się, że mogę powitać Kena i zespół Rosenau Transport w GLS – przed nami duże możliwości – dodaje.
– Łącząc ze sobą dwie sieci przewoźników regionalnych oferujących bezpośrednią obsługę większości miast w kraju, stworzymy jeden z najbardziej zintegrowanych systemów transportowych w Kanadzie. Rozszerzony zasięg geograficzny zapewni 30 tys. naszych klientów nową alternatywę, odpowiadającą na ich wszystkie potrzeby w zakresie przesyłek krajowych i międzynarodowych – mówi Rick Barnes, prezes GLS Canada.
Po zamknięciu transakcji firma Rosenau Transport będzie nadal zarządzana przez jej prezesa, Kena Rosenau, działając w ramach pełnej konsolidacji z GLS dla celów sprawozdawczych. – Cieszymy się z dołączenia Rosenau Transport do rodziny GLS i perspektywy współpracy z wiodącą w branży firmą, która otworzy przed nami nowe możliwości i rynki w skali globalnej. Połączenie sieci transportowych GLS i Rosenau Transport pozwoli nam zaoferować kompleksowe rozwiązania w Kanadzie, które przełożą się na lepsze usługi dla naszych klientów. Cieszy nas również możliwość bliskiej współpracy z Rickiem Barnesem i GLS Group, aby nadal realizować dewizę naszej firmy, która brzmi: nasza działalność opiera się na tym, że służymy – naszym klientom, sobie nawzajem i naszym społecznościom – podsumowuje Ken Rosenau.
GLS Poland i GLS Group
GLS Poland to spółka-córka GLS Group. GLS Group świadczy wysokiej, jakości, niezawodne usługi przewozu paczek dla ponad 250 000 Klientów, uzupełnione o usługi frachtowe i ekspresowe. „Lider jakości w logistyce paczek” – tak brzmi myśl przewodnia GLS. Za pośrednictwem własnych spółek krajowych i przedsiębiorstw partnerskich, Grupa GLS zbudowała rozległą sieć pozwalającą na doręczanie przesyłek do Klientów w 41 krajach. Kompleksowa sieć połączeń drogowych GLS sprawia, że firma jest jednym z wiodących dostawców usług kurierskich i ekspresowych w Europie.
Grupa prowadzi również działalność poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS składa się z ok. 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz ok. 1 500 oddziałów, które są obsługiwane przez ok. 31 000 samochodów kurierskich oraz ok. 4 000 samochodów liniowych na długich dystansach. GLS zatrudnia ok. 21 000 osób. W roku obrotowym 2020/2021 Grupa GLS osiągnęła przychody
w wysokości 4,5 mld euro i dostarczyła 840 mln przesyłek.
DSV – Global Transport and Logistics i Tchibo Polska kontynuują współpracę
Gruba Logistics: Lider w Zrównoważonym Transporcie Odpadów
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.