Komunikaty PR

GLS świętuje 25 lat w Polsce

2023-05-09  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Od operacji na niewielką skalę do bycia częścią międzynarodowej Grupy General Logistics Systems – tak wygląda historia GLS Poland. W tym roku firma świętuje swoje 25-lecie.

GLS Poland jest częścią Grupy, która ma 120 centrów dystrybucji oraz ok. 1600 oddziałów w Europie, na zachodzie USA i w Kanadzie. Historia firmy GLS w Polsce zaczęła się od Szybkiej Paczki, przedsiębiorstwa należącego do Grupy Raben. W maju 1998 roku z Gądek do sortowni w Grodzisku Mazowieckim została wysłana pierwsza przesyłka pod szyldem Szybkiej Paczki. W ciągu 7 lat GLS stopniowo inwestował w firmę aż do przejęcia 100 procent jej udziałów i uruchomienia z początkiem 2005 roku działalności jako General Logistics Systems Poland. Dziś GLS Poland jest jednym z głównych dostawców usług kurierskich w Polsce dla firm i osób prywatnych. Obecnie ma 50 oddziałów na terenie całego kraju, a także ponad 5 tysięcy punktów Szybkiej Paczki – obiektów typu shop-in-shop, w których klienci mogą nadać i odebrać swoje przesyłki.


Te liczby świadczą o ogromnym zaufaniu, jakie udało nam się zbudować wśród naszych klientów przez 25 lat – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland. Jak podkreśla, sukces tkwi w indywidualnym podejściu oraz skupieniu się na potrzebach klienta.  – Wkładamy mnóstwo serca w dostarczanie historii zamkniętych w przesyłkach. Na paczki patrzymy z szerszej perspektywy, pamiętając, że każda niesie ze sobą wyjątkową opowieść, za którą stoi drugi człowiek.

Sukcesy ćwierćwiecza

25-lecie to okazja do przypomnienia największych sukcesów firmy. GLS był wielokrotnie nagradzany w badaniu Operatora Logistycznego Roku. Otrzymał m.in. tytuł Lidera Logistyki w kategorii Usługi Kurierskie (2017 rok) oraz w kategorii Cyfrowe narzędzia komunikacji (2022 rok). W 2021 roku GLS otrzymał najważniejsze branżowe wyróżnienie – prestiżowe Złote Godło dla Operatora Logistycznego Roku. W tym samym badaniu GLS od wielu lat uzyskuje bardzo wysokie wyniki wskaźnika NPS, który określa poziom satysfakcji klientów. W rezultacie firma może się pochwalić najwyższą na rynku oceną wśród dostawców usług „door to door”, przekraczając w ostatnich trzech latach co roku poziom 76 punktów. Kolejny sukces to certyfikat Great Place to Work, który firma otrzymała już czterokrotnie. – Nasze sukcesy pokazują, że ważne jest dla nas zarówno zadowolenie klientów, jak i rozwój pracowników. Dlatego w codziennej pracy kierujemy się hasłem: „Od ludzi dla ludzi” – zauważa Tomek Zwiercan.

Kamienie milowe

25 lat na rynku to także czas wielu zmian i dynamicznego rozwoju. Ważnym momentem było uruchomienie sortowni w Strykowie w 2001 roku, która jest centralnym punktem przeładunkowym dla przesyłek krajowych i międzynarodowych. Kolejny krok milowy to rozpoczęcie działalności punktów Szybkiej Paczki (wcześniej Parcel Shop). W maju 2010 roku, w Poznaniu w lokalnym punkcie ksero uruchomiono pierwszy punkt partnerski GLS. Przez 13 lat powstało ich ponad 5 tysięcy. W 2014 roku GLS jako pierwsza firma na rynku wprowadził usługę FlexDeliveryService, która umożliwia odbiorcom przekierowanie przesyłek (zmianę adresu dostawy, zmianę daty czy przekierowanie do punktu odbioru). Wybór opcji dostawy i powiadomienia mailowe to tylko niektóre z korzyści tego rozwiązania. Aby jeszcze bardziej zadbać o komfort klienta, w 2020 roku uruchomiono płatności BLIKIEM. Wdrożono wówczas także możliwość potwierdzenia odbioru paczki kodem PIN, w ramach aktywnej odpowiedzi na sytuację w czasie pandemii. W 2021 roku firma odświeżyła identyfikację wizualną marki, stawiając na dynamizm i pozytywną energię. Przyjęto również nową strategię firmy, Accelerate GLS, której głównymi założeniami jest stawianie klienta w centrum uwagi i jeszcze lepsze dostosowanie się do dynamicznej sytuacji na rynku. GLS jest też firmą odpowiedzialną społecznie, dla której ważny jest zrównoważony rozwój. Ambicją całej Grupy GLS jest zerowa emisja CO2 do 2045 roku. Firma chce to osiągnąć, inwestując w środki transportu o niskiej emisji spalin.

W przyszłość z optymizmem

Gdzie GLS widzi siebie za kolejnych 25 lat? Stały rozwój i poszerzanie kompetencji jest wpisane w DNA firmy. GLS planuje nadal poprawiać doświadczenia swoich klientów zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Ważnym punktem jest wprowadzenie usług międzynarodowych szytych na miarę.
Chcemy jak najlepiej dopasowywać się do potrzeb naszych klientów, dlatego proponujemy nowoczesne i elastyczne rozwiązania, które polepszają ich doświadczenia i zaspokajają potrzeby w zakresie czasu i wygody nadania i odbioru paczek – mówi Tomek Zwiercan.


Przed GLS kolejne lata rozwoju. – Serdecznie dziękujemy wszystkim naszym klientom, pracownikom i partnerom biznesowym za to, że od 25 lat tworzą z nami historię GLS Poland. Wspólnie udało nam się wiele osiągnąć. Jesteśmy dumni z tego, gdzie znajdujemy się teraz i gotowi na kolejne wyzwania – podkreśla Tomek Zwiercan.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR Biuro prasowe
2024-04-26 | 12:00

Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR

W dynamicznie rozwijającej się branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka), kluczowym wyzwaniem jest nieustająca gotowość do przewozu nawet najbardziej wymagających ładunków.
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.