GLS świętuje 25 lat w Polsce
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Od operacji na niewielką skalę do bycia częścią międzynarodowej Grupy General Logistics Systems – tak wygląda historia GLS Poland. W tym roku firma świętuje swoje 25-lecie.
GLS Poland jest częścią Grupy, która ma 120 centrów dystrybucji oraz ok. 1600 oddziałów w Europie, na zachodzie USA i w Kanadzie. Historia firmy GLS w Polsce zaczęła się od Szybkiej Paczki, przedsiębiorstwa należącego do Grupy Raben. W maju 1998 roku z Gądek do sortowni w Grodzisku Mazowieckim została wysłana pierwsza przesyłka pod szyldem Szybkiej Paczki. W ciągu 7 lat GLS stopniowo inwestował w firmę aż do przejęcia 100 procent jej udziałów i uruchomienia z początkiem 2005 roku działalności jako General Logistics Systems Poland. Dziś GLS Poland jest jednym z głównych dostawców usług kurierskich w Polsce dla firm i osób prywatnych. Obecnie ma 50 oddziałów na terenie całego kraju, a także ponad 5 tysięcy punktów Szybkiej Paczki – obiektów typu shop-in-shop, w których klienci mogą nadać i odebrać swoje przesyłki.
– Te liczby świadczą o ogromnym zaufaniu, jakie udało nam się zbudować wśród naszych klientów przez 25 lat – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland. Jak podkreśla, sukces tkwi w indywidualnym podejściu oraz skupieniu się na potrzebach klienta. – Wkładamy mnóstwo serca w dostarczanie historii zamkniętych w przesyłkach. Na paczki patrzymy z szerszej perspektywy, pamiętając, że każda niesie ze sobą wyjątkową opowieść, za którą stoi drugi człowiek.
Sukcesy ćwierćwiecza
25-lecie to okazja do przypomnienia największych sukcesów firmy. GLS był wielokrotnie nagradzany w badaniu Operatora Logistycznego Roku. Otrzymał m.in. tytuł Lidera Logistyki w kategorii Usługi Kurierskie (2017 rok) oraz w kategorii Cyfrowe narzędzia komunikacji (2022 rok). W 2021 roku GLS otrzymał najważniejsze branżowe wyróżnienie – prestiżowe Złote Godło dla Operatora Logistycznego Roku. W tym samym badaniu GLS od wielu lat uzyskuje bardzo wysokie wyniki wskaźnika NPS, który określa poziom satysfakcji klientów. W rezultacie firma może się pochwalić najwyższą na rynku oceną wśród dostawców usług „door to door”, przekraczając w ostatnich trzech latach co roku poziom 76 punktów. Kolejny sukces to certyfikat Great Place to Work, który firma otrzymała już czterokrotnie. – Nasze sukcesy pokazują, że ważne jest dla nas zarówno zadowolenie klientów, jak i rozwój pracowników. Dlatego w codziennej pracy kierujemy się hasłem: „Od ludzi dla ludzi” – zauważa Tomek Zwiercan.
Kamienie milowe
25 lat na rynku to także czas wielu zmian i dynamicznego rozwoju. Ważnym momentem było uruchomienie sortowni w Strykowie w 2001 roku, która jest centralnym punktem przeładunkowym dla przesyłek krajowych i międzynarodowych. Kolejny krok milowy to rozpoczęcie działalności punktów Szybkiej Paczki (wcześniej Parcel Shop). W maju 2010 roku, w Poznaniu w lokalnym punkcie ksero uruchomiono pierwszy punkt partnerski GLS. Przez 13 lat powstało ich ponad 5 tysięcy. W 2014 roku GLS jako pierwsza firma na rynku wprowadził usługę FlexDeliveryService, która umożliwia odbiorcom przekierowanie przesyłek (zmianę adresu dostawy, zmianę daty czy przekierowanie do punktu odbioru). Wybór opcji dostawy i powiadomienia mailowe to tylko niektóre z korzyści tego rozwiązania. Aby jeszcze bardziej zadbać o komfort klienta, w 2020 roku uruchomiono płatności BLIKIEM. Wdrożono wówczas także możliwość potwierdzenia odbioru paczki kodem PIN, w ramach aktywnej odpowiedzi na sytuację w czasie pandemii. W 2021 roku firma odświeżyła identyfikację wizualną marki, stawiając na dynamizm i pozytywną energię. Przyjęto również nową strategię firmy, Accelerate GLS, której głównymi założeniami jest stawianie klienta w centrum uwagi i jeszcze lepsze dostosowanie się do dynamicznej sytuacji na rynku. GLS jest też firmą odpowiedzialną społecznie, dla której ważny jest zrównoważony rozwój. Ambicją całej Grupy GLS jest zerowa emisja CO2 do 2045 roku. Firma chce to osiągnąć, inwestując w środki transportu o niskiej emisji spalin.
W przyszłość z optymizmem
Gdzie GLS widzi siebie za kolejnych 25 lat? Stały rozwój i poszerzanie kompetencji jest wpisane w DNA firmy. GLS planuje nadal poprawiać doświadczenia swoich klientów zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Ważnym punktem jest wprowadzenie usług międzynarodowych szytych na miarę.
– Chcemy jak najlepiej dopasowywać się do potrzeb naszych klientów, dlatego proponujemy nowoczesne i elastyczne rozwiązania, które polepszają ich doświadczenia i zaspokajają potrzeby w zakresie czasu i wygody nadania i odbioru paczek – mówi Tomek Zwiercan.
Przed GLS kolejne lata rozwoju. – Serdecznie dziękujemy wszystkim naszym klientom, pracownikom i partnerom biznesowym za to, że od 25 lat tworzą z nami historię GLS Poland. Wspólnie udało nam się wiele osiągnąć. Jesteśmy dumni z tego, gdzie znajdujemy się teraz i gotowi na kolejne wyzwania – podkreśla Tomek Zwiercan.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.