Komunikaty PR

GLS świętuje 25 lat w Polsce

2023-05-09  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Od operacji na niewielką skalę do bycia częścią międzynarodowej Grupy General Logistics Systems – tak wygląda historia GLS Poland. W tym roku firma świętuje swoje 25-lecie.

GLS Poland jest częścią Grupy, która ma 120 centrów dystrybucji oraz ok. 1600 oddziałów w Europie, na zachodzie USA i w Kanadzie. Historia firmy GLS w Polsce zaczęła się od Szybkiej Paczki, przedsiębiorstwa należącego do Grupy Raben. W maju 1998 roku z Gądek do sortowni w Grodzisku Mazowieckim została wysłana pierwsza przesyłka pod szyldem Szybkiej Paczki. W ciągu 7 lat GLS stopniowo inwestował w firmę aż do przejęcia 100 procent jej udziałów i uruchomienia z początkiem 2005 roku działalności jako General Logistics Systems Poland. Dziś GLS Poland jest jednym z głównych dostawców usług kurierskich w Polsce dla firm i osób prywatnych. Obecnie ma 50 oddziałów na terenie całego kraju, a także ponad 5 tysięcy punktów Szybkiej Paczki – obiektów typu shop-in-shop, w których klienci mogą nadać i odebrać swoje przesyłki.


Te liczby świadczą o ogromnym zaufaniu, jakie udało nam się zbudować wśród naszych klientów przez 25 lat – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland. Jak podkreśla, sukces tkwi w indywidualnym podejściu oraz skupieniu się na potrzebach klienta.  – Wkładamy mnóstwo serca w dostarczanie historii zamkniętych w przesyłkach. Na paczki patrzymy z szerszej perspektywy, pamiętając, że każda niesie ze sobą wyjątkową opowieść, za którą stoi drugi człowiek.

Sukcesy ćwierćwiecza

25-lecie to okazja do przypomnienia największych sukcesów firmy. GLS był wielokrotnie nagradzany w badaniu Operatora Logistycznego Roku. Otrzymał m.in. tytuł Lidera Logistyki w kategorii Usługi Kurierskie (2017 rok) oraz w kategorii Cyfrowe narzędzia komunikacji (2022 rok). W 2021 roku GLS otrzymał najważniejsze branżowe wyróżnienie – prestiżowe Złote Godło dla Operatora Logistycznego Roku. W tym samym badaniu GLS od wielu lat uzyskuje bardzo wysokie wyniki wskaźnika NPS, który określa poziom satysfakcji klientów. W rezultacie firma może się pochwalić najwyższą na rynku oceną wśród dostawców usług „door to door”, przekraczając w ostatnich trzech latach co roku poziom 76 punktów. Kolejny sukces to certyfikat Great Place to Work, który firma otrzymała już czterokrotnie. – Nasze sukcesy pokazują, że ważne jest dla nas zarówno zadowolenie klientów, jak i rozwój pracowników. Dlatego w codziennej pracy kierujemy się hasłem: „Od ludzi dla ludzi” – zauważa Tomek Zwiercan.

Kamienie milowe

25 lat na rynku to także czas wielu zmian i dynamicznego rozwoju. Ważnym momentem było uruchomienie sortowni w Strykowie w 2001 roku, która jest centralnym punktem przeładunkowym dla przesyłek krajowych i międzynarodowych. Kolejny krok milowy to rozpoczęcie działalności punktów Szybkiej Paczki (wcześniej Parcel Shop). W maju 2010 roku, w Poznaniu w lokalnym punkcie ksero uruchomiono pierwszy punkt partnerski GLS. Przez 13 lat powstało ich ponad 5 tysięcy. W 2014 roku GLS jako pierwsza firma na rynku wprowadził usługę FlexDeliveryService, która umożliwia odbiorcom przekierowanie przesyłek (zmianę adresu dostawy, zmianę daty czy przekierowanie do punktu odbioru). Wybór opcji dostawy i powiadomienia mailowe to tylko niektóre z korzyści tego rozwiązania. Aby jeszcze bardziej zadbać o komfort klienta, w 2020 roku uruchomiono płatności BLIKIEM. Wdrożono wówczas także możliwość potwierdzenia odbioru paczki kodem PIN, w ramach aktywnej odpowiedzi na sytuację w czasie pandemii. W 2021 roku firma odświeżyła identyfikację wizualną marki, stawiając na dynamizm i pozytywną energię. Przyjęto również nową strategię firmy, Accelerate GLS, której głównymi założeniami jest stawianie klienta w centrum uwagi i jeszcze lepsze dostosowanie się do dynamicznej sytuacji na rynku. GLS jest też firmą odpowiedzialną społecznie, dla której ważny jest zrównoważony rozwój. Ambicją całej Grupy GLS jest zerowa emisja CO2 do 2045 roku. Firma chce to osiągnąć, inwestując w środki transportu o niskiej emisji spalin.

W przyszłość z optymizmem

Gdzie GLS widzi siebie za kolejnych 25 lat? Stały rozwój i poszerzanie kompetencji jest wpisane w DNA firmy. GLS planuje nadal poprawiać doświadczenia swoich klientów zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Ważnym punktem jest wprowadzenie usług międzynarodowych szytych na miarę.
Chcemy jak najlepiej dopasowywać się do potrzeb naszych klientów, dlatego proponujemy nowoczesne i elastyczne rozwiązania, które polepszają ich doświadczenia i zaspokajają potrzeby w zakresie czasu i wygody nadania i odbioru paczek – mówi Tomek Zwiercan.


Przed GLS kolejne lata rozwoju. – Serdecznie dziękujemy wszystkim naszym klientom, pracownikom i partnerom biznesowym za to, że od 25 lat tworzą z nami historię GLS Poland. Wspólnie udało nam się wiele osiągnąć. Jesteśmy dumni z tego, gdzie znajdujemy się teraz i gotowi na kolejne wyzwania – podkreśla Tomek Zwiercan.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.