Komunikaty PR

GLS zdecydowany na inwestycje. Podaje liczby i cele

2021-09-23  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

GLS Poland ma konkretne plany: w ciągu kolejnych trzech lat planuje zainwestować 3-4% przychodów w infrastrukturę, a także w technologię i rozwiązania ekologiczne. – Nasz cel strategiczny jest klarowny: chcemy być liderem pod względem jakości obsługi klientów – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.

 

GLS stawia na konsekwentny rozwój na polskim rynku. Zapowiada inwestycje w wieloletnim cyklu. – W centrum uwagi są dla nas potrzeby i oczekiwania klientów. To jest podstawa nowej, kompleksowej strategii rozwoju Grupy GLS i co za tym idzie wszystkich planów inwestycyjnych – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.

Rynek kurierski rośnie od dłuższego czasu, a tempo jego wzrostu dyktuje przede wszystkim sektor e-commerce. Pandemia spowodowała skokowy wzrost wolumenu w segmencie B2C, czyli paczek wysyłanych ze sklepów internetowych do konsumentów. Jak obecnie wygląda struktura dostaw w przypadku GLS Poland?

W ciągu roku udział przesyłek B2C w naszych przychodach osiągnął poziom segmentu B2B. To pokazuje dynamikę rozwoju e-commerce i jest to trwała tendencja. Z badań rynkowych wynika, że segment B2C ma rosnąć co roku nawet do ponad 20 proc. – zauważa Tomek Zwiercan.

 

Planują wzrost i inwestycje

Szybkie zwiększanie wolumenu przesyłek oznacza większe przychody, ale równocześnie wymaga inwestycji, by zaspokoić rosnący popyt. – Jeśli założymy, że w ciągu trzech lat rynek urośnie o 60 proc., to trzeba odpowiednio zwiększać przepustowość i efektywność sieci operacyjnej, w tym inwestować w infrastrukturę bazową, rozwijać flotę oraz wdrażać narzędzia cyfrowe do dalszej optymalizacji procesów – zaznacza dyrektor zarządzający operatora.

Inwestycje zwiększające potencjał firmy już trwają. Operator systematycznie rozbudowuje infrastrukturę bazową, która tworzy fundament sieci operacyjnej. W 2020 r. otworzył trzy nowe filie, a w tym roku kolejne cztery. Aktualnie GLS Poland ma już 45 tego typu obiektów. To nie koniec inwestycji w tym zakresie. W najbliższych miesiącach firma przedstawi szczegóły projektu nowego centrum regionalnego, które będzie zlokalizowane na Górnym Śląsku. Obiekt może zostać uruchomiony już w przyszłym roku finansowym.

W roku 2020/21 nakłady inwestycyjne GLS Poland wyniosły ponad 19 mln zł. W ciągu kolejnych trzech lat zamierza przeznaczać 3-4% przychodów m.in. na inwestycje w infrastrukturę, technologię i rozwiązania ekologiczne. Źródłem finansowania będą zyski osiągane przez spółkę w Polsce. – W planach mamy m.in. budowę nowej centralnej sortowni. Zakładamy, że będzie działać już w latach 2023-24. Zamierzamy też sukcesywnie otwierać nowe filie, zarówno własne, jak i partnerskie. W ciągu trzech lat chcemy ich mieć dodatkowo około 20, a więc blisko 50 proc. więcej niż obecnie. To pokazuje skalę planowanych przez nas inwestycji – zapowiada Tomek Zwiercan.

Zaznacza również, że w Polsce firma nie planuje przejęć i koncentruje się wyłącznie na organicznym wzroście. Jakie cele zakłada pod tym względem? – W segmencie przesyłek krajowych planujemy wzrost na poziomie co najmniej takim, jaki osiągnie cały rynek. Zakładamy natomiast zwiększenie udziału w paczkach międzynarodowych. Kontynentalna sieć, oparta na bliskiej współpracy pomiędzy spółkami krajowymi Grupy GLS, jest naszym atutem. Zapewniamy klientom e-commerce europejski system zwrotów oraz dostęp do międzynarodowej sieci punktów nadania i odbioru – podkreśla dyrektor zarządzający GLS Poland.

W tej chwili przesyłki transgraniczne odpowiadają za ponad 30% przychodów GLS Poland.
W najbliższych latach operator zamierza konsekwentnie rozwijać ten segment, zwiększając jego udział w strukturze przychodów do 35%.

Dodajmy, że międzynarodowa sieć Grupy GLS obejmuje łącznie 41 krajów. Siedzibą firmy jest Amsterdam, a marka GLS należy do brytyjskiego koncernu Royal Mail. Historia firmy GLS w Polsce zaczęła się od Szybkiej Paczki – przedsiębiorstwa, które rozpoczęło działalność w 1998 roku. W ciągu 7 lat GLS stopniowo inwestował w udziały w Szybkiej Paczce, a z początkiem 2005 roku stała się ona stuprocentową spółką GLS działającą pod szyldem General Logistics Systems Poland.

 

Ekologia na pierwszym planie

Kluczowe znaczenie dla GLS Poland mają również inwestycje w rozwiązania ekologiczne. Już teraz część dalekodystansowych (wahadłowych) tras operatora obsługują pojazdy ciężarowe na skroplony gaz ziemny. W Warszawie, Krakowie, Siedlcach i Wodzisławiu Śląskim operator wprowadził e-vany kurierskie, w stolicy dodatkowo wraz z infrastrukturą do ładowania tego rodzaju pojazdów. Operator planuje, by w 2026 r. samochody elektryczne dostarczały już 4 na 10 paczek w Polsce.

Co warto podkreślić, w ubiegłym roku GLS Poland – jako pierwsza firma w Polsce – wprowadził specjalny rower kurierski jako regularne rozwiązanie. Obsługuje centrum Krakowa, strefę w znacznej mierze wyłączoną z ruchu kołowego.

W tym roku GLS Poland, podobnie jak inne spółki krajowe Grupy GLS w Europie, rozpoczął zamawianie energii z odnawialnych źródeł. Zakres zamówień obejmuje 85% całkowitego zużycia energii elektrycznej GLS Poland. Dodatkowo, rozpoczął się już również montaż instalacji fotowoltaicznych na własnych obiektach firmy.

 

GLS Poland i GLS Group

 

GLS Poland to spółka-córka GLS Group. GLS Group świadczy wysokiej, jakości, niezawodne usługi przewozu paczek dla ponad 250 000 Klientów, uzupełnione o usługi frachtowe i ekspresowe. „Lider jakości w logistyce paczek” – tak brzmi myśl przewodnia GLS. Za pośrednictwem własnych spółek krajowych i przedsiębiorstw partnerskich, Grupa GLS zbudowała rozległą sieć pozwalającą na doręczanie przesyłek do Klientów w 41 krajach. Kompleksowa sieć połączeń drogowych GLS sprawia, że firma jest jednym z wiodących dostawców usług kurierskich i ekspresowych w Europie.

Grupa prowadzi również działalność poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS składa się z ok. 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz ok. 1 500 oddziałów, które są obsługiwane przez ok. 31 000 samochodów kurierskich oraz ok. 4 000 samochodów liniowych na długich dystansach. GLS zatrudnia ok. 21 000 osób. W roku obrotowym 2020/2021 Grupa GLS osiągnęła przychody w wysokości 4,5 mld euro i dostarczyła 840 mln przesyłek.

Więcej informacji: https://gls-group.eu/PL/pl/home

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.