Grand Prix na żużlu. Przed meczem we Wrocławiu zaszczepisz się w autobusie

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Grand Prix na żużlu. Przed meczem we Wrocławiu zaszczepisz się w autobusie
Przed nami trzecia i czwarta runda zmagań najlepszych żużlowców świata. Zawodnicy ścigać się będą w piątek i sobotę (tj. 30-31.07) we Wrocławiu. Przed stadionem, na którym rywalizować będą żużlowcy, pojawi się tzw. SZCZEPCIObus, czyli autobus, który jest mobilnym punktem szczepień miejskiego przewoźnika, MPK Wrocław. Będzie można się w nim zaszczepić przeciw COVID-19 bez żadnej rejestracji.
Mobilny punkt szczepień w autobusie to unikatowe rozwiązanie. Chętni do zaszczepienia się nie muszą szukać stacjonarnego punktu ani się rejestrować – wrocławski mobilny punkt szczepień pojawia się wszędzie tam, gdzie gromadzą się ludzie, co znacznie ułatwia cały proces. Grand Prix jest wydarzeniem, na które przybędą tysiące fanów żużla nie tylko z Polski, ale również z całego świata. Część z nich nie jest jeszcze zaszczepionych. Na wrocławskim Stadionie Olimpijskim będą mieli okazję zadbać o swoje zdrowie bez żadnych formalności i zbędnych procedur.
Autobus wrocławskiego przewoźnika (MPK Wrocław) stać będzie przed wejściem na Stadion Olimpijski przed piątkowym spotkaniem w godzinach 15:00-20:00. Chętni zaszczepią się w nim jednodawkowym preparatem Johnson & Johnson.
- Będzie to okazja dla wszystkich jeszcze niezaszczepionych kibiców, żeby otrzymać szczepionkę – mówi prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu Krzysztof Balawejder. – Nie trzeba się nigdzie rejestrować ani zgłaszać. Wystarczy, że masz skończone 18 lat i przyjdziesz ze swoim dowodem osobistym. Wrócisz z meczu nie tylko zadowolony, ale i zaszczepiony.
Autobus – mobilny punkt szczepień (tzw. SZCZEPCIObus), to wspólna akcja miasta Wrocław, MPK Wrocław i Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego. Partnerem medycznym akcji jest natomiast Dolnośląskie Centrum Chorób Serca im. prof. Zbigniewa Religi MEDINET. Autobus codziennie odwiedza inne osiedla miasta, zapewniając mieszkańcom ułatwiony dostęp do szczepień.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.