Grupa Fracht uruchamia regularne loty frachtowe na trasie Europa - USA
Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, uruchomiła regularne cotygodniowe loty frachtowe między Europą a Stanami Zjednoczonymi. To odpowiedź na potrzeby rynku wynikające z decyzji rządu USA o zamknięciu połączeń lotniczych na trasie USA – Europa z powodu pandemii koronawirusa. Wiele firm straciło możliwość dostawy swoich towarów drogą lotniczą, gdyż najwięcej cargo przewozi się właśnie w lukach pasażerskich samolotów. Teraz firmy mają alternatywę i mogą skorzystać z połączeń lotniczych Grupy Fracht.
Dzięki dobrze rozbudowanej i działającej globalnie sieci logistycznej Grupy Fracht, przesyłki będą zbierane w całej Europie, w tym również w Polsce i konsolidowane w Amsterdamie, po czym będą przewożone na lotnisko w Liege (Belgia). Stąd regularnie będą wysyłane do USA. Po stronie Stanów Zjednoczonych konsolidacja odbywać się będzie w Miami, skąd też będą wyloty samolotu Grupy Fracht do Europy.
Do realizacji tych regularnych lotów cargo, Grupa Fracht wyczarterowała samolot frachtowy Boeing 767 Freighter o ładowności 50 ton, ustanawiając regularny rozkład lotów między lotniskami w Miami (USA) i Liege (Belgia). Obecnie loty frachtowe w obu kierunkach organizowane są raz w tygodniu - w sobotę. Klienci Grupy Fracht mogą nadawać już teraz tą linią przesyłki zarówno całopaletowe, jak i drobnicowe we wszystkich grupach towarów.
- Z naszych lotów frachtowych mogą skorzystać klienci ze wszystkich branż, którzy mają potrzebę nadania swoich towarów transportem lotniczym na trasie Europa – USA. Fracht FWO Polska zapewnia odbiór i dostawę różnych grup ładunków z terenu całego naszego kraju i wysłanie ich, wraz z załatwieniem formalności i odpraw celnych, drogą lotniczą do USA i odwrotnie – uzupełnia Justyna Czerwińska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.
Regularne loty frachtowe z/do USA będą realizowane przez Grupę Fracht aż do odwołania.
Warto tutaj wspomnieć, że w realizacji zleceń, Fracht FWO Polska wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy, a także transport śródlądowy i multimodalny. Obsługuje ładunki kontenerowe, całopojazdowe (FTL) i częściowe (LTL), chłodnicze, dostawy just-in-time oraz regularne transporty expressowe na terenie UE, a także realizuje dostawy Project Cargo.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.