Grupa Fracht uruchamia regularne loty frachtowe na trasie Europa - USA
Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, uruchomiła regularne cotygodniowe loty frachtowe między Europą a Stanami Zjednoczonymi. To odpowiedź na potrzeby rynku wynikające z decyzji rządu USA o zamknięciu połączeń lotniczych na trasie USA – Europa z powodu pandemii koronawirusa. Wiele firm straciło możliwość dostawy swoich towarów drogą lotniczą, gdyż najwięcej cargo przewozi się właśnie w lukach pasażerskich samolotów. Teraz firmy mają alternatywę i mogą skorzystać z połączeń lotniczych Grupy Fracht.
Dzięki dobrze rozbudowanej i działającej globalnie sieci logistycznej Grupy Fracht, przesyłki będą zbierane w całej Europie, w tym również w Polsce i konsolidowane w Amsterdamie, po czym będą przewożone na lotnisko w Liege (Belgia). Stąd regularnie będą wysyłane do USA. Po stronie Stanów Zjednoczonych konsolidacja odbywać się będzie w Miami, skąd też będą wyloty samolotu Grupy Fracht do Europy.
Do realizacji tych regularnych lotów cargo, Grupa Fracht wyczarterowała samolot frachtowy Boeing 767 Freighter o ładowności 50 ton, ustanawiając regularny rozkład lotów między lotniskami w Miami (USA) i Liege (Belgia). Obecnie loty frachtowe w obu kierunkach organizowane są raz w tygodniu - w sobotę. Klienci Grupy Fracht mogą nadawać już teraz tą linią przesyłki zarówno całopaletowe, jak i drobnicowe we wszystkich grupach towarów.
- Z naszych lotów frachtowych mogą skorzystać klienci ze wszystkich branż, którzy mają potrzebę nadania swoich towarów transportem lotniczym na trasie Europa – USA. Fracht FWO Polska zapewnia odbiór i dostawę różnych grup ładunków z terenu całego naszego kraju i wysłanie ich, wraz z załatwieniem formalności i odpraw celnych, drogą lotniczą do USA i odwrotnie – uzupełnia Justyna Czerwińska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.
Regularne loty frachtowe z/do USA będą realizowane przez Grupę Fracht aż do odwołania.
Warto tutaj wspomnieć, że w realizacji zleceń, Fracht FWO Polska wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy, a także transport śródlądowy i multimodalny. Obsługuje ładunki kontenerowe, całopojazdowe (FTL) i częściowe (LTL), chłodnicze, dostawy just-in-time oraz regularne transporty expressowe na terenie UE, a także realizuje dostawy Project Cargo.
DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.