Komunikaty PR

Grupa Fracht wchodzi do Meksyku i Indii

2021-04-06  |  15:00
Biuro prasowe

Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, realizując długofalową strategię rozwoju, stale poszerza swoją sieć logistyczną na kluczowych rynkach światowej gospodarki. W marcu, poprzez przejęcia lokalnych firm, Fracht uruchomił dwa nowe oddziały - Fracht Indie i Fracht Logistics Mexico.

Fracht otwiera własne biuro w Meksyku

Siedziba pierwszego meksykańskiego oddziału Fracht mieści się w stolicy kraju – Mexico City, jednym z najważniejszych ośrodków gospodarczych, przemysłowych i finansowych. Uruchomienie nowego oddziału związane było z przejęciem Valmik Logistics Mexico, start-upu działającego w branży logistycznej. Tworzący go specjaliści i menedżerowie weszli w skład zespołu Fracht Logistics Mexico. Dzięki ich doświadczeniu i świetnej znajomości meksykańskiego rynku TSL, nowy oddział Frachtu będzie wspierać klientów w zakresie usług logistycznych (4PL), spedycyjnych (fracht morski, lotniczy i drogowy) oraz organizacji transportów niestandardowych i realizacji project cargo.

Meksyk jest drugą największą gospodarką w Ameryce Łacińskiej po Brazylii i 15. największą gospodarką na świecie z nominalnym PKB w wysokości 1,22 bln USD.  Co warto też podkreślić, Meksyk ma podpisanych 14 umów handlowych, w tym USMCA (umowa o wolnym handlu między USA, Meksykiem i Kanadą). Łączna wartość eksportu i importu towarów i usług wynosi ok. 80 proc. PKB.

Fracht goes to India – początek samodzielnej działalności i dalsze inwestycje

Pierwszy oddział Grupy Fracht w Indiach został otwarty w Bombaju (Mumbaj), nie tylko w jednej z największych aglomeracji kraju, ale też ważnym, z punktu widzenia globalnej logistyki, węźle komunikacyjnym i kolejowym. Znajduje się tam drugi co do wielkości międzynarodowy port lotniczy i jeden z największych morskich portów przeładunkowych na świecie, zwany też „bramą do Indii”. Uruchomienie tutaj oddziału wiąże się z systematycznie rosnącą aktywnością Grupy Fracht na lokalnym rynku. Spółka Fracht Indie jest już gotowa do rozpoczęcia pełnej działalności operacyjnej, co wiąże się z posiadaniem niezbędnych licencji (IATA, FIATA, DGM, FFI) wymaganych przy obsłudze frachtu morskiego, lotniczego, drogowego i obsługi przeładunków w transporcie śródlądowych, a także odpraw celnych na terenie całych Indii. 11-osobowy zespół Fracht Indie zarządzany jest przez menedżerów z dużym doświadczeniem w branży spedycyjnej, szczególnie w zakresie organizacji transportów ponadgabarytowych. Grupa Fracht, ze względu na wielkość rynku indyjskiego, już teraz zapowiada dalszą rozbudowę sieci logistycznej w tym kraju.

Indie, należące do jednych z najszybciej rozwijających się rynków na świecie, są 5. co do wielkości gospodarką na świecie pod względem nominalnego PKB i 3. pod względem parytetu siły nabywczej. W 2019 roku były 9. co do wielkości importerem i 12. eksporterem na świecie. Indie są jednym z największych na świecie producentów leków generycznych, węgla, cementu i stali oraz energii elektrycznej i automotive.

- Dzięki uruchomieniu nowych oddziałów Grupy Fracht na dwóch tak ważnych gospodarczo rynkach, także Fracht FWO Polska znacząco wzmacnia swoją ofertę. Przedsiębiorcy, którzy z nami współpracują, teraz będą mieli lepszy dostęp do łańcuchów dostaw w tych regionach świata - podkreśla Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.

Rozwój sieci Fracht na rynkach międzynarodowych

Uruchomienie nowych oddziałów i rozpoczęcie działalności w Indiach i Meksyku to efekt realizacji długoterminowej strategii globalnego rozwoju Grupy Fracht. W ubiegłym roku operator otworzył pierwszy oddział Fracht Middle East Shipping Services LLC w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w Abu Dhabi oraz drugi w Kanadzie. Natomiast w 2019 rozpoczęły działalność nowe biura Grupy Fracht w Brazylii oraz Afryce - w Burkina Faso, Egipcie, Senegalu, Kamerunie, Ugandzie i Wybrzeżu Kości Słoniowej. Grupa Fracht działa na 6 kontynentach (w Europie, Azji, obu Amerykach, Australii i Oceanii, Afryce) i posiada w sumie 114 oddziałów, realizując dostawy do wszystkich krajów na świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny Biuro prasowe
2024-07-23 | 15:00

Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie oparty na aktywach własnych, powołała Nikolaya Pargova na stanowisko dyrektora operacyjnego (COO) z dniem 2 września 2024 r. Zmiana
Transport Koszty transportu morskiego rosną!
2024-07-23 | 08:00

Koszty transportu morskiego rosną!

Napięcia geopolityczne sprawiają, że stawki frachtowe kontenerowców powracają do szczytów obserwowanych ostatnio w połowie 2022 roku. Oprócz zakłóceń na Morzu
Transport DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
2024-07-22 | 08:00

DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och

Aesculap Chifa, spółka z grupy B. Braun, jest jednym z kluczowych partnerów polskiego sektora ochrony zdrowia. DSV – Global Transport and Logistics od 6 lat odpowiada za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.