Grupa Girteka uruchamia nowe oddziały w Kirgistanie i Kazachstanie
Europejski rynek transportu drogowego stoi dziś przed dużymi wyzwaniami. Działania na rzecz dekarbonizacji i rozwoju floty samochodów ciężarowych są możliwe do zrealizowania w ciągu kilku lat. Problemem, którego nie da się rozwiązać w prosty sposób, jest brak kierowców. A dotyczy on wielu firm logistycznych. Średnio na jeden samochód ciężarowy powinno przypadać od 1 do 2 kierowców, ale wciąż zdarzają się sytuacje, gdy na 1 samochód ciężarowy przypada mniej 1 kierowca, co oznacza że jeden na dwa pojazdy może być wyłączony z ruchu. To nie tylko ogromne koszty dla firm transportowych, ale też może być przyczyną zakłóceń w łańcuchach dostaw w całej Europie.
Jak poradzić sobie z wyzwaniem braku kierowców?
Oprócz uproszczenia wymogów i procedur związanych z otrzymaniem prawa jazdy czy zwiększenia atrakcyjności zawodu kierowcy wśród młodych ludzi, jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest współpraca z krajami położonymi blisko Europy. Takimi jak Kazachstan czy Kirgistan.
- Niedobór kierowców to problem, który stał się globalny, dotykający nie tylko Europy, ale cały świat. Tylko w Europie brakuje około 400-450 tysięcy zawodowych kierowców. Nie jest prosto rozwiązać tę sytuację, gdyż wielu kierowców wkrótce przejdzie na emeryturę, a młode pokolenie nie dostrzega potencjału ani atrakcyjności tego zawodu, przynajmniej na razie. Powiedziałem „na razie", ponieważ uważam, że Kazachstan i Kirgistan stanowią przykład i dają nadzieję na to, że istnieje przyszłość dla tego rodzaju pracy i miejsce dla profesjonalistów do rozwoju - powiedział Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport.
Rozszerzenie sieci oddziałów
Nowe oddziały Girteka Transport w Almaty w Kazachstanie i Biszkek w Kirgistanie będą się koncentrować na pozyskiwaniu zawodowych kierowców do pracy w Girtece na terenie całej Europy. Obecnie w Grupie Girteka pracuje ponad 3000 kierowców, którzy pochodzą z krajów azjatyckich. Teraz firma skupi się na działaniach, które zwiększą atrakcyjność pracy w tym zawodzie, przy bardziej przejrzystym, efektywniejszym i szybszym procesie rekrutacji.
- Nowy oddział Girteki Transport w Kazachstanie pozwoli nam na lokalną promocję zawodu kierowcy samochodu ciężarowego. Dzięki nowym oddziałom możemy zapewnić, aby proces rekrutacji był przejrzysty, bezpieczny i pewny dla wszystkich przyszłych kierowców - wyjaśnia Oksana Karpovičienė, kierownik ds. ekspansji HR w Girteka Transport.
Uruchamiając nowe oddziały, Girteka nie tylko stawia czoła problemowi niedoboru kierowców. Odpowiada także na potrzeby oraz wymagania kierowców z Kazachstanu i Kirgistanu, co przełoży się na korzyści dla obu stron. Należą do nich przyspieszenie procedur, jasne i bardziej zrozumiałe wymagania w ofertach pracy. Dodatkowym elementem, dzięki otwarciu nowych biur, jest możliwość przeprowadzania praktycznych testów, pozwalających na weryfikację kwalifikacji i umiejętności kierowców, celem zapewnienia wysokiej jakości usług transportu drogowego.
Te wszystkie działania są kolejnym krokiem w realizacji długoterminowej strategii Girteka, której celem jest zapewnienie stabilnych i niezawodnych usług logistycznych na terenie całej Europy. Jako największa firma transportowa w Europie oparta na aktywach własnych, Girteka czuje się odpowiedzialna wobec klientów, społeczności i partnerów do zapewnienia stabilnych łanuchów dostaw opartych o transport drogowy, poprzez między innymi zapewnienie wysokiej jakości profesjonalnych kierowców spoza UE.
Jednym z kluczowych elementów dostarczania najlepszych rozwiązań jest jakość pracy kierowców, którą zapewnią praktyczne testy w trakcie procesu rekrutacji i realizowane na bieżąco programy utrzymania oraz doskonalenia ich umiejętności. Począwszy od szczegółowych szkoleń w procesie onboardingu, poprzez okresowe szkolenia praktyczne i online, kierowcy zdobywają cenne doświadczenie i umiejętności, zapewniające wysokiej jakości usługi logistyczne.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.