Komunikaty PR

Grupa Girteka uruchamia nowe oddziały w Kirgistanie i Kazachstanie

2023-08-08  |  12:00
Biuro prasowe

Europejski rynek transportu drogowego stoi dziś przed dużymi wyzwaniami. Działania na rzecz dekarbonizacji i rozwoju floty samochodów ciężarowych są możliwe do zrealizowania w ciągu kilku lat. Problemem, którego nie da się rozwiązać w prosty sposób, jest brak kierowców. A dotyczy on wielu firm logistycznych. Średnio na jeden samochód ciężarowy powinno przypadać od 1 do 2 kierowców, ale wciąż zdarzają się sytuacje, gdy na 1 samochód ciężarowy przypada mniej 1 kierowca, co oznacza że jeden na dwa pojazdy może być wyłączony z ruchu. To nie tylko ogromne koszty dla firm transportowych, ale też może być przyczyną zakłóceń w łańcuchach dostaw w całej Europie.

Jak poradzić sobie z wyzwaniem braku kierowców?

Oprócz uproszczenia wymogów i procedur związanych z otrzymaniem prawa jazdy czy zwiększenia atrakcyjności zawodu kierowcy wśród młodych ludzi, jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest współpraca z krajami położonymi blisko Europy. Takimi jak Kazachstan czy Kirgistan.

- Niedobór kierowców to problem, który stał się globalny, dotykający nie tylko Europy, ale cały świat. Tylko w Europie brakuje około 400-450 tysięcy zawodowych kierowców. Nie jest prosto rozwiązać tę sytuację, gdyż wielu kierowców wkrótce przejdzie na emeryturę, a młode pokolenie nie dostrzega potencjału ani atrakcyjności tego zawodu, przynajmniej na razie. Powiedziałem „na razie", ponieważ uważam, że Kazachstan i Kirgistan stanowią przykład i dają nadzieję na to, że istnieje przyszłość dla tego rodzaju pracy i miejsce dla profesjonalistów do rozwoju - powiedział Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport.

Rozszerzenie sieci oddziałów

Nowe oddziały Girteka Transport w Almaty w Kazachstanie i Biszkek w Kirgistanie będą się koncentrować na pozyskiwaniu zawodowych kierowców do pracy w Girtece na terenie całej Europy. Obecnie w Grupie Girteka pracuje ponad 3000 kierowców, którzy pochodzą z krajów azjatyckich. Teraz firma skupi się na działaniach, które zwiększą atrakcyjność pracy w tym zawodzie, przy bardziej przejrzystym, efektywniejszym i szybszym procesie rekrutacji.

- Nowy oddział Girteki Transport w Kazachstanie pozwoli nam na lokalną promocję zawodu kierowcy samochodu ciężarowego. Dzięki nowym oddziałom możemy zapewnić, aby proces rekrutacji był przejrzysty, bezpieczny i pewny dla wszystkich przyszłych kierowców - wyjaśnia Oksana Karpovičienė, kierownik ds. ekspansji HR w Girteka Transport.

Uruchamiając nowe oddziały, Girteka nie tylko stawia czoła problemowi niedoboru kierowców. Odpowiada także na potrzeby oraz wymagania kierowców z Kazachstanu i Kirgistanu, co przełoży się na korzyści dla obu stron. Należą do nich przyspieszenie procedur, jasne i bardziej zrozumiałe wymagania w ofertach pracy. Dodatkowym elementem, dzięki otwarciu nowych biur, jest możliwość przeprowadzania praktycznych testów, pozwalających na weryfikację kwalifikacji i umiejętności kierowców, celem zapewnienia wysokiej jakości usług transportu drogowego.

Te wszystkie działania są kolejnym krokiem w realizacji długoterminowej strategii Girteka, której celem jest zapewnienie stabilnych i niezawodnych usług logistycznych na terenie całej Europy. Jako największa firma transportowa w Europie oparta na aktywach własnych, Girteka czuje się odpowiedzialna wobec klientów, społeczności i partnerów do zapewnienia stabilnych łanuchów dostaw opartych o transport drogowy, poprzez między innymi zapewnienie wysokiej jakości profesjonalnych kierowców spoza UE.

Jednym z kluczowych elementów dostarczania najlepszych rozwiązań jest jakość pracy kierowców, którą zapewnią praktyczne testy w trakcie procesu rekrutacji i realizowane na bieżąco programy utrzymania oraz doskonalenia ich umiejętności. Począwszy od szczegółowych szkoleń w procesie onboardingu, poprzez okresowe szkolenia praktyczne i online, kierowcy zdobywają cenne doświadczenie i umiejętności, zapewniające wysokiej jakości usługi logistyczne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och Biuro prasowe
2024-07-22 | 08:00

DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och

Aesculap Chifa, spółka z grupy B. Braun, jest jednym z kluczowych partnerów polskiego sektora ochrony zdrowia. DSV – Global Transport and Logistics od 6 lat odpowiada za
Transport CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!
2024-07-17 | 15:00

CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!

CEVA Logistics otrzymała tytuł Mistrza ESG w Logistyce 2024 w kategorii: ład korporacyjny (Governance), przyznawany przez Forum Kobiet w Logistyce. Nagroda podkreśla osiągnięcia i
Transport Nowość na rynku kurierskim w Polsce
2024-07-17 | 11:40

Nowość na rynku kurierskim w Polsce

GLS Poland i ORLEN rozpoczynają współpracę i tworzą pierwszą w Polsce sieć współdzieloną. To oznacza, że już wkrótce przesyłki krajowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.