Grupa Girteka uruchamia nowe oddziały w Kirgistanie i Kazachstanie
Europejski rynek transportu drogowego stoi dziś przed dużymi wyzwaniami. Działania na rzecz dekarbonizacji i rozwoju floty samochodów ciężarowych są możliwe do zrealizowania w ciągu kilku lat. Problemem, którego nie da się rozwiązać w prosty sposób, jest brak kierowców. A dotyczy on wielu firm logistycznych. Średnio na jeden samochód ciężarowy powinno przypadać od 1 do 2 kierowców, ale wciąż zdarzają się sytuacje, gdy na 1 samochód ciężarowy przypada mniej 1 kierowca, co oznacza że jeden na dwa pojazdy może być wyłączony z ruchu. To nie tylko ogromne koszty dla firm transportowych, ale też może być przyczyną zakłóceń w łańcuchach dostaw w całej Europie.
Jak poradzić sobie z wyzwaniem braku kierowców?
Oprócz uproszczenia wymogów i procedur związanych z otrzymaniem prawa jazdy czy zwiększenia atrakcyjności zawodu kierowcy wśród młodych ludzi, jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest współpraca z krajami położonymi blisko Europy. Takimi jak Kazachstan czy Kirgistan.
- Niedobór kierowców to problem, który stał się globalny, dotykający nie tylko Europy, ale cały świat. Tylko w Europie brakuje około 400-450 tysięcy zawodowych kierowców. Nie jest prosto rozwiązać tę sytuację, gdyż wielu kierowców wkrótce przejdzie na emeryturę, a młode pokolenie nie dostrzega potencjału ani atrakcyjności tego zawodu, przynajmniej na razie. Powiedziałem „na razie", ponieważ uważam, że Kazachstan i Kirgistan stanowią przykład i dają nadzieję na to, że istnieje przyszłość dla tego rodzaju pracy i miejsce dla profesjonalistów do rozwoju - powiedział Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport.
Rozszerzenie sieci oddziałów
Nowe oddziały Girteka Transport w Almaty w Kazachstanie i Biszkek w Kirgistanie będą się koncentrować na pozyskiwaniu zawodowych kierowców do pracy w Girtece na terenie całej Europy. Obecnie w Grupie Girteka pracuje ponad 3000 kierowców, którzy pochodzą z krajów azjatyckich. Teraz firma skupi się na działaniach, które zwiększą atrakcyjność pracy w tym zawodzie, przy bardziej przejrzystym, efektywniejszym i szybszym procesie rekrutacji.
- Nowy oddział Girteki Transport w Kazachstanie pozwoli nam na lokalną promocję zawodu kierowcy samochodu ciężarowego. Dzięki nowym oddziałom możemy zapewnić, aby proces rekrutacji był przejrzysty, bezpieczny i pewny dla wszystkich przyszłych kierowców - wyjaśnia Oksana Karpovičienė, kierownik ds. ekspansji HR w Girteka Transport.
Uruchamiając nowe oddziały, Girteka nie tylko stawia czoła problemowi niedoboru kierowców. Odpowiada także na potrzeby oraz wymagania kierowców z Kazachstanu i Kirgistanu, co przełoży się na korzyści dla obu stron. Należą do nich przyspieszenie procedur, jasne i bardziej zrozumiałe wymagania w ofertach pracy. Dodatkowym elementem, dzięki otwarciu nowych biur, jest możliwość przeprowadzania praktycznych testów, pozwalających na weryfikację kwalifikacji i umiejętności kierowców, celem zapewnienia wysokiej jakości usług transportu drogowego.
Te wszystkie działania są kolejnym krokiem w realizacji długoterminowej strategii Girteka, której celem jest zapewnienie stabilnych i niezawodnych usług logistycznych na terenie całej Europy. Jako największa firma transportowa w Europie oparta na aktywach własnych, Girteka czuje się odpowiedzialna wobec klientów, społeczności i partnerów do zapewnienia stabilnych łanuchów dostaw opartych o transport drogowy, poprzez między innymi zapewnienie wysokiej jakości profesjonalnych kierowców spoza UE.
Jednym z kluczowych elementów dostarczania najlepszych rozwiązań jest jakość pracy kierowców, którą zapewnią praktyczne testy w trakcie procesu rekrutacji i realizowane na bieżąco programy utrzymania oraz doskonalenia ich umiejętności. Począwszy od szczegółowych szkoleń w procesie onboardingu, poprzez okresowe szkolenia praktyczne i online, kierowcy zdobywają cenne doświadczenie i umiejętności, zapewniające wysokiej jakości usługi logistyczne.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.