Hillebrand dostarczył wino o wartości 700 tys. euro na aukcję w Hong Kongu
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, rozwija usługi specjalne dedykowane logistyce ekskluzywnych i kolekcjonerskich alkoholi. W ostatnim czasie zespół Hillebrand zorganizował wyjątkową dostawę 800 butelek unikatowych win z Japonii na aukcję do jednego z najbardziej renomowanych domów aukcyjnych w Hong Kongu. Ich wartość została wyceniona na 700 tys. euro.
3 080 km w 5 dni
Miejscem odbioru 800 butelek wina na aukcję w Hong Kongu był dom ich właściciela, położony w małej wiosce, znajdującej się ok. 180 km od Tokio. Przy współpracy z lokalnym ekspertem w dziedzinie winiarstwa i unikatowych win, cała kolekcja została najpierw szczegółowo opisana i sfotografowana. Następnie butelki umieszczono w 71 specjalnych skrzynkach. Za ich pakowanie i przygotowanie do transportu, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, odpowiadał specjalny zespół Hillebrand, doświadczony w obsłudze tak wyjątkowych i wartościowych ładunków. Skrzynki z winami zostały przetransportowane samochodami ciężarowymi z zawieszeniem pneumatycznym do międzynarodowego portu lotniczego Narita (ok. 65 km od centrum Tokio). Tu je spaletyzowano i zabezpieczono przed liczącym ok. 2900 km lotem do Hong Kongu. Aby zapobiec szkodliwym wpływom szoku termicznego i ekstremalnych zmian wilgotności, które mogłyby wpłynąć na jakość wina, eksperci Hillebrand wykorzystali innowacyjne rozwiązanie - termostatyczną folię VinLiner. Jej zadaniem było utrzymanie stałej temperatury podczas transportu i zmniejszenie wpływu promieniowania cieplnego, przewodzenia i konwekcji.
Ładunek z tak cennym winem wymagał też specjalnego i kompleksowego ubezpieczenia, które obejmowało nie tylko jego wartość ale też jakość. Polisa Hillebrand dla tak cennych ładunków jest przygotowywana indywidualnie i zakłada zerowy udział własny. To oznacza, że w mało prawdopodobnym przypadku kradzieży lub uszkodzenia, właściciel wartościowego ładunku otrzymuje odszkodowanie w wysokości uzgodnionej wartości ubezpieczenia.
Kompleksowa realizacja dostawy 800 butelek wina na aukcję w Hong Kongu, od sfotografowania kolekcji, zapakowania i ubezpieczenia do doręczenia na miejsce dostawy zajęła tylko 5 dni. W tym czasie ten wyjątkowy i cenny ładunek pokonał łącznie odległość 3080 km.
Logistyka ekskluzywnych trunków wymaga perfekcji i know-how
- Hillebrand jest jedną z niewielu firm logistycznych, które specjalizują się także w organizacji dostaw luksusowych i unikatowych alkoholi, o bardzo dużej wartości. To dla operatora zawsze wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Kluczem do sukcesu jest połączenie doświadczenia i perfekcji w organizacji z odpowiednim zapleczem logistycznym, rozbudowaną siecią i autorskimi rozwiązaniami - mówi Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Dostawa 800 butelek win na aukcję w Hong Kongu jest kolejnym, specjalnym zleceniem, zrealizowanym przez Hillebrand. W ubiegłym roku firma zorganizowała dostawę 12 butelek wina Bordeaux Grand Cru rocznik 2000 z Huston (USA) do Bordeaux (Francja), które wcześniej przebywały w przestrzeni kosmicznej, 400 km od Ziemi na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Transport był częścią projektu CommuBioS, przeprowadzanego w ramach pierwszego programu badawczego Mission WISE firmy Space Cargo Unlimited. Hillebrand zorganizował także m.in. dostawę słynnej butelki whisky The Macallan 1926 wartej 1,2 mln USD, 51-letniej japońskiej whisky z destylarni Karuizawa, jednej z najdroższych i unikatowych whisky na świecie, czy pochodzącego z limitowanej edycji 20-letniego rumu Caroni z Trynidadu i Tobago.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.