Hillebrand dostarczył wino o wartości 700 tys. euro na aukcję w Hong Kongu
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, rozwija usługi specjalne dedykowane logistyce ekskluzywnych i kolekcjonerskich alkoholi. W ostatnim czasie zespół Hillebrand zorganizował wyjątkową dostawę 800 butelek unikatowych win z Japonii na aukcję do jednego z najbardziej renomowanych domów aukcyjnych w Hong Kongu. Ich wartość została wyceniona na 700 tys. euro.
3 080 km w 5 dni
Miejscem odbioru 800 butelek wina na aukcję w Hong Kongu był dom ich właściciela, położony w małej wiosce, znajdującej się ok. 180 km od Tokio. Przy współpracy z lokalnym ekspertem w dziedzinie winiarstwa i unikatowych win, cała kolekcja została najpierw szczegółowo opisana i sfotografowana. Następnie butelki umieszczono w 71 specjalnych skrzynkach. Za ich pakowanie i przygotowanie do transportu, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, odpowiadał specjalny zespół Hillebrand, doświadczony w obsłudze tak wyjątkowych i wartościowych ładunków. Skrzynki z winami zostały przetransportowane samochodami ciężarowymi z zawieszeniem pneumatycznym do międzynarodowego portu lotniczego Narita (ok. 65 km od centrum Tokio). Tu je spaletyzowano i zabezpieczono przed liczącym ok. 2900 km lotem do Hong Kongu. Aby zapobiec szkodliwym wpływom szoku termicznego i ekstremalnych zmian wilgotności, które mogłyby wpłynąć na jakość wina, eksperci Hillebrand wykorzystali innowacyjne rozwiązanie - termostatyczną folię VinLiner. Jej zadaniem było utrzymanie stałej temperatury podczas transportu i zmniejszenie wpływu promieniowania cieplnego, przewodzenia i konwekcji.
Ładunek z tak cennym winem wymagał też specjalnego i kompleksowego ubezpieczenia, które obejmowało nie tylko jego wartość ale też jakość. Polisa Hillebrand dla tak cennych ładunków jest przygotowywana indywidualnie i zakłada zerowy udział własny. To oznacza, że w mało prawdopodobnym przypadku kradzieży lub uszkodzenia, właściciel wartościowego ładunku otrzymuje odszkodowanie w wysokości uzgodnionej wartości ubezpieczenia.
Kompleksowa realizacja dostawy 800 butelek wina na aukcję w Hong Kongu, od sfotografowania kolekcji, zapakowania i ubezpieczenia do doręczenia na miejsce dostawy zajęła tylko 5 dni. W tym czasie ten wyjątkowy i cenny ładunek pokonał łącznie odległość 3080 km.
Logistyka ekskluzywnych trunków wymaga perfekcji i know-how
- Hillebrand jest jedną z niewielu firm logistycznych, które specjalizują się także w organizacji dostaw luksusowych i unikatowych alkoholi, o bardzo dużej wartości. To dla operatora zawsze wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Kluczem do sukcesu jest połączenie doświadczenia i perfekcji w organizacji z odpowiednim zapleczem logistycznym, rozbudowaną siecią i autorskimi rozwiązaniami - mówi Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Dostawa 800 butelek win na aukcję w Hong Kongu jest kolejnym, specjalnym zleceniem, zrealizowanym przez Hillebrand. W ubiegłym roku firma zorganizowała dostawę 12 butelek wina Bordeaux Grand Cru rocznik 2000 z Huston (USA) do Bordeaux (Francja), które wcześniej przebywały w przestrzeni kosmicznej, 400 km od Ziemi na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Transport był częścią projektu CommuBioS, przeprowadzanego w ramach pierwszego programu badawczego Mission WISE firmy Space Cargo Unlimited. Hillebrand zorganizował także m.in. dostawę słynnej butelki whisky The Macallan 1926 wartej 1,2 mln USD, 51-letniej japońskiej whisky z destylarni Karuizawa, jednej z najdroższych i unikatowych whisky na świecie, czy pochodzącego z limitowanej edycji 20-letniego rumu Caroni z Trynidadu i Tobago.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.