Hillebrand Poland podsumowuje 2021 rok
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, podsumował działalność w 2021 roku. Z rekordowym wzrostem przychodów, firma umocniła swoją pozycję lidera na rynku usług logistycznych dedykowanych tej branży, w tym w transporcie płynnych produktów masowych i obsłudze dostaw eksportowych, we frachcie morskim i drogowym. W tym roku Hillebrand Poland chce utrzymać dynamiczne tempo rozwoju.
Hillebrand Poland zakończył 2021 rok osiągając bardzo dobre wyniki we wszystkich obszarach działalności i segmentach usługach. Przychody firmy wzrosły o blisko 89 proc. do ponad 62,6 mln zł, zysk netto zwiększył się o ponad 84 proc. a EBITDA o ponad 80 proc.
Osiągnięcie tak dobrych wyników jest efektem wzrostów w dwóch, kluczowych dla Hillebrand w Polsce obszarach usług. Pierwszym z nich są transporty masowe wina z wykorzystaniem elastycznych zbiorników - flexitanków, produkowanych w oparciu o innowacyjne i opatentowane technologie Hillebrand. Operator zwiększył wolumen obsługiwanych ładunków aż o 88 proc. wobec ub.r. Drugim są dostawy eksportowe mocnych alkoholi, organizowane w transporcie drogowym do różnych krajów europejskich i w ramach morskich usług typu „short sea” do Wielkiej Brytanii. W tym segmencie, także dzięki aktywnie prowadzonym działaniom sprzedażowym, firma odnotowała wzrost aż o 174 proc. W ubiegłym roku Hillebrand Poland dynamicznie rozwinął też usługi transportowe napojów bezalkoholowych. Jednym z przykładów realizacji jest dostawa morska do Stanów Zjednoczonych 250 kontenerów koncentratu jabłkowego umieszczonego we flexitankach.
- Osiągnięcie bardzo dobrych wyników i umocnienie pozycji lidera w logistyce dla beverage, to efekt pracy i wielki sukces naszego zespołu, połączonego z doskonałą znajomością specyfiki obsługi tej branży. Teraz w jeszcze większym stopniu będziemy wykorzystywać nasze mocne strony w organizacji transportów masowych płynów, w oparciu o wyjątkową ofertę specjalistycznych flexitanków, dzięki którym zapewniamy ich bezpieczny transport. Polska jest krajem z dużym potencjałem wzrostu w światowym eksporcie napojów. Wzmocnienie współpracy z producentami napojów alkoholowych jak również bezalkoholowych i ich eksporterami ma być jednym z kluczowych elementów naszej strategii także w tym roku - zapowiada Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Doświadczony zespół i bezpieczny transport
Polski oddział Hillebrand Poland działa od 2013 roku, specjalizując się w organizacji dostaw morskich (jest liderem w morskich przewozach kontenerowych dla beverage), drogowych i lotniczych dla branży alkoholowej, winiarskiej, napojów i substancji płynnych. Za ich kompleksową realizację odpowiadają wyspecjalizowane działy spedycji, których pracownicy są ekspertami nie tylko w zakresie organizacji łańcuchów dostaw, ale też polskich i międzynarodowych przepisów regulujących warunki przewozów alkoholi. Co warto podkreślić, Hillebrand zapewnia też szeroką ofertę środków transportu, dostosowanych do specyfiki przewozów alkoholi, win i płynnych artykułów spożywczych, tj. flexitanki, folie termostatyczne VinLiner czy kontenery. Nie tylko w Polsce, ale i świecie znany jest z innowacji i unikalnych technologii, które zwiększają bezpieczeństwo transportów masowych płynów i wykorzystywane są na przykład we flexitankach. Należą do nich flexitanki Puls do przewozu gęstych cieczy, z innowacyjną technologią przeciw tworzeniu się osadów wewnątrz zbiornika czy flexitanki do 40’ kontenerów chłodniczych, zapobiegające skokom temperatury i wahaniom wilgotności podczas transportu. Ofertę Hillebrand w tym zakresie znacząco wzmocniło przejęcie pod koniec 2020 roku firmy Braid Logistics, specjalisty w logistce towarów płynnych, z własną flotą ISO tanków, produkującego flexitanki przy użyciu unikalnej technologii Hexopure.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.