Hillebrand Poland podsumowuje 2021 rok
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, podsumował działalność w 2021 roku. Z rekordowym wzrostem przychodów, firma umocniła swoją pozycję lidera na rynku usług logistycznych dedykowanych tej branży, w tym w transporcie płynnych produktów masowych i obsłudze dostaw eksportowych, we frachcie morskim i drogowym. W tym roku Hillebrand Poland chce utrzymać dynamiczne tempo rozwoju.
Hillebrand Poland zakończył 2021 rok osiągając bardzo dobre wyniki we wszystkich obszarach działalności i segmentach usługach. Przychody firmy wzrosły o blisko 89 proc. do ponad 62,6 mln zł, zysk netto zwiększył się o ponad 84 proc. a EBITDA o ponad 80 proc.
Osiągnięcie tak dobrych wyników jest efektem wzrostów w dwóch, kluczowych dla Hillebrand w Polsce obszarach usług. Pierwszym z nich są transporty masowe wina z wykorzystaniem elastycznych zbiorników - flexitanków, produkowanych w oparciu o innowacyjne i opatentowane technologie Hillebrand. Operator zwiększył wolumen obsługiwanych ładunków aż o 88 proc. wobec ub.r. Drugim są dostawy eksportowe mocnych alkoholi, organizowane w transporcie drogowym do różnych krajów europejskich i w ramach morskich usług typu „short sea” do Wielkiej Brytanii. W tym segmencie, także dzięki aktywnie prowadzonym działaniom sprzedażowym, firma odnotowała wzrost aż o 174 proc. W ubiegłym roku Hillebrand Poland dynamicznie rozwinął też usługi transportowe napojów bezalkoholowych. Jednym z przykładów realizacji jest dostawa morska do Stanów Zjednoczonych 250 kontenerów koncentratu jabłkowego umieszczonego we flexitankach.
- Osiągnięcie bardzo dobrych wyników i umocnienie pozycji lidera w logistyce dla beverage, to efekt pracy i wielki sukces naszego zespołu, połączonego z doskonałą znajomością specyfiki obsługi tej branży. Teraz w jeszcze większym stopniu będziemy wykorzystywać nasze mocne strony w organizacji transportów masowych płynów, w oparciu o wyjątkową ofertę specjalistycznych flexitanków, dzięki którym zapewniamy ich bezpieczny transport. Polska jest krajem z dużym potencjałem wzrostu w światowym eksporcie napojów. Wzmocnienie współpracy z producentami napojów alkoholowych jak również bezalkoholowych i ich eksporterami ma być jednym z kluczowych elementów naszej strategii także w tym roku - zapowiada Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Doświadczony zespół i bezpieczny transport
Polski oddział Hillebrand Poland działa od 2013 roku, specjalizując się w organizacji dostaw morskich (jest liderem w morskich przewozach kontenerowych dla beverage), drogowych i lotniczych dla branży alkoholowej, winiarskiej, napojów i substancji płynnych. Za ich kompleksową realizację odpowiadają wyspecjalizowane działy spedycji, których pracownicy są ekspertami nie tylko w zakresie organizacji łańcuchów dostaw, ale też polskich i międzynarodowych przepisów regulujących warunki przewozów alkoholi. Co warto podkreślić, Hillebrand zapewnia też szeroką ofertę środków transportu, dostosowanych do specyfiki przewozów alkoholi, win i płynnych artykułów spożywczych, tj. flexitanki, folie termostatyczne VinLiner czy kontenery. Nie tylko w Polsce, ale i świecie znany jest z innowacji i unikalnych technologii, które zwiększają bezpieczeństwo transportów masowych płynów i wykorzystywane są na przykład we flexitankach. Należą do nich flexitanki Puls do przewozu gęstych cieczy, z innowacyjną technologią przeciw tworzeniu się osadów wewnątrz zbiornika czy flexitanki do 40’ kontenerów chłodniczych, zapobiegające skokom temperatury i wahaniom wilgotności podczas transportu. Ofertę Hillebrand w tym zakresie znacząco wzmocniło przejęcie pod koniec 2020 roku firmy Braid Logistics, specjalisty w logistce towarów płynnych, z własną flotą ISO tanków, produkującego flexitanki przy użyciu unikalnej technologii Hexopure.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.