Hillebrand Poland - rekordowy wzrost przychodów i umocnienie pozycji lidera
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, zakończył pierwsze półrocze rekordowym wzrostem przychodów o ponad 80 proc. i zysku netto o blisko 40 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Tegoroczne strategiczne przejęcia innych firm przez Grupę Hillebrand wzmocniły jej globalną pozycję i ofertę usług transportowych zarówno płynnych produktów masowych jak i niewielkich ilości alkoholi, w tym również obsługę rynku e-commerce. Hillebrand Poland korzystając z tych zasobów, stawia teraz na przyspieszenie tempa wzrostu w naszym kraju.
Globalny gracz i innowator w obsłudze rynku beverage
Hillebrand od ponad 175 lat specjalizuje się w obsłudze branży beverage i napojów alkoholowych, współpracując z ponad 25 tys. producentów i dystrybutorów. Firma realizuje plan rozwoju biznesu na wszystkich kluczowych rynkach dla tej branży, ukierunkowany na doskonalenie jakości obsługi klientów i oferty dedykowanych rozwiązań, także poprzez strategiczne akwizycje. Znaczący wpływ na dalszą ekspansję usług mają ostatnie przejęcia Hillebrand dwóch czołowych graczy w swoich segmentach usług. Pierwszą z nich jest działający w 29 krajach Braid, lider rynku logistyki towarów płynnych i jeden z największych na świecie operatorów wykorzystujących ISO tanki do transportu artykułów spożywczych, z własnymi zakładami produkcyjnym w Wlk. Brytanii i Chinach. To pozwoliło Hillebrand na rozszerzenie portfolio własnych, innowacyjnych rozwiązań wykorzystywanych do przewozu płynów, takich jak flexitanki czy folie termoizolacyjne VinLiner. Druga przejęta przez Hillebrand firma to VignoblExport, specjalista się w obsłudze transportów niewielkich ilości alkoholi, tj. próbki napojów alkoholowych na degustacje, zamówienia dla enoturystyki czy sprzedaży internetowej. To otworzyło Hillebrand także nowe możliwości rozwoju i rozszerzenia usług w obsłudze dostaw w kanale e-commerce. Pozycję Hillebrand na światowych rynkach umocniła też akwizycja niemieckiej firmy 3W-Logistik oraz Royal Logistics, przejętej w ramach inwestycji w rozwój sieci w USA.
Hillebrand umacnia pozycję lidera w Polsce
Rekordowy wzrost przychodów i szybki rozwój polskiego oddziału Hillebrand w pierwszej połowie roku (rekordowy wzrost przychodów o ponad 80 proc. i zysku netto o blisko 40 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.) to efekt zaangażowania zespołu i dynamicznego rozwoju biznesu w naszym kraju. W tym realizacja globalnych projektów, nowe kontrakty i stale poszerzane grono klientów. Teraz Hillebrand planuje kolejne inwestycje tj. wdrożenia nowych rozwiązań dla klientów.
- Tym, co nas wyróżnia na rynku, jest zgrany zespół spedytorów, zaangażowany i nastawiony na indywidualne podejście do klientów, mający wyjątkową wiedzą o logistyce i specyfice obsługi napojów oraz alkoholi. Jesteśmy gotowi na ekspansję i wzmacnianie naszej pozycji lidera logistycznego na polskim rynku beverage – mówi Ellina Lolis, wiceprezes JF Hillebrand Poland i prezes JF Hillebrand Russia.
W budowaniu swojej pozycji, Hillebrand Poland wykorzystuje w pełni zasoby i infrastrukturę globalnej sieci Grupy Hillebrand, oferując najwyższej klasy usługi logistyczne, transportowe i spedycyjne (fracht morski, lotniczy, drogowy, kolejowy) oraz celne (odprawy celne, składy celne i magazynowanie) a także innowacyjne rozwiązania technologiczne dla klientów.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.