Hillebrand Poland liderem w morskich przewozach kontenerowych dla beverage
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, umacnia swoją pozycję lidera w morskim transporcie kontenerowym płynnych produktów masowych i zwiększa wolumeny przewożonych tą drogą ładunków. Firma osiąga dwucyfrowe wzrosty w tym segmencie usług i zamierza utrzymać tak dynamiczny rozwój do końca roku.
Od początku roku Hillebrand odnotowuje dynamiczny wzrost w segmencie morskich przewozów kontenerowych. Tylko w pierwszym półroczu 2021 r. Hillebrand Poland obsłużył 2 959 TEU, o 45 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W 2020 roku Hillebrand rozwinął też morskie serwisy drobnicowe typu short sea, uruchamiając i obsługując stałe połączenia przez Rotterdam, między Polską a najważniejszymi regionami winiarskimi w Europie. Drogą morską najczęściej transportowano wina z takich kierunków jak Chile, Argentyna, Afryka Południowa, Australia i Nowa Zelandia.
- Mimo Brexitu i związanych z nim zmian w warunkach wymiany handlowej, na niezmiennie wysokim poziomie utrzymał się import whisky z Wielkiej Brytanii i Szkocji. Dzięki doświadczeniu i rozbudowanej sieci oddziałów Hillebrand w tym kraju, nasz zespół bardzo dobrze poradził sobie z nowymi przepisami i wymogami prawnymi - uzupełnia Ellina Lolis, wiceprezes Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Doświadczony zespół spedytorów morskich
Za kompleksową organizację dostaw morskich odpowiada wyspecjalizowany dział spedycji morskiej Hillebrand. Od zaplanowania wysyłki i łańcucha dostaw, przygotowania dokumentacji importowej i eksportowej po zapewnienie kontenerów, dostosowanych do transportu napojów, w tym wrażliwych na temperaturę tj. wina. Dzięki współpracy ze sprawdzonymi przewoźnikami operator zapewnia przestrzeń ładunkową z każdego portu na świecie. Spedytorzy Hillebrand przeszkoleni są też z zakresu lokalnych i globalnych przepisów regulujących warunki przewozu alkoholi, co znacznie przyspiesza i usprawnia odprawy celne.
Innowacje w transporcie morskim dla beverage
W organizacji dostaw morskich polski zespół Hillebrand wykorzystuje doświadczenie i silną infrastrukturę globalnej sieci Grupy Hillebrand. Co warto podkreślić, operator jest dziś liderem w stosowaniu zintegrowanych systemów logistycznych i innowacyjnych rozwiązań, opracowanych pod kątem specyficznych potrzeb branży beverage. Także w Polsce znany jest z innowacji i unikalnych technologii, które zwiększają bezpieczeństwo transportów masowych płynów. Należą do nich elastyczne zbiorniki tj. flexitank Pulse do przewozu gęstych cieczy, flexitanki do 40’ kontenerów chłodniczych i transportu w określonych warunkach termicznych, a także folie termoizolacyjne VinLiner.
Silna pozycja Hillebrand na rynku usług logistycznych dla beverage w Polsce
Hillebrand na polskim rynku usług logistycznych dla beverage obecny jest od 2013 roku, gdzie konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera w budowaniu kompleksowych łańcuchów dostaw dla tej branży. Po pierwszym półroczu 2021 r. Hillebrand Poland odnotował rekordowy wzrost przychodów o 80 proc. i zysku netto o blisko 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r.
W sierpniu br. Hillebrand podpisał umowę sprzedaży 100 proc. swoich udziałów i wszystkich spółek zależnych Grupie Deutsche Post DHL. Dzięki temu połączeniu Hillebrand skorzysta z potencjału globalnej sieci DHL, działającej w ponad 190 krajach na świecie oraz jej doświadczenia w obszarze spedycji lotniczej, drogowej i morskiej. To otwiera przed firmą Hillebrand i jej pracownikami nowe możliwości rozwoju. Transakcja wymaga jeszcze uzyskania zezwoleń organów antymonopolowych m.in. w UE i USA.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.