Hillebrand Poland liderem w morskich przewozach kontenerowych dla beverage
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, umacnia swoją pozycję lidera w morskim transporcie kontenerowym płynnych produktów masowych i zwiększa wolumeny przewożonych tą drogą ładunków. Firma osiąga dwucyfrowe wzrosty w tym segmencie usług i zamierza utrzymać tak dynamiczny rozwój do końca roku.
Od początku roku Hillebrand odnotowuje dynamiczny wzrost w segmencie morskich przewozów kontenerowych. Tylko w pierwszym półroczu 2021 r. Hillebrand Poland obsłużył 2 959 TEU, o 45 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W 2020 roku Hillebrand rozwinął też morskie serwisy drobnicowe typu short sea, uruchamiając i obsługując stałe połączenia przez Rotterdam, między Polską a najważniejszymi regionami winiarskimi w Europie. Drogą morską najczęściej transportowano wina z takich kierunków jak Chile, Argentyna, Afryka Południowa, Australia i Nowa Zelandia.
- Mimo Brexitu i związanych z nim zmian w warunkach wymiany handlowej, na niezmiennie wysokim poziomie utrzymał się import whisky z Wielkiej Brytanii i Szkocji. Dzięki doświadczeniu i rozbudowanej sieci oddziałów Hillebrand w tym kraju, nasz zespół bardzo dobrze poradził sobie z nowymi przepisami i wymogami prawnymi - uzupełnia Ellina Lolis, wiceprezes Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Doświadczony zespół spedytorów morskich
Za kompleksową organizację dostaw morskich odpowiada wyspecjalizowany dział spedycji morskiej Hillebrand. Od zaplanowania wysyłki i łańcucha dostaw, przygotowania dokumentacji importowej i eksportowej po zapewnienie kontenerów, dostosowanych do transportu napojów, w tym wrażliwych na temperaturę tj. wina. Dzięki współpracy ze sprawdzonymi przewoźnikami operator zapewnia przestrzeń ładunkową z każdego portu na świecie. Spedytorzy Hillebrand przeszkoleni są też z zakresu lokalnych i globalnych przepisów regulujących warunki przewozu alkoholi, co znacznie przyspiesza i usprawnia odprawy celne.
Innowacje w transporcie morskim dla beverage
W organizacji dostaw morskich polski zespół Hillebrand wykorzystuje doświadczenie i silną infrastrukturę globalnej sieci Grupy Hillebrand. Co warto podkreślić, operator jest dziś liderem w stosowaniu zintegrowanych systemów logistycznych i innowacyjnych rozwiązań, opracowanych pod kątem specyficznych potrzeb branży beverage. Także w Polsce znany jest z innowacji i unikalnych technologii, które zwiększają bezpieczeństwo transportów masowych płynów. Należą do nich elastyczne zbiorniki tj. flexitank Pulse do przewozu gęstych cieczy, flexitanki do 40’ kontenerów chłodniczych i transportu w określonych warunkach termicznych, a także folie termoizolacyjne VinLiner.
Silna pozycja Hillebrand na rynku usług logistycznych dla beverage w Polsce
Hillebrand na polskim rynku usług logistycznych dla beverage obecny jest od 2013 roku, gdzie konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera w budowaniu kompleksowych łańcuchów dostaw dla tej branży. Po pierwszym półroczu 2021 r. Hillebrand Poland odnotował rekordowy wzrost przychodów o 80 proc. i zysku netto o blisko 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r.
W sierpniu br. Hillebrand podpisał umowę sprzedaży 100 proc. swoich udziałów i wszystkich spółek zależnych Grupie Deutsche Post DHL. Dzięki temu połączeniu Hillebrand skorzysta z potencjału globalnej sieci DHL, działającej w ponad 190 krajach na świecie oraz jej doświadczenia w obszarze spedycji lotniczej, drogowej i morskiej. To otwiera przed firmą Hillebrand i jej pracownikami nowe możliwości rozwoju. Transakcja wymaga jeszcze uzyskania zezwoleń organów antymonopolowych m.in. w UE i USA.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.