Hillebrand przejmuje kolejną firmę na rynku usług logistycznych dla beverage
Hillebrand, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, ogłosił przejęcie kolejnej firmy - Unedecom, wiodącego portugalskiego dostawcy usług logistycznych w zakresie transportów masowych płynów i produktów suchych. Dzięki tej akwizycji, Hillebrand umacnia pozycję nie tylko na rynku iberyjskim, ale też wzmacnia światowe łańcuchy dostaw w zakresie usług end-to-end.
- Nieustannie poszukujemy nowych możliwości rozszerzania naszej globalnej oferty usług dla klientów - mówi Cees van Gent, CEO i prezes zarządu Hillebrand. - Silna pozycja Unedecom na Półwyspie Iberyjskim, w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem i osiągnięciami w transporcie masowym napojów, innych niż niebezpieczne, stanowi dla nas wyjątkową szansę na wzmocnienie zespołów i usług.
Hillebrand, przejmując Unedecom, potwierdza silne zaangażowanie w kolejne inwestycje, tym samym umacniając swoją globalną sieć logistyczną i ofertę usług dla całej branży napojów alkoholowych oraz soków. Z kolei Unedecom pozyskał doświadczonego partnera, jakim jest Hillebrand, co ułatwi mu rozszerzenie działalności.
- Dzięki połączeniu z Hillebrand zapewniamy pracownikom i klientom nowe możliwości rozwoju - mówi Miguel van Uden, założyciel Unedecom, który budował ją przez ostatnich 25 lat. Reprezentujący obecny zarząd Unedecom, Catarina van Uden i Goncalo Correia de Sa, podkreślają - Hillebrand reprezentuje to, co jest najlepsze w branży, ma podobną kulturę i sposób myślenia, jeśli chodzi o obsługę klientów. Bycie częścią Hillebrand i wykorzystanie jej globalnej sieci, produktów oraz usług pozwoli nam na ulepszenie serwisu i dalszy wzrost.
Dynamiczny rozwój przez fuzje i akwizycje
Nabycie Unedecom jest już trzecią transakcją przejęcia, jaka została przeprowadzona przez Hillebrand na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy. Niespełna dwa miesiące temu Hillebrand objął większościowy pakiet udziałów francuskiego VignoblExport, dostawcy usług logistycznych specjalizującego się w obsłudze transportów niewielkich ilości alkoholi. Z kolei pod koniec 2020 r. Hillebrand przejął brytyjską firmę Braid, czołowego gracza na rynku płynnych produktów masowych.
- Akwizycja z Unedecom jest zgodna z naszym planem biznesowym. Potwierdza zdolność do dalszego rozwoju przez przejęcia, z ukierunkowaniem na tworzenie bardziej wyspecjalizowanych, wydajnych i trwałych łańcuchów dostaw dla beverage - podsumowuje Cees van Gent, CEO i prezes zarządu Hillebrand.
- Przejęcie Unedecom jest ważną wiadomością także dla polskiego rynku beverage, gdzie w ostatnim czasie obserwujemy duży wzrost zainteresowania usługami w obszarze transportów masowych płynów. Połączenie ogromnych możliwości sieci Hillebrand z doświadczeniem Unedecom na rynku iberyjskim z pewnością pozwoli nam na rozszerzenie oferty i przygotowanie nowych rozwiązań dla klientów w Polsce – podkreśla Ellina Lollis, wiceprezes JF Hillebrand Poland i prezes JF Hillebrand Russia
O Unedecom
Firma Unedecom została założona w 1993 r. w Sintrze, w Portugalii. Z oddziałami operacyjnymi w Sintrze, Lizbonie i Porto, jest wiodącym portugalskim dostawcą usług logistycznych, specjalizującym się w dostarczaniu rozwiązań transportowych płynów (tj. wina, soki, oleje), z wyjątkiem niebezpiecznych, i suchych ładunków masowych. Oferuje kompleksowe rozwiązania transportowe zarówno dla klientów lokalnych, jak i globalnych, organizując dostawy m.in. artykułów spożywczych, olejów jadalnych oraz suchych produktów masowych z wykorzystaniem cystern typu flexitanki i dry bulk liner.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.