Hillebrand przejmuje kolejną firmę na rynku usług logistycznych dla beverage
Hillebrand, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, ogłosił przejęcie kolejnej firmy - Unedecom, wiodącego portugalskiego dostawcy usług logistycznych w zakresie transportów masowych płynów i produktów suchych. Dzięki tej akwizycji, Hillebrand umacnia pozycję nie tylko na rynku iberyjskim, ale też wzmacnia światowe łańcuchy dostaw w zakresie usług end-to-end.
- Nieustannie poszukujemy nowych możliwości rozszerzania naszej globalnej oferty usług dla klientów - mówi Cees van Gent, CEO i prezes zarządu Hillebrand. - Silna pozycja Unedecom na Półwyspie Iberyjskim, w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem i osiągnięciami w transporcie masowym napojów, innych niż niebezpieczne, stanowi dla nas wyjątkową szansę na wzmocnienie zespołów i usług.
Hillebrand, przejmując Unedecom, potwierdza silne zaangażowanie w kolejne inwestycje, tym samym umacniając swoją globalną sieć logistyczną i ofertę usług dla całej branży napojów alkoholowych oraz soków. Z kolei Unedecom pozyskał doświadczonego partnera, jakim jest Hillebrand, co ułatwi mu rozszerzenie działalności.
- Dzięki połączeniu z Hillebrand zapewniamy pracownikom i klientom nowe możliwości rozwoju - mówi Miguel van Uden, założyciel Unedecom, który budował ją przez ostatnich 25 lat. Reprezentujący obecny zarząd Unedecom, Catarina van Uden i Goncalo Correia de Sa, podkreślają - Hillebrand reprezentuje to, co jest najlepsze w branży, ma podobną kulturę i sposób myślenia, jeśli chodzi o obsługę klientów. Bycie częścią Hillebrand i wykorzystanie jej globalnej sieci, produktów oraz usług pozwoli nam na ulepszenie serwisu i dalszy wzrost.
Dynamiczny rozwój przez fuzje i akwizycje
Nabycie Unedecom jest już trzecią transakcją przejęcia, jaka została przeprowadzona przez Hillebrand na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy. Niespełna dwa miesiące temu Hillebrand objął większościowy pakiet udziałów francuskiego VignoblExport, dostawcy usług logistycznych specjalizującego się w obsłudze transportów niewielkich ilości alkoholi. Z kolei pod koniec 2020 r. Hillebrand przejął brytyjską firmę Braid, czołowego gracza na rynku płynnych produktów masowych.
- Akwizycja z Unedecom jest zgodna z naszym planem biznesowym. Potwierdza zdolność do dalszego rozwoju przez przejęcia, z ukierunkowaniem na tworzenie bardziej wyspecjalizowanych, wydajnych i trwałych łańcuchów dostaw dla beverage - podsumowuje Cees van Gent, CEO i prezes zarządu Hillebrand.
- Przejęcie Unedecom jest ważną wiadomością także dla polskiego rynku beverage, gdzie w ostatnim czasie obserwujemy duży wzrost zainteresowania usługami w obszarze transportów masowych płynów. Połączenie ogromnych możliwości sieci Hillebrand z doświadczeniem Unedecom na rynku iberyjskim z pewnością pozwoli nam na rozszerzenie oferty i przygotowanie nowych rozwiązań dla klientów w Polsce – podkreśla Ellina Lollis, wiceprezes JF Hillebrand Poland i prezes JF Hillebrand Russia
O Unedecom
Firma Unedecom została założona w 1993 r. w Sintrze, w Portugalii. Z oddziałami operacyjnymi w Sintrze, Lizbonie i Porto, jest wiodącym portugalskim dostawcą usług logistycznych, specjalizującym się w dostarczaniu rozwiązań transportowych płynów (tj. wina, soki, oleje), z wyjątkiem niebezpiecznych, i suchych ładunków masowych. Oferuje kompleksowe rozwiązania transportowe zarówno dla klientów lokalnych, jak i globalnych, organizując dostawy m.in. artykułów spożywczych, olejów jadalnych oraz suchych produktów masowych z wykorzystaniem cystern typu flexitanki i dry bulk liner.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.