Hillebrand przejmuje VignoblExport
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, przejął większościowy pakiet udziałów VignoblExport, dostawcy usług logistycznych wyspecjalizowanego w obsłudze transportów niewielkich ilości alkoholi.
VignoblExport zajmuje się organizacją transportów pojedynczych i niewielkich ładunków, takich jak próbki napojów alkoholowych na degustacje i imprezy, realizacją zamówień dla turystyki winiarskiej czy sprzedażą w kanale e-commerce. Do grona jego klientów należą zarówno duże firmy jak i indywidualni klienci na całym świecie.
- Przejęcie VignoblExport umocni pozycję Hillebrand w zakresie obsługi logistycznej pojedynczych ładunków, przyspieszy też nasz rozwój w obsłudze kanału sprzedaży e-commerce - mówi Cees van Gent, dyrektor generalny i prezes zarządu Hillebrand. - Obecność VignoblExport w najważniejszych krajach eksportujących wino, unikalna oferta usług i zaawansowane rozwiązania cyfrowe do realizacji zamówień i wysyłki małych ilości wina oraz innych alkoholi, potwierdzają, że firma doskonale pasuje do naszej sieci i zakresu usług Hillebrand.
- W Polsce obserwujemy wzrost zainteresowania organizacją dostaw niewielkich ilości alkoholi. Połączenie doświadczenia i know-how obydwu firm pozwoli rozszerzyć paletę usług w naszym kraju i wzmocnić pozycję Hillebrand w tym segmencie usług logistycznych - podkreśla Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Win-win dla obu firm
Hillebrand oferuje już obsługę logistyczną dostaw w małych ilościach na rynku napojów alkoholowych. Do tego dojdzie teraz know-how i świetna reputacja VignoblExport, a także rozbudowana baza klientów i unikatowe możliwości, co wzmocni te usługi i pozwoli dotrzeć Hillebrand z bezpośrednią ofertą do klientów końcowych. Z kolei Hillebrand jako nowy większościowy właściciel VignoblExport, poszerzy tej firmie zasięg działalności o kolejne kraje w oparciu o rozległą międzynarodową sieć Hillebrand. Obie firmy będą zatrudniały swoich ekspertów i wykorzystywały swoje zasoby do rozwoju biznesu na globalną skalę.
- Hillebrand oferuje VignoblExport wyjątkową szansę rozwoju na rynkach międzynarodowych i stanie się prawdziwym globalnym graczem wyspecjalizowanym w logistyce małych ilości – mówi Erwan Leteurtre, założyciel i dyrektor generalny VignoblExport. – Dzięki obecności w ponad 90 krajach, ogromnemu doświadczeniu i pozycji światowego lidera na rynku spedycji, transportu oraz logistyki napojów alkoholowych i beverage, Hillebrand jest dla nas idealnym partnerem, który pomoże nam rozwinąć biznes w krajach, w których jesteśmy już obecni (tj. we Francji, Hiszpanii i Włoszech) i na całym świecie – uzupełnia Erwan Leteurtre.
Przejęcia i akwizycje
Hillebrand konsekwentnie realizuje cele przyjętego planu biznesowego, poprzez rozwój organiczny i akwizycje, doskonaląc jakość obsługi klientów i ofertę dedykowanych rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb.
- To przejęcie pokazuje nasze dążenie do poprawy oferty usług (dla klientów) i jednocześnie stanowi ważny krok w obsłudze rozwijającego się segmentu e-commerce - mówi Cees van Gent.
Objęcie większościowych udziałów w VignoblExport jest kolejnym przejęciem dokonanym przez Hillebrand. W ostatnim czasie Hillebrand przejął trzy firmy logistyczne, tj. Braid (Wlk. Brytania), światowego gracza wyspecjalizowanego w masowym transporcie substancji płynnych, Royal Logistics (USA), świadczącą usługi transportowe i magazynowe dla rynku beverage oraz 3W-Logistik (Niemcy).

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.