Hillebrand przejmuje VignoblExport
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, przejął większościowy pakiet udziałów VignoblExport, dostawcy usług logistycznych wyspecjalizowanego w obsłudze transportów niewielkich ilości alkoholi.
VignoblExport zajmuje się organizacją transportów pojedynczych i niewielkich ładunków, takich jak próbki napojów alkoholowych na degustacje i imprezy, realizacją zamówień dla turystyki winiarskiej czy sprzedażą w kanale e-commerce. Do grona jego klientów należą zarówno duże firmy jak i indywidualni klienci na całym świecie.
- Przejęcie VignoblExport umocni pozycję Hillebrand w zakresie obsługi logistycznej pojedynczych ładunków, przyspieszy też nasz rozwój w obsłudze kanału sprzedaży e-commerce - mówi Cees van Gent, dyrektor generalny i prezes zarządu Hillebrand. - Obecność VignoblExport w najważniejszych krajach eksportujących wino, unikalna oferta usług i zaawansowane rozwiązania cyfrowe do realizacji zamówień i wysyłki małych ilości wina oraz innych alkoholi, potwierdzają, że firma doskonale pasuje do naszej sieci i zakresu usług Hillebrand.
- W Polsce obserwujemy wzrost zainteresowania organizacją dostaw niewielkich ilości alkoholi. Połączenie doświadczenia i know-how obydwu firm pozwoli rozszerzyć paletę usług w naszym kraju i wzmocnić pozycję Hillebrand w tym segmencie usług logistycznych - podkreśla Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Win-win dla obu firm
Hillebrand oferuje już obsługę logistyczną dostaw w małych ilościach na rynku napojów alkoholowych. Do tego dojdzie teraz know-how i świetna reputacja VignoblExport, a także rozbudowana baza klientów i unikatowe możliwości, co wzmocni te usługi i pozwoli dotrzeć Hillebrand z bezpośrednią ofertą do klientów końcowych. Z kolei Hillebrand jako nowy większościowy właściciel VignoblExport, poszerzy tej firmie zasięg działalności o kolejne kraje w oparciu o rozległą międzynarodową sieć Hillebrand. Obie firmy będą zatrudniały swoich ekspertów i wykorzystywały swoje zasoby do rozwoju biznesu na globalną skalę.
- Hillebrand oferuje VignoblExport wyjątkową szansę rozwoju na rynkach międzynarodowych i stanie się prawdziwym globalnym graczem wyspecjalizowanym w logistyce małych ilości – mówi Erwan Leteurtre, założyciel i dyrektor generalny VignoblExport. – Dzięki obecności w ponad 90 krajach, ogromnemu doświadczeniu i pozycji światowego lidera na rynku spedycji, transportu oraz logistyki napojów alkoholowych i beverage, Hillebrand jest dla nas idealnym partnerem, który pomoże nam rozwinąć biznes w krajach, w których jesteśmy już obecni (tj. we Francji, Hiszpanii i Włoszech) i na całym świecie – uzupełnia Erwan Leteurtre.
Przejęcia i akwizycje
Hillebrand konsekwentnie realizuje cele przyjętego planu biznesowego, poprzez rozwój organiczny i akwizycje, doskonaląc jakość obsługi klientów i ofertę dedykowanych rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb.
- To przejęcie pokazuje nasze dążenie do poprawy oferty usług (dla klientów) i jednocześnie stanowi ważny krok w obsłudze rozwijającego się segmentu e-commerce - mówi Cees van Gent.
Objęcie większościowych udziałów w VignoblExport jest kolejnym przejęciem dokonanym przez Hillebrand. W ostatnim czasie Hillebrand przejął trzy firmy logistyczne, tj. Braid (Wlk. Brytania), światowego gracza wyspecjalizowanego w masowym transporcie substancji płynnych, Royal Logistics (USA), świadczącą usługi transportowe i magazynowe dla rynku beverage oraz 3W-Logistik (Niemcy).

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.